COVID-19

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Er mogen best kritische vragen gesteld worden als het gaat over het overheidsbeleid. Om bij alle opmerkingen een disclaimer te plaatsen over 'gehoorzamen van de overheid' etc. vind ik wat vergezocht hoor, ditbenik.

2G begeleid invoeren op dit moment is echt bizar zinloos.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Er mogen best kritische vragen gesteld worden als het gaat over het overheidsbeleid. Om bij alle opmerkingen een disclaimer te plaatsen over 'gehoorzamen van de overheid' etc. vind ik wat vergezocht hoor, ditbenik.

2G begeleid invoeren op dit moment is echt bizar zinloos.
Helemaal eens Ad. Nu nog vasthouden aan toegangscodes etc is gewoon dwaasheid. En de verschillende sectoren maar juichen, want 'vrijheid' terug.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Ik denk dat het slim is om het nu op de scholen pijlsnel te laten rondgaan. Beter was het nog geweest om quarantaineplicht voor kinderen nog eerder af te schaffen. Op het moment dat de rest van de samenleving dan open gaat is dan een hele grote motor van de besmettingen al gestopt (want immuniteit).

Op deze manier bereik je de hoogste natuurlijke immuniteit onder de minst kwetsbaren, wat dat betreft is groepsimmuniteit nu veel reëler tov 2 jaar geleden.

Binnen nu en 2/3 weken gaat het aantal besmettingen onder kinderen hard dalen, dat kan niet anders. En die geven het dan dus ook niet meer door.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

TSD schreef:Ik denk dat het slim is om het nu op de scholen pijlsnel te laten rondgaan. Beter was het nog geweest om quarantaineplicht voor kinderen nog eerder af te schaffen. Op het moment dat de rest van de samenleving dan open gaat is dan een hele grote motor van de besmettingen al gestopt (want immuniteit).

Op deze manier bereik je de hoogste natuurlijke immuniteit onder de minst kwetsbaren, wat dat betreft is groepsimmuniteit nu veel reëler tov 2 jaar geleden.

Binnen nu en 2/3 weken gaat het aantal besmettingen onder kinderen hard dalen, dat kan niet anders. En die geven het dan dus ook niet meer door.
Met de zijopmerking dat te verwachten is dat je bij Omicron waarschijnlijk nog sneller immuniteit tegen besmetting verliest dan bij andere varianten. Het zal genoeg om nu over een piek heen te komen dat wel. Je voorstel lijkt trouwens om Omicron als soort airborne vaccin te gebruiken :OO3
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ditbenik schreef:Sorry, suggesties dat onze overheid de macht wil en niet geïnteresseerd is in volksgezondheid zijn, in welke variatie dan ook, niet aan mij besteed. iets met 'mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere' en alles wat daar aan vooraf gaat in antwoord 112 van de HC schijnt tegenwoordig niet meer van toepassing te zijn maar ik houd me daar toch maar aan vast.
Het geeft te denken dat de overheid niet in staat is om haar beleid eerlijk uit te leggen en overtuigende argumenten op tafel te leggen om dit soort beslissingen voor het geheel van de samenleving te nemen. Dat heeft weinig met goede geruchten te maken, maar met een gebrek aan eerlijke informatievoorziening waardoor HH terecht zijn eigen conclusies trekt.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

parsifal schreef:
TSD schreef:Ik denk dat het slim is om het nu op de scholen pijlsnel te laten rondgaan. Beter was het nog geweest om quarantaineplicht voor kinderen nog eerder af te schaffen. Op het moment dat de rest van de samenleving dan open gaat is dan een hele grote motor van de besmettingen al gestopt (want immuniteit).

Op deze manier bereik je de hoogste natuurlijke immuniteit onder de minst kwetsbaren, wat dat betreft is groepsimmuniteit nu veel reëler tov 2 jaar geleden.

Binnen nu en 2/3 weken gaat het aantal besmettingen onder kinderen hard dalen, dat kan niet anders. En die geven het dan dus ook niet meer door.
Met de zijopmerking dat te verwachten is dat je bij Omicron waarschijnlijk nog sneller immuniteit tegen besmetting verliest dan bij andere varianten. Het zal genoeg om nu over een piek heen te komen dat wel. Je voorstel lijkt trouwens om Omicron als soort airborne vaccin te gebruiken :OO3
Het 1e: Dat zou kunnen, waarom verwacht je dat? Mij lijkt dat met deze aantallen überhaupt de kans op een volgende variant heel groot is.

Ik vind nog steeds dat we een hoge verantwoordelijkheid als samenleving hebben in het proberen te voorkomen dat kwetsbaren ziek worden. Die verantwoordelijkheid moeten we vooral ook als persoon nemen en Omicron een snotneus noemen (enzo) vind ik persoonlijk gevaarlijk. Ik zou niet graag onbewust besmet een verpleeghuis binnenwandelen, om maar eens wat te noemen.

Echter, we moeten reëel zijn. Een virus wat zo besmettelijk is al deze variant ga je niet redelijkerwijs kunnen indammen. Dus gaat het rond. Ik denk dat het dan heel verstandig is dat we het zó sturen dat het harder rondgaat onder de jongeren. Een vorm van groepsimmuniteit gaat er wel ontstaan, maar het maakt wel uit hoe en dan denk ik dat het beter is dat vooral de jongeren het gehad hebben waardoor in een later stadium de ouderen en kwetsbaren het minder snel zullen krijgen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
Ditbenik schreef:Sorry, suggesties dat onze overheid de macht wil en niet geïnteresseerd is in volksgezondheid zijn, in welke variatie dan ook, niet aan mij besteed. iets met 'mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere' en alles wat daar aan vooraf gaat in antwoord 112 van de HC schijnt tegenwoordig niet meer van toepassing te zijn maar ik houd me daar toch maar aan vast.
Het geeft te denken dat de overheid niet in staat is om haar beleid eerlijk uit te leggen en overtuigende argumenten op tafel te leggen om dit soort beslissingen voor het geheel van de samenleving te nemen. Dat heeft weinig met goede geruchten te maken, maar met een gebrek aan eerlijke informatievoorziening waardoor HH terecht zijn eigen conclusies trekt.
HH?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:
Ditbenik schreef:Sorry, suggesties dat onze overheid de macht wil en niet geïnteresseerd is in volksgezondheid zijn, in welke variatie dan ook, niet aan mij besteed. iets met 'mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere' en alles wat daar aan vooraf gaat in antwoord 112 van de HC schijnt tegenwoordig niet meer van toepassing te zijn maar ik houd me daar toch maar aan vast.
Het geeft te denken dat de overheid niet in staat is om haar beleid eerlijk uit te leggen en overtuigende argumenten op tafel te leggen om dit soort beslissingen voor het geheel van de samenleving te nemen. Dat heeft weinig met goede geruchten te maken, maar met een gebrek aan eerlijke informatievoorziening waardoor HH terecht zijn eigen conclusies trekt.
HH?
Houd je niet van de domme AA
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:HH?
Houd je niet van de domme AA
Ik neem inderdaad aan dat de Hitlergroet niet bedoelt werd met deze afkorting door H, Z! Groet, JCP.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

O serieus, ik snap hem echt niet. H van Herman, maar die tweede H? O, natuurlijk, HersteldHervormd. Tja, ik ben GG, dus ik snap HH niet.

En ik ben ADA, heel belangrijk!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

TSD schreef:
parsifal schreef:
TSD schreef:Ik denk dat het slim is om het nu op de scholen pijlsnel te laten rondgaan. Beter was het nog geweest om quarantaineplicht voor kinderen nog eerder af te schaffen. Op het moment dat de rest van de samenleving dan open gaat is dan een hele grote motor van de besmettingen al gestopt (want immuniteit).

Op deze manier bereik je de hoogste natuurlijke immuniteit onder de minst kwetsbaren, wat dat betreft is groepsimmuniteit nu veel reëler tov 2 jaar geleden.

Binnen nu en 2/3 weken gaat het aantal besmettingen onder kinderen hard dalen, dat kan niet anders. En die geven het dan dus ook niet meer door.
Met de zijopmerking dat te verwachten is dat je bij Omicron waarschijnlijk nog sneller immuniteit tegen besmetting verliest dan bij andere varianten. Het zal genoeg om nu over een piek heen te komen dat wel. Je voorstel lijkt trouwens om Omicron als soort airborne vaccin te gebruiken :OO3
Het 1e: Dat zou kunnen, waarom verwacht je dat? Mij lijkt dat met deze aantallen überhaupt de kans op een volgende variant heel groot is.

Ik vind nog steeds dat we een hoge verantwoordelijkheid als samenleving hebben in het proberen te voorkomen dat kwetsbaren ziek worden. Die verantwoordelijkheid moeten we vooral ook als persoon nemen en Omicron een snotneus noemen (enzo) vind ik persoonlijk gevaarlijk. Ik zou niet graag onbewust besmet een verpleeghuis binnenwandelen, om maar eens wat te noemen.

Echter, we moeten reëel zijn. Een virus wat zo besmettelijk is al deze variant ga je niet redelijkerwijs kunnen indammen. Dus gaat het rond. Ik denk dat het dan heel verstandig is dat we het zó sturen dat het harder rondgaat onder de jongeren. Een vorm van groepsimmuniteit gaat er wel ontstaan, maar het maakt wel uit hoe en dan denk ik dat het beter is dat vooral de jongeren het gehad hebben waardoor in een later stadium de ouderen en kwetsbaren het minder snel zullen krijgen.
mijn intuitie zegt dat een heel snel verspreidende variant het het moeilijker maakt voor het immuunsysteem om er op tijd bij te zijn. De snelle groei van virus hoog in de luchtwegen doet me vermoeden dat de immuniteit tegen verspreiding wat minder goed te handhaven is. Daarbij is er al anekdotisch bewijs van herbesmettingen met Omicron en dat is snel.

Een nieuwe variant moet wel met Omicron concureren, het lijkt daarom waarschijnlijker (maar zeker niet zeker) dat nieuwe variant vanuit Omicron verder evolueert.

Ik ben huiverig voor een strategie die virus laat rondgaan en kwetsbaren zou beschermen. Het is geprobeerd maar nooit echt goed gelukt. Bijvoorbeeld in Zweden ging het heel fout in verzorgingshuizen (maar wel weer goed in met oudere mensen die thuiszorg kregen) Eigenlijk is het geen enkel land gelukt om prevalentie van virus redelijk hoog te hebben en het virus noemenswaardig weg te houden uit verzorgingshuizen en gevangenissen. Aan de andere kant ik denk ook niet dat het echt een optie is om Omicron prevalentie laag te houden. Ik twijfel zelfs of het China met werkelijk draconische maatregelen gaat lukken.
Dus ik sta niet perse heel negatief tegen het idee om het idee van Omicron af te remmen maar helemaal op te geven. En als je jezelf kwetsbaar vindt dan ga je een paar weken in isolatie als dat kan. Misschien ook een idee om de bange ouders mogelijkheden te geven om in deze periode even de vrijheid te geven om weg te blijven van school voor kinderen. We willen hier vaak wel ruimte geven voor mensen die bang zijn voor het vaccin. Het lijkt me ook goed om dan ietwat rekkelijk te zijn naar mensen die bang zijn voor de lange termijn gevolgen van de ziekte in kinderen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:O serieus, ik snap hem echt niet. H van Herman, maar die tweede H? O, natuurlijk, HersteldHervormd. Tja, ik ben GG, dus ik snap HH niet.

En ik ben ADA, heel belangrijk!
Cardano?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:
Ditbenik schreef:Sorry, suggesties dat onze overheid de macht wil en niet geïnteresseerd is in volksgezondheid zijn, in welke variatie dan ook, niet aan mij besteed. iets met 'mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere' en alles wat daar aan vooraf gaat in antwoord 112 van de HC schijnt tegenwoordig niet meer van toepassing te zijn maar ik houd me daar toch maar aan vast.
Het geeft te denken dat de overheid niet in staat is om haar beleid eerlijk uit te leggen en overtuigende argumenten op tafel te leggen om dit soort beslissingen voor het geheel van de samenleving te nemen. Dat heeft weinig met goede geruchten te maken, maar met een gebrek aan eerlijke informatievoorziening waardoor HH terecht zijn eigen conclusies trekt.
HH?
Ik heb je deze vraag nog nooit zien stellen bij het foutief spellen van mijn forumnaam. :banghead
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

GerefGemeente-lid schreef: Ik heb je deze vraag nog nooit zien stellen bij het foutief spellen van mijn forumnaam. :banghead
Omdat bij GGlid meteen wel duidelijk is dat we jou bedoelen. :wiz :offtopic
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Ik heb je deze vraag nog nooit zien stellen bij het foutief spellen van mijn forumnaam. :banghead
Omdat bij GGlid meteen wel duidelijk is dat we jou bedoelen. :wiz :offtopic
Precies, ik typ dat hardop, klinkt als grommen. GGGGGlid
Plaats reactie