Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Als ik het goed begrijp, heeft deze vrouw dus zelf ook een belangrijk aantal zieken en doden op haar geweten. Het is dus maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Dat is altijd zo, dat zie je hier ook op het forum. Mensen die relatief niet zo zwaar tillen aan de dood en zwaar aan persoonlijke vrijheden, zijn kritisch op het overheidsbeleid. Mensen die wat minder op hun rechten staan, vinden het wel verstandig.
Nu het ene rapport na het andere uitkomt met als uitkomst dat er geen enkel bewijs is dat veel van de opgelegde maatregelen effectief waren wordt het voor jou tijd om uit je bubble te komen.

Er is nu al maanden behoorlijke oversterfte in ons land maar ook daarbuiten. Artsen en wetenschappers vragen dringend om de oorzaak hiervan te onderzoeken. Ze zien 3 mogelijke oorzaken omdat deze er niet voor corona waren.

1. Bijna de hele bevolking heeft corona gehad, Zou dit na langere tijd toch tot oversterfte kunnen leiden?
2. Er zijn gedurende langere tijd zeer beperkende maatregelen geweest. Wat is daarvan het effect op de gezondheid?
3. Een groot deel van de bevolking heeft 2 of meer vaccinaties gehad. Heeft dat invloed op de oversterfte?


Maar er is een grote terughoudenheid bij de overheden om dit diepgravend te onderzoeken. De verwachting was dat na langdurige oversterfte door Covid er daarna een periode van ondersterfte zou volgen. Dat dit niet gebeurd geeft m.i. redenen genoeg om dit te onderzoeken.
Jammer is het inderdaad dat dit niet gebeurd. Alles is waarschijnlijk heel politiek geworden. Terwijl we juist dit soort situaties open en eerlijk zouden moeten kunnen onderzoeken, zonder direct de 'er gaan koppen rollen' kaart trekken wat mij betreft.
Maar blijf in gedachten houden dat dit onderzoek (zelfs als alles mag) best lastig is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie