COVID-19

merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Herman schreef:Marco, ambtenaar en merel als inspecteurs van de geestelijke politie. Het moet niet gekker worden. :D
:haha
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:Marco, ambtenaar en merel als inspecteurs van de geestelijke politie. Het moet niet gekker worden. :D
Haha :yahoo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Marco schreef:... en wat daarmee bij vaccins zo anders is dan bij andere preventieve maatregels die we nemen, dat mis ik.
Dat kan ik je wel vertellen (en heb dat hierboven ergens ook gedaan dacht ik).
Vaccins tasten je lichaamsintegriteit aan EN maken een gezond lichaam een beetje ziek.
Dat geldt voor andere, geaccepteerdepreventieve maatregelen niet.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
Marco schreef:... en wat daarmee bij vaccins zo anders is dan bij andere preventieve maatregels die we nemen, dat mis ik.
Dat kan ik je wel vertellen (en heb dat hierboven ergens ook gedaan dacht ik).
Vaccins tasten je lichaamsintegriteit aan EN maken een gezond lichaam een beetje ziek.
Dat geldt voor andere, geaccepteerdepreventieve maatregelen niet.
Sporten maakt je lichaam ook een beetje ziek ( scheurtjes in spieren veroorzaken spierpijn) voordat het je lichaam sterker maakt. Zo werkt een vaccin ook; eerst een beetje ziek, daarna versterkende afweer.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

merel schreef: Sporten maakt je lichaam ook een beetje ziek ( scheurtjes in spieren veroorzaken spierpijn) voordat het je lichaam sterker maakt. Zo werkt een vaccin ook; eerst een beetje ziek, daarna versterkende afweer.
Soms doen medicijnen dat ook, dat noemen ze dan vervelende bijwerkingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Medicijnen gebruik je voor een bepaalde ziekte in je lichaam; dus dat is niet vergelijkbaar.
@Merel: op de proef stellen is wat anders dan ziek maken.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Tiberius schreef:Medicijnen gebruik je voor een bepaalde ziekte in je lichaam; dus dat is niet vergelijkbaar.
@Merel: op de proef stellen is wat anders dan ziek maken.
Ziek maken is een groot woord. Ik ben een dag moe geweest en had verder nergens last van. Moe ben ik ook na intensief sporten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

merel schreef:
Tiberius schreef:Medicijnen gebruik je voor een bepaalde ziekte in je lichaam; dus dat is niet vergelijkbaar.
@Merel: op de proef stellen is wat anders dan ziek maken.
Ziek maken is een groot woord. Ik ben een dag moe geweest en had verder nergens last van. Moe ben ik ook na intensief sporten.
Er zit een verschil tussen ziek zijn en ziek voelen. :)
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

Tiberius schreef:
Marco schreef:... en wat daarmee bij vaccins zo anders is dan bij andere preventieve maatregels die we nemen, dat mis ik.
Dat kan ik je wel vertellen (en heb dat hierboven ergens ook gedaan dacht ik).
Vaccins tasten je lichaamsintegriteit aan EN maken een gezond lichaam een beetje ziek.
Dat geldt voor andere, geaccepteerdepreventieve maatregelen niet.
Ik denk dat je lichaamsintegriteit een rekbaar begrip is. Ik kan me er trouwens best wel iets bij voorstellen, maar ik vraag mij wel af wat daar echt fundamenteel aan is. Is het niet ook een gevoelsding? Zet je een spuitje niet wat zwaar aan? Zou je er ook zo tegenaan kijken als vaccins niet in spuit- maar in pilvorm gegeven werden?

Over het al of niet ziek zijn of voelen na een vaccin kan je van mening verschillen. Is een afweerreactie een vorm van ziek zijn? Lastig te bepalen.

Je hebt gelijk dat in deze twee zaken vaccins verschillen van andere preventieve maatregelen. Maar zijn dat de fundamentele zaken die vanuit Gods Woord verboden zijn, op grond waarvan vaccins te weigeren zijn, of is er toch meer?


Edit: ik zie dat hier een apart topic voor geopend is. Laten we daar verder gaan :-)
Laatst gewijzigd door Marco op 29 nov 2021, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Als je in coma op de IC ligt zeg je ook niet: geef dit of dat maar niet, daar krijg je op dat moment ook middelen toegediend.
Ter genezing én ter voorkoming van erger of anders.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

Marco schreef:
Laag schreef:Ik leg niemand wat in de mond, op de vraag aan demissionair minister de Jonge of hij de ongevaccineerden wat verweet, kwam die 30% ter sprake, die daar, in mijn woorden, onnodig lagen.

Het gaat mij niet om de regels, het gaat mij er niet om, om gelijk te krijgen, maar om steeds richting de ongevaccineerden te wijzen, daar wordt ik moe van. Het is een vrije keuze, en laat dat zo. Als het geen vrije keuze is, pas dan openlijk dwang en drang toe, verplicht het, maar probeer niet met oneigenlijke middelen mensen te pressen richting vaccinatie. Is de keuze vrij, creëer dan de mogelijkheden om het vrij te laten, doe wat aan de zorg. Men weet hoe gevaarlijk het virus is, zorg dan voor voldoende capaciteit, aparte Covid ziekenhuizen, enz. Maar wed niet op 1 paard.
Deze discussies zijn al velen malen gevoerd.
Dat een minister uitlegt hoe hij daar als minister in staat is niet vreemd, zeker niet als hij daar over wordt bevraagd. En dat hij met beroep op de feiten aandringt om er nog eens over na te denken als je je niet hebt laten vaccineren dus ook niet. Dat is niet oneigenlijk.

Dat de minister moet zorgen voor voldoende middelen als het fout gaat is géén argument om je eigen verantwoordelijkheid niet te nemen. Dat is de zaak omdraaien. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Dat staat los van de vraag of er voldoende capaciteit is. En daarbij wordt er niet op één paard gewed: er wordt wel degelijk hard gezocht naar medicijnen en er wordt wel degelijk aan maatregels gedaan.

En dan nog een overweging: ziekenhuisopname en IC zijn géén oplossing. De ellende die je daar tegenkomt als oplossing suggereren staat heel ver van de werkelijkheid.
Laag schreef:Het beste vaccin is, dat we mogen bukken en buigen, en het heeft veel bijwerkingen, liefde, lankmoedigheid, geduld, barmhartigheid, vrede, bekering, en het blijft altijd actief, de werking is er altijd, springende tot in het eeuwige leven.
Ook voor mijzelf, want bukken en buigen kan een mens, kan ik maar moeilijk.
Ik wens allen een gezegende zondag.
Bukken en buigen als God dat vraagt, maar óók leven uit Zijn hand en het goede genieten dat Hij geeft. Beide is lastig: het een omdat we dat van onszelf niet willen, het ander omdat we zo snel vergeten dat het uit Zijn hand komt.
Wat het eerste betreft, ik draai geen zaken om, als je als overheid uitdraagt dat vaccineren vrijwillig is, dan weet je dat een gedeelte zich niet zal laten vaccineren, dus zorg dan dat de zorg op orde is om die vrijwilligheid ten volle tot zijn recht te laten komen. Als iedereen in het verkeer zich aan de regels zouden houden, zou de zorg nog veel meer ingekrompen kunnen worden, dat doen we ook niet, als iedereen gezond zou eten, dan zouden we misschien nu geen zorgprobleem hebben.
Evenals de discussie over de kerkgang na 17:00 uur, daar is niets mis mee, geen weldenkend mens kan mij uitleggen wat het verschil is met vóór 17:00 uur. Laten we vooral ook enige nuchterheid behouden. Niet essentiële winkels krijgen nu alle klanten voor 17:00 uur, dus in een korter tijdsbestek, evenveel klanten, is meer klanten per uur, is meer kans op besmettingen.
En wat het laatste betreft, laten we zien op wat we hebben, en wat nog overig is, maar laten we ook waakzaam blijven, al te makkelijk worden Gods instellingen onderworpen aan sluiting, terwijl God Zelf zegt, dat Hij Sion begeert heeft, boven alle woningen Jakobs.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: COVID-19

Bericht door Klavart »

merel schreef:Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Het tweede is toch geen bewijs voor het eerste?
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

HersteldHervormd schreef:We hebben eenzelfde dodenaantal dan een jaar geleden. Kan iemand verklaren hoe het mogelijk is dat er gezegd word dat vaccinatie helpt tegen ziekenhuisopname. Hoe kan het dan toch dat er net zo veel doden zijn. Bijna 90% is gevaccineerd?
Als gevolg van corona is veel, heel veel reguliere zorg uitgesteld. Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoeveel mensen overlijden door het niet meer op tijd geweest zijn van een uitgestelde behandeling.

Dat is mijns inziens ook exact de reden waarom de overheid zo inzet op vaccinatie, om de druk op de zorg in te dammen. Want reguliere zorg uitstellen, dat doen we liever niet nog een keer.

Ik denk dat dit véél te weinig belicht wordt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

merel schreef:Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Ja, maar er wonen pakweg 17 miljoen mensen in Nederland, die niet allemaal merel heten, en niet allemaal achter de laptop winkelen, en niet allemaal hetzelfde denken, dus, het klopt wel.
Plaats reactie