COVID-19

Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:We hebben eenzelfde dodenaantal dan een jaar geleden. Kan iemand verklaren hoe het mogelijk is dat er gezegd word dat vaccinatie helpt tegen ziekenhuisopname. Hoe kan het dan toch dat er net zo veel doden zijn. Bijna 90% is gevaccineerd?
1) gemiddeld zitten we er nog net wat onder
2) vorig jaar was de maatschappij minder open dan de afgelopen maanden
3) het aantal besmettingen is ruim het dubbele van vorig jaar
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Marco schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjes vanaf groep 6. Hoe verzinnen ze het... Arme kinderen. (En meester)
Op de gáng nog wel... Hoe dúrven ze dat die kinderen aan te doen!!

Als we evolutionair denken zal binnenkort de eerste baby met mondkapje geboren worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Zita schreef:Ik vind de voorgestelde maatregelen zo slapjes. Horeca nog iets vroeger dicht. Winkels wat vroeger dicht (handig, zo in de topmaand, dan heb je dus meer mensen tegelijk), mondkapjes op scholen in de gangen. Daar sla je toch geen grote slag mee?
Voor winkelen overdag moet je vrij nemen. Dus zal er meer gespreid geshopt worden.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: COVID-19

Bericht door Thuisvrouw »

Framboos schreef:
HersteldHervormd schreef:We hebben eenzelfde dodenaantal dan een jaar geleden. Kan iemand verklaren hoe het mogelijk is dat er gezegd word dat vaccinatie helpt tegen ziekenhuisopname. Hoe kan het dan toch dat er net zo veel doden zijn. Bijna 90% is gevaccineerd?
1) gemiddeld zitten we er nog net wat onder
2) vorig jaar was de maatschappij minder open dan de afgelopen maanden
3) het aantal besmettingen is ruim het dubbele van vorig jaar
Ik ken er heel wat die vorig jaar niet testten en nu wel, ivm met de qr code die je ook krijgt voor genezen.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

Thuisvrouw schreef:
Framboos schreef:
HersteldHervormd schreef:We hebben eenzelfde dodenaantal dan een jaar geleden. Kan iemand verklaren hoe het mogelijk is dat er gezegd word dat vaccinatie helpt tegen ziekenhuisopname. Hoe kan het dan toch dat er net zo veel doden zijn. Bijna 90% is gevaccineerd?
1) gemiddeld zitten we er nog net wat onder
2) vorig jaar was de maatschappij minder open dan de afgelopen maanden
3) het aantal besmettingen is ruim het dubbele van vorig jaar
Ik ken er heel wat die vorig jaar niet testten en nu wel, ivm met de qr code die je ook krijgt voor genezen.
Dan heb je het over de 12 procent niet-gevaccineerden. Die kleine groep verklaard niet de verdubbeling in besmettingscijfers. Testbereidheid bij klachten is slechts 50 procent, aldus de minister.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik snap dat niet. In mijn omgeving blijft iedereen voor het minste of geringste thuis. Gegeten bij iemand die vijf dagen later corona heeft? Testen. Dat doe ik zelf, dat zie ik in mijn vriendenkring én bij collega's.

@HersteldHervormd: vind je zelf als je de antwoorden leest ook niet dat je vraag wat minder voor de hand liggend is? Ik begrijp niet dat, hoewel de antwoorden al zo vaak gegeven zijn, zulke bijzondere gedachten in je hoofd opkomen.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik snap dat niet. In mijn omgeving blijft iedereen voor het minste of geringste thuis. Gegeten bij iemand die vijf dagen later corona heeft? Testen. Dat doe ik zelf, dat zie ik in mijn vriendenkring én bij collega's.

@HersteldHervormd: vind je zelf als je de antwoorden leest ook niet dat je vraag wat minder voor de hand liggend is? Ik begrijp niet dat, hoewel de antwoorden al zo vaak gegeven zijn, zulke bijzondere gedachten in je hoofd opkomen.
In mijn werkomgeving wel, in mijn sociale omgeving valt dat eerste echt tegen. Je hoorde het Mark Rutte zeggen hé 'wij zijn niet goed in staat jullie te vertellen wat jullie moeten doen, daarom luisteren jullie niet'.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Ik ken intussen best wel wat zeer weldenkende hoogopgeleide reformatorische mensen die weigeren onderdeel uit te maken van een testsamenleving. En nee, ze testen dus absoluut niet.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef:Ik ken intussen best wel wat zeer weldenkende hoogopgeleide reformatorische mensen die weigeren onderdeel uit te maken van een testsamenleving. En nee, ze testen dus absoluut niet.
Wat is daar weldenkend aan?
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Zita schreef:Ik ken intussen best wel wat zeer weldenkende hoogopgeleide reformatorische mensen die weigeren onderdeel uit te maken van een testsamenleving. En nee, ze testen dus absoluut niet.
Je zou denken dat deze mensen Romeinen 13 hoog hebben staan. Dan zie ik in mijn seculiere omgeving meer gehoorzaamheid aan de overheid. Triest eigenlijk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef:
Zita schreef:Ik ken intussen best wel wat zeer weldenkende hoogopgeleide reformatorische mensen die weigeren onderdeel uit te maken van een testsamenleving. En nee, ze testen dus absoluut niet.
Wat is daar weldenkend aan?
Nou ja, in allerlei andere opzichten ken ik hen als weldenkend. Het is dus niet persé uit domheid, maar uit een soort principe.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Wat voor principe? Een ongedeelde maatschappij ?
Blijven ze wel thuis bij klachten?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: COVID-19

Bericht door Posthoorn »

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef:Ik ken intussen best wel wat zeer weldenkende hoogopgeleide reformatorische mensen die weigeren onderdeel uit te maken van een testsamenleving. En nee, ze testen dus absoluut niet.
Even voor alle helderheid:
Willen ze niet testen bij klachten? Of willen ze niet testen voor 3G?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Framboos schreef:
Thuisvrouw schreef:
Framboos schreef:
HersteldHervormd schreef:We hebben eenzelfde dodenaantal dan een jaar geleden. Kan iemand verklaren hoe het mogelijk is dat er gezegd word dat vaccinatie helpt tegen ziekenhuisopname. Hoe kan het dan toch dat er net zo veel doden zijn. Bijna 90% is gevaccineerd?
1) gemiddeld zitten we er nog net wat onder
2) vorig jaar was de maatschappij minder open dan de afgelopen maanden
3) het aantal besmettingen is ruim het dubbele van vorig jaar
Ik ken er heel wat die vorig jaar niet testten en nu wel, ivm met de qr code die je ook krijgt voor genezen.
Dan heb je het over de 12 procent niet-gevaccineerden. Die kleine groep verklaard niet de verdubbeling in besmettingscijfers. Testbereidheid bij klachten is slechts 50 procent, aldus de minister.
Dus dat duidt er dan wellicht op dat het werkelijke aantal besmettingen nog een factor 2 bedraagt en er dus 4 keer zoveel besmettingen zouden kunnen zijn dan vorig jaar? Of ben ik nu abuis?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie