30 jaar abortus in nederland

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:In het AD van vandaag staat een stukje dat er door anti-abortusdemonstranten soms (vaak?) intimiderend wordt opgetreden tegen vrouwen die naar de kliniek gaan.
@Helma, weet jij of dat ook echt zo is? Of wordt dat overdreven? Ik neem aan de de mensen van SoL zich netjes gedragen, maar er lopen misschien ook anderen die de grenzen niet zo in acht nemen?
Het is best eenvoudig: De mens van nu wil van dat 'gezeur' af. Hoe dan ook, men wenst vaak geen confrontatie met ernstvolle zaken. Dat is mijn ervaring.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Dodo »

Dat is geen antwoord. Ik vraag naar feiten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Dat is geen antwoord. Ik vraag naar feiten.
Ik heb daar geen antwoord op, en weet geen feiten die u bedoelt, maar het leek me met wat kennis hoe de mens reageert wel voor de hand te liggen, ja zelfs dat we wel van een feit zouden kunnen spreken... Maar ja, we willen overal cijfers en verklaringen voor.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door refo »

De mensen die de kliniek bezoeken, zitten in een kwetsbare situatie. In die situatie komen ze dan een groep (?) mensen tegen die ze niet kennen, maar op het laatste moment proberen te voorkomen dat ze naar binnen gaan. Dat kan dan best intimiderend voelen, hoewel dat bij de demonstranten natuurlijk niet zo gevoeld of bedoeld wordt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken die bij een kliniek staan.
Ik herken me niet in het geschetste beeld en wij krijgen van Schreeuw om Leven instructies mee over de manier waarop wij ons opstellen. Soms denk ik weleens dat we 'te lief en te vrijblijvend' zijn. Het gaat wel om een mensenleven.

De journalist heeft een uur met Kees van Helden gesproken voor het maken van dit artikel. Helaas is het net zoals in veel andere gevallen: de waarheid is niet zo relevant.
We zijn lastig en intimiderend. Dat beeld moet vooral vastgehouden en uitgedragen worden.

Wat Refo zegt is ook wel waar, mensen hebben al een heel denkproces achter de rug en een besluit genomen. En ineens staan wij daar (2 pers.)
We spreken alleen met mensen die daar open voor staan, maar toch zijn wij op dat moment een prik in het geweten denk ik. Of mensen nu open staan voor een gesprek of niet. Dat zal best als intimideren worden ervaren.

Abortus is zo'n verworven recht. Daar is voor 'gestreden' en het is als een heilig recht verheven.
Het is ook heel lastig als er nog steeds mensen tegen zijn en daar ook voor 'strijden'

Vorige week werden onze wakers 'uitgekafferd' door werkers van de kliniek. Ze moesten hun mond houden tegen de bezoekers en moesten beloven niet met hen te spreken. Dat is pas intimiderend.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Oh ja, er zijn organisaties die een andere manier hebben. Bijv de groep rondom 'Jezus leeft'
Die zijn wat meer recht door zee met leuzen als abortus is moord.
Onze missie is vooral die van hulp aanbieden, zowel voor als na abortus.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Algemeen Dagblad verspreidt nepnieuws:

https://stirezo.nl/algemeen-dagblad-verspreidt-
nepnieuws-over-hulpverleners-bij-abortuscentra/?fbclid=IwAR1wpAeHPBnVyQZcxW8twpH_kQijxnTGxlNKEqw_a6sUMus8KDJhDQTxiio

En NOS heeft na gesprek met Schreeuw om Leven berichtgeving aangepast:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8659820484
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Het is een strijd tussen het licht en de duisternis.
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Precies.

Je moet de media niet al te serieus nemen in zo'n gevoelig thema. Maar het klopt ook dat christenen vaak slecht zijn in pr. Het zou fijn zijn als er wat meer Antoines Bodar waren, bij wijze van spreken.

Voor het standpunt dat abortus het leven van het ongeboren kind beeindigt, hoef je heus niet te hebben doorgeleerd. En ik vind oprecht dat mensen dat gewoon mogen zeggen. Net zo goed als veganisten bij de slager de bioindustrie aan de kaak mogen stellen. We leven in een land waarin wij elkaar mogen aanspreken op normen en waarden en waar vrijheid van meningsuiting is.

Overigens wist ik niet dat Hugo de Jonge een voorstander is van abortus. Dat is wel een vreemd standpunt voor een christelijk politicus. Bedoel je niet dat hij vindt dat iedereen zich aan de wet moet houden?
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Precies.

Je moet de media niet al te serieus nemen in zo'n gevoelig thema. Maar het klopt ook dat christenen vaak slecht zijn in pr. Het zou fijn zijn als er wat meer Antoines Bodar waren, bij wijze van spreken.

Voor het standpunt dat abortus het leven van het ongeboren kind beeindigt, hoef je heus niet te hebben doorgeleerd. En ik vind oprecht dat mensen dat gewoon mogen zeggen. Net zo goed als veganisten bij de slager de bioindustrie aan de kaak mogen stellen. We leven in een land waarin wij elkaar mogen aanspreken op normen en waarden en waar vrijheid van meningsuiting is.

Overigens wist ik niet dat Hugo de Jonge een voorstander is van abortus. Dat is wel een vreemd standpunt voor een christelijk politicus. Bedoel je niet dat hij vindt dat iedereen zich aan de wet moet houden?
Net als de media. Die schreeuwt ook moord en brand. Dat vrouwen andere vrouwen overmeesteren met Bijbelse waarden etc.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Geytenbeekje »

helma schreef:Oh ja, er zijn organisaties die een andere manier hebben. Bijv de groep rondom 'Jezus leeft'
Die zijn wat meer recht door zee met leuzen als abortus is moord.
Onze missie is vooral die van hulp aanbieden, zowel voor als na abortus.
Dat is ook een stuk beter.
Je werkt alleen maar zo polariserend, als je de hardste teksten uitroept.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

Het Coronavirus is in China begonnen, het land waar jarenlang een een-kind-per-gezin maatregel was.
Er zijn toen honderdduizenden (of misschien wel miljoenen) abortussen uitgevoerd.
En nog steeds worden jaarlijks heel veel kinderen in de moederschoot gedood.

Als we trachten te luisteren naar God's stem, zou hier dan geen sprake van uitgaan nu?

Toen kreeg ik een korte indruk hoe dat straks zal zijn in de eeuwigheid, als al die ongeboren levens hun ouders zullen terugzien.
Of is dat raar gedacht van mij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Dankjewel. Wij moeten niet te snel menen dat anderen grotere zondaars zijn dan wij, maar de abortuspraktijk is wel heel gruwelijk. Ik heb er nog nooit aan gedacht hoe dat in het oordeel zal zijn. Zullen de ongeboren kinderen tegen hun ouders getuigen?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

--
Laatst gewijzigd door helma op 30 mar 2020, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Behandelingen voor kankerpatiënten worden uitgesteld, abortussen moeten doorgaan....
Teken de petitie:
https://stirezo.nl/zorg-onder-druk-door ... de-petitie
Plaats reactie