Erdee

Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

Welk boek is dat dan? Kan van de voorkant nauwelijks iets maken.
Ph W H Eskes
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:50

Re: Erdee

Bericht door Ph W H Eskes »

Charles schreef:Welk boek is dat dan? Kan van de voorkant nauwelijks iets maken.
Maria: Icoon van genade. Auteur: Prof. dr. A. Huijgen.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Erdee

Bericht door Charles »

O haha. :haha
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Erdee

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Terri schreef:Knap dat jullie weten welk boek hij vast heeft......leuk huis overigens! Vakantiewoning?
Een loft. ;)
#beetje jaloers.
Lijkt me niks voor mij, zo'n bijna volledig open ruimte. Ik vind het heerlijk om je terug te kunnen trekken in bepaalde ruimtes, met de deur dicht. :yahoo
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Mara schreef:
Terri schreef:Knap dat jullie weten welk boek hij vast heeft......leuk huis overigens! Vakantiewoning?
Een loft. ;)
#beetje jaloers.
Lijkt me niks voor mij, zo'n bijna volledig open ruimte. Ik vind het heerlijk om je terug te kunnen trekken in bepaalde ruimtes, met de deur dicht. :yahoo
Als ik alleen zou wonen Terri. Ik vind het een perfecte single-woonruimte. ;)
Ik ben vorig jaar met mijn zoon naar een loft wezen kijken, in een verbouwd wijnpakhuis.
Maar hij werd ver overboden. Uiteindelijk heeft een gepensioneerd echtpaar dit gekocht, als pied a terre.
Als moeder zag ik ook wel veel schoonmaakwerk. Hoe houd je die balken stofvrij? :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Erdee

Bericht door parsifal »

Terri schreef:
Mara schreef:
Terri schreef:Knap dat jullie weten welk boek hij vast heeft......leuk huis overigens! Vakantiewoning?
Een loft. ;)
#beetje jaloers.
Lijkt me niks voor mij, zo'n bijna volledig open ruimte. Ik vind het heerlijk om je terug te kunnen trekken in bepaalde ruimtes, met de deur dicht. :yahoo
Ik denk dat in de meeste lofts de badkamer en wc nog wel een deur hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2962
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Echt mooi dat het RD eergisteren een opvolgartikel liet verschijnen over de opvang van vluchtelingen in Harskamp :super Goed hoe het uiteindelijk op z'n pootjes terecht is gekomen. Jammer (maar realiteit) dat de maatschappij intussen alweer met waan van de dag 54.091 bezig is zodat hier verder geen grote aandacht meer voor is.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
Mara schreef:
merel schreef: Ik was 27 en mijn man 33 en dat was inderdaad een uitzondering. Ik stimuleer vroege en blijvende relaties bij mijn kinderen ook echt niet en hoop dat ze eerst hun studie afmaken voordat zij zich gaan settelen.
Inmiddels hebben de eerste scheidingen zich voorgedaan in de vriendenkringen van de kinderen :fi
Zo triest om te zien dat na 10-15 jaar de koek op is. Dikke verkering op de schoolbanken.
Ik denk dat dat wel een oorzaak kan zijn. Op je 15e moet je eerst nog ontdekken wie je bent en gevormd worden.
M.i. kun je dat beter doen zonder een vaste vriend(in).
Ik was 26 en mijn man bijna 31 trouwens. :)

Maar een trouwdag van nu mag wat kosten, heb ik gemerkt.
Interessant. Dit weekeind was het toevallig onderwerp van gesprek met een aantal van onze kinderen. We waren dit weekeind met alle kinderen, aanhang en kleinkind een weekeind samen weg (Heerlijk , alles zo bij elkaar).

Wij zijn jong getrouwd, toen we 27 waren hadden we 5 kinderen, een paar jaar later kregen we de zesde en laatste. Terugkijkend is vroeg trouwen en kinderen voor ons goed geweest. We waren jong en flexibel, konden de hele wereld aan. Mijn vrouw is beperkt blijven werken en nu de kinderen ouder zijn kan dat wat meer. Ook heeft ze een aantal jaren geleden een aanvullende studie gedaan (Voor degene die bang zijn dat onze kinderen met een sleutel om de nek hebben gelopen: mijn werk concentreer(de)t zich rond huis en we hebben ook hulp gehad van au pair).

Achteraf gezien heel mooi dat ons leven tot dusver zo is gelopen. In mijn seculiere omgeving zie ik vaak het volgende: men studeert, gaat werken en maakt carrière. De relatie komt vaak tegen de 25-30 jaar. Rond 35 jaar ontstaat de wens om kinderen te krijgen, het is immer zo het 40e levensjaar. Kinderen zetten vaak het hele leven op z’n kop, er moet van alles georganiseerd worden om werk, carrière, sport, kinderen vol te houden. Met veel spanning in het huwelijk. Ik heb de laatste twee jaar drie van mijn vrouwelijke collega’s zien scheiden, terug te voeren op bovenstaande analyse.

Ik ben het met Merel en Mara eens dat het goed is om als jongelui wel emotioneel grotendeels ‘gerijpt’ te zijn, maar daarna is trouwen en een gezin stichten mijns inziens een heel verstandige stap. En ik denk ook, geheel in de Bijbelse lijn en conform de eigenschappen die de schepping aan het (vrouwelijk) lichaam heeft gegeven.
Ik denk dat voor beide aspecten wat te zeggen is. Ik denk iig dat je zelf emotioneel gerijpt moet zijn om een relatie en huwelijk aan te gaan.

Ik zie in mijn omgeving christelijke huwelijken sneuvelen door o.a. overspel en in seculiere huwelijken trouw op de voorgrond staan. Ik zie ook een aantal seculiere collega's 'omvallen ' van de stress die de combi werk/ gezin met zich meebrengt. Anderen, waaronder ikzelf, werken 4 dagen en ervaren die druk niet. Terwijl ik ook meerdere vrouwen ' ken' met een burn out, terwijl zij niet werken. Waar het aan ligt, geen flauw idee. Wel denk omdat de maatschappij voor veel mensen te zwaar is.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Wat een vreemde advertentie in het RD vandaag:



Afbeelding
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Erdee

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:Wat een vreemde advertentie in het RD vandaag:

Afbeelding
Als dit waar is wat ze schrijven is het toch wel schokkend. Dat je dan daarvoor veroordeeld wordt.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Ik begrijp niet wat er staat.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Dan moet je even de krant van 28 augustus erbij halen, pagina 23.
M.H. is toch schuldig verklaard aan dat ongeluk met 4 wielrenners waarbij er één overleed.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:Dan moet je even de krant van 28 augustus erbij halen, pagina 23.
M.H. is toch schuldig verklaard aan dat ongeluk met 4 wielrenners waarbij er één overleed.
Logischer zou zijn als dat dan direct duidelijk zou worden uit de advertentie.
Maar nog vreemder is dat je zo'n advertentie zet. Toch?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:Dan moet je even de krant van 28 augustus erbij halen, pagina 23.
M.H. is toch schuldig verklaard aan dat ongeluk met 4 wielrenners waarbij er één overleed.
Logischer zou zijn als dat dan direct duidelijk zou worden uit de advertentie.
Maar nog vreemder is dat je zo'n advertentie zet. Toch?
Ja dat wel. Maar ik verbaas me nergens meer over. Misschien wil hij zichzelf rechtvaardigen of zo.
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Ik kan me best voorstellen dat mensen het niet prettig vinden dat een automobilist altijd schuldig is bij een ongeluk met een fietser. En in zo'n geval is dat al helemaal erg.
Plaats reactie