Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Terri »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Hier snap ik dus echt niks van.
Als ik de reisbeperkingen lees:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Dan begrijp ik niet waar die besmettingen vandaan komen, iemand enig idee?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Erik1960 »

Terri schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Hier snap ik dus echt niks van.
Als ik de reisbeperkingen lees:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Dan begrijp ik niet waar die besmettingen vandaan komen, iemand enig idee?
Staat in het artikel van rtl: veel mensen zijn nog net voordat die Oostenrijkse 5-dagen-maatregel werd ingevoerd naar Oostenrijk gegaan.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Erik1960 schreef:
Terri schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Hier snap ik dus echt niks van.
Als ik de reisbeperkingen lees:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Dan begrijp ik niet waar die besmettingen vandaan komen, iemand enig idee?
Staat in het artikel van rtl: veel mensen zijn nog net voordat die Oostenrijkse 5-dagen-maatregel werd ingevoerd naar Oostenrijk gegaan.
Besmettingen vinden even goed plaats onder gevaccineerde mensen. Dus ook met nieuwe maatregelen zal dat doorgaan.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Vrij helder lijkt me. En vaccinatie helpt ook mensen jonger dan 40.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Vrij helder lijkt me. En vaccinatie helpt ook mensen jonger dan 40.
Iedereen kan uit zo'n plaatje halen wat hij wil halen. Maar goed interpreteren is een ander verhaal...

1. Goed om te realiseren dat het niet om de absolute aantallen gaat, maar om het aantal per 100.000 (!) personen. Dat plaatst ook de lagere leeftijden in perspectief. Het gaat bij hen om minieme risico's. Beneden 40 om 1,6 opname per 100.000 ongevaccineerde personen. De vraag is dan hoeveel ziekenhuisopnames (of overlijdens) er zijn onder gevaccineerden als gevolg van vaccinatie... want daar moet je het wel tegen afzetten - en dat staat niet in de grafiek. Wanneer dat meer dan 1,6 is per 100.000 slaat de balans voor vaccinatie statistisch gezien voor de 40-min groep dus al ongunstig uit.

2. Verder haal ik er dit uit: er is nagenoeg geen verschil in risico voor ziekenhuisopname tussen geboosterd en niet geboosterd (wel gevaccineerd). Voor niet geboosterde personen die wel gevaccineerd zijn, zijn de risico's op ziekenhuisopname ontzettend laag. Zelfs lager dan ik gedacht had voor de hogere leeftijden.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:
Vrij helder lijkt me. En vaccinatie helpt ook mensen jonger dan 40.
Iedereen kan uit zo'n plaatje halen wat hij wil halen. Maar goed interpreteren is een ander verhaal...

1. Goed om te realiseren dat het niet om de absolute aantallen gaat, maar om het aantal per 100.000 (!) personen. Dat plaatst ook de lagere leeftijden in perspectief. Het gaat bij hen om minieme risico's. Beneden 40 om 1,6 opname per 100.000 ongevaccineerde personen. De vraag is dan hoeveel ziekenhuisopnames (of overlijdens) er zijn onder gevaccineerden als gevolg van vaccinatie... want daar moet je het wel tegen afzetten - en dat staat niet in de grafiek. Wanneer dat meer dan 1,6 is per 100.000 slaat de balans voor vaccinatie statistisch gezien voor de 40-min groep dus al ongunstig uit.

2. Verder haal ik er dit uit: er is nagenoeg geen verschil in risico voor ziekenhuisopname tussen geboosterd en niet geboosterd (wel gevaccineerd). Voor niet geboosterde personen die wel gevaccineerd zijn, zijn de risico's op ziekenhuisopname ontzettend laag. Zelfs lager dan ik gedacht had voor de hogere leeftijden.
Precies, Maurice de Hond heeft bij zijn laatste onderzoek ook weer andere dingen aangetoond.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:
Vrij helder lijkt me. En vaccinatie helpt ook mensen jonger dan 40.
Iedereen kan uit zo'n plaatje halen wat hij wil halen. Maar goed interpreteren is een ander verhaal...

1. Goed om te realiseren dat het niet om de absolute aantallen gaat, maar om het aantal per 100.000 (!) personen. Dat plaatst ook de lagere leeftijden in perspectief. Het gaat bij hen om minieme risico's. Beneden 40 om 1,6 opname per 100.000 ongevaccineerde personen. De vraag is dan hoeveel ziekenhuisopnames (of overlijdens) er zijn onder gevaccineerden als gevolg van vaccinatie... want daar moet je het wel tegen afzetten - en dat staat niet in de grafiek. Wanneer dat meer dan 1,6 is per 100.000 slaat de balans voor vaccinatie statistisch gezien voor de 40-min groep dus al ongunstig uit.

2. Verder haal ik er dit uit: er is nagenoeg geen verschil in risico voor ziekenhuisopname tussen geboosterd en niet geboosterd (wel gevaccineerd). Voor niet geboosterde personen die wel gevaccineerd zijn, zijn de risico's op ziekenhuisopname ontzettend laag. Zelfs lager dan ik gedacht had voor de hogere leeftijden.
Ik had er bij moeten zetten dat dit plaatje over ziekenhuisopnames voor Omicron gaat en niet echt een "waning" effect beschrijft vanwege de periode waar het over gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Adje »

huisman schreef:Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

parsifal schreef: Ik had er bij moeten zetten dat dit plaatje over ziekenhuisopnames voor Omicron gaat en niet echt een "waning" effect beschrijft vanwege de periode waar het over gaat.
Maar met de kennis van nu heeft dat weinig toegevoegde waarde meer. Om echt wat over nu te zeggen moeten de data van nu weten met Omicron / 2e prik langer geleden en bijv voorkeur ook booster 2 maanden geleden. In UK gaat dat vrij snel mogelijk zijn.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

@huisman:
Dat is ook niet uit te leggen. Maar razzia's in de trein zijn ook weer zowat. Er moet ergens ook iets van eigen verantwoordelijkheid overblijven.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

Adje schreef:
huisman schreef:Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Je hebt meegekregen dat wij als enige land de winkels en horeca helemaal op slot hebben ? Maar jij hebt er geen last van dat de Nederlandse ondernemer zijn pensioenpotje inmiddels totaal heeft moeten gebruiken om zakelijk te overleven. Onze overheid heeft in december gezegd dat wij in een lockdown gaan en dat de andere landen ons zullen volgen. Dat is dus niet het geval en gaat nu zeker niet meer gebeuren.

Denk even verder dan alleen de angst voor het virus en wees een beetje bewogen met je medemens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Adje schreef:
huisman schreef:Winkeliers in Antwerpen verdienen flink aan Nederlandse ‘invasie’

https://www.rd.nl/a/957881

Hoe is dit uit te leggen? Horeca 300% meer omzet dankzij de Hollanders. Je zal maar horecaondernemer in Breda zijn.
Inderdaad, niet uit te leggen, dat gedrag van Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Je hebt meegekregen dat wij als enige land de winkels en horeca helemaal op slot hebben ? Maar jij hebt er geen last van dat de Nederlandse ondernemer zijn pensioenpotje inmiddels totaal heeft moeten gebruiken om zakelijk te overleven. Onze overheid heeft in december gezegd dat wij in een lockdown gaan en dat de andere landen ons zullen volgen. Dat is dus niet het geval en gaat nu zeker niet meer gebeuren.

Denk even verder dan alleen de angst voor het virus en wees een beetje bewogen met je medemens.
Als ik minister De Jonge zo hoor, zullen de versoepelingen niet of nauwelijks komen. Oftewel: meer omzet voor de Duitsers en Belgen in de grensstreek.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

De lockdown is te danken aan mensen die zich niet aan de basisregels houden. Zo simpel is het voor zover ik weet.

Als iedereen deed wat gevraagd werd, was er geen sluiting nodig.
Plaats reactie