De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Tiberius »

Veel flauwekul inderdaad. Alleen dat verhaal over die dakloze arbeidsmigranten vond ik wel interessant; de rest was erg voorspelbaar.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Mannetje »

Misschien schrijft OpenAI de artikelen wel voor het RD. Dan krijg je gewoon wat al bekend is in een nieuw jasje ;)
-
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

Ik snap je wel. Even doorbladeren en klaar. Ik heb hem alleen zaterdag op papier. Dat scheelt al. Doordeweeks scan ik even. Ik word ook wat moe van alle beschouwingen. Dagboekmoe, beschouwingmoe... Dat gaat toch niet goed.

Toch is het artikel van Christine van Gent in het magazine wel weer de moeite waard.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:Ik snap je wel. Even doorbladeren en klaar. Ik heb hem alleen zaterdag op papier. Dat scheelt al. Doordeweeks scan ik even. Ik word ook wat moe van alle beschouwingen. Dagboekmoe, beschouwingmoe... Dat gaat toch niet goed.

Toch is het artikel van Christine van Gent in het magazine wel weer de moeite waard.
Wij hebben (nog) de papieren editie van het RD. Best prijzig en ik ben vaak in 5 minuten klaar met de krant. Lees bij familie weleens het ND maar daar ben ik binnen 3 minuten mee klaar.

Denk dat ik uit trouw abonnee blijf. Mijn ouders waren vanaf nummer 1 abonnee en ook wij hebben vanaf begin van ons huwelijk een abonnement gehad. Dan is opzeggen zoiets als je hond in laten slapen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door GerefGemeente-lid »

huisman schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap je wel. Even doorbladeren en klaar. Ik heb hem alleen zaterdag op papier. Dat scheelt al. Doordeweeks scan ik even. Ik word ook wat moe van alle beschouwingen. Dagboekmoe, beschouwingmoe... Dat gaat toch niet goed.

Toch is het artikel van Christine van Gent in het magazine wel weer de moeite waard.
Wij hebben (nog) de papieren editie van het RD. Best prijzig en ik ben vaak in 5 minuten klaar met de krant. Lees bij familie weleens het ND maar daar ben ik binnen 3 minuten mee klaar.

Denk dat ik uit trouw abonnee blijf. Mijn ouders waren vanaf nummer 1 abonnee en ook wij hebben vanaf begin van ons huwelijk een abonnement gehad. Dan is opzeggen zoiets als je hond in laten slapen.
Eens.

Jammer dat er zoveel teruggeblikt moet worden. We kunnen beter vooruitblikken. En ons klaarmaken voor de verwarring die komen gaat. De samenbinding zoeken, ook als RD-achterban. Zet eens alle vooraanstaande predikanten van de kerkverbanden in een zaaltje en start een onderwerp, bijvoorbeeld over hoe ze Gods trouw ervaren in dit leven, in het afgelopen jaar, over hoe ze uitzien naar Zijn tweede komst op deze aarde en hoe God nog werkt.

Maar het lijkt enkel weeklacht en geschrei en vooral veel, heel veel herhaling. En als ik ergens niet tegen kan, is het dat wel.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

Volgens mij hebben we daar terdege en gezinsgids voor. Daar zie je nog wel eens wat moois. RD is voor het nieuws. Ook kerkelijk nieuws. En bijvoorbeeld de onrust rond dr. vd Brink komt niet aan de orde. Dat is een keuze. Maar wel krijgt ds. de Kok bijna 2 pagina's vanwege het aannemen van een beroep. Ook een keuze. Maar verder prima hoor. Maar 5 minuten, dan is de krant wel uit. En dan is het best prijzig. ;)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:Volgens mij hebben we daar terdege en gezinsgids voor. Daar zie je nog wel eens wat moois. RD is voor het nieuws. Ook kerkelijk nieuws. En bijvoorbeeld de onrust rond dr. vd Brink komt niet aan de orde. Dat is een keuze. Maar wel krijgt ds. de Kok bijna 2 pagina's vanwege het aannemen van een beroep. Ook een keuze. Maar verder prima hoor. Maar 5 minuten, dan is de krant wel uit. En dan is het best prijzig. ;)
Terdege en de Gezinsgids krijg ik vlekken van. Net als het RD magazine. Allemaal ootmoedige mensen die hun goede werken etaleren. Daar kan ik slecht tegen. Het RD magazine blader ik snel doorheen en die andere twee glossy’s blijven geheel ongelezen. Dat bevalt prima.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bertiel »

Ik vond het artikel van de GG ouderling uit Kapelle ook lezenswaardig.
Evenals de column van ds. Kieviet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

@huisman, nee, ben ik niet helemaal met je eens, al begrijp ik je wel. Ik blader ze graag door. Moet wel zeggen: we zijn meelezers. We geven er geen geld aan uit.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: Jammer dat er zoveel teruggeblikt moet worden. We kunnen beter vooruitblikken. En ons klaarmaken voor de verwarring die komen gaat. De samenbinding zoeken, ook als RD-achterban.
Verwarring? Ik hoop op een grote, louterende verwarring. Onze gezindte gaat kapot aan eigenwillige godsdienst, hoogmoed en regeltjes buiten het Woord om.
Ds. Stelwagen zei: 'God gaat beginnen in de slechtste kerk, de PKN.' Ik weet niet of ik dat met hem eens ben, volgens mij is dat de GG. Verbijten, vereten, afgoderij, venijn. Man, man, man.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:@huisman, nee, ben ik niet helemaal met je eens, al begrijp ik je wel. Ik blader ze graag door. Moet wel zeggen: we zijn meelezers. We geven er geen geld aan uit.
Wij ook niet en krijgen ze met enige vertraging en gaan dan vrij spoedig de kliko in. Hoor net dat wij Terdege al enige tijd helemaal niet meer krijgen. Er ligt hier wel een onvoorstelbaar dik nummer van de Gezinsgids. Denk dat daarvoor een heel Scandinavisch bos is gekapt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

We mogen rond oudjaar toch terugblikken? Wat is daar nu weer mis mee?
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

Christine Stam over McCheyne in het RD van vandaag:
Als hij dan weer op de kansel stond, hoog boven het volk, dan glom hij daarvan, zijn gezicht scheen als de zon. Wanneer ze hem zagen begonnen de mensen al te huilen voordat hij ook maar een woord gesproken had. Hij zaaide verlangen, en het kwam op.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Jammer dat er zoveel teruggeblikt moet worden. We kunnen beter vooruitblikken. En ons klaarmaken voor de verwarring die komen gaat. De samenbinding zoeken, ook als RD-achterban.
Verwarring? Ik hoop op een grote, louterende verwarring. Onze gezindte gaat kapot aan eigenwillige godsdienst, hoogmoed en regeltjes buiten het Woord om.
Ds. Stelwagen zei: 'God gaat beginnen in de slechtste kerk, de PKN.' Ik weet niet of ik dat met hem eens ben, volgens mij is dat de GG. Verbijten, vereten, afgoderij, venijn. Man, man, man.
Ik deel je keuze voor de GG als slechtste kerk. Een grote verootmoediging is nodig en radicaliteit. Niet de kerk wat en de wereld wat.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:We mogen rond oudjaar toch terugblikken? Wat is daar nu weer mis mee?
Niks. Ook dat is moeilijk. Terugblikken is vooral inkeren tot jezelf. Wie ben ik voor de Heere? Hoe is mijn reis naar de eeuwigheid? Wat dunkt u van de Christus? Dat komt dichtbij.
Plaats reactie