De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Marck »

Vannacht op een bijzondere wijze betrokken bij een asielzoekersgezin die in Nederland terecht is gekomen en midden in de organisatorische chaos verzeild is geraakt.
Man o man, wat kun je je, door al je Europese beschouwingen, toch miskijken op de nood van die mensen.
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

Marck schreef:Vannacht op een bijzondere wijze betrokken bij een asielzoekersgezin die in Nederland terecht is gekomen en midden in de organisatorische chaos verzeild is geraakt.
Man o man, wat kun je je, door al je Europese beschouwingen, toch miskijken op de nood van die mensen.
Op LinkedIn zie ik momenteel veel eerste generatie vluchtelingen reageren op de gebeurtenissen in Tubbergen. Met name op de demonstratieborden met de tekst '300 AZC-ers van kleur zorgen voor verkrachtingen en terreur'. Zij vertellen hun verhaal, hun schoolverloop en hoe zij soms met vallen en opstaan geïntegreerd zijn in de samenleving. Daarnaast staan zij op tegen de opmerkingen die over hen gemaakt zijn. Ik vind de reacties van de bewoners in Tubbergen tenenkrommend.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef:
Marck schreef:Vannacht op een bijzondere wijze betrokken bij een asielzoekersgezin die in Nederland terecht is gekomen en midden in de organisatorische chaos verzeild is geraakt.
Man o man, wat kun je je, door al je Europese beschouwingen, toch miskijken op de nood van die mensen.
Op LinkedIn zie ik momenteel veel eerste generatie vluchtelingen reageren op de gebeurtenissen in Tubbergen. Met name op de demonstratieborden met de tekst '300 AZC-ers van kleur zorgen voor verkrachtingen en terreur'. Zij vertellen hun verhaal, hun schoolverloop en hoe zij soms met vallen en opstaan geïntegreerd zijn in de samenleving. Daarnaast staan zij op tegen de opmerkingen die over hen gemaakt zijn. Ik vind de reacties van de bewoners in Tubbergen tenenkrommend.
Wat een domme borden inderdaad.. Je moet toch wat betere teksten kunnen verzinnen om je punt te maken lijkt mij.
Ik zou ook overigens ook echt niet blij zijn als er bij mij in de straat een dergelijke opvang zou komen.
De angst voor overlast en onveiligheid kan ik goed begrijpen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ditbenik »

Bourdon16 schreef:
merel schreef:
Marck schreef:Vannacht op een bijzondere wijze betrokken bij een asielzoekersgezin die in Nederland terecht is gekomen en midden in de organisatorische chaos verzeild is geraakt.
Man o man, wat kun je je, door al je Europese beschouwingen, toch miskijken op de nood van die mensen.
Op LinkedIn zie ik momenteel veel eerste generatie vluchtelingen reageren op de gebeurtenissen in Tubbergen. Met name op de demonstratieborden met de tekst '300 AZC-ers van kleur zorgen voor verkrachtingen en terreur'. Zij vertellen hun verhaal, hun schoolverloop en hoe zij soms met vallen en opstaan geïntegreerd zijn in de samenleving. Daarnaast staan zij op tegen de opmerkingen die over hen gemaakt zijn. Ik vind de reacties van de bewoners in Tubbergen tenenkrommend.
Wat een domme borden inderdaad.. Je moet toch wat betere teksten kunnen verzinnen om je punt te maken lijkt mij.
Ik zou ook overigens ook echt niet blij zijn als er bij mij in de straat een dergelijke opvang zou komen.
De angst voor overlast en onveiligheid kan ik goed begrijpen.
Ik ben vaak in AZC's geweest en ben er geen andere problemen tegengekomen dan ik hier in de straat ook tegen kom. Angst voor overlast en onveiligheid is m.i. vooral een kwestie van niet bekend zijn met. Degenen die problemen veroorzaken zijn vooral de 4% uit zogenoemde veilige landen. Als je die bij elkaar stopt in een ACZ zoals tot 1 januari het geval was in Ter Apel en Budel, dan is het vragen om problemen. Bij al die andere ACZ's valt het allemaal best wel mee. Ga eens een praatje maken met die mensen en je zult merken dat er niks engs aan is.
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

Ditbenik schreef:
Bourdon16 schreef:
Wat een domme borden inderdaad.. Je moet toch wat betere teksten kunnen verzinnen om je punt te maken lijkt mij.
Ik zou ook overigens ook echt niet blij zijn als er bij mij in de straat een dergelijke opvang zou komen.
De angst voor overlast en onveiligheid kan ik goed begrijpen.
Ik ben vaak in AZC's geweest en ben er geen andere problemen tegengekomen dan ik hier in de straat ook tegen kom. Angst voor overlast en onveiligheid is m.i. vooral een kwestie van niet bekend zijn met. Degenen die problemen veroorzaken zijn vooral de 4% uit zogenoemde veilige landen. Als je die bij elkaar stopt in een ACZ zoals tot 1 januari het geval was in Ter Apel en Budel, dan is het vragen om problemen. Bij al die andere ACZ's valt het allemaal best wel mee. Ga eens een praatje maken met die mensen en je zult merken dat er niks engs aan is.
Precies; ik begrijp de ophef over de komst van deze mensen überhaupt niet. Alsof je zomaar huis en haard verlaat.
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

In Harskamp zijn nu al een aantal maanden veel oekrainers op het legerterrein, ik hoor niets van problemen. Mensen die hier komen moet je huisvesten, wel zouden we wat mij betreft meer maatregelen mogen nemen om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten en de instroom in te dammen.
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

Henk J schreef:In Harskamp zijn nu al een aantal maanden veel oekrainers op het legerterrein, ik hoor niets van problemen. Mensen die hier komen moet je huisvesten, wel zouden we wat mij betreft meer maatregelen mogen nemen om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten en de instroom in te dammen.
Bij ons om de hoek wonen sinds een aantal maanden 120 Oekrainers; 0 overlast.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door J.C. Philpot »

Artsen zonder Grenzen (AzG) verleent vanaf donderdag medische en psychologische zorg aan asielzoekers buiten de poort van het aanmeldcentrum in Ter Apel. Het is de eerste keer dat AzG medische hulp biedt in Nederland.

https://www.rd.nl/artikel/987688-artsen ... -aanbieden

Ik ben een voorstander van opvang in de regio, en immigratie vanuit landen met een cultuur die compatible is met de onze. Maar ik vind het een blamage voor Nederland dat het ons (als één van de meest welvarende landen ter wereld) blijkbaar niet lukt om mensen die toch naar Nederland komen fatsoenlijk en humaan te behandelen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bertiel »

volgens AzG vergelijkbaar met kamp Moria, te schrijnend voor woorden en het duurt al maanden!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Maanenschijn »

Bertiel schreef:volgens AzG vergelijkbaar met kamp Moria, te schrijnend voor woorden en het duurt al maanden!
Dan is of AzG nooit in Moria geweest, of ze trekken een onjuiste vergelijking.

Wat niks afdoet aan de schrijnende situatie overigens.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Voor Oekraïne zijn wij de regio. Voor het overige ben ik ook een voorstander van opvang in de regio, maar niet op de manier waarop dat nu in Afrika en het Midden-Oosten gebeurt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

De plek voor een AZC in een gemeenschap als Albergen (hemelsbreed niet ver van Rijssen) lijkt me niet heel goed. Albergen is een hechte gemeenschap, vanouds rooms-katholiek. Bijna 100 % van de Albergse bevolking is autochtoon. Het dorp telt geen 3.595 inwoners zoals in de media wordt gezegd, maar 2.055 Dit zijn de kerncijfers van het CBS. Men komt aan getal van 3.595 inwoners als men het buitengebied meetelt. Het dorp zelf telt dus ruim 2.000 inwoners.
Het kan ook wel anders: In het nabijgelegen Azelo is ook een AZC geweest, en dicht tegen de grens van Rijssen, in Elsen (beide nog kleiner dan Albergen) was ook een AZC. Er werd inderdaad wel wat overlast ondervonden, maar zoals we nu in Albergen zien hebben we, zover we weten niet in de nabijgelegen plaatsen als Azelo of Elsen gezien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Ik vind het heel goed dat deze plaats is gekozen. Het ziet er heel geschikt uit. Misschien een paar demonstranten in de gevangenis zetten vanwege schandelijke uitlatingen, en dan komt dat helemaal goed.

Ik weet vrijwel zeker dat als de gemeente deze plaats had ingericht voor 100 mensen, deze aanwijzing niet was gekomen. Nu komt er plek voor 300. Dat is feitelijk toch de eigen keuze van het college, in mijn beleving.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Ik vind het heel goed dat deze plaats is gekozen. Het ziet er heel geschikt uit. Misschien een paar demonstranten in de gevangenis zetten vanwege schandelijke uitlatingen, en dan komt dat helemaal goed.

Ik weet vrijwel zeker dat als de gemeente deze plaats had ingericht voor 100 mensen, deze aanwijzing niet was gekomen. Nu komt er plek voor 300. Dat is feitelijk toch de eigen keuze van het college, in mijn beleving.
Maar zou de hoofdplaats van deze gemeente, Tubbergen, niet meer capabel zijn dan een dorpje als Albergen? Dan blijft men binnen de gemeentegrenzen, maar een kleine gemeenschap als Albergen hiermee te confronteren en als het waren voor het blok zetten lijkt me niet de meest goede oplossing.
Het grotere Tubbergen zou naar mijn idee toch meer capabel moeten zijn dan een dorpje als Albergen. Maar opvallend is ook dat men kiest voor kleine gemeenschappen: ik noemde al Azelo en Elsen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik vind het heel goed dat deze plaats is gekozen. Het ziet er heel geschikt uit. Misschien een paar demonstranten in de gevangenis zetten vanwege schandelijke uitlatingen, en dan komt dat helemaal goed.

Ik weet vrijwel zeker dat als de gemeente deze plaats had ingericht voor 100 mensen, deze aanwijzing niet was gekomen. Nu komt er plek voor 300. Dat is feitelijk toch de eigen keuze van het college, in mijn beleving.
….in de gevangenis vanwege wat emotionele uitspraken? Ik keur het niet goed maar kan wel enig begrip opbrengen voor de onrust.
Staatssecretaris van de Burg is bezig met een wetsvoorstel dat alle gemeente naar rato deze mensen moeten opnemen. Lijkt mij zeer verstandig. Dan ben je af van de kleine kernen die opeens honderden asielzoekers moeten opvangen.

Probleem ligt niet in Albergen/Tubbergen maar in den Haag!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie