Katholieken in Frankrijk met de dood bedreigd tijdens processie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Katholieken in Frankrijk met de dood bedreigd tijdens processie

Bericht door Van Ewijk »

Ik ontwaarde dit bericht in de Telegraaf vandaag.
Ik ben toch er verontrust over de Godsdienstvrijheid in Europa gezien de enorme aantallen immigranten die hier naartoe komen terwijl de eigen bevolking meetbaar slinkt.

https://www.hln.be/buitenland/katholiek ... gle.com%2F
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Katholieken in Frankrijk met de dood bedreigd tijdens processie

Bericht door Ditbenik »

Van Ewijk schreef:Ik ontwaarde dit bericht in de Telegraaf vandaag.
Ik ben toch er verontrust over de Godsdienstvrijheid in Europa gezien de enorme aantallen immigranten die hier naartoe komen terwijl de eigen bevolking meetbaar slinkt.

https://www.hln.be/buitenland/katholiek ... gle.com%2F
Het is inmiddels bijna 35 jaar geleden dat ik een oudere Turk op bezoek kreeg die vragen had over het christendom. Hij had de Bijbel gelezen. Eerst in het Nederlands, maar daar begreep hij niet veel van. Na veel moeite een Turkse Bijbel bemachtigd en die gelezen. Op mijn vraag wat hij daar van vond kwam geen antwoord. Om hem toch een reactie te ontlokken zei ik dat het niet veel uitmaakte, Koran of Bijbel, Allah of God. Daarop vloog hij overeind en zei dat het juist heel veel uitmaakte. Als Moslim moest hij allerlei dingen doen of juist laten. Ramadan, vijf keer per dag bidden met het gezicht naar Mekka, pelgrimstocht enz. Niet naar andere vrouwen, niet drinken, geen drugs enz. "En heel misschien ga ik dan naar het paradijs maar ik kan het nooit zeker weten. Maar in de Bijbel heb ik gelezen dat God spreekt tot iedereen die voor Hem leeft. Dus jij kunt het wel zeker weten!" Hij vertelde in dat gesprek niet te begrijpen dat Nederland zoveel Moslims binnen liet. "Wij hebben grote gezinnen en er komt een moment dat de Islam sterk genoeg is en met geweld de macht zal overnemen en de christenen zal doden. Er als er genoeg Turken zijn, hoeven die maar een keer te roepen en Turkije komt om ze te helpen. Laat de regering daar mee stoppen!" In de jaren '80 ging het vooral nog om gastarbeiders. De grote stroom asielzoekers kwam pas in de jaren '90 op gang. Ik ben zijn woorden nooit vergeten. Toen vroeg ik me nog af of het werkelijk ooit zo erg kon worden. Inmiddels zie ik al jaren dat hij gelijk had en dat het moment komt dat de Islam van de dar al-harb ('gebied van oorlog', dat deel van de wereld waar de Islam het niet voor het zeggen heeft) Dar al-islam ('huis van de Islam') zal maken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Katholieken in Frankrijk met de dood bedreigd tijdens processie

Bericht door -DIA- »

De eerste 'vermenging' zagen we al toen Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen... We weten wat eruit voortvloeide.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie