Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Online
HersteldHervormd
Berichten: 6051
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Jeremiah schreef:Coronavaccin voorkomt nog steeds meeste ziekenhuisopnames

In Schotland overlijden vijf keer zoveel gevaccineerden als niet-gevaccineerden. En Belgische ziekenhuizen nemen momenteel twee keer zoveel gevaccineerde als niet-gevaccineerde coronapatiënten op. Wat zegt dat over de werkzaamheid van de coronavaccins?

https://www.rd.nl/artikel/952213-corona ... uisopnames
Dat vaccins helpen is in principe wel aannemelijk. Alleen de effectiviteit neemt bijzonder snel af. Hoe komt dat? Ik denk doordat het virus muteert, en de blauwdruk niet meer overeen komt met die van het vaccin. Je neemt dus een vaccin, het helpt tijdelijk en dan? Oké, je bent dan gedeeltelijk beschermd tegen ernstige klachten, maar je zit wel met spul in je lichaam, die ook brokstukken bevatten. Als je onder de 50 jaar bent zou ik er niet over peinzen om een prik te nemen. Buiten het geweten om.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6496
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Het is denk ik een kwestie van tijd en dan is het vaccin in zijn tegendeel verkeerd: heeft de weerstand ondermijnd tegen andere virusvarianten. Tenminste, als ik Pierre Capel moet geloven.
De tijd zal het leren.
Waarom zou je luisteren naar iemand die nauw verwant is met Viruswaarheid?
Omdat hij me wel deskundig lijkt. :) En zijn verhaal lijkt wel uit te komen. En @huisman, echt neutrale bronnen zijn er niet.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

@ hersteld hervormd Het vaccin bevat brokstukken? Waarvan? Bij mijn weten is het vaccin na een week niet meer traceerbaar en opgelost in je bloed. het zet hooguit je afweer aan het werk.

Natuurlijk neemt de afweer van het vaccin af. Dat doet de afweer tegen elk ander coronavirus ook. Dat betekent echter ook dat je lichaam het virus de komende keer wel eerder herkent en sneller aan het werk gaat.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef: Omdat hij me wel deskundig lijkt. :) En zijn verhaal lijkt wel uit te komen. En @huisman, echt neutrale bronnen zijn er niet.
Maar jij baseert je wel graag op iemand die niet deskundig is en nauw verwant is aan Viruswaarheid? Capel en kornuiten creëren een enorme ruis, waardoor mensen het juiste geluid maar moeilijk kunnen onderscheiden.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Orchidee »

Gewoon heel nuchter:
Longartsen: ‘Misverstand dat gevaccineerden net zo goed in ziekenhuis terechtkomen’

https://www.ad.nl/gezond/longartsen-mis ... a8ab4a370/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6051
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Het is denk ik een kwestie van tijd en dan is het vaccin in zijn tegendeel verkeerd: heeft de weerstand ondermijnd tegen andere virusvarianten. Tenminste, als ik Pierre Capel moet geloven.
De tijd zal het leren.
Waarom zou je luisteren naar iemand die nauw verwant is met Viruswaarheid?
Waarom luister jij naar Hugo de Jonge en Mark Rutte, die bewezen de boel bij elkaar liegen en manipuleren? Is dat niet net zo dom?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Het is denk ik een kwestie van tijd en dan is het vaccin in zijn tegendeel verkeerd: heeft de weerstand ondermijnd tegen andere virusvarianten. Tenminste, als ik Pierre Capel moet geloven.
De tijd zal het leren.
Waarom zou je luisteren naar iemand die nauw verwant is met Viruswaarheid?
Waarom luister jij naar Hugo de Jonge en Mark Rutte, die bewezen de boel bij elkaar liegen en manipuleren? Is dat niet net zo dom?
Deze peprsonen worden nog voorgelicht door experts zoals RIVM en diverse artsen die hun verhaal/visie ook in de media houden. De verzinsels door Viruswaarheid worden door niemand ondersteund, hooguit Doutzen Kroes haalt ze aan.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Framboos »

Ja, maar doutzen kroes lijkt ook heel deskundig :oops
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6051
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Het is denk ik een kwestie van tijd en dan is het vaccin in zijn tegendeel verkeerd: heeft de weerstand ondermijnd tegen andere virusvarianten. Tenminste, als ik Pierre Capel moet geloven.
De tijd zal het leren.
Waarom zou je luisteren naar iemand die nauw verwant is met Viruswaarheid?
Waarom luister jij naar Hugo de Jonge en Mark Rutte, die bewezen de boel bij elkaar liegen en manipuleren? Is dat niet net zo dom?
Deze peprsonen worden nog voorgelicht door experts zoals RIVM en diverse artsen die hun verhaal/visie ook in de media houden. De verzinsels door Viruswaarheid worden door niemand ondersteund, hooguit Doutzen Kroes haalt ze aan.
Het komt er op neer dat je ze beide niet kan vertrouwen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Het komt er op neer dat je ze beide niet kan vertrouwen.
Je kunt Jaap van Dissel e.a. prima vertrouwen. Helaas lijdt de reputatie van betrouwbare mensen en van betrouwbare instituten onder allerlei onzin van zogenaamde (zelfbenoemde) experts en zijn mensen via social media heel ontvankelijk hiervoor.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

merel schreef:@ hersteld hervormd Het vaccin bevat brokstukken? Waarvan? Bij mijn weten is het vaccin na een week niet meer traceerbaar en opgelost in je bloed. het zet hooguit je afweer aan het werk.

Natuurlijk neemt de afweer van het vaccin af. Dat doet de afweer tegen elk ander coronavirus ook. Dat betekent echter ook dat je lichaam het virus de komende keer wel eerder herkent en sneller aan het werk gaat.
Dat laatste staat in de folder van Pfizer. Hoop dat het waar is. Sinds mijn dochter is gevaccineerd heeft ze overal wifi en praat ze als een robot. ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Forummer »

huisman schreef:
merel schreef:@ hersteld hervormd Het vaccin bevat brokstukken? Waarvan? Bij mijn weten is het vaccin na een week niet meer traceerbaar en opgelost in je bloed. het zet hooguit je afweer aan het werk.

Natuurlijk neemt de afweer van het vaccin af. Dat doet de afweer tegen elk ander coronavirus ook. Dat betekent echter ook dat je lichaam het virus de komende keer wel eerder herkent en sneller aan het werk gaat.
Dat laatste staat in de folder van Pfizer. Hoop dat het waar is. Sinds mijn dochter is gevaccineerd heeft ze overal wifi en praat ze als een robot. ;)
Dat is handig voor Bill Gates :humhihi
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Floppy »

huisman schreef:... Sinds mijn dochter is gevaccineerd heeft ze overal wifi en praat ze als een robot. ;)
We wachten hier al jaren op glasvezel. Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en Pfizer met 5G genomen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Floppy schreef:
huisman schreef:... Sinds mijn dochter is gevaccineerd heeft ze overal wifi en praat ze als een robot. ;)
We wachten hier al jaren op glasvezel. Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en Pfizer met 5G genomen.
Woon jij in 4e Achterhoeksebuurtschapperwijk? :D
Wij kregen in 2011 al glasvezel.
Sinds enkele jaren maken we er pas goed gebruik van, maar probleemloos - zoals beloofd - is het zeker niet!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door artistiek »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Het komt er op neer dat je ze beide niet kan vertrouwen.
Je kunt Jaap van Dissel e.a. prima vertrouwen. Helaas lijdt de reputatie van betrouwbare mensen en van betrouwbare instituten onder allerlei onzin van zogenaamde (zelfbenoemde) experts en zijn mensen via social media heel ontvankelijk hiervoor.
Welke belangen zou Pierre Capel volgens jou dan hebben om tegen de 'experts' van het RIVM in te gaan?
Plaats reactie