De krant van nú, vól verontrustende berichten!

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Er waren uitspraken op spanborden die mijns inziens zonder meer strafbaar zijn. Dus ja. Het wordt hoog tijd dat de politie ook op het platteland de orde handhaaft. In de Randstad is de politie er als de kippen bij als er iets niet in de haak is.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

huisman schreef:
DDD schreef:Ik vind het heel goed dat deze plaats is gekozen. Het ziet er heel geschikt uit. Misschien een paar demonstranten in de gevangenis zetten vanwege schandelijke uitlatingen, en dan komt dat helemaal goed.

Ik weet vrijwel zeker dat als de gemeente deze plaats had ingericht voor 100 mensen, deze aanwijzing niet was gekomen. Nu komt er plek voor 300. Dat is feitelijk toch de eigen keuze van het college, in mijn beleving.
….in de gevangenis vanwege wat emotionele uitspraken? Ik keur het niet goed maar kan wel enig begrip opbrengen voor de onrust.
Staatssecretaris van de Burg is bezig met een wetsvoorstel dat alle gemeente naar rato deze mensen moeten opnemen. Lijkt mij zeer verstandig. Dan ben je af van de kleine kernen die opeens honderden asielzoekers moeten opvangen.

Probleem ligt niet in Albergen/Tubbergen maar in den Haag!
Jij vindt 'AZC-ers van kleur, zorgen voor beroving, verkrachting en terreur', een emotionele uitspraak?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

DDD schreef:Er waren uitspraken op spanborden die mijns inziens zonder meer strafbaar zijn. Dus ja. Het wordt hoog tijd dat de politie ook op het platteland de orde handhaaft. In de Randstad is de politie er als de kippen bij als er iets niet in de haak is.

….en dan creëer je draagvlak? Nu is mijn zoon brigadier bij de politie in één van de crimineelste wijken in ons land. De politie is daar helemaal niet als de kippen bij als iets niet in de haak is. Daar hebben ze de mensen helemaal niet voor. Ze werken 24/7 om de ernstigste vormen van crimineel gedrag aan te pakken. Na zijn vakantie moet hij 5 weekenden achter elkaar werken. Bizar!

Zo’n spandoek is een berisping waard maar zeker geen gevangenisstraf. Gelukkig kijken agenten ook naar de omstandigheden en de oplopende emoties.

Vind jij het wetsvoorstel van van de Burg ook niet de beste oplossing voor het asielprobleem?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

merel schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Ik vind het heel goed dat deze plaats is gekozen. Het ziet er heel geschikt uit. Misschien een paar demonstranten in de gevangenis zetten vanwege schandelijke uitlatingen, en dan komt dat helemaal goed.

Ik weet vrijwel zeker dat als de gemeente deze plaats had ingericht voor 100 mensen, deze aanwijzing niet was gekomen. Nu komt er plek voor 300. Dat is feitelijk toch de eigen keuze van het college, in mijn beleving.
….in de gevangenis vanwege wat emotionele uitspraken? Ik keur het niet goed maar kan wel enig begrip opbrengen voor de onrust.
Staatssecretaris van de Burg is bezig met een wetsvoorstel dat alle gemeente naar rato deze mensen moeten opnemen. mij zeer verstandig. Dan ben je af van de kleine kernen die opeens honderden asielzoekers moeten opvangen.

Probleem ligt niet in Albergen/Tubbergen maar in den Haag!
Jij vindt 'AZC-ers van kleur, zorgen voor beroving, verkrachting en terreur', een emotionele uitspraak?
Een verwerpelijke emotionele uitspraak! O we zijn zo gastvrij op het RF zolang het centrum maar niet in onze buurt geplaatst wordt.

Eerlijk naar rato verdelen per gemeente zou een hoop ophef voorkomen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:
merel schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Ik vind het heel goed dat deze plaats is gekozen. Het ziet er heel geschikt uit. Misschien een paar demonstranten in de gevangenis zetten vanwege schandelijke uitlatingen, en dan komt dat helemaal goed.

Ik weet vrijwel zeker dat als de gemeente deze plaats had ingericht voor 100 mensen, deze aanwijzing niet was gekomen. Nu komt er plek voor 300. Dat is feitelijk toch de eigen keuze van het college, in mijn beleving.
….in de gevangenis vanwege wat emotionele uitspraken? Ik keur het niet goed maar kan wel enig begrip opbrengen voor de onrust.
Staatssecretaris van de Burg is bezig met een wetsvoorstel dat alle gemeente naar rato deze mensen moeten opnemen. mij zeer verstandig. Dan ben je af van de kleine kernen die opeens honderden asielzoekers moeten opvangen.

Probleem ligt niet in Albergen/Tubbergen maar in den Haag!
Jij vindt 'AZC-ers van kleur, zorgen voor beroving, verkrachting en terreur', een emotionele uitspraak?
Een verwerpelijke emotionele uitspraak! O we zijn zo gastvrij op het RF zolang het centrum maar niet in onze buurt geplaatst wordt.

Eerlijk naar rato verdelen per gemeente zou een hoop ophef voorkomen.
Ik neem aan dat je voor jezelf spreekt. Een pagina terug kun je zien dat meerdere aangaven daar geen problemen mee te ervaren.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Simon0612 »

merel schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Ik vind het heel goed dat deze plaats is gekozen. Het ziet er heel geschikt uit. Misschien een paar demonstranten in de gevangenis zetten vanwege schandelijke uitlatingen, en dan komt dat helemaal goed.

Ik weet vrijwel zeker dat als de gemeente deze plaats had ingericht voor 100 mensen, deze aanwijzing niet was gekomen. Nu komt er plek voor 300. Dat is feitelijk toch de eigen keuze van het college, in mijn beleving.
….in de gevangenis vanwege wat emotionele uitspraken? Ik keur het niet goed maar kan wel enig begrip opbrengen voor de onrust.
Staatssecretaris van de Burg is bezig met een wetsvoorstel dat alle gemeente naar rato deze mensen moeten opnemen. Lijkt mij zeer verstandig. Dan ben je af van de kleine kernen die opeens honderden asielzoekers moeten opvangen.

Probleem ligt niet in Albergen/Tubbergen maar in den Haag!
Jij vindt 'AZC-ers van kleur, zorgen voor beroving, verkrachting en terreur', een emotionele uitspraak?
We hebben makkelijk praten zolang we niet in Ter Apel wonen. Las net nog dat een inwoner van die plaats er twee uit zijn camper moest halen. En vervolgens een grote mond en middelvingers kreeg. Daarnaast zijn de gevallen van aanranding en beroving bekend. Ik snap die emotie dan ook wel, al ben ik het niet eens om alles over dezelfde kam te scheren en het op deze manier uiten van de emotie. Voor mij zijn de Oekies een voorbeeld! Kijk hoe het ook kan! Ze zorgen nergens voor problemen volgens mij.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

Simon0612 schreef:We hebben makkelijk praten zolang we niet in Ter Apel wonen. Las net nog dat een inwoner van die plaats er twee uit zijn camper moest halen. En vervolgens een grote mond en middelvingers kreeg. Daarnaast zijn de gevallen van aanranding en beroving bekend. Ik snap die emotie dan ook wel, al ben ik het niet eens om alles over dezelfde kam te scheren en het op deze manier uiten van de emotie. Voor mij zijn de Oekies een voorbeeld! Kijk hoe het ook kan! Ze zorgen nergens voor problemen volgens mij.
We hebben hier geen AZC oid maar wel aanranding, verkrachting en inbraken. Inclusief grote monden en middelvingers.
De Oekies zijn nog 'vers' en hun probleem is voor ons tamelijk invoelbaar. Het is nog maar 20 jaar geleden dat ik een buurvrouw had die haar 'hele kelderkast' vol met pakken koffie had staan 'voor als de Russen komen'. Je zag ook dat de opvang van Oekraïners in geen tijd geregeld was. Voor de meesten van hen is het wachten op het moment dat ze terug kunnen. Een asielaanvraag is voor hen nog niet aan de orde. In mijn werk-gemeente schijnen de eerste Oekraïners inmiddels op vakantie te gaan. Dat roept ook weer allerlei reacties op.
Maar linksom of rechtsom, het is natuurlijk een grof schandaal dat een land dat tot de rijkste landen ter wereld behoort moet meemaken dat AzG noodhulp gaat leveren omdat de opvang niet langer menswaardig is. Het Rijk kijkt naar de gemeenten, de gemeenten kijken naar het Rijk. Pure onwil om dit fatsoenlijk op te lossen. Ter Apel ligt echt iets te ver van Den Haag.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Ditbenik schreef:
huisman schreef:
merel schreef:
huisman schreef:
….in de gevangenis vanwege wat emotionele uitspraken? Ik keur het niet goed maar kan wel enig begrip opbrengen voor de onrust.
Staatssecretaris van de Burg is bezig met een wetsvoorstel dat alle gemeente naar rato deze mensen moeten opnemen. mij zeer verstandig. Dan ben je af van de kleine kernen die opeens honderden asielzoekers moeten opvangen.

Probleem ligt niet in Albergen/Tubbergen maar in den Haag!
Jij vindt 'AZC-ers van kleur, zorgen voor beroving, verkrachting en terreur', een emotionele uitspraak?
Een verwerpelijke emotionele uitspraak! O we zijn zo gastvrij op het RF zolang het centrum maar niet in onze buurt geplaatst wordt.

Eerlijk naar rato verdelen per gemeente zou een hoop ophef voorkomen.
Ik neem aan dat je voor jezelf spreekt. Een pagina terug kun je zien dat meerdere aangaven daar geen problemen mee te ervaren.
Nee, ik spreek niet voor mijzelf. In het verleden redelijk vaak in een AZC geweest. Maar ik vind het wat makkelijk om vanaf afstand te oordelen over begrijpelijke emoties van de inwoners van een zeer klein dorpje.
Verreweg de meeste inwoners hebben trouwens hun emoties beschaafd verwoord. Dat opgeschoten jongeren verwerpelijke uitspaken tonen is gewoon dom.

https://nos.nl/l/2441791
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Tiberius »

Hier in de buurt (Gilze) is ook een groot AZC. Enkele mensen daarvan zijn inmiddels lid van onze gemeente; anderen bezoeken regelmatig de diensten en door ons georganiseerde buurtmaaltijden.
Van beroving, verkrachting, enz. is geen sprake.
Het beste kan je eens met hen in gesprek gaan; met Google Translate gaat dat prima. Meestal blijken het gewone mensen te zijn, zoals jij en ik.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:
Ditbenik schreef:
huisman schreef:
merel schreef:
Jij vindt 'AZC-ers van kleur, zorgen voor beroving, verkrachting en terreur', een emotionele uitspraak?
Een verwerpelijke emotionele uitspraak! O we zijn zo gastvrij op het RF zolang het centrum maar niet in onze buurt geplaatst wordt.

Eerlijk naar rato verdelen per gemeente zou een hoop ophef voorkomen.
Ik neem aan dat je voor jezelf spreekt. Een pagina terug kun je zien dat meerdere aangaven daar geen problemen mee te ervaren.
Nee, ik spreek niet voor mijzelf. In het verleden redelijk vaak in een AZC geweest. Maar ik vind het wat makkelijk om vanaf afstand te oordelen over begrijpelijke emoties van de inwoners van een zeer klein dorpje.
Verreweg de meeste inwoners hebben trouwens hun emoties beschaafd verwoord. Dat opgeschoten jongeren verwerpelijke uitspaken tonen is gewoon dom.

https://nos.nl/l/2441791
Ik vind het vreemd dat je niet voor jezelf spreekt maar voor anderen en dan ook nog beweert dat die anderen geen AZC in hun buurt willen terwijl ze zelf aangeven daar geen problemen mee te hebben.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Simon0612 »

Ik weet dat het in het verleden ook een hoop heibel is geweest toen er ca 500 (dacht ik) Surinamers in Stavenisse ondergebracht zouden worden. Dat dorp had toen volgens mij ca. 1300 inwoners. Nou dat hele dorp, inclusief predikant, kwam toen in opstand. Op zich logisch, zo’n dorp wordt overspoeld. Van de 10 mensen die je dan op het dorp tegen komt, zijn er ongeveer 4 Surinaams.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

Simon0612 schreef:Ik weet dat het in het verleden ook een hoop heibel is geweest toen er ca 500 (dacht ik) Surinamers in Stavenisse ondergebracht zouden worden. Dat dorp had toen volgens mij ca. 1300 inwoners. Nou dat hele dorp, inclusief predikant, kwam toen in opstand. Op zich logisch, zo’n dorp wordt overspoeld. Van de 10 mensen die je dan op het dorp tegen komt, zijn er ongeveer 4 Surinaams.
En wat is daar mis mee? Als ik in Barneveld rondloop zijn van de 10 mensen er 4 reformatorisch. Moeten we daar wat aan gaan doen?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

huisman schreef:
merel schreef:
Een verwerpelijke emotionele uitspraak! O we zijn zo gastvrij op het RF zolang het centrum maar niet in onze buurt geplaatst wordt.

Eerlijk naar rato verdelen per gemeente zou een hoop ophef voorkomen.
Naar rato verdelen is inderdaad heel goed. Alleen zo jammer dat diverse gemeentes 0 willen bijdragen, waaronder Tubbergen en Delft.

Bij ons om de hoek zijn recent 120 Oekraïners gehuisvest. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Op anderhalve kilometer afstand komen 150 woningen met statushouders. Mensen die alles achtergelaten hebben om op deze wijze ontvangen te worden. Ik vind het stuitend.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Simon0612 »

Erik1960 schreef:
Simon0612 schreef:Ik weet dat het in het verleden ook een hoop heibel is geweest toen er ca 500 (dacht ik) Surinamers in Stavenisse ondergebracht zouden worden. Dat dorp had toen volgens mij ca. 1300 inwoners. Nou dat hele dorp, inclusief predikant, kwam toen in opstand. Op zich logisch, zo’n dorp wordt overspoeld. Van de 10 mensen die je dan op het dorp tegen komt, zijn er ongeveer 4 Surinaams.
En wat is daar mis mee? Als ik in Barneveld rondloop zijn van de 10 mensen er 4 reformatorisch. Moeten we daar wat aan gaan doen?
Volgens mij heb je het dan over een situatie die in tientallen jaren zo is gegroeid. Als er even op enig moment op zo’n klein dorp 500 mensen uit een andere bevolkingsgroep wordt toegevoegd dan is dat vragen om problemen. Volgens mij ben je wel zo slim om dat ook te begrijpen. Dan kun je beter kiezen voor opvang in een grote stad, waar men dan opgaat in de diversiteit.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Ditbenik schreef:
huisman schreef:
Ditbenik schreef:
huisman schreef:
Een verwerpelijke emotionele uitspraak! O we zijn zo gastvrij op het RF zolang het centrum maar niet in onze buurt geplaatst wordt.

Eerlijk naar rato verdelen per gemeente zou een hoop ophef voorkomen.
Ik neem aan dat je voor jezelf spreekt. Een pagina terug kun je zien dat meerdere aangaven daar geen problemen mee te ervaren.
Nee, ik spreek niet voor mijzelf. In het verleden redelijk vaak in een AZC geweest. Maar ik vind het wat makkelijk om vanaf afstand te oordelen over begrijpelijke emoties van de inwoners van een zeer klein dorpje.
Verreweg de meeste inwoners hebben trouwens hun emoties beschaafd verwoord. Dat opgeschoten jongeren verwerpelijke uitspaken tonen is gewoon dom.

https://nos.nl/l/2441791
Ik vind het vreemd dat je niet voor jezelf spreekt maar voor anderen en dan ook nog beweert dat die anderen geen AZC in hun buurt willen terwijl ze zelf aangeven daar geen problemen mee te hebben.

Het is vrij makkelijk om te zeggen dat je geen probleem hebt met een AZC om de hoek. De hele problematiek is nu juist dat een heel groot deel van de bevolking ze niet oom de hoek wil. Daarom zo ontzettend veel ‘weiger’ gemeenten.

Wat een probleem is dat als je wat nuance en begrip toont voor de emoties zoals in Tubbergen je direct als een halve racist wordt weggezet.
Als het over vluchtelingenopvang en ontwikkelingsgelden gaat ben ik behoorlijk links. Als je altijd vrij internationaal gewerkt hebt heb je iig geen vreemdelingenangst.
Mensen zijn mensen of ze nu uit Aleppo komen of uit Ederveen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie