COVID-19

Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Laag schreef:
merel schreef:Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Ja, maar er wonen pakweg 17 miljoen mensen in Nederland, die niet allemaal merel heten, en niet allemaal achter de laptop winkelen, en niet allemaal hetzelfde denken, dus, het klopt wel.
Nee, net zoals niet iedereen merel heet, heet ook niet iedereen Laag. Het is een aanname die jij doet, geen feit.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: COVID-19

Bericht door Klavart »

Forummer schreef:Dat is mijns inziens ook exact de reden waarom de overheid zo inzet op vaccinatie, om de druk op de zorg in te dammen.
Met alleen die inzet op vaccinatie wordt de druk op de zorg niet ingedamd.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Klavart schreef:
Forummer schreef:Dat is mijns inziens ook exact de reden waarom de overheid zo inzet op vaccinatie, om de druk op de zorg in te dammen.
Met alleen die inzet op vaccinatie wordt de druk op de zorg niet ingedamd.
Wel met de rest van wat ik schreef, in aanmerking nemende.

En met de middelen die er nu zijn.
Achteraf gezien was het wellicht beter geweest om óók in te zetten op meer zorgpersoneel. Maar, zoals een ex-collega van mij placht te zeggen:

"achteraf is iedereen slim"

Een wijze uitspraak!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

merel schreef:Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Nee, natuurlijk klopt dat niet. Mensen die 's avonds naar IKEA wilden, gaan nu even niet.
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

refo schreef:
merel schreef:Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Nee, natuurlijk klopt dat niet. Mensen die 's avonds naar IKEA wilden, gaan nu even niet.
Online ;) , maar je hebt wel gelijk dat het geflaneer en kijken zonder kopen nu wel belemmerd wordt. Laat dat nu juist de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: COVID-19

Bericht door Klavart »

merel schreef:Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Het is een aanname die jij doet, geen feit.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: COVID-19

Bericht door Klavart »

Forummer schreef:
Klavart schreef:
Forummer schreef:Dat is mijns inziens ook exact de reden waarom de overheid zo inzet op vaccinatie, om de druk op de zorg in te dammen.
Met alleen die inzet op vaccinatie wordt de druk op de zorg niet ingedamd.
Wel met de rest van wat ik schreef, in aanmerking nemende.
Welke rest bedoel je?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

parsifal schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6170288/i ... ortes.html

DIt was al een tijdje bekend. Vanuit een verder prolife standpunt is dit wel iets wat mee moet wegen in de afweging om je al dan niet te laten vaccineren als jonge vrouw.
Laat ik dit nu net vanavond gehoord hebben van iemand die het juist omdraait.
Dit zou komen door de vaccinaties.....( zei deze persoon) :sweat
Denkend aan het softenon drama.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

refo schreef:
merel schreef:Dat niet essentiële winkels nu meer klanten in minder tijd krijgen klopt niet. Ik bestel nu weer meer dan een paar maanden terug en kom zelfs niet meer in essentiële winkels.
Nee, natuurlijk klopt dat niet. Mensen die 's avonds naar IKEA wilden, gaan nu even niet.
We zullen het zien, of ze gaan zaterdags een dagje IKEA doen, of Intratuin, maar waarschijnlijk niet.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Klavart schreef:
Forummer schreef:
Klavart schreef:
Forummer schreef:Dat is mijns inziens ook exact de reden waarom de overheid zo inzet op vaccinatie, om de druk op de zorg in te dammen.
Met alleen die inzet op vaccinatie wordt de druk op de zorg niet ingedamd.
Wel met de rest van wat ik schreef, in aanmerking nemende.
Welke rest bedoel je?
De uitgestelde zorg, en dat we dat niet nog een keer willen.
Wat waarschijnlijk helaas niet gaat lukken.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Wat wel meegewogen moet worden. Als er meer ziekenhuiscapaciteit is, of als meer mensen gevaccineerd waren heb je waarschijnlijk meer tijd om te reageren op oplopende cijfers van opnames. Ik weet niet of dat veel uitmaakt, aangezien de regering nu ook vreselijk laat is en niet vroeg durfde in te grijpen. Als je meer beschikbare bedden hebt (door grotere capaciteit of doordat minder mensen een bed nodig hebben door vaccinatie) heb je ook de tijd om te kijken of beperkte maatregelen al het gewenste effect hebben en zo niet later als nog wat extra maatregelen erbij te doen (Dit is wat Zweden bijvoorbeeld deed in de tweede golf: vroeg mild ingrijpen. Dat bleek niet genoeg en toen konder er later nog wat extra dringende adviezen bij komen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Wat moeten we met de nieuwe Omrikon variant? Wat vinden jullie ervan? Mogelijk omzeilt het de vaccins, maar ook ons immuunsysteem.

Of is dit het geplande leed wat de critici toeschrijven aan de vaccins die gezet zijn? Het is namelijk wel precies wat er voorspeld is. Oplopende besmettingen en sterfgevallen - nieuwe variant in het leven roepen - nog meer besmettingen en doden - keiharde lockdowns - opnieuw vaccinaties zetten. Ik hoorde ook laatst op de radio sommige wel erkende dat de ‘wappies’ wel steeds meer gelijk beginnen te krijgen.

Zelf probeer ik echt genuanceerd te blijven, maar keer op keer weten de ‘wappies’ precies te kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren. Natuurlijk moet je de meeste complotverhalen met een korrel zout nemen maar het maakt me moe en soms verward.

Mij is de situatie die nu geschetst word letterlijk voorspelt. Een pandemie onder de gevaccineerde. Het is eigenlijk de schade van de vaccins. Of het waar is weet ik niet.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:Wat moeten we met de nieuwe Omrikon variant? Wat vinden jullie ervan?
Er is nog veel te weinig bekend om er iets van te vinden. Ik voor/lees vooral veel tegenstrijdigs. Dus eerst maar afwachten denk ik, voordat er allerlei conclusies getrokken worden.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:Wat moeten we met de nieuwe Omrikon variant? Wat vinden jullie ervan? Mogelijk omzeilt het de vaccins, maar ook ons immuunsysteem.

Of is dit het geplande leed wat de critici toeschrijven aan de vaccins die gezet zijn? Het is namelijk wel precies wat er voorspeld is. Oplopende besmettingen en sterfgevallen - nieuwe variant in het leven roepen - nog meer besmettingen en doden - keiharde lockdowns - opnieuw vaccinaties zetten. Ik hoorde ook laatst op de radio sommige wel erkende dat de ‘wappies’ wel steeds meer gelijk beginnen te krijgen.

Zelf probeer ik echt genuanceerd te blijven, maar keer op keer weten de ‘wappies’ precies te kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren. Natuurlijk moet je de meeste complotverhalen met een korrel zout nemen maar het maakt me moe en soms verward.

Mij is de situatie die nu geschetst word letterlijk voorspelt. Een pandemie onder de gevaccineerde. Het is eigenlijk de schade van de vaccins. Of het waar is weet ik niet.
Hoezo is er nu opeens een pandemie onder de gevaccineerde en waarom zou dat de schuld van het vaccin zijn? De logica ontgaat me volledig..
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Framboos schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat moeten we met de nieuwe Omrikon variant? Wat vinden jullie ervan? Mogelijk omzeilt het de vaccins, maar ook ons immuunsysteem.

Of is dit het geplande leed wat de critici toeschrijven aan de vaccins die gezet zijn? Het is namelijk wel precies wat er voorspeld is. Oplopende besmettingen en sterfgevallen - nieuwe variant in het leven roepen - nog meer besmettingen en doden - keiharde lockdowns - opnieuw vaccinaties zetten. Ik hoorde ook laatst op de radio sommige wel erkende dat de ‘wappies’ wel steeds meer gelijk beginnen te krijgen.

Zelf probeer ik echt genuanceerd te blijven, maar keer op keer weten de ‘wappies’ precies te kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren. Natuurlijk moet je de meeste complotverhalen met een korrel zout nemen maar het maakt me moe en soms verward.

Mij is de situatie die nu geschetst word letterlijk voorspelt. Een pandemie onder de gevaccineerde. Het is eigenlijk de schade van de vaccins. Of het waar is weet ik niet.
Hoezo is er nu opeens een pandemie onder de gevaccineerde en waarom zou dat de schuld van het vaccin zijn? De logica ontgaat me volledig..
Hoe zit het eigenlijk met de besmettingen in Afrika zelf?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie