Mohammedaans terreur in Europa

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Precies. Daarom plaatste ik de link ook.
Net als in Duitsland destijds: er was een kleine harde kern van Nazi's. Het grootste gedeelte van de bevolking is uiteindelijk helaas min of meer gedwee gevolgt, en probeerde hun hachje te redden. Toch heeft die minderheid het voor elkaar gekregen dat er vele miljoenen doden te betreuren zijn.

Ik denk dat niemand zal beweren dat de meerderheid van de Mohammedanen potentiele terroristen zijn. Maar een kleine minderheid die dat wel is, kan grote gevolgen hebben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:Precies. Daarom plaatste ik de link ook.
Net als in Duitsland destijds: er was een kleine harde kern van Nazi's. Het grootste gedeelte van de bevolking is uiteindelijk helaas min of meer gedwee gevolgt, en probeerde hun hachje te redden. Toch heeft die minderheid het voor elkaar gekregen dat er vele miljoenen doden te betreuren zijn.

Ik denk dat niemand zal beweren dat de meerderheid van de Mohammedanen potentiele terroristen zijn. Maar een kleine minderheid die dat wel is, kan grote gevolgen hebben.
Ik wil niet beweren dat een groot deel van de bevolking gedwee volgde, propaganda en veelvuldige leerstellingen zorgde er voor dat veel mensen oprecht volgde, dat zie je nog steeds in verschillende landen, het gedeelte wat niet meegaat met de massa verdwijnt, hoe vaak worden er niet kritische journalisten vermoord?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

https://www.nu.nl/buitenland/6087913/aa ... risme.html

De derde aanslag in enkele weken, dit keer in Wenen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

https://nos.nl/artikel/2355273-docent-d ... prent.html

Het aandacht besteden aan vrijheid meningsuiting etc. Pakte hier niet goed uit.
Zelf vraag ik mij af of de docent hier niet had kunnen bedenken dat hier op gereageerd zou worden. M.a.w. was ditverstandig?
Aande andere kant? Er werd niet de spot met er profeet gedreven. Wel met een jihadist. En als rer dan zo op gereageerd wordt. Wat zegt dat dan over de moslim meisjes die hierzo boos om worden? Wordenzulke jihadisten toch meer als helden gezien dan wij hier denken?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Terri »

Het is verontrustend.
Zien we dan niet hoe langzaam maar zeker Nederland onder een juk komt van op eieren lopen w.b. de Islam?
Moet je eens gaan praten met degenen die zich bekeerd hebben tot het Christendom, zij zijn verbijsterd hoe naïef en wegkijkend Nederland is.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

Terri schreef:Het is verontrustend.
Zien we dan niet hoe langzaam maar zeker Nederland onder een juk komt van op eieren lopen w.b. de Islam?
Moet je eens gaan praten met degenen die zich bekeerd hebben tot het Christendom, zij zijn verbijsterd hoe naïef en wegkijkend Nederland is.
Dat bedoel ik nu. Het effect eieren lopen zie je bij dit onderwerp maar ook bij het vraagstuk rascisme. Ook dat is soms eieren lopen.
Comenius scholengemeenschap is naar mijn weten ook een christelijke school. Dat wetende in hoeverre kan ( wat er dan van overgebleven is) er vrijuit gesproken worden over het christelijk geloof zonder dat moslim meisjes hier ook zo op gaan reageren?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:
Terri schreef:Het is verontrustend.
Zien we dan niet hoe langzaam maar zeker Nederland onder een juk komt van op eieren lopen w.b. de Islam?
Moet je eens gaan praten met degenen die zich bekeerd hebben tot het Christendom, zij zijn verbijsterd hoe naïef en wegkijkend Nederland is.
Dat bedoel ik nu. Het effect eieren lopen zie je bij dit onderwerp maar ook bij het vraagstuk rascisme. Ook dat is soms eieren lopen.
Comenius scholengemeenschap is naar mijn weten ook een christelijke school. Dat wetende in hoeverre kan ( wat er dan van overgebleven is) er vrijuit gesproken worden over het christelijk geloof zonder dat moslim meisjes hier ook zo op gaan reageren?
Het is verschrikkelijk en onthutsend nieuws.
Maar toch vraag ik me af of deze aktie niet naief was.
Waarom hang je zo'n cartoontekening op?
Ik vind het redelijk uitdagend, zelfs als je geen moslimkinderen in de klas hebt.
Ik kan er vaak echt wel de humor van inzien, maar dit gaat m.i. te ver.
Het is kwetsend, het raakt hen in hun geloof.
Denk eens in als zo'n spotprent wordt gemaakt over Jezus. Dan doet dat toch ook pijn?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door merel »

Het was geen sportprent over de profeet of Allah, maar van een jihadist. Over een tijdje mag je nergens meer over praten of iets over zeggen omdat men er aanstoot aan neemt
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

merel schreef:Het was geen sportprent over de profeet of Allah, maar van een jihadist. Over een tijdje mag je nergens meer over praten of iets over zeggen omdat men er aanstoot aan neemt
Ja dat weet ik, maar als ik een spotprent zie van Petrus aan de hemelpoort, word ik ook verdrietig.
En je mag overal over praten, maar het gaat om de wijze waarop!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
merel schreef:Het was geen sportprent over de profeet of Allah, maar van een jihadist. Over een tijdje mag je nergens meer over praten of iets over zeggen omdat men er aanstoot aan neemt
Ja dat weet ik, maar als ik een spotprent zie van Petrus aan de hemelpoort, word ik ook verdrietig.
En je mag overal over praten, maar het gaat om de wijze waarop!
Mara het was een spotprent van een jihadist. Iemand die mensen vermoord . Geen figuur uit de koran.
Dit werd juist gedaan om gesprek op gAng te brengen en geen profeet of wat dan ook te bespotten. Ik denk wel dat voor een groter deel een jihadist kennelijk een "heilige" is.

Verder is het nergens meer over praten wel een dingetje. Ook binnen het rascisme en black lives matter kringetje merk je dat.
Je mag niet zeggen dat iemand zwart is als blanke. Maar ik mag mijzelf ook niet blank noemen. Omdat je dan weer onderscheid maakt. Pas een gesprekje met iemand hierover gehad... en blank mag ook niet omdat je jezelf dan rein noemt. En dan dus superieur stelt aan een donker iemand. Terwijl ik daar niets anders mee bedoel als dat ik een lichte huidskleur heb. En totaal niet aan rascisme me wil verbinden. Maar ik mag eigenlijk niet mijn gewone eigen Nederlandse taal gebruiken om e.a. te duiden. Zij bepalen als het ware wat wel en niet mag. En als je je hier niet aan houdt ben je een soort rascist. Dat stoort me wel..
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:
Mara schreef:
merel schreef:Het was geen sportprent over de profeet of Allah, maar van een jihadist. Over een tijdje mag je nergens meer over praten of iets over zeggen omdat men er aanstoot aan neemt
Ja dat weet ik, maar als ik een spotprent zie van Petrus aan de hemelpoort, word ik ook verdrietig.
En je mag overal over praten, maar het gaat om de wijze waarop!
Mara het was een spotprent van een jihadist. Iemand die mensen vermoord . Geen figuur uit de koran.

Verder is het nergens merr over praten wel een dingetje. Oom binnen het rascisme en black lives matter kringetje merk je dat.
Je mag niet zeggen dat iemand zwart is. Maar ik mag mijzelf ook niet blank noemen. Omdat je dan weer onderscheid maskt. Pas een gesprekje met iemand hierover gehad... en blank mag ook niet omdat je jezelf dan rein noemt. En dan dus superieur stelt aan een donker iemand. Terwijl ik daar niets anders mee bedoel als dat ik een lichte huidskleur heb. En totaal niet aan rascisme me wil verbinden. Maar ik mag eigenlijk niet mijn gewone eigen Nederlandse taal gebruiken om e.a. te duiden.
Dat de tenen steeds langer worden, is inderdaad zo. Maar tegelijk worden de lontjes korter.
Als er ergens een paar fanatieke christenen een mens vermoorden vanwege het geloof, wil ik daar ook geen spotprent van zien.
We worden in de Bijbel opgeroepen om geen kwaad met kwaad te vergelden.
Natuurlijk moet een docent dit onderwerp niet doodzwijgen, maar kan dat niet zonder spotprenten?
Je weet toch wel wat er gebeurd is bij Charlie Hebdo?
Niet buigen voor terreur, maar ook niet onnodig uitlokken is mijn devies.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
Lilian1975 schreef:
Mara schreef:
merel schreef:Het was geen sportprent over de profeet of Allah, maar van een jihadist. Over een tijdje mag je nergens meer over praten of iets over zeggen omdat men er aanstoot aan neemt
Ja dat weet ik, maar als ik een spotprent zie van Petrus aan de hemelpoort, word ik ook verdrietig.
En je mag overal over praten, maar het gaat om de wijze waarop!
Mara het was een spotprent van een jihadist. Iemand die mensen vermoord . Geen figuur uit de koran.

Verder is het nergens merr over praten wel een dingetje. Oom binnen het rascisme en black lives matter kringetje merk je dat.
Je mag niet zeggen dat iemand zwart is. Maar ik mag mijzelf ook niet blank noemen. Omdat je dan weer onderscheid maskt. Pas een gesprekje met iemand hierover gehad... en blank mag ook niet omdat je jezelf dan rein noemt. En dan dus superieur stelt aan een donker iemand. Terwijl ik daar niets anders mee bedoel als dat ik een lichte huidskleur heb. En totaal niet aan rascisme me wil verbinden. Maar ik mag eigenlijk niet mijn gewone eigen Nederlandse taal gebruiken om e.a. te duiden.
Dat de tenen steeds langer worden, is inderdaad zo. Maar tegelijk worden de lontjes korter.
Als er ergens een paar fanatieke christenen een mens vermoorden vanwege het geloof, wil ik daar ook geen spotprent van zien.
We worden in de Bijbel opgeroepen om geen kwaad met kwaad te vergelden.
Natuurlijk moet een docent dit onderwerp niet doodzwijgen, maar kan dat niet zonder spotprenten?
Je weet toch wel wat er gebeurd is bij Charlie Hebdo?
Niet buigen voor terreur, maar ook niet onnodig uitlokken is mijn devies.
Ja ik weet wat er in Parijs gebeurde. Maar dat waren spotprenten over de profeet. En niet over misdadigers.plus dat in deze prent juist dat verschil benadrukt werd.
Ik vind het zorgelijk als misdaden niet benoemd mogen worden. En als een fanatieke christen ( los van het feit of je dat christenen kunt noemen, moord. Dan maken ze zelf het christenleven tot spot. Niet iemand die de daad bespot.

Wanneer een jihadist tot spot wordt gemaakt en dat zulke haat en bedreiging reacties oproept. (Geen reactie nog uit de moslimwereld hierover) . Dan bevestigt dat voor mij dat jihadisten geloofshelden zijn. En de Islam dus geweld goed praat.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 05 nov 2020, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

We worden het niet eens. :)
Als het erop aankomt, zijn we waarschijnlijk allemaal zo bang.
Ik ben van mening dat je het niet moet uitlokken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:We worden het niet eens. :)
Als het erop aankomt, zijn we waarschijnlijk allemaal zo bang.
Ik ben van mening dat je het niet moet uitlokken.
Nee ik ben niet bang. Wel nuchter. En zelfs niet verbaasd :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:
Mara schreef:We worden het niet eens. :)
Als het erop aankomt, zijn we waarschijnlijk allemaal zo bang.
Ik ben van mening dat je het niet moet uitlokken.
Nee ik ben niet bang. Wel nuchter. En zelfs niet verbaasd :)
Wat wil je nu zeggen, dat je gewoon kalm blijft als zo'n gast begint te schieten in het winkelcentrum waar jij je boodschappen loopt te doen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie