De Islam is per definitie vreedzaam...........

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Hollander »

DDD schreef:Ik zou deze vragen ook niet serieus nemen. Ik heb bewondering voor het geduld van deze man, en zijn pogingen om binnen de hem toegemeten kaders een serieus antwoord te geven.

Ik heb het hele verhoor gezien. De vragen waren grotendeels gewoon dom. Je hoeft echt geen verstand van de Islam te hebben, om dit soort domme vragen te voorkomen. Het is voor een groot deel een kwestie van fatsoen en gezond verstand.

In het andere draadje stond een uitstekend verslag van deze ondervraging.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/imam-su ... eeghoofden
Een uitstekend verslag? Ik begrijp überhaupt niet dat deze link op Refoforum mag blijven staan, gezien het lage, vernederende en schunnige taalgebruik dat gebezigd wordt. De post heb ik dan ook gemeld.

Ik had je toch wijzer ingeschat, DDD.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door DDD »

Ik vind dat toch wel een rare redenering hoor. Ik heb de opmerkingen onder het artikel niet gelezen, maar het artikel zelf is behoorlijk geformuleerd, en daar verwees ik naar. Of eigenlijk was het iemand anders.

Maar goed, als het in strijd is met de forumregels, dan was dat zeker niet opzettelijk. Ik vind alleen dat er dan wel een draadje mag worden geopend over van welke media je wel en niet kennis mag nemen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Hollander »

DDD schreef:Ik vind dat toch wel een rare redenering hoor. Ik heb de opmerkingen onder het artikel niet gelezen, maar het artikel zelf is behoorlijk geformuleerd, en daar verwees ik naar. Of eigenlijk was het iemand anders.
Vanzelfsprekend heb ik het ook over het artikel zelf. Nader gespecificeerd met name over alinea 2, 6, 10 en de allerlaatste. Overigens zag ik daarna dat in een ander draadje iemand anders de link ook heeft geplaatst.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door DDD »

Wat betreft alinea twee ben ik het wel met je eens. Dat heb ik vast niet zo precies gelezen. Maar verder vind ik dat persoonlijk geen reden om mij niet op een artikel te kunnen beroepen. Want anders zou je zelden seculiere denkers kunnen raadplegen.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Roos2018 »

ZLG schreef:Ik vond Chris Stoffer ook niet scherp in zijn vraagstelling, en heb ook een aantal keren gedacht "Ai.. hier zou je een zelfde soort antwoord op krijgen als bv Ds. van Boven, ds. Veldman, ds Zwartbol of ds Bredeweg voor je zou zitten. (om zo maar een aantal namen te noemen)"

Alleen , en dat is het verschil, ik vermoed dat rechts christelijk, wel respect voor de ondervragers zouden hebben.
Bij dit soort Islam diehards, zie je een heel andere houding.
En dan kun je mooi filosoferen over een cultuurkloof zoals @Roos2018 doet , maar dat gaat helemaal niet op.
Dat is nu ook het probleem. Oosterlingen hebben zich aan te passen, het is niet andersom. Kom nou.


Wij hebben ons aan te passen in gebieden waar die cultuur leidend is. Daar drinken we geen alcohol of gaan we gesluierd over straat.
Maar hier heeft men zich te houden aan de hier geldende cultuur.
Dat heeft niets met Westerse arrogantie te maken.

Die doorgeslagen linkse deugdgedachten moeten echt gestopt worden.
Ik zal NOOIT mijn stem op PVV of FVD uitbrengen. Maar dat zij hier garen bij spinnen dat lijkt me overduidelijk.
Jazeker, Oosterlingen hebben zich volledig aan te passen aan de geldende West Europese cultuur. Per direct!

Dat West Europeanen wat dat betreft voorbeeldige volken zijn heeft de geschiedenis wel uitgewezen.
Daar kunnen de moslims die zich in Europa niet weten aan te passen toch maar een puntje aan zuigen.

Neem nu Zuid Afrika.
Toen de Nederlandse boeren en later de Engelsen daar aan land kwamen liep de hele zwarte bevolking uit.
Zoiets hadden zij nog nooit gezien. Wat een keurige mensen, die blanken!
Ze kwamen nederig vragen of zij er mochten wonen en de begeerte was groot om zich de zwarte cultuur en taal eigen te maken.
De zwarten raakten zo in de verlegenheid om de royale prijzen die voor hun landbouwgrond werd geboden en werden met zoveel respect behandeld dat zij tot de conclusie kwamen dat dit zo niet langer kon.
De zwarten hebben daarom de Apartheid in het leven geroepen omdat zij anders bang waren dat zij naast hun schoenen zouden gaan lopen, maar ook om de blanke bevolking die zij zo gastvrij hebben ontvangen, tegen zichzelf te beschermen.
Chapeau!

Maar dat is nog niet alles.
Vanuit Noord Amerika, Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië klonken dezelfde succes verhalen.
En mocht je nog wat twijfels hebben bij al die voorbeeldige geschiedenis verhalen, bekijk dan eens de ontroerende en waargebeurde film "Rabbit Proof Fence", waar 3 jonge Aboriginal zusjes 1200 mijl door het woeste Australische land hebben gelopen om bij de blanken naar school te mogen gaan.

Helemaal een topper in de geschiedenis is de blanke bewogenheid voor de zwarte Afrikanen geweest.
De blanken hadden namelijk vernomen dat zij gebrek aan werk hadden.
Gebrek aan werk!
Beste zwarten, geen nood, wij hebben een mooie vloot!
Wij zullen u belangeloos overvaren naar Amerika, Curacao en Suriname.
Heus, daar hebben we zulke mooie banen voor jullie en de drempel is laag: je hoeft niet eens te solliciteren.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Maanenschijn »

Roos2018 schreef:
ZLG schreef:Ik vond Chris Stoffer ook niet scherp in zijn vraagstelling, en heb ook een aantal keren gedacht "Ai.. hier zou je een zelfde soort antwoord op krijgen als bv Ds. van Boven, ds. Veldman, ds Zwartbol of ds Bredeweg voor je zou zitten. (om zo maar een aantal namen te noemen)"

Alleen , en dat is het verschil, ik vermoed dat rechts christelijk, wel respect voor de ondervragers zouden hebben.
Bij dit soort Islam diehards, zie je een heel andere houding.
En dan kun je mooi filosoferen over een cultuurkloof zoals @Roos2018 doet , maar dat gaat helemaal niet op.
Dat is nu ook het probleem. Oosterlingen hebben zich aan te passen, het is niet andersom. Kom nou.


Wij hebben ons aan te passen in gebieden waar die cultuur leidend is. Daar drinken we geen alcohol of gaan we gesluierd over straat.
Maar hier heeft men zich te houden aan de hier geldende cultuur.
Dat heeft niets met Westerse arrogantie te maken.

Die doorgeslagen linkse deugdgedachten moeten echt gestopt worden.
Ik zal NOOIT mijn stem op PVV of FVD uitbrengen. Maar dat zij hier garen bij spinnen dat lijkt me overduidelijk.
Jazeker, Oosterlingen hebben zich volledig aan te passen aan de geldende West Europese cultuur. Per direct!

Dat West Europeanen wat dat betreft voorbeeldige volken zijn heeft de geschiedenis wel uitgewezen.
Daar kunnen de moslims die zich in Europa niet weten aan te passen toch maar een puntje aan zuigen.

Neem nu Zuid Afrika.
Toen de Nederlandse boeren en later de Engelsen daar aan land kwamen liep de hele zwarte bevolking uit.
Zoiets hadden zij nog nooit gezien. Wat een keurige mensen, die blanken!
Ze kwamen nederig vragen of zij er mochten wonen en de begeerte was groot om zich de zwarte cultuur en taal eigen te maken.
De zwarten raakten zo in de verlegenheid om de royale prijzen die voor hun landbouwgrond werd geboden en werden met zoveel respect behandeld dat zij tot de conclusie kwamen dat dit zo niet langer kon.
De zwarten hebben daarom de Apartheid in het leven geroepen omdat zij anders bang waren dat zij naast hun schoenen zouden gaan lopen, maar ook om de blanke bevolking die zij zo gastvrij hebben ontvangen, tegen zichzelf te beschermen.
Chapeau!

Maar dat is nog niet alles.
Vanuit Noord Amerika, Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië klonken dezelfde succes verhalen.
En mocht je nog wat twijfels hebben bij al die voorbeeldige geschiedenis verhalen, bekijk dan eens de ontroerende en waargebeurde film "Rabbit Proof Fence", waar 3 jonge Aboriginal zusjes 1200 mijl door het woeste Australische land hebben gelopen om bij de blanken naar school te mogen gaan.

Helemaal een topper in de geschiedenis is de blanke bewogenheid voor de zwarte Afrikanen geweest.
De blanken hadden namelijk vernomen dat zij gebrek aan werk hadden.
Gebrek aan werk!
Beste zwarten, geen nood, wij hebben een mooie vloot!
Wij zullen u belangeloos overvaren naar Amerika, Curacao en Suriname.
Heus, daar hebben we zulke mooie banen voor jullie en de drempel is laag: je hoeft niet eens te solliciteren.
Dus, omdat onze voorvaderen zo schromelijk zijn te kort gekomen, hoeven anderen die van onze samenleving deel komen uitmaken zich ook niet een beetje aan te passen? Is dat je punt?

Ik denk dat je punt is dat het westen zich arrogant gedraagt naar andere samenlevingen. Daar geef ik je gelijk in. Bijvoorbeeld naar Rusland, en zo zijn er meer voorbeelden. Overigens zijn er veel voorbeelden dat Nederlanders zich prima aanpassen aan andere culturen, zoals dat andersom ook wel gebeurt.

Maar ik hoop dat je ook inziet dat er in ons land een steeds mindere integratie plaats vindt en de multiculturele samenleving niet echt is geluk is en dat verschillende culturen bijna altijd tot botsingen leiden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
ZLG
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2020, 15:47

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door ZLG »

Roos2018 schreef:
ZLG schreef:Ik vond Chris Stoffer ook niet scherp in zijn vraagstelling, en heb ook een aantal keren gedacht "Ai.. hier zou je een zelfde soort antwoord op krijgen als bv Ds. van Boven, ds. Veldman, ds Zwartbol of ds Bredeweg voor je zou zitten. (om zo maar een aantal namen te noemen)"

Alleen , en dat is het verschil, ik vermoed dat rechts christelijk, wel respect voor de ondervragers zouden hebben.
Bij dit soort Islam diehards, zie je een heel andere houding.
En dan kun je mooi filosoferen over een cultuurkloof zoals @Roos2018 doet , maar dat gaat helemaal niet op.
Dat is nu ook het probleem. Oosterlingen hebben zich aan te passen, het is niet andersom. Kom nou.


Wij hebben ons aan te passen in gebieden waar die cultuur leidend is. Daar drinken we geen alcohol of gaan we gesluierd over straat.
Maar hier heeft men zich te houden aan de hier geldende cultuur.
Dat heeft niets met Westerse arrogantie te maken.

Die doorgeslagen linkse deugdgedachten moeten echt gestopt worden.
Ik zal NOOIT mijn stem op PVV of FVD uitbrengen. Maar dat zij hier garen bij spinnen dat lijkt me overduidelijk.
Jazeker, Oosterlingen hebben zich volledig aan te passen aan de geldende West Europese cultuur. Per direct!

Dat West Europeanen wat dat betreft voorbeeldige volken zijn heeft de geschiedenis wel uitgewezen.
Daar kunnen de moslims die zich in Europa niet weten aan te passen toch maar een puntje aan zuigen.

Neem nu Zuid Afrika.
Toen de Nederlandse boeren en later de Engelsen daar aan land kwamen liep de hele zwarte bevolking uit.
Zoiets hadden zij nog nooit gezien. Wat een keurige mensen, die blanken!
Ze kwamen nederig vragen of zij er mochten wonen en de begeerte was groot om zich de zwarte cultuur en taal eigen te maken.
De zwarten raakten zo in de verlegenheid om de royale prijzen die voor hun landbouwgrond werd geboden en werden met zoveel respect behandeld dat zij tot de conclusie kwamen dat dit zo niet langer kon.
De zwarten hebben daarom de Apartheid in het leven geroepen omdat zij anders bang waren dat zij naast hun schoenen zouden gaan lopen, maar ook om de blanke bevolking die zij zo gastvrij hebben ontvangen, tegen zichzelf te beschermen.
Chapeau!

Maar dat is nog niet alles.
Vanuit Noord Amerika, Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië klonken dezelfde succes verhalen.
En mocht je nog wat twijfels hebben bij al die voorbeeldige geschiedenis verhalen, bekijk dan eens de ontroerende en waargebeurde film "Rabbit Proof Fence", waar 3 jonge Aboriginal zusjes 1200 mijl door het woeste Australische land hebben gelopen om bij de blanken naar school te mogen gaan.

Helemaal een topper in de geschiedenis is de blanke bewogenheid voor de zwarte Afrikanen geweest.
De blanken hadden namelijk vernomen dat zij gebrek aan werk hadden.
Gebrek aan werk!
Beste zwarten, geen nood, wij hebben een mooie vloot!
Wij zullen u belangeloos overvaren naar Amerika, Curacao en Suriname.
Heus, daar hebben we zulke mooie banen voor jullie en de drempel is laag: je hoeft niet eens te solliciteren.
Oke, dus immigranten hoeven zich niet aan te passen. Want blanken hebben dat vroeger ook niet gedaan...
:bobo :nonnon

Ik heb sterkere postings van je gelezen.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Ambtenaar »

ZLG schreef:
Oke, dus immigranten hoeven zich niet aan te passen. Want blanken hebben dat vroeger ook niet gedaan...

Ik heb sterkere postings van je gelezen.
Wat versta je onder aanpassing? De enige aanpassing is dat ze zich nu aan de Nederlandse wet- en regelgeving moeten houden.
ZLG
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2020, 15:47

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door ZLG »

Ambtenaar schreef:
ZLG schreef:
Oke, dus immigranten hoeven zich niet aan te passen. Want blanken hebben dat vroeger ook niet gedaan...

Ik heb sterkere postings van je gelezen.
Wat versta je onder aanpassing? De enige aanpassing is dat ze zich nu aan de Nederlandse wet- en regelgeving moeten houden.
Eerder schreef ik dit al:
ZLG schreef:Soms vraag je jezelf af wat gevaarlijker is: progressieve seculieren of progressieve christenen.

Maar aanpassen is ook een aanpassen aan de cultuur.
Het op een normale manier reageren op de verhoringscommissie.
Respect tonen.
Aanpassen aan de geldende gewoonten in een land. Ja hier versta ik ook onder het geven van een hand en staan op momenten als dat hoort.

Vind jij het echt gek dat zo'n imam zoveel verzet oproept? Zelfs bij heel gematigde mensen?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Geytenbeekje »

Om heel eerlijk te zijn progressieve christenen erger.
Zeggen gereformeerd te zijn maar niet geloven in het Onfeilbaarheid van de Schrift door te zeggen dat het niet geïnspireerd is.
En veel cherrypicking, God is liefde....
ZLG
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2020, 15:47

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door ZLG »

Geytenbeekje schreef:Om heel eerlijk te zijn progressieve christenen erger.
Zeggen gereformeerd te zijn maar niet geloven in het Onfeilbaarheid van de Schrift door te zeggen dat het niet geïnspireerd is.
En veel cherrypicking, God is liefde....

Ook, maar daar doel ik niet op.
Ik bedoel vooral die deugdmensen die vinden dat je maar lief moet zijn en niets mag zeggen over een steeds meer invloed krijgende antichristelijke Islamcultuur.
Allemaal leuk maar de Islamisering zie ik als een heel groot gevaar. Een bedreiging voor onze samenleving. ( Ik zal jullie voor zijn: natuurlijk is de secularisatie een net zo'n groot gevaar)
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door DDD »

ZLG schreef:
Ambtenaar schreef:
ZLG schreef:
Oke, dus immigranten hoeven zich niet aan te passen. Want blanken hebben dat vroeger ook niet gedaan...

Ik heb sterkere postings van je gelezen.
Wat versta je onder aanpassing? De enige aanpassing is dat ze zich nu aan de Nederlandse wet- en regelgeving moeten houden.
Eerder schreef ik dit al:
ZLG schreef:Soms vraag je jezelf af wat gevaarlijker is: progressieve seculieren of progressieve christenen.

Maar aanpassen is ook een aanpassen aan de cultuur.
Het op een normale manier reageren op de verhoringscommissie.
Respect tonen.
Aanpassen aan de geldende gewoonten in een land. Ja hier versta ik ook onder het geven van een hand en staan op momenten als dat hoort.

Vind jij het echt gek dat zo'n imam zoveel verzet oproept? Zelfs bij heel gematigde mensen?
Dat vind ik inderdaad gek. Het ís ook niet zo. Ik ben zelf vrij gematigd, en ik erger mij helemaal niet aan die man. Althans, meer aan de ondervragers.

Bovendien: op dit moment is de gewoonte om een hand te geven. Dat is verder prima, maar er zijn ook culturele gewoonten waaruit je vanuit christelijk perspectief vraagtekens bij kunt plaatsen. Bijvoorbeeld dat mensen allemaal maar tegenelkaar en over elkaar heen hangen. Ik ben daar niet perse op tegen, maar lichamelijke intimiteit in breder verband wordt steeds normaler. Het kan best zijn dat christenen daar op een gegeven moment grenzen in gaan stellen. De hoofdcultuur is niet de norm, niet voor christenen, en die hoeft dat ook niet te zijn voor islamieten.

Waarom ga je niet in op het terechte commentaar van deskundigen dat de commissie zonder verstand van zaken was? Of op de voorbeelden daarvan in een ander draadje?

En dan over opstaan: je hebt vast een preek gehoord over de vrienden van Daniel die niet bogen voor het beeld. Veel complimenten en een voorbeeld voor ons. En ondertussen zou je een ander dwingen om uit eerbied voor het gezag op te staan? Ik vind overigens dat er niets mis mee is, omdat de overheid Gods dienaar is, ons ten goede. Maar ik kan mij ook voorstellen dat anderen daar anders naar kijken.
ZLG
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2020, 15:47

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door ZLG »

Dit bedoel ik nu precies met mijn opmerking.

Maatschappelijk gezien, ziende blind. En dat geld voor velen. Ook in de politiek.
Naast SGP, PVV en FVD zijn er weinig die het zien. Op een paar individuele politici na.
Ik vermoed dat Segers het ook wel ziet, maar de ruimte niet krijgt in zijn partij om er echt een punt van te maken.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Ambtenaar »

ZLG schreef: Maar aanpassen is ook een aanpassen aan de cultuur.
Het op een normale manier reageren op de verhoringscommissie.
Respect tonen.
Aanpassen aan de geldende gewoonten in een land. Ja hier versta ik ook onder het geven van een hand en staan op momenten als dat hoort.
Wat is de cultuur?

Volgens reageerde deze man vrij normaal. De vragen die werden gesteld waren niet bijster sterk.
Vind jij het echt gek dat zo'n imam zoveel verzet oproept? Zelfs bij heel gematigde mensen?
Dat vind ik raar. Deze man kwam gewoon op voor zijn eigen belang en gaf nergens blijk wet- en regelgeving overtreden te hebben.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Bonny »

Deus vult!
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie