Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door Van Ewijk »

Voor wie een tv heeft...
Johan Derksen moest het weer eens ontgelden omdat hij heeft gezegd dat homo's niet zo in de slachtofferrol moeten duiken bij het uit de kast komen. Uiteraard breekt dan weer de heisa los in de linkse kringen:
Ellie Lust teleurgesteld na ‘homogesprek’ met Derksen: ‘Onbegrijpelijk dat hij zo denkt’

Vervolgens lees ik vandaag dat er een transgender koppel al 1,5 jaar stelselmatig wordt geterroriseerd en getreiterd door jongeren van ’buitenlandse komaf’ en nu noodgedwongen moeten verhuizen: Transgenders definitief weggetreiterd..

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2345169 ... getreiterd

Wat is vervolgens de reactie van datzelfde linkse gezelschap ? Doodse stilte... Zodra de daders niet inheems zijn is er ineens geen enkele hysterie en ophef. Iedere keer weer. De selectieve verontwaardiging is tekenend.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door Jantje »

Van Ewijk schreef:Voor wie een tv heeft...
Dat is hetzelfde als tijdens een avond in een Amsterdams café zeggen: "Voor wie op de SGP stemt..."
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:
Van Ewijk schreef:Voor wie een tv heeft...
Dat is hetzelfde als tijdens een avond in een Amsterdams café zeggen: "Voor wie op de SGP stemt..."
Of SGPstemmers hebben geen TV of ze komen nooit in de kroeg, sorry voor jou maar beiden is niet waar.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door Jantje »

Helaas niet nee. Maar het gaat nu even over het Refoforumitische gemiddelde.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door Profesto »

Ik word vooral verschrikkelijk kwaad om het wegpesten.

En toch jammer dat Johan Derksen zoveel podium geboden wordt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door Bezorgd »

Ik erger me meer en meer aan de missiedrang van de NPO om alles maar gewoon te doen lijken wat eigenlijk gewoon absurd en onbijbels is.
Hoe er over over allerlei vormen van sexuele voorkeur gesproken wordt. En dat we alles maar moeten accepteren en normaal moeten vinden.
Het is de vraag hoelang pedofilie nog als echt afwijkend gedrag wordt gezien.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:Ik erger me meer en meer aan de missiedrang van de NPO om alles maar gewoon te doen lijken wat eigenlijk gewoon absurd en onbijbels is.
Hoe er over over allerlei vormen van sexuele voorkeur gesproken wordt. En dat we alles maar moeten accepteren en normaal moeten vinden.
Het is de vraag hoelang pedofilie nog als echt afwijkend gedrag wordt gezien.
Helemaal mijn instemming in deze posting Bezorgd, het pulp komt over ons heen. Je ziet dat de samenleving gewoon minder aan veranderingen toe is als de NPO en anderen ons willen doen geloven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door liz boer »

Bezorgd schreef:Ik erger me meer en meer aan de missiedrang van de NPO om alles maar gewoon te doen lijken wat eigenlijk gewoon absurd en onbijbels is.
Hoe er over over allerlei vormen van sexuele voorkeur gesproken wordt. En dat we alles maar moeten accepteren en normaal moeten vinden.
Het is de vraag hoelang pedofilie nog als echt afwijkend gedrag wordt gezien.
Nog even en we schamen ons als we hetero zijn.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door Boertje »

Wat ik zo jammer vind is de verkettering en polarisatie die hierdoor ontstaat. Vergeet niet we zijn allen door God geschapen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door huisman »

Boertje schreef:Wat ik zo jammer vind is de verkettering en polarisatie die hierdoor ontstaat. Vergeet niet we zijn allen door God geschapen.
....en allen in Adam gezondigd hebben en van God afgevallen zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door refo »

huisman schreef:
Boertje schreef:Wat ik zo jammer vind is de verkettering en polarisatie die hierdoor ontstaat. Vergeet niet we zijn allen door God geschapen.
....en allen in Adam gezondigd hebben en van God afgevallen zijn.
Als het maar geen mantra wordt. Want dan werkt zo,'n zin averechts, ondanks dat het een tekst is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door Mara »

Van Ewijk schreef:Voor wie een tv heeft...
Johan Derksen moest het weer eens ontgelden omdat hij heeft gezegd dat homo's niet zo in de slachtofferrol moeten duiken bij het uit de kast komen. Uiteraard breekt dan weer de heisa los in de linkse kringen:
Ellie Lust teleurgesteld na ‘homogesprek’ met Derksen: ‘Onbegrijpelijk dat hij zo denkt’
Johan Derksen gooit graag een steen in de vijver. Hij weet heel goed wat het effect van zijn uitspraken zijn, daar is hij voor gevraagd in een tv programma.
Maar hij heeft hier wel gelijk.
In voetbalkringen - waar hij verstand van heeft - is het nog een taboe. Behalve in een vrouwenvoetbalteam.
Van Ewijk schreef:Vervolgens lees ik vandaag dat er een transgender koppel al 1,5 jaar stelselmatig wordt geterroriseerd en getreiterd door jongeren van ’buitenlandse komaf’ en nu noodgedwongen moeten verhuizen: Transgenders definitief weggetreiterd..
Ik zag het in het nieuws inderdaad. Dat is absoluut niet goed te praten, maar je hoort het nu alleen van de slachtofferkant.
Hier woonden 2 lesbische vrouwen, die overlast veroorzaakten doordat zij hun honden altijd in hun tuin lieten, hen daar hun behoefte lieten doen, honden blaffen, ook s'nachts.
De buren klaagden dus en uiteindelijk vertrok het stel en vertellen nu dat ze weggepest zijn omdat ze lesbisch zijn.
Nee dus! Omdat ze hun honden volledig aan hun lot overlieten en mensen last hadden. En er geen gesprek mogelijk was, want dan vlogen de vloeken en schuttingwoorden je om de oren.
Zo'n verhaal heeft dus altijd 2 kanten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Hier kan ik dus echt verschrikkelijk kwaad om worden.

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
Van Ewijk schreef:Voor wie een tv heeft...
Johan Derksen moest het weer eens ontgelden omdat hij heeft gezegd dat homo's niet zo in de slachtofferrol moeten duiken bij het uit de kast komen. Uiteraard breekt dan weer de heisa los in de linkse kringen:
Ellie Lust teleurgesteld na ‘homogesprek’ met Derksen: ‘Onbegrijpelijk dat hij zo denkt’
Johan Derksen gooit graag een steen in de vijver. Hij weet heel goed wat het effect van zijn uitspraken zijn, daar is hij voor gevraagd in een tv programma.
Maar hij heeft hier wel gelijk.
In voetbalkringen - waar hij verstand van heeft - is het nog een taboe. Behalve in een vrouwenvoetbalteam.
Van Ewijk schreef:Vervolgens lees ik vandaag dat er een transgender koppel al 1,5 jaar stelselmatig wordt geterroriseerd en getreiterd door jongeren van ’buitenlandse komaf’ en nu noodgedwongen moeten verhuizen: Transgenders definitief weggetreiterd..
Ik zag het in het nieuws inderdaad. Dat is absoluut niet goed te praten, maar je hoort het nu alleen van de slachtofferkant.
Hier woonden 2 lesbische vrouwen, die overlast veroorzaakten doordat zij hun honden altijd in hun tuin lieten, hen daar hun behoefte lieten doen, honden blaffen, ook s'nachts.
De buren klaagden dus en uiteindelijk vertrok het stel en vertellen nu dat ze weggepest zijn omdat ze lesbisch zijn.
Nee dus! Omdat ze hun honden volledig aan hun lot overlieten en mensen last hadden. En er geen gesprek mogelijk was, want dan vlogen de vloeken en schuttingwoorden je om de oren.
Zo'n verhaal heeft dus altijd 2 kanten.
Hier wonen twee lesbische vrouwen met twee kinderen, niets aan de hand, het is idd zo, als iemand op zijn gedrag aangesproken wordt,dat ze met discriminatie aan komen dragen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie