De Islam is per definitie vreedzaam...........

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door refo »

Delftenaar schreef:Maar wel gefaciliteerd middels een schuilplaats in Afghanistan.
Dat zei Bush.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door KDD »

Een ontroerend verhaal over een paar gezinnen uit Afghanistan. De tweede artikel is een vervolg van de eerste. (in engels)

https://www.theatlantic.com/ideas/archi ... my/619764/

https://www.theatlantic.com/ideas/archi ... pe/619863/
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Charles »

Ik las pas een column uit 2010 van BJS:

In ieder geval geven de drie artikeltjes die ik onlangs las aanleiding tot drie eerste conclusies.

Ten eerste: het oordeel begint van het huis Gods, van afvallige christenen. Maar dat wisten we eigenlijk al.

Ten tweede: een nieuwe interpretatie van "geweld" dreigt ingang te vinden, waarbij christenen en moslims in hetzelfde beklaagdenbankje komen te zitten. Beide religies zijn fundamentalistisch en intrinsiek gewelddadig, want beide leggen een absolute claim op de waarheid, en beide zouden dus eigenlijk niet in het publieke domein mogen worden toegelaten. De dreiging van uitsluiting is daarmee waarschijnlijk dichterbij dan ooit.

Ten derde: anders dan veel mensen denken, ook binnen de gereformeerde gezindte, moeten we de komst van de islam in Nederland niet zien als een kans (voor evangelisatie) en moeten we moslims ook niet omhelzen als bondgenoten, maar moeten we inzien dat de discussies die de islam oproept ongetwijfeld een bron van geloofsafval zullen zijn. Orthodoxe christenen zullen in de verleiding komen om islam en christendom slechts te zien als relatieve varianten op een onderdrukkend en geweld dadig, premodern geloofssysteem. Ik ben wel eens bang dat dat denken zijn duizenden zal verslaan.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Charles »

Recent las ik een voorgeschreven stukje n.a.v. een dagboek. Aan de beurt was Matth. 24. Ik had de Bijbel app, zonder dat ik er erg in had op een andere vertaling staan. Ik las daar:

Er zal iets afschuwelijks op de plaats van de tempel staan, iets afschuwelijks dat verwoesting veroorzaakt. De profeet Daniël heeft daar al over gesproken – Let goed op als je dit leest en denk er over na! –

Ik dacht: wat staat er op de plek van de tempel? Een moskee...

Kan echter ook gaan om een al vervulde profetie in 70 na Christus. Spurgeon schreef: “Dit gedeelte van de woorden van onze redder hebben alleen betrekking op de verwoesting van Jeruzalem. Zodra de discipelen van Jezus de gruwel der verwoesting zagen, de Romeinse vaandels met hun afgoden, zagen staan op de heilige plaats, wisten ze dat het tijd was om te vluchten; en zij vluchtten naar de bergen.”
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Terri »

Charles schreef:Recent las ik een voorgeschreven stukje n.a.v. een dagboek. Aan de beurt was Matth. 24. Ik had de Bijbel app, zonder dat ik er erg in had op een andere vertaling staan. Ik las daar:

Er zal iets afschuwelijks op de plaats van de tempel staan, iets afschuwelijks dat verwoesting veroorzaakt. De profeet Daniël heeft daar al over gesproken – Let goed op als je dit leest en denk er over na! –

Ik dacht: wat staat er op de plek van de tempel? Een moskee...

Kan echter ook gaan om een al vervulde profetie in 70 na Christus. Spurgeon schreef: “Dit gedeelte van de woorden van onze redder hebben alleen betrekking op de verwoesting van Jeruzalem. Zodra de discipelen van Jezus de gruwel der verwoesting zagen, de Romeinse vaandels met hun afgoden, zagen staan op de heilige plaats, wisten ze dat het tijd was om te vluchten; en zij vluchtten naar de bergen.”
Men spreekt wel eens van 'lagen' in de vervulling van profetieën. Deze 'ontdekking' van je heeft idd te maken met de plaats van de De Rotskoepel en de Al Aqsa moskee op de plek waar de tempel hoort. Hoe of wat precies daar is al heel veel over geschreven, maar sommige uitleggingen zijn best heel treffend en opmerkelijk.
Plaats reactie