Mooi artikel

Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Mooi artikel

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Wellicht dan alleen de geesteswetenschappen. Of een verplichte serie bijvakken. Maar dat neigt natuurlijk ook naar indoctrinatie, dus ik weet niet of ik dat nu zo'n goed idee vind.
Misschien een verdienmodel voor de TUA.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Mooi artikel

Bericht door deschpin »

twee bijdragen om eens goed over door te denken;
- kundert de wit en de energietransitie
- column belder m.b.t. oorlog en vrede
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Mooi artikel

Bericht door Anselmus »

parsifal schreef:
Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Hangt er vanaf. EU studenten zijn net als Nederlandse studenten. De studenten van buiten de EU zijn de melkkoeien. Dat is op zich geen probleem, als we ze ook maar kwaliteit kunnen bieden en eerlijk zijn over de huisvesting (of het gebrek er aan).
De vraag is of dat wel wenselijk is. Ik heb niet het idee dat die mensen heel veel toevoegen. Sterker nog, in het kader van geopolitieke machtsblokvorming lijkt het me beter om bijv. Chinezen, Russen en anderen te weren bij bepaalde studies uit het oogpunt van veiligheid.
Ben ik het mee eens. Ik zou verder graag zien dat er wat meer gedaan wordt aan ontwikkelingssamenwerking zoals bijvoorbeeld Australie dat doet. Geef beurzen aan studenten uit "arme" landen en eis dat deze terugbetaald worden als na de studie niet een aantal jaren in het thuisland wordt gewerkt. En een eigen favoriet, leer studenten statistiek doen met R in plaats van met dure computer programmas die niet te betalen zijn in een groot deel van de wereld.

Russische en Chinese studenten brengen geld binnen en zijn zeker niet de mindere studenten, maar de vraag is of we de wereld een stukje beter maken door ze hier te laten studeren.
https://nos.nl/artikel/2457440-kabinet- ... -studenten
Fides Quaerens Intellectum
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooi artikel

Bericht door -DIA- »

In de krant van vandaag (rd) staat een mooi stukje over de oude Walkerk. Gedeeltelijk is de voorgevel al wat gerestaureerd maar nu lijkt het erop dat ook de toren er weer op komt.
Dit is een historische kerk. We zouden kunnen zeggen: de moederkerk van alle afgescheiden kerken in Rijssen. Hieruit ontstonden verder alle andere afgescheiden kerken in Rijssen. De Walkerk was de eerste eigen kerk van de afgescheidenen in Rijssen. Waarom het me ook wat meer te zeggen heeft: In deze kerk ben ik nog gedoopt. Ik heb het altijd jammer gevonden dat de kerk als een soort opslagplaats werd gebruikt.
Kortom het zou zeker heel mooi zijn als de oude Walkerk zijn toren weer krijgt. Voor kerkelijke bijeenkomsten zal de kerk wel niet meer gebruikt worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
annce
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 okt 2020, 17:07

Re: Mooi artikel

Bericht door annce »

Geen artikel, maar wel interessant: https://youtu.be/g94XiSqcyCM
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooi artikel

Bericht door -DIA- »

annce schreef: 19 jul 2023, 20:19 Geen artikel, maar wel interessant: https://youtu.be/g94XiSqcyCM
In deze film zitten zoveel onwaarheden, en gelukkig heeft de filmer dat ook eerlijk erkend. De boekhandelaar die je ziet heeft nadat de film werd gepubliceerd gezegd spijt te hebben hieraan te hebben meegewerkt.
Ook heeft hij een dergelijke aanstootgevende film gemaakt over Staphorst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Mooi artikel

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 19 jul 2023, 20:25
annce schreef: 19 jul 2023, 20:19 Geen artikel, maar wel interessant: https://youtu.be/g94XiSqcyCM
In deze film zitten zoveel onwaarheden, en gelukkig heeft de filmer dat ook eerlijk erkend. De boekhandelaar die je ziet heeft nadat de film werd gepubliceerd gezegd spijt te hebben hieraan te hebben meegewerkt.
Ook heeft hij een dergelijke aanstootgevende film gemaakt over Staphorst.
Wel goed om te zien hoe de buitenwereld naar Rijssen en Staphorst kijkt. Ik vind dat niet persé aanstootgevend. De film over Staphorst heb ik gezien, over Rijssen niet.

Ik wist niet dat de filmer zegt dat het vol onwaarheden zit. Wat is er volgens hem allemaal niet waar? Ik ga zeker even kijken, DIA. Ik ben benieuwd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooi artikel

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef: 19 jul 2023, 20:47
-DIA- schreef: 19 jul 2023, 20:25
annce schreef: 19 jul 2023, 20:19 Geen artikel, maar wel interessant: https://youtu.be/g94XiSqcyCM
In deze film zitten zoveel onwaarheden, en gelukkig heeft de filmer dat ook eerlijk erkend. De boekhandelaar die je ziet heeft nadat de film werd gepubliceerd gezegd spijt te hebben hieraan te hebben meegewerkt.
Ook heeft hij een dergelijke aanstootgevende film gemaakt over Staphorst.
Wel goed om te zien hoe de buitenwereld naar Rijssen en Staphorst kijkt. Ik vind dat niet persé aanstootgevend. De film over Staphorst heb ik gezien, over Rijssen niet.

Ik wist niet dat de filmer zegt dat het vol onwaarheden zit. Wat is er volgens hem allemaal niet waar? Ik ga zeker even kijken, DIA. Ik ben benieuwd.
In deze lokale, seculiere(!) krant staat er iets over wat de film in Rijssen teweegbracht.
https://www.tubantia.nl/overig/god-van- ... ~a082809c/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mooi artikel

Bericht door DDD »

Ik zie daar nog niets verkeerds in staan, toch?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooi artikel

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 19 jul 2023, 23:30 Ik zie daar nog niets verkeerds in staan, toch?
Dank voor de reactie. Ziet u de Noorderkerk? Exterieur en ook het interieur. Daar gaar het in de film dus compleet niet over. Niemand uit de deze kerk heeft zich geleend voor deze film. Alleen hebben ze wel kerkhangers gefilmd. In deze film is tevergeefs geprobeerd iemand uit de Gereformeerde Gemeente te strikken. Dat is niet gelukt. Nu wordt o.a. de indruk gewekt dat het in die film over de gedachten van de Gereformeerde Gemeenten gaat.
Bovendien geeft het een helemaal verkeerd beeld als zou er een stille oorlog in Rijssen woeden tussen de autochtonen en de allochtonen. Dat is in Rijssen beslist niet anders dan in andere plaatsen. Lees ook wat de toenmalige burgemeester hierover zei.
Nogmaals dank voor uw zo vriendelijke begripvolle reactie. :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mooi artikel

Bericht door DDD »

Het is natuurlijk heel treurig dat er geen mensen die bereid waren om verantwoording af te leggen. Ondertussen is er vast veel moeite besteed met folders rondbrengen of zelfs dat niet.

In ieder geval: zolang er niemand meewerkt, valt het de maker niet te verwijten als er iets niet klopt. Daar moet de kerkelijke gemeenschap dan zichzelf voor aankijken.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Mooi artikel

Bericht door Bruna »

Waarom komt zo’n oude documentaire nu ineens naar boven?
@Dia. De heer Smeijers van de boekhandel heeft toch wel een GG inbreng?

Overigens heb ik nog Wiskunde van hem gehad, maar dat terzijde.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooi artikel

Bericht door -DIA- »

Bruna schreef: 20 jul 2023, 07:10 Waarom komt zo’n oude documentaire nu ineens naar boven?
@Dia. De heer Smeijers van de boekhandel heeft toch wel een GG inbreng?

Overigens heb ik nog Wiskunde van hem gehad, maar dat terzijde.
Deze lieve man is lid van de HHK. In de film is verder een moment te zien dat aan tafel gebeden wordt. Is dat niet als godslasterlijk omdat velen hier eerder om zullen lachten dan dat ze met eerbied en ontzag luisteren?
Nee, ik heb het uit zijn eigen mond gehoord, als deze man geweten had wat er in die film vertoond werd, dan had hij er niet aan meegewerkt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HHR
Berichten: 903
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Mooi artikel

Bericht door HHR »

-DIA- schreef: 20 jul 2023, 07:41
Bruna schreef: 20 jul 2023, 07:10 Waarom komt zo’n oude documentaire nu ineens naar boven?
@Dia. De heer Smeijers van de boekhandel heeft toch wel een GG inbreng?

Overigens heb ik nog Wiskunde van hem gehad, maar dat terzijde.
Deze lieve man is lid van de HHK. In de film is verder een moment te zien dat aan tafel gebeden wordt. Is dat niet als godslasterlijk omdat velen hier eerder om zullen lachten dan dat ze met eerbied en ontzag luisteren?
Nee, ik heb het uit zijn eigen mond gehoord, als deze man geweten had wat er in die film vertoond werd, dan had hij er niet aan meegewerkt.
Dat gebed viel me ook op. Je ziet het vaker dat een (deel van) gebed gefilmd wordt.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat christenen toestemming geven om hun gebed te filmen voor een docu of reportage. Daar is het toch te teer voor.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooi artikel

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 20 jul 2023, 01:27 Het is natuurlijk heel treurig dat er geen mensen die bereid waren om verantwoording af te leggen. Ondertussen is er vast veel moeite besteed met folders rondbrengen of zelfs dat niet.

In ieder geval: zolang er niemand meewerkt, valt het de maker niet te verwijten als er iets niet klopt. Daar moet de kerkelijke gemeenschap dan zichzelf voor aankijken.
Dat is geheel andere zaak. We horen te allentijde bereid te zijn ons te verantwoorden. Ook hetgeen we op dit forum zeggen. Als we tevoren weten wat de inhoud van de film gaat worden (de man is bepaald geen aanhanger van een (reformatorische) kerk) is het dan verstandig hieraan mee te werken? Onze mensen lenen zich niet zoveel van tv-journalisten, kranten, of welke media ook. Denk ook maar aan de coronaperiode, waar irritaties ontstonden door opdringerige journalisten die enkel op sensatie uit waren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie