COVID-19

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Je gedraagt je uitermate kinderachtig. Je kunt het niet goed hebben dat Valcke een zeker 'gezag' geniet op RF en in deze topic en jij niet.
Ik behoor bij de flanken van dit forum, dat betekent automatisch dat mijn standpunten niet door een meerderheid zullen worden gedragen. Mede gezien mijn vaak korte en bondige reacties betekent dit dat mijn standpunten op weinig sympathie kunnen rekenen. Een discussieforum hoort te schuren, anders kun je niet zo goed niet discussiëren.
Dat is te kort door de bocht.
Je hoort vanwege je mate van onderschrijving van de grondslag tot de flanken van dit forum (misschien wel niet eens meer, maar dat even terzijde), maar dat heeft niets met je standpunten, discussiemethoden en kinderachtigheid in dit topic te maken.
Dus het is niet zo dat je omdat je aan het randje van de doelgroep zit, ook maar op het randje van respectvol gedrag en op de man spelen moet gaan zitten. Die twee assen staan los van elkaar, zoals ik in een ander bericht ook al eens heb beschreven (https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 6#p1020606).
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Toch begrijp ik Ambtenaar wel. Als je tot de linkerflank van dit forum behoort, wordt je door sommige deelnemers al niet meer serieus genomen. An sich genomen is dat geen vreemd fenomeen binnen de reformatorische wereld. Dus is het ook niet vreemd dat het hier op het forum ook gebeurd, maar juist lijkt het mij niet.

Terwijl een goed gesprek of een goede discussie met respect voor elkaar écht wel mogelijk is, zelfs met stevige stellingen.

( zoals ambtenaar en ondergetekende ook regelmatig doen )
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Forummer schreef:Toch begrijp ik Ambtenaar wel. Als je tot de linkerflank van dit forum behoort, wordt je door sommige deelnemers al niet meer serieus genomen. An sich genomen is dat geen vreemd fenomeen binnen de reformatorische wereld. Dus is het ook niet vreemd dat het hier op het forum ook gebeurd, maar juist lijkt het mij niet.

Terwijl een goed gesprek of een goede discussie met respect voor elkaar écht wel mogelijk is, zelfs met stevige stellingen.

( zoals ambtenaar en ondergetekende ook regelmatig doen )
Oordeel 1: Behoor je tot de linkerflank van dit forum, wordt je soms niet serieus genomen.
Oordeel 2: Dat past binnen de reformatorische wereld.

Ik herken dat niet. Wanneer ik deze topic, daar hebben we het immers over, bijvoorbeeld veelvuldige bijdragen zie van Valcke en Parsifal denk ik dat we gelijk flanken te pakken hebben, met een goede discussie.

Dus ik begrijp deze posting niet zo.

Wat me wel opvalt dat het bij bepaalde forummers snel over flanken, respect en manier van reageren gaat. Op zich is daar een andere topic voor.
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Dat Ambtenaar tot de linkerflank van het forum behoort is voor mij nieuw. Mijn allergie zit hem in de kort door de bocht reacties die van weinig invoelingsvermogen getuigen (Covid topics).
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17329
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Forummer schreef:Toch begrijp ik Ambtenaar wel. Als je tot de linkerflank van dit forum behoort, wordt je door sommige deelnemers al niet meer serieus genomen. An sich genomen is dat geen vreemd fenomeen binnen de reformatorische wereld. Dus is het ook niet vreemd dat het hier op het forum ook gebeurd, maar juist lijkt het mij niet.

Terwijl een goed gesprek of een goede discussie met respect voor elkaar écht wel mogelijk is, zelfs met stevige stellingen.

( zoals ambtenaar en ondergetekende ook regelmatig doen )
Opnieuw een generaliserende post van jouw hand. Heb je wel eens gelezen hoe bv DIA wordt bejegend? Is dat met respect? En DIA behoort toch echt niet tot de linkerflank.

Vind jezelf dat deze post van jou respect uitstraalt voor de forummers aan de rechterkant?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Forummer schreef:Toch begrijp ik Ambtenaar wel. Als je tot de linkerflank van dit forum behoort, wordt je door sommige deelnemers al niet meer serieus genomen. An sich genomen is dat geen vreemd fenomeen binnen de reformatorische wereld. Dus is het ook niet vreemd dat het hier op het forum ook gebeurd, maar juist lijkt het mij niet.

Terwijl een goed gesprek of een goede discussie met respect voor elkaar écht wel mogelijk is, zelfs met stevige stellingen.

( zoals ambtenaar en ondergetekende ook regelmatig doen )
Hullie doen het wel, maar ikke niet? :)
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Zeeuw schreef:
Forummer schreef:Toch begrijp ik Ambtenaar wel. Als je tot de linkerflank van dit forum behoort, wordt je door sommige deelnemers al niet meer serieus genomen. An sich genomen is dat geen vreemd fenomeen binnen de reformatorische wereld. Dus is het ook niet vreemd dat het hier op het forum ook gebeurd, maar juist lijkt het mij niet.

Terwijl een goed gesprek of een goede discussie met respect voor elkaar écht wel mogelijk is, zelfs met stevige stellingen.

( zoals ambtenaar en ondergetekende ook regelmatig doen )
Hullie doen het wel, maar ikke niet? :)
Ik bedoel dat hij en ik zelf ook regelmatig stevige stellingen hebben. Sorry als ik dat onduidelijk verwoord heb.

En ik ben niet te beroerd om aan zelfreflectie te doen, dat heb ik volgens mij al regelmatig laten zien.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Zoals Ad en Tiberius hebben aangegeven ging het in deze situatie helemaal niet om links en rechts, maar om andere zaken. Dus laten we links en rechts er dan ook buiten houden.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Ad Anker schreef:
Forummer schreef:Toch begrijp ik Ambtenaar wel. Als je tot de linkerflank van dit forum behoort, wordt je door sommige deelnemers al niet meer serieus genomen. An sich genomen is dat geen vreemd fenomeen binnen de reformatorische wereld. Dus is het ook niet vreemd dat het hier op het forum ook gebeurd, maar juist lijkt het mij niet.

Terwijl een goed gesprek of een goede discussie met respect voor elkaar écht wel mogelijk is, zelfs met stevige stellingen.

( zoals ambtenaar en ondergetekende ook regelmatig doen )
Oordeel 1: Behoor je tot de linkerflank van dit forum, wordt je soms niet serieus genomen.
Oordeel 2: Dat past binnen de reformatorische wereld.

Ik herken dat niet. Wanneer ik deze topic, daar hebben we het immers over, bijvoorbeeld veelvuldige bijdragen zie van Valcke en Parsifal denk ik dat we gelijk flanken te pakken hebben, met een goede discussie.

Dus ik begrijp deze posting niet zo.

Wat me wel opvalt dat het bij bepaalde forummers snel over flanken, respect en manier van reageren gaat. Op zich is daar een andere topic voor.
De laatste zin ben ik het mee eens, maar het is nu eenmaal een reactie op een post van Ambtenaar in dit topic.

Op zich komt dat ook vrij veel voor, dat het niet begrepen wordt. Doordat er regelmatig behoorlijk fel of juist behoorlijk flauw gereageerd wordt (veelal structureel door dezelfde personen), heb ik de indruk dat het onwil is. Ik ben echter bereid om te geloven dat het onmacht is.

Ik bedoel uiteraard niet dat het de gehele rechterflank betreft, en heb dat ook nergens gezegd.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

NOS schreef:Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen blijft dalen. Er liggen nu 1360 mensen met covid-19 in het ziekenhuis, 72 minder dan gisteren en het laagste aantal in meer dan twee maanden, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.
De aangekondigde verlichtingen zijn m.i. in dit perpectief echt onvoldoende.

Winkelen op afspraak voor niet-essentiële winkels is een zwaar overtrokken maatregel - iets doen met het vloeroppervlak zou veel eenvoudiger en beter werkbaar zijn. En horeca blijft volledig dicht.

Je kunt ondernemers niet schade blijven berokkenen. Zeker niet nu het goed gaat in de ziekenhuizen en de omikron-variant veel minder ziekmakend en gevaarlijk is (ook volgens OMT) dan eerdere varianten. Sommige ondernemers zijn inmiddels al hun privégeld en pensioen kwijt. Dat is inmiddels meer dan disproportioneel.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
NOS schreef:Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen blijft dalen. Er liggen nu 1360 mensen met covid-19 in het ziekenhuis, 72 minder dan gisteren en het laagste aantal in meer dan twee maanden, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.
De aangekondigde verlichtingen zijn m.i. in dit perpectief echt onvoldoende.

Winkelen op afspraak voor niet-essentiële winkels is een zwaar overtrokken maatregel - iets doen met het vloeroppervlak zou veel eenvoudiger en beter werkbaar zijn. En horeca blijft volledig dicht.

Je kunt ondernemers niet schade blijven berokkenen. Zeker niet nu het goed gaat in de ziekenhuizen en de omikron-variant veel minder ziekmakend en gevaarlijk lijkt te zijn dan eerdere varianten. Sommige ondernemers zijn inmiddels al hun privégeld en pensioen kwijt. Dat is inmiddels meer dan disproportioneel.
Het gaat nog steeds niet goed in de ziekenhuizen. Het gaat de goede kant op, maar er zijn nog steeds ziekenhuizen die zorg moeten uitstellen, zelfs voor een termijn waar dit eigenlijk niet verantwoord is.

Minder maatregelen lijkt op zijn plaats, maar nu moet er denk ik nog wel een waarschuwing bij dat mochten er signalen komen dat het de verkeerde kant op gaat sommige maatregelen terug kunnen komen.

En ja, als je als maatschappij mensen van hun broodwinning berooft, dan moet je ook zorgen voor die mensen. Al zouden bij openblijvende winkels nog steeds veel ondernemers een probleem hebben (er zal meer online worden gekocht, de buitenlanders blijven deels weg etc).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

parsifal schreef:
Valcke schreef:
NOS schreef:Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen blijft dalen. Er liggen nu 1360 mensen met covid-19 in het ziekenhuis, 72 minder dan gisteren en het laagste aantal in meer dan twee maanden, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.
De aangekondigde verlichtingen zijn m.i. in dit perpectief echt onvoldoende.

Winkelen op afspraak voor niet-essentiële winkels is een zwaar overtrokken maatregel - iets doen met het vloeroppervlak zou veel eenvoudiger en beter werkbaar zijn. En horeca blijft volledig dicht.

Je kunt ondernemers niet schade blijven berokkenen. Zeker niet nu het goed gaat in de ziekenhuizen en de omikron-variant veel minder ziekmakend en gevaarlijk lijkt te zijn dan eerdere varianten. Sommige ondernemers zijn inmiddels al hun privégeld en pensioen kwijt. Dat is inmiddels meer dan disproportioneel.
Het gaat nog steeds niet goed in de ziekenhuizen. Het gaat de goede kant op, maar er zijn nog steeds ziekenhuizen die zorg moeten uitstellen, zelfs voor een termijn waar dit eigenlijk niet verantwoord is.
Het aantal bezette ziekenhuisbedden is meer dan gehalveerd. De instroom op de IC's is nu circa 20 per dag tegenover circa 60 per dag een maand geleden. Dat zijn heel forse afnames. De uitgestelde zorg zou nu flink opgeschaald moeten kunnen worden. Is dat niet zo, dan heeft dat niets met covid te maken maar met andere dingen.

Het gaat erom dat de balans echt helemaal doorgeslagen is één kant op.
Minder maatregelen lijkt op zijn plaats, maar nu moet er denk ik nog wel een waarschuwing bij dat mochten er signalen komen dat het de verkeerde kant op gaat sommige maatregelen terug kunnen komen.
Daar ben ik het echt niet mee eens. De golf die nog verwacht kan worden zal niet hoger worden dan de december-golf. Dat kun je op basis van de huidige cijfers en de ervaringen in UK / Denemarken toch wel behoorlijk voorspellen. De schade in veel sectoren is ook te groot geweest. Daarnaast is er nog alle psychische schade, die deels onherstelbaar is. Het UK beleid in deze vind ik daarom veel beter. De ziekenhuizen hebben het daar ook zwaar, maar andere sectoren hoeven nu niet meer onevenredig te lijden.

Ik denk dat we nu in een situatie zitten die qua ziekenhuisopnames niet ernstiger was dan de griepgolf in 2018. Toch gaan we er nu heel anders mee om. Dat kan ik niet rijmen.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

@valcke:
1) er is heel veel zorg uitgesteld, die op heel korte termijn moet worden ingehaald, om verdere schade te voorkomen. Dat gaat enkele weken/maanden kosten.
2) meer vrijgegeven zal naast covid ook het griepvirus weer ruimte geven, waardoor een piek zal ontstaan in ziekenhuis bezetting.

Ik weet niet of niet verder versoepeld kan worden, ik weet wel dat het niet zo simpel is als jij lijkt voor te stellen, door enkel naar ziekenhuis bezetting te kijken. De meeste vooraanstaande wetenschappers, zowel medici als epidemiologie en virologen zijn voorzichtig positief, maar lang niet zo optimistisch als jij.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6497
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: COVID-19

Bericht door Posthoorn »

valcke schreef:Ik denk dat we nu in een situatie zitten die qua ziekenhuisopnames niet ernstiger was dan de griepgolf in 2018. Toch gaan we er nu heel anders mee om. Dat kan ik niet rijmen.
Heeft misschien te maken met het feit dat meer personeel is uitgevallen door corona en overwerktheid. Dus minder personeel beschikbaar dan in 2018?
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Posthoorn schreef:
valcke schreef:Ik denk dat we nu in een situatie zitten die qua ziekenhuisopnames niet ernstiger was dan de griepgolf in 2018. Toch gaan we er nu heel anders mee om. Dat kan ik niet rijmen.
Heeft misschien te maken met het feit dat meer personeel is uitgevallen door corona en overwerktheid. Dus minder personeel beschikbaar dan in 2018?
Dat zou alleen kortdurend nog zo kunnen zijn. Maar tijdens een griepgolf valt ook veel personeel uit.

Er is natuurlijk heel wat anders aan de hand. En dat is - kort gezegd - een soort van hersenspoeling mbt covid-bestrijding door afgelopen twee jaar. Zo wordt er nog steeds door partijen gedacht aan 2G, vaccinatieplicht, toegangsbewijzen, enzovoort. Voor influenza zou die gedachtegang onnavolgbaar zijn omdat we daar al tientallen jaren een ander beleid op voeren. Maar voor covid is de omslag gemaakt naar het controledenken en dat laat de overheid niet zomaar los, ook niet wanneer omikron qua ernst niet erger is dan influenza. Dat controledenken is voor velen ook een doel op zich geworden. Reken er maar op dat we de weeën hiervan nog een tijd zullen voelen, als het überhaupt al niet komt tot verdere maatregelen in deze sfeer conform landen als Duitsland en Frankrijk.
Laatst gewijzigd door Valcke op 13 jan 2022, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie