COVID-19

Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:
Ditbenik schreef:Sorry, suggesties dat onze overheid de macht wil en niet geïnteresseerd is in volksgezondheid zijn, in welke variatie dan ook, niet aan mij besteed. iets met 'mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere' en alles wat daar aan vooraf gaat in antwoord 112 van de HC schijnt tegenwoordig niet meer van toepassing te zijn maar ik houd me daar toch maar aan vast.
Het geeft te denken dat de overheid niet in staat is om haar beleid eerlijk uit te leggen en overtuigende argumenten op tafel te leggen om dit soort beslissingen voor het geheel van de samenleving te nemen. Dat heeft weinig met goede geruchten te maken, maar met een gebrek aan eerlijke informatievoorziening waardoor HH terecht zijn eigen conclusies trekt.
HH?
Ik heb je deze vraag nog nooit zien stellen bij het foutief spellen van mijn forumnaam. :banghead
Ach mn jongen. Wil je ook wat aandacht?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:O serieus, ik snap hem echt niet. H van Herman, maar die tweede H? O, natuurlijk, HersteldHervormd. Tja, ik ben GG, dus ik snap HH niet.

En ik ben ADA, heel belangrijk!
Cardano?
Daar moest ik dan weer op googelen. Komt er zo'n coronagrafiekje tevoorschijn. Het daalt wel. Zo zijn we gelijk weer ontopic. :)
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:O serieus, ik snap hem echt niet. H van Herman, maar die tweede H? O, natuurlijk, HersteldHervormd. Tja, ik ben GG, dus ik snap HH niet.

En ik ben ADA, heel belangrijk!
Cardano?
Daar moest ik dan weer op googelen. Komt er zo'n coronagrafiekje tevoorschijn. Het daalt wel. Zo zijn we gelijk weer ontopic. :)
Ja, helaas wel dalend grafiekje afgelopen tijd. En...on topic maar weer ja.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

parsifal schreef: En als je jezelf kwetsbaar vindt dan ga je een paar weken in isolatie als dat kan. Misschien ook een idee om de bange ouders mogelijkheden te geven om in deze periode even de vrijheid te geven om weg te blijven van school voor kinderen. We willen hier vaak wel ruimte geven voor mensen die bang zijn voor het vaccin. Het lijkt me ook goed om dan ietwat rekkelijk te zijn naar mensen die bang zijn voor de lange termijn gevolgen van de ziekte in kinderen.
Helemaal eens! Mensen moeten heel veel vrijheid hebben om zichzelf te kunnen beschermen.

Verder snap ik je dilemma wel hoor, ik denk niet dat er makkelijke oplossingen zijn op dit moment. Wel heb ik voor mezelf de vraag waar de verantwoordelijkheid van overheid/samenleving als geheel ophoudt en die van het individu begint.

Ik denk dat het risico is dat we slaafs overheidsmaatregelen volgen en vervolgens los gaan als die maatregelen worden opgeheven, zonder de benodigde zorgvuldigheid te betrachten en daarmee kwetsbaren onnodig in gevaar brengen. Wat dat betreft kijken we teveel naar de overheid vind ik (die de ook in de hand werkt, overigens).
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
TSD schreef:Ik denk dat het slim is om het nu op de scholen pijlsnel te laten rondgaan. Beter was het nog geweest om quarantaineplicht voor kinderen nog eerder af te schaffen. Op het moment dat de rest van de samenleving dan open gaat is dan een hele grote motor van de besmettingen al gestopt (want immuniteit).

Op deze manier bereik je de hoogste natuurlijke immuniteit onder de minst kwetsbaren, wat dat betreft is groepsimmuniteit nu veel reëler tov 2 jaar geleden.

Binnen nu en 2/3 weken gaat het aantal besmettingen onder kinderen hard dalen, dat kan niet anders. En die geven het dan dus ook niet meer door.
Met de zijopmerking dat te verwachten is dat je bij Omicron waarschijnlijk nog sneller immuniteit tegen besmetting verliest dan bij andere varianten. Het zal genoeg om nu over een piek heen te komen dat wel. Je voorstel lijkt trouwens om Omicron als soort airborne vaccin te gebruiken :OO3
Ik denk ook dat je snel immuniteit verliest. Het zou me niks verbazen als je meerdere keren per jaar Omikron krijgt.

Vraagje voor Parsival: In hoeverre is er sprake dat Corona (Omikron) Sars-1 en influenza verdringt?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:O serieus, ik snap hem echt niet. H van Herman, maar die tweede H? O, natuurlijk, HersteldHervormd. Tja, ik ben GG, dus ik snap HH niet.

En ik ben ADA, heel belangrijk!
Cardano?
Haha zit je nou toch in de crypto ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:
TSD schreef:Ik denk dat het slim is om het nu op de scholen pijlsnel te laten rondgaan. Beter was het nog geweest om quarantaineplicht voor kinderen nog eerder af te schaffen. Op het moment dat de rest van de samenleving dan open gaat is dan een hele grote motor van de besmettingen al gestopt (want immuniteit).

Op deze manier bereik je de hoogste natuurlijke immuniteit onder de minst kwetsbaren, wat dat betreft is groepsimmuniteit nu veel reëler tov 2 jaar geleden.

Binnen nu en 2/3 weken gaat het aantal besmettingen onder kinderen hard dalen, dat kan niet anders. En die geven het dan dus ook niet meer door.
Met de zijopmerking dat te verwachten is dat je bij Omicron waarschijnlijk nog sneller immuniteit tegen besmetting verliest dan bij andere varianten. Het zal genoeg om nu over een piek heen te komen dat wel. Je voorstel lijkt trouwens om Omicron als soort airborne vaccin te gebruiken :OO3
Ik denk ook dat je snel immuniteit verliest. Het zou me niks verbazen als je meerdere keren per jaar Omikron krijgt.

Vraagje voor Parsival: In hoeverre is er sprake dat Corona (Omikron) Sars-1 en influenza verdringt?
SARS1 hebben we niet op het moment, dus dat ga je niet verdringen en er zal niet veel kruisimmuniteit zijn.

Griep heeft niets te maken met Coronavirussen. Dat we nu minder griep zien heeft vooral te maken met dat maatregelen tegen Covid ook verspreiding van griep moeilijk maken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:
TSD schreef:Ik denk dat het slim is om het nu op de scholen pijlsnel te laten rondgaan. Beter was het nog geweest om quarantaineplicht voor kinderen nog eerder af te schaffen. Op het moment dat de rest van de samenleving dan open gaat is dan een hele grote motor van de besmettingen al gestopt (want immuniteit).

Op deze manier bereik je de hoogste natuurlijke immuniteit onder de minst kwetsbaren, wat dat betreft is groepsimmuniteit nu veel reëler tov 2 jaar geleden.

Binnen nu en 2/3 weken gaat het aantal besmettingen onder kinderen hard dalen, dat kan niet anders. En die geven het dan dus ook niet meer door.
Met de zijopmerking dat te verwachten is dat je bij Omicron waarschijnlijk nog sneller immuniteit tegen besmetting verliest dan bij andere varianten. Het zal genoeg om nu over een piek heen te komen dat wel. Je voorstel lijkt trouwens om Omicron als soort airborne vaccin te gebruiken :OO3
Ik denk ook dat je snel immuniteit verliest. Het zou me niks verbazen als je meerdere keren per jaar Omikron krijgt.

Vraagje voor Parsival: In hoeverre is er sprake dat Corona (Omikron) Sars-1 en influenza verdringt?
SARS1 hebben we niet op het moment, dus dat ga je niet verdringen en er zal niet veel kruisimmuniteit zijn.

Griep heeft niets te maken met Coronavirussen. Dat we nu minder griep zien heeft vooral te maken met dat maatregelen tegen Covid ook verspreiding van griep moeilijk maken.
Oke, bedankt.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ad Anker schreef:Er mogen best kritische vragen gesteld worden als het gaat over het overheidsbeleid. Om bij alle opmerkingen een disclaimer te plaatsen over 'gehoorzamen van de overheid' etc. vind ik wat vergezocht hoor, ditbenik.

2G begeleid invoeren op dit moment is echt bizar zinloos.
Daarnaast is het ook goed om te signaleren dat de overheid zich laat leiden door principes die gebaseerd zijn op maakbaarheids- en controledenken; degenen die niet in het aldus vormgegeven ‘systeem’ meewillen, worden geconfronteerd met beperkingen. Dit alles is in mindere of meerdere mate ook ideologisch gedreven. Dat zie je in diverse ‘buitenlanden’ heel sterk en in NL dreigen (of dreigden?) we ook die kant op te gaan. Het is een plicht om deze tendenzen te signaleren en waakzaam te zijn. (Dat heeft niets met ongehoorzaamheid of zonde tegen het negende gebod te maken.)
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Mijn hoop dat Ernst Kuipers echt het eerlijke verhaal zou vertellen, moet ik inmiddels laten varen. Ik constateerde dit reeds tijdens de persconferentie, en in dit artikel (NOS) wordt het ook duidelijk bevestigd. Heel jammer. Ik denk dat je als nieuwkomer (én vakminister) een goede kans hebt om gezag uit te stralen wanneer je écht het eerlijke verhaal vertelt zonder de feiten naar je hand te zetten. Nu hij al meteen betrapt wordt op halve waarheden, is die kans m.i. wel verkeken.

https://nos.nl/artikel/2414613-kuipers- ... -selectief
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Valcke schreef:Mijn hoop dat Ernst Kuipers echt het eerlijke verhaal zou vertellen, moet ik inmiddels laten varen. Ik constateerde dit reeds tijdens de persconferentie, en in dit artikel (NOS) wordt het ook duidelijk bevestigd. Heel jammer. Ik denk dat je als nieuwkomer (én vakminister) een goede kans hebt om gezag uit te stralen wanneer je écht het eerlijke verhaal vertelt zonder de feiten naar je hand te zetten. Nu hij al meteen betrapt wordt op halve waarheden, is die kans m.i. wel verkeken.

https://nos.nl/artikel/2414613-kuipers- ... -selectief
Gelukkig hebben we hier stuurman Valcke, die wél (vanaf de wal) het eerlijke verhaal vertelt.
Het is nog een hele goede stuurman ook (in eigen ogen) want hij houdt niet op met benadrukken hoe fout de overheid het wel niet doet...
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Er is geen misleiding bij. Prima minister, helder verhaal.

Maar ik ben tegen coronatoegangsbewijzen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Forummer schreef:
Valcke schreef:Mijn hoop dat Ernst Kuipers echt het eerlijke verhaal zou vertellen, moet ik inmiddels laten varen. Ik constateerde dit reeds tijdens de persconferentie, en in dit artikel (NOS) wordt het ook duidelijk bevestigd. Heel jammer. Ik denk dat je als nieuwkomer (én vakminister) een goede kans hebt om gezag uit te stralen wanneer je écht het eerlijke verhaal vertelt zonder de feiten naar je hand te zetten. Nu hij al meteen betrapt wordt op halve waarheden, is die kans m.i. wel verkeken.

https://nos.nl/artikel/2414613-kuipers- ... -selectief
Gelukkig hebben we hier stuurman Valcke, die wél (vanaf de wal) het eerlijke verhaal vertelt.
Het is nog een hele goede stuurman ook (in eigen ogen) want hij houdt niet op met benadrukken hoe fout de overheid het wel niet doet...
Sorry, Forummer, ik haal dit van NOS, maar je kunt ervan opaan dat het hierover bol staat in de social media en platforms. Had NOS er niet over geschreven, dan had ik het laten rusten.

Het is gewoon helder dat feiten in een bepaalde richting worden ingekleurd. Deze twee voorbeelden zijn nog niet eens alles, de rest laat ik maar rusten. Hoe kunnen we als bevolking nu onze regering volgen wanneer we keer op keer zien dat de feiten die verteld worden, maar half kloppen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Ik denk dat we de Kuiper een eerlijke kans moeten geven. Alle begin is moeilijk, ook al ben je een professional a la Kuiper. Waar het om gaat is dat hij van mogelijke fouten leert, want fouten maken doet iedereen.

@Forummer: Sarcasme is niet zo'n efficiente manier om goede gesprekken te bevorderen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:Ik denk dat we de Kuiper een eerlijke kans moeten geven. Alle begin is moeilijk, ook al ben je een professional a la Kuiper. Waar het om gaat is dat hij van mogelijke fouten leert, want fouten maken doet iedereen.

@Forummer: Sarcasme is niet zo'n efficiente manier om goede gesprekken te bevorderen.
Misschien niet efficiënt, maar inmiddels wel begrijpelijk.
Plaats reactie