De krant van nú, vól verontrustende berichten!

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

MGG schreef:https://www.rd.nl/artikel/990566-op-kru ... in-de-kerk

https://www.rd.nl/artikel/990615-nbg-on ... -de-bijbel

Zomaar twee artikelen die vandaag op het rd staan. Het blijft confronterend om te lezen hoe hard de secularisatie gaat. Vooral het onderstaande stukje vond ik heftig. Hoelang zullen kerken nog de ruimte hebben om Gods Woord als leidraad te gebruiken.

Een „heilige strijd” voert Johan Verweij, „een kruistocht!” Naar eigen zeggen „niet tegen de kerk, maar vóór een inclusieve wereld. Dus vóór een veilige kerk, óók voor lhbtiq+’ers.” Maar om dat te bereiken, is in de kerk, met name het orthodoxe deel ervan, een „roze revolutie” nodig. „Het is tenslotte mijn leven, nietwaar?”
Voor zulke onderwerpen had ik, bij opening van dit topic, juist het oog! Zien in welke wereld we leven in christelijk perspectief.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Nederland, waterland.
Het land stond bekend als een 'waterland'.
Onze koning is er ook wel wat mee bekend: watermanagement.
Nederland, een land, zo zegt men wel, ontrukt aan het water.
Polders, dijken, rivieren, kanalen, beken, maar ook de Noordzee, natuurgebieden als De Wieden (Giethoorn), de Zaanse Schans met de vele molens en niet te vergeten Kinderdijk. Overal in Holland, (met namen West-Nederland) staat (of stond) het water hoog.
En wat hoorden we van de zomer?
Droogte... sproeiverboden...
Wat kan een mens doen als de regendruppels worden ingehouden?

En nu is er nieuws, maar dat had al een lange aanloop:
Een drinkwatertekort dreigt.
Of zou het zo'n vaart niet lopen?
Of kan het een serieus probleem worden?
https://www.rd.nl/artikel/991980-drinkw ... drinkwater
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Mannetje »

Mijn verwachting is dat het Nederlandse drinkwater niet altijd het hoge kwaliteitsniveau van nu zal blijven behouden, maar dat we op wereldschaal nog steeds fantastisch water zullen hebben. Maar als mensen een 9,8 gewend zijn, dan is het moeilijk om tevreden te zijn met een 7.
Hierop wordt men nu vast voorbereid.
-
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

De overwinning van Meloni.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bourdon16 »

Erik1960 schreef:De overwinning van Meloni.
Is ze niet woke genoeg voor jou?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

Bourdon16 schreef:
Erik1960 schreef:De overwinning van Meloni.
Is ze niet woke genoeg voor jou?
Ik heb niet zoveel met die term. En ook niet met mensen die sympathiseren met Mussolini.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

In lijn met haar uiterst rechtse geestverwanten elders in Europa wenst zij niet tegemoet te komen aan de politieke wensen van armen, minderheden, immigranten en homoseksuelen
Dat lijkt mij toch niet helemaal passen bij een christen, die zij zegt te zijn.

Het is uit het Reformatorisch Dagblad. Verder ken ik haar niet, en aan de vruchten kent men de boom.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
Bourdon16 schreef:
Erik1960 schreef:De overwinning van Meloni.
Is ze niet woke genoeg voor jou?
Ik heb niet zoveel met die term. En ook niet met mensen die sympathiseren met Mussolini.
Maar misschien kan je wel onderbouwen waarom je liever een ander zou hebben?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Erik1960 schreef:
Bourdon16 schreef:
Erik1960 schreef:De overwinning van Meloni.
Is ze niet woke genoeg voor jou?
Ik heb niet zoveel met die term. En ook niet met mensen die sympathiseren met Mussolini.
Maar misschien kan je wel onderbouwen waarom je liever een ander zou hebben?
Daarvoor ken ik de Italiaanse politiek te weinig. Maar mijn vlag gaat niet uit voor een overwinning van extreem-rechts.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bourdon16 »

Wanneer is het extreem-rechts? Zijn de SP en GL extreem-links? Of links-populistisch?

De vlag gaat bij mij nooit uit maar zeker niet bij winst van partijen die allerlei zaken promoten die lijnrecht tegen de Bijbel ingaan zoals vreemdelingenhaat, de lhbti lobby en abortus.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

Ik vind sympathiseren met Mussolini extreem. Haar samenwerking met Berlusconi maakt het beeld niet positiever.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door HersteldHervormd »

@Erik:

Mm, oke die snap ik. Maar vind je dan bepaalde conservatieve standpunten ook dan juist niet weer goed?

Beetje vergelijkbaar met Queen Elizabeth. Vorige week een mooie toespraak met mooi christelijke lessen, dat hoef je toch ook niet gelijk aan de kant te zetten?

Overigens, ik snap de uitspraak extreem-rechts en de overeenkomsten met Mussolini niet goed. Fascisme is toch echt extreem-links. Aangezien het een soort ultra-Marxisme is. Het geeft wel aan dat je te veel luistert naar NOS etc, die maken deze fouten ook voortdurend.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
bombus
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 aug 2022, 13:50

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door bombus »

HersteldHervormd schreef:Overigens, ik snap de uitspraak extreem-rechts en de overeenkomsten met Mussolini niet goed. Fascisme is toch echt extreem-links. Aangezien het een soort ultra-Marxisme is. Het geeft wel aan dat je te veel luistert naar NOS etc, die maken deze fouten ook voortdurend.
Facisme kan ook anti Marxisme zijn.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:@Erik:

Mm, oke die snap ik. Maar vind je dan bepaalde conservatieve standpunten ook dan juist niet weer goed?

Beetje vergelijkbaar met Queen Elizabeth. Vorige week een mooie toespraak met mooi christelijke lessen, dat hoef je toch ook niet gelijk aan de kant te zetten?
Ik weet natuurlijk niet op welke conservatieve standpunten je doelt. In zijn algemeenheid vind ik dat je ‘goede’ en ‘foute’ standpunten niet tegen elkaar kunt wegstrepen.
HersteldHervormd schreef: Overigens, ik snap de uitspraak extreem-rechts en de overeenkomsten met Mussolini niet goed. Fascisme is toch echt extreem-links. Aangezien het een soort ultra-Marxisme is. Het geeft wel aan dat je te veel luistert naar NOS etc, die maken deze fouten ook voortdurend.
De term fascisme is afkomstig van de eerste door Mussolini opgerichte groepering (1919).
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Overigens, ik snap de uitspraak extreem-rechts en de overeenkomsten met Mussolini niet goed. Fascisme is toch echt extreem-links. Aangezien het een soort ultra-Marxisme is. Het geeft wel aan dat je te veel luistert naar NOS etc, die maken deze fouten ook voortdurend.
Het gaat om extreem nationalisme, niet om links of rechts.
Plaats reactie