Week van het Leven

Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Vagari schreef:
eilander schreef:
CvdW schreef:Misschien valt de opkomst morgen tegen, doordat de weersomstandigheden niet zo gunstig zijn.
Wordt daar dan ook een waardeoordeel aan gegeven.

Ik zie het krantenbericht al voor me:
De 25.000 mensen hebben we niet bereikt, maar het was een waardige tocht die in stilte verliep.
Door de weersomstandigheden hebben meerdere mensen toch besloten om niet te gaan.
Bij Ezra kwamen de mensen ook, ondanks de regen.
Wacht nog even.......
Om een mars te lopen?
Of om te bidden en naar de wet te luisteren?
Leg me is uit wat er onwettig aan is.

De deelnemers maken niet anders dan gebruik van hun wettelijke mogelijkheden tot protest.

Je suggestie raakt kant nog wal.
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Week van het Leven

Bericht door DDD »

Ik kan het artikel drie keer lezen of tien keer, maar ik lees mijns inziens gewoon wat er staat. Er is niets mis met een scherpe discussie, en met een duidelijk standpunt evenmin.

Maar vaag suggereren dat iemand die anders denkt dan jij niet hoort bij degenen die God vrezen, is kortzichtig of slecht. En ik wind mij daar inderdaad over op. Een dienstknecht des Heeren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen. Dit is niet aardig. Mensen die dat niet zien, die lezen kennelijk anders dan ik.

Het is echt niet zo dat ik geen respect heb voor de diversiteit in de GG. Maar andere mensen diskwalificeren als kinderen van God is niet naar Gods wil. Daar ben ik echt heilig van overtuigd, wat Wim Anker daar ook over te melden heeft. Ik blijf erbij dat ik hoop dat in de classis hier een behoorlijk gesprek over zal worden gevoerd.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Week van het Leven

Bericht door Reiziger »

Ligt het aan mij, of heeft het RD een telfout gemaakt met ingezonden brieven vandaag? Er waren een aantal brieven betreffende het artikel van ds. De Wit, maar de eerste brief die ik zag staan kreeg nummer III, en gisteren stond er nog niks in.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door Vagari »

Ireneüs van Lyon schreef:
Vagari schreef:
eilander schreef:
CvdW schreef:Misschien valt de opkomst morgen tegen, doordat de weersomstandigheden niet zo gunstig zijn.
Wordt daar dan ook een waardeoordeel aan gegeven.

Ik zie het krantenbericht al voor me:
De 25.000 mensen hebben we niet bereikt, maar het was een waardige tocht die in stilte verliep.
Door de weersomstandigheden hebben meerdere mensen toch besloten om niet te gaan.
Bij Ezra kwamen de mensen ook, ondanks de regen.
Wacht nog even.......
Om een mars te lopen?
Of om te bidden en naar de wet te luisteren?
Leg me is uit wat er onwettig aan is.

De deelnemers maken niet anders dan gebruik van hun wettelijke mogelijkheden tot protest.

Je suggestie raakt kant nog wal.
Sssst....rustig...
Even mijn eerdere reactie op eilander terug lezen dan is het beter te volgen.
Nehemia 8:1-9 / STV
1 ‭‭(8–2) Zo verzamelde‭²‭ zich al het volk als een enig man‭³‭ op de straat voor de Waterpoort;‭⁴‭ en zij zeiden tot Ezra, den schriftgeleerde, dat hij het boek der wet van Mozes‭⁵‭ zou halen, die de HEERE Israël geboden had.‭(.....‭)8 ‭‭(8–9) En zij lazen in het boek, in de wet Gods, duidelijk; en den zin verklarende,‭¹⁶‭ zo maakten zij,‭¹⁷‭ dat men het verstond in het lezen.‭¹⁸‭‭ 9 ‭‭(8–10) En Nehemia (dezelve is Hattirsatha)‭¹⁹‭ en Ezra, de priester, de schriftgeleerde, en de Levieten, die het volk onderwezen, zeiden tot al het volk: Deze dag is den HEERE, uw God, heilig; bedrijft ‭dan‭ geen rouw,‭²⁰‭ en weent niet; want al het volk ‭weende‭, als zij‭²¹‭ de woorden der wet hoorden.‭
De wet: eerste vijf boeken, van Mozes. Inhoud: Gods werken, Gods geboden en Zijn dienst der verzoening.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door eilander »

Forummer schreef:Ligt het aan mij, of heeft het RD een telfout gemaakt met ingezonden brieven vandaag? Er waren een aantal brieven betreffende het artikel van ds. De Wit, maar de eerste brief die ik zag staan kreeg nummer III, en gisteren stond er nog niks in.
Dit is mij ook opgevallen.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Week van het Leven

Bericht door kasparov »

Het zou mooi zijn als er nog een paar meningen in het RD verschijnen, met daarna een reactie op elkaars stukken. En aan het einde een objectieve samenvatting.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Week van het Leven

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:ik krijg het idee dat morgen veel gutmenschen meer tegen ds. de Wit een punt willen maken dan tegen abortus.
De reacties op dit forum geven naar mijn bescheiden mening aan dat ds. de Wit de tijdgeest prima doorziet en er tegen waarschuwt. Tot woede van velen.
Het gebruik van "gutmenschen" geeft wel extra kracht aan je betoog.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Week van het Leven

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:ik krijg het idee dat morgen veel gutmenschen meer tegen ds. de Wit een punt willen maken dan tegen abortus.
De reacties op dit forum geven naar mijn bescheiden mening aan dat ds. de Wit de tijdgeest prima doorziet en er tegen waarschuwt. Tot woede van velen.
Die redenering werkt altijd wel. Als er veel reacties komen op een stuk dan heeft die schrijver vaak gelijk. Vooral in rechtsere kringen. Of die redenering klopt weet ik niet. Ik denk dat je analyse wel klopt als je het als volgt bedoelt: Activisme en bevindelijke geloofbeleving is een ingewikkelde combinatie en geeft wel eens een allergische reactie.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Week van het Leven

Bericht door Nasrani »

Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

Samanthi in beeld :huhu
Was een indrukwekkende dag.
Dit jaar door het werk van Erishulp.nl al 86 abortussen niet doorgegaan!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Week van het Leven

Bericht door samanthi »

helma schreef:
Samanthi in beeld :huhu
Was een indrukwekkende dag.
Dit jaar door het werk van Erishulp.nl al 86 abortussen niet doorgegaan!
Was een mooie dag, eilander ook nog gesproken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
helma schreef:
Samanthi in beeld :huhu
Was een indrukwekkende dag.
Dit jaar door het werk van Erishulp.nl al 86 abortussen niet doorgegaan!
Was een mooie dag, eilander ook nog gesproken.
Het was zeker indrukwekkend, ook voor onze kinderen. Het was koud, maar ik ben toch verwonderd dat het weer nog zo is meegevallen.
En het was ook fijn om samanthi en helma even te spreken!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

De politie schatte het aantal mensen op 14.000.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Week van het Leven

Bericht door CvdW »

ds. Sonnevelt vroeg: Waar blijven de voorgangers?
Hoeveel dominees waren er van de GG?
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Week van het Leven

Bericht door ZWP »

Was goed om er te zijn.

Wel een paar praktische zaken die me opvielen:
1. Door de drukte duurde het lang voordat we echt op pad waren. Wij zijn op een gegeven moment maar dwars het veld over gestoken, anders hadden we (met jonge kinderen) nog langer moeten wachten.
2. De tocht zelf was maar kort, een rondje om het veld heen. Daarbij kom je weinig omstanders tegen; je loopt heel afgeschermd van de buitenwereld.
3. De toespraken: te veel en te lang. Zingen: te weinig. Ook weer met name met de beleving van de kinderen in het achterhoofd.

Wel veel bekenden gezien, maar geen refoforummers. Ik heb overigens ook geen flauw idee hoe ik die zou moeten herkennen...

Wel mooi dat het NOS Journaal van 20:00u opende met een item hierover.
Plaats reactie