Zorgen om Schiphol

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Mara schreef:
Ambtenaar schreef: Overigens zag ik gisteren bij Zembla een item over platformpersoneel. Dat is wat voor jou om te kijken. Die mensen worden willens en weten blootgesteld aan schadelijke stoffen en de KLM doet daar al 15 jaar lang niets aan, louter vanwege de kosten.
En wat dacht je hier dan van?
"Ex-stewardess strijdt tegen giftige lucht in cabine: ‘Ik ben een wrak’
Ze had geen controle meer over haar lichaam en was een gevaar voor passagiers in het vliegtuig. Volgens ex-stewardess Evelyn van den Heuvel (37) het gevolg van gif in de cabinelucht. ,,Ik wil jonge meiden, die de wereld rond willen vliegen, waarschuwen.”
https://www.ad.nl/binnenland/ex-steward ... k~af6e3cef
Anekdotes zijn nooit erg sterk in het bewijzen van zaken. Ook hier, Evelyn heeft een leverafwijking waardoor haar lever niet goed functioneert. Die afwijking heeft niets met vliegen te maken.
Ben zeer regelmatig op afscheidsrecepties geweest van stewardessen die vaak 20+ jaren gevlogen hadden zonder problemen.
Ze won wel haar uitkeringszaak!
En je kunt het natuurlijk voor jezelf wel proberen te relativeren omdat er ook stewardessen zijn die geen problemen ondervonden, net als medewerkers op het platform, maar het is een ziekte die wel veroorzaakt wordt door de giftige lucht in de cabine.
https://www.fninstitute.com/nl/aandoeni ... h-syndroom

Vliegen is niet gezond! Niet voor mens, niet voor de natuur, noch voor het algeheel welbevinden van mensen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Ditbenik »

Louis2 schreef:
huisman schreef:
Ambtenaar schreef:Als er serieus werk gemaakt moet worden van klimaat, moet de luchtvaart drastisch beperkt worden. Het is dus helemaal niet erg dat het aantal vluchten beperkt wordt. Dat levert gezondheids- milieu- en klimaat winst op.
Onzin, de luchtvaart op onze vliegvelden en in ons luchtruim zijn verantwoordelijk voor 0.1% van de stikstofneerslag in de kwetsbare gebieden. Pak eerst die 99.9% eens aan.

Ik ben natuurlijk niet neutraal in deze discussie en ben dan ook voor een forse uitbreiding op Schiphol en het openen van Lelystad voor het groothandels vliegverkeer.
Verder mag Maastricht, Groningen en Eindhoven ook nog fors groeien en Twente ook open voor groothandels vliegverkeer. Alleen Rotterdam zit aan zijn grens of ze moeten wat (10.000) huisjes slopen wat ik wel bespreekbaar zou vinden.

Helaas wordt ik niet de nieuwe minister van IenW.
en in Maastricht waaien nu al de pannen af als een vliegtuig landt....
Niet zomaar een keer maar met enige regelmaat. Het wordt tijd dat de provincie een beetje lef toont en dat weiland sluit. Het kost veel geld, zorgt voor veel overlast en levert weinig op.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Ditbenik schreef:
Louis2 schreef:
huisman schreef:
Ambtenaar schreef:Als er serieus werk gemaakt moet worden van klimaat, moet de luchtvaart drastisch beperkt worden. Het is dus helemaal niet erg dat het aantal vluchten beperkt wordt. Dat levert gezondheids- milieu- en klimaat winst op.
Onzin, de luchtvaart op onze vliegvelden en in ons luchtruim zijn verantwoordelijk voor 0.1% van de stikstofneerslag in de kwetsbare gebieden. Pak eerst die 99.9% eens aan.

Ik ben natuurlijk niet neutraal in deze discussie en ben dan ook voor een forse uitbreiding op Schiphol en het openen van Lelystad voor het groothandels vliegverkeer.
Verder mag Maastricht, Groningen en Eindhoven ook nog fors groeien en Twente ook open voor groothandels vliegverkeer. Alleen Rotterdam zit aan zijn grens of ze moeten wat (10.000) huisjes slopen wat ik wel bespreekbaar zou vinden.

Helaas wordt ik niet de nieuwe minister van IenW.
en in Maastricht waaien nu al de pannen af als een vliegtuig landt....
Niet zomaar een keer maar met enige regelmaat. Het wordt tijd dat de provincie een beetje lef toont en dat weiland sluit. Het kost veel geld, zorgt voor veel overlast en levert weinig op.

Eens, met veel te weinig starts en landingen levert Maastricht Aachen Airport te weinig op. Daarom moeten er ook interessante gebruikers aangetrokken worden. Transavia, Ryanair en Wizzair bijvoorbeeld.
Overlast is minimaal. Ik heb vanaf 2009 tot 2020 om de week twee dagen net naast het vliegveld gewerkt (Bij eurocontrol MUAC) vaak met twee overnachtingen in het mooie zuid Limburg maar moest mijn best doen om een vliegtuig te horen. Veel te rustig het leek wel een natuur en stiltegebied. Geef mij dan Schiphol maar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Mara schreef:
huisman schreef: Anekdotes zijn nooit erg sterk in het bewijzen van zaken. Ook hier, Evelyn heeft een leverafwijking waardoor haar lever niet goed functioneert. Die afwijking heeft niets met vliegen te maken.
Ben zeer regelmatig op afscheidsrecepties geweest van stewardessen die vaak 20+ jaren gevlogen hadden zonder problemen.
Ze won wel haar uitkeringszaak!
En je kunt het natuurlijk voor jezelf wel proberen te relativeren omdat er ook stewardessen zijn die geen problemen ondervonden, net als medewerkers op het platform, maar het is een ziekte die wel veroorzaakt wordt door de giftige lucht in de cabine.
https://www.fninstitute.com/nl/aandoeni ... h-syndroom

Vliegen is niet gezond! Niet voor mens, niet voor de natuur, noch voor het algeheel welbevinden van mensen.
Vliegen is heel gezond en samen met de trein het veiligste vervoermiddel.
https://www.swov.nl/nieuws/reizen-bus-v ... ver-de-weg

Elke dag een stukje vliegen zou een verplichting moeten zijn. Net als gezond eten en genoeg bewegen. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Louis2 »

Eens, met veel te weinig starts en landingen levert Maastricht Aachen Airport te weinig op. Daarom moeten er ook interessante gebruikers aangetrokken worden. Transavia, Ryanair en Wizzair bijvoorbeeld.
Overlast is minimaal. Ik heb vanaf 2009 tot 2020 om de week twee dagen net naast het vliegveld gewerkt (Bij eurocontrol MUAC) vaak met twee overnachtingen in het mooie zuid Limburg maar moest mijn best doen om een vliegtuig te horen. Veel te rustig het leek wel een natuur en stiltegebied. Geef mij dan Schiphol maar.[/quote]

Ongeveer veertig kilometer Zuidelijker ligt Bierset, dat is een grote vrachtluchthaven. Daar zijn nachtvluchten wel toegestaan, en die vliegen ook over Nederland.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Ambtenaar »

Dat je een beetje tegengas geeft, kan ik begrijpen omdat we op een discussieforum zitten. Maar hoe zie jij toename van het vliegen in het kader van rentmeesterschap, @huisman? Vliegen geeft hoe dan ook overlast en zorgt voor schade aan klimaat, milieu en gezondheid.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:
Ditbenik schreef:
Louis2 schreef:
huisman schreef:
Onzin, de luchtvaart op onze vliegvelden en in ons luchtruim zijn verantwoordelijk voor 0.1% van de stikstofneerslag in de kwetsbare gebieden. Pak eerst die 99.9% eens aan.

Ik ben natuurlijk niet neutraal in deze discussie en ben dan ook voor een forse uitbreiding op Schiphol en het openen van Lelystad voor het groothandels vliegverkeer.
Verder mag Maastricht, Groningen en Eindhoven ook nog fors groeien en Twente ook open voor groothandels vliegverkeer. Alleen Rotterdam zit aan zijn grens of ze moeten wat (10.000) huisjes slopen wat ik wel bespreekbaar zou vinden.

Helaas wordt ik niet de nieuwe minister van IenW.
en in Maastricht waaien nu al de pannen af als een vliegtuig landt....
Niet zomaar een keer maar met enige regelmaat. Het wordt tijd dat de provincie een beetje lef toont en dat weiland sluit. Het kost veel geld, zorgt voor veel overlast en levert weinig op.

Eens, met veel te weinig starts en landingen levert Maastricht Aachen Airport te weinig op. Daarom moeten er ook interessante gebruikers aangetrokken worden. Transavia, Ryanair en Wizzair bijvoorbeeld.
Overlast is minimaal. Ik heb vanaf 2009 tot 2020 om de week twee dagen net naast het vliegveld gewerkt (Bij eurocontrol MUAC) vaak met twee overnachtingen in het mooie zuid Limburg maar moest mijn best doen om een vliegtuig te horen. Veel te rustig het leek wel een natuur en stiltegebied. Geef mij dan Schiphol maar.
Limburg moet het van de toeristen hebben. Daar zitten ze niet te wachten op nog meer herrie.
Woensdag stond er een leuke column in De Limburger over het vliegveld in het nieuws "dat niet in Maastricht en ook niet in Aken ligt, maar toch Maastricht Aachen Airport heet. Vliegveld Beek." Moraal van het verhaal: tegenstanders zijn bang voor de uitkomst van maatschappelijke kosten-batenanalyse die op dit moment wordt uitgevoerd in opdracht van eigenaar én exploitant, de provincie. Zij zijn bang dat de uitkomst zal zijn dat er nog meer gevlogen moet worden om uit de kosten te komen. De mensen in Noord-Limburg boeit Beek helemaal niet. Zij gaan naar Eindhoven, Dusseldorf of Weeze.
Met sluiten gaat niets verloren. Dan liggen hier nog steeds minstens 6 luchthavens op een afstand binnen vijf kwartier rijden. Eindhoven, Bonn/Keulen, Dusseldorf, Weeze, Bierset, Brussel en Antwerpen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Ditbenik schreef:
huisman schreef:
Ditbenik schreef:
Niet zomaar een keer maar met enige regelmaat. Het wordt tijd dat de provincie een beetje lef toont en dat weiland sluit. Het kost veel geld, zorgt voor veel overlast en levert weinig op.

Eens, met veel te weinig starts en landingen levert Maastricht Aachen Airport te weinig op. Daarom moeten er ook interessante gebruikers aangetrokken worden. Transavia, Ryanair en Wizzair bijvoorbeeld.
Overlast is minimaal. Ik heb vanaf 2009 tot 2020 om de week twee dagen net naast het vliegveld gewerkt (Bij eurocontrol MUAC) vaak met twee overnachtingen in het mooie zuid Limburg maar moest mijn best doen om een vliegtuig te horen. Veel te rustig het leek wel een natuur en stiltegebied. Geef mij dan Schiphol maar.
Limburg moet het van de toeristen hebben. Daar zitten ze niet te wachten op nog meer herrie.
Woensdag stond er een leuke column in De Limburger over het vliegveld in het nieuws "dat niet in Maastricht en ook niet in Aken ligt, maar toch Maastricht Aachen Airport heet. Vliegveld Beek." Moraal van het verhaal: tegenstanders zijn bang voor de uitkomst van maatschappelijke kosten-batenanalyse die op dit moment wordt uitgevoerd in opdracht van eigenaar én exploitant, de provincie. Zij zijn bang dat de uitkomst zal zijn dat er nog meer gevlogen moet worden om uit de kosten te komen. De mensen in Noord-Limburg boeit Beek helemaal niet. Zij gaan naar Eindhoven, Dusseldorf of Weeze.
Met sluiten gaat niets verloren. Dan liggen hier nog steeds minstens 6 luchthavens op een afstand binnen vijf kwartier rijden. Eindhoven, Bonn/Keulen, Dusseldorf, Weeze, Bierset, Brussel en Antwerpen.
Klopt hoor. Maar ik ben nu eenmaal niet voor kapitaalvernietiging dus daarom voor open houden. Maar het rendabel krijgen van Maastricht Airport is tot nu toe nooit gelukt. Tijdens de TEFAF beurs was het er altijd lekker druk (en de hotelkamers onbetaalbaar en daar had ik dan weer last van)

@ambtenaar rentmeesterschap houdt voor mij in dat ik bv geen batterijen in de natuur dump of olie in het riool laat lopen. Dat vermijdbaar en verwijtbaar gedrag kun je mij op aanspreken. Het heeft voor mij niets te maken met verwarming huis, reizen per auto, OV, boot of vliegtuig enz. Ook mijn voedingspatroon (vlees eten) veranderen wij niet alhoewel wij de laatste jaren zo af en toe een vegetarische maaltijd nuttigen. Maar gewoon om dat wij een lekker recept hebben gevonden maar niet vanwege rentmeesterschap.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:
Ditbenik schreef:
huisman schreef:
Ditbenik schreef:
Niet zomaar een keer maar met enige regelmaat. Het wordt tijd dat de provincie een beetje lef toont en dat weiland sluit. Het kost veel geld, zorgt voor veel overlast en levert weinig op.

Eens, met veel te weinig starts en landingen levert Maastricht Aachen Airport te weinig op. Daarom moeten er ook interessante gebruikers aangetrokken worden. Transavia, Ryanair en Wizzair bijvoorbeeld.
Overlast is minimaal. Ik heb vanaf 2009 tot 2020 om de week twee dagen net naast het vliegveld gewerkt (Bij eurocontrol MUAC) vaak met twee overnachtingen in het mooie zuid Limburg maar moest mijn best doen om een vliegtuig te horen. Veel te rustig het leek wel een natuur en stiltegebied. Geef mij dan Schiphol maar.
Limburg moet het van de toeristen hebben. Daar zitten ze niet te wachten op nog meer herrie.
Woensdag stond er een leuke column in De Limburger over het vliegveld in het nieuws "dat niet in Maastricht en ook niet in Aken ligt, maar toch Maastricht Aachen Airport heet. Vliegveld Beek." Moraal van het verhaal: tegenstanders zijn bang voor de uitkomst van maatschappelijke kosten-batenanalyse die op dit moment wordt uitgevoerd in opdracht van eigenaar én exploitant, de provincie. Zij zijn bang dat de uitkomst zal zijn dat er nog meer gevlogen moet worden om uit de kosten te komen. De mensen in Noord-Limburg boeit Beek helemaal niet. Zij gaan naar Eindhoven, Dusseldorf of Weeze.
Met sluiten gaat niets verloren. Dan liggen hier nog steeds minstens 6 luchthavens op een afstand binnen vijf kwartier rijden. Eindhoven, Bonn/Keulen, Dusseldorf, Weeze, Bierset, Brussel en Antwerpen.
Klopt hoor. Maar ik ben nu eenmaal niet voor kapitaalvernietiging dus daarom voor open houden. Maar het rendabel krijgen van Maastricht Airport is tot nu toe nooit gelukt. Tijdens de TEFAF beurs was het er altijd lekker druk (en de hotelkamers onbetaalbaar en daar had ik dan weer last van)

@ambtenaar rentmeesterschap houdt voor mij in dat ik bv geen batterijen in de natuur dump of olie in het riool laat lopen. Dat vermijdbaar en verwijtbaar gedrag kun je mij op aanspreken. Het heeft voor mij niets te maken met verwarming huis, reizen per auto, OV, boot of vliegtuig enz. Ook mijn voedingspatroon (vlees eten) veranderen wij niet alhoewel wij de laatste jaren zo af en toe een vegetarische maaltijd nuttigen. Maar gewoon om dat wij een lekker recept hebben gevonden maar niet vanwege rentmeesterschap.
Je vernietig meer kapitaal met open houden dan met sluiten..... En als je weer een overnachting nodig hebt, weet ik nog wel een goede B&B op minder dan een half uur vanaf het vliegveld :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door huisman »

Ditbenik schreef:
huisman schreef:
Klopt hoor. Maar ik ben nu eenmaal niet voor kapitaalvernietiging dus daarom voor open houden[/b]. Maar het rendabel krijgen van Maastricht Airport is tot nu toe nooit gelukt. Tijdens de TEFAF beurs was het er altijd lekker druk (en de hotelkamers onbetaalbaar en daar had ik dan weer last van)

@ambtenaar rentmeesterschap houdt voor mij in dat ik bv geen batterijen in de natuur dump of olie in het riool laat lopen. Dat vermijdbaar en verwijtbaar gedrag kun je mij op aanspreken. Het heeft voor mij niets te maken met verwarming huis, reizen per auto, OV, boot of vliegtuig enz. Ook mijn voedingspatroon (vlees eten) veranderen wij niet alhoewel wij de laatste jaren zo af en toe een vegetarische maaltijd nuttigen. Maar gewoon om dat wij een lekker recept hebben gevonden maar niet vanwege rentmeesterschap.
Je vernietig meer kapitaal met open houden dan met sluiten..... En als je weer een overnachting nodig hebt, weet ik nog wel een goede B&B op minder dan een half uur vanaf het vliegveld :)
Ik kom er helaas sinds anderhalf jaar niet meer. Ik heb op meer dan 10 plaatsen overnacht maar het meest hier.
1. https://www.vaeshartelt.nl/
2.https://www.select-hotels.com/hotels/se ... aastricht/ (Was toen van een andere hotelketen)
3.https://www.kasteelelsloo.nl/

Krijg weer heimwee :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:
Ditbenik schreef:
huisman schreef:
Klopt hoor. Maar ik ben nu eenmaal niet voor kapitaalvernietiging dus daarom voor open houden[/b]. Maar het rendabel krijgen van Maastricht Airport is tot nu toe nooit gelukt. Tijdens de TEFAF beurs was het er altijd lekker druk (en de hotelkamers onbetaalbaar en daar had ik dan weer last van)

@ambtenaar rentmeesterschap houdt voor mij in dat ik bv geen batterijen in de natuur dump of olie in het riool laat lopen. Dat vermijdbaar en verwijtbaar gedrag kun je mij op aanspreken. Het heeft voor mij niets te maken met verwarming huis, reizen per auto, OV, boot of vliegtuig enz. Ook mijn voedingspatroon (vlees eten) veranderen wij niet alhoewel wij de laatste jaren zo af en toe een vegetarische maaltijd nuttigen. Maar gewoon om dat wij een lekker recept hebben gevonden maar niet vanwege rentmeesterschap.
Je vernietig meer kapitaal met open houden dan met sluiten..... En als je weer een overnachting nodig hebt, weet ik nog wel een goede B&B op minder dan een half uur vanaf het vliegveld :)
Ik kom er helaas sinds anderhalf jaar niet meer. Ik heb op meer dan 10 plaatsen overnacht maar het meest hier.
1. https://www.vaeshartelt.nl/
2.https://www.select-hotels.com/hotels/se ... aastricht/ (Was toen van een andere hotelketen)
3.https://www.kasteelelsloo.nl/

Krijg weer heimwee :huhu
Ja, Limburg is mooi. Als ik in Limburg slaap, slaap ik altijd in B&B Broodhuis Kerkrade https://bit.ly/3Gpc0no .
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door DDD »

Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Louis2 »

Ik denk dat Limburg meer heeft aan de universiteit Maastricht, en andere kennisinstellingen in de buurt, dan aan een vliegveld. Die zijn er genoeg in de buurt.
Wij hebben Nedcar, Chemelot, allicht zouden Nedcar samen met de RWTH een soort 2CV elektrische auto voor de Nederlandse markt kunnen ontwikkelen.
Toerisme, verschillende soorten toerisme zijn een belangrijke inkomstenbron. Helaas niet enkel fietsers en wandelaars, maar ook het drugstoerisme is belangrijke bron van inkomsten.
Verder is de bevolking erg oud, dat maakt dat de bevolking krimpt.

Ik denk dat Limburg een voorbeeld is voor de rest van Nederland; een onnodige luchthaven, een vervuilende logistiek, weinig echte innovatie.
Waarom gaan we niet veel sneller naar een volledig duurzame economie? We kunnen toe met de helft van de luchthavens? Waarom maken we het OV en het fietsnetwerk niet zo goed dat de auto overbodig wordt?
Zodat we geen Christenhaters in China en het Midden-Oosten hoeven te sponsoren?
Die laatste zie je voortdurend in Beek en op Schiphol: Emirates, Qatar airways, Saudi, etc.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ditbenik schreef:Ja, Limburg is mooi. Als ik in Limburg slaap, slaap ik altijd in B&B Broodhuis Kerkrade https://bit.ly/3Gpc0no .
Mooie plek. Ik geloof dat ik ook maar eens ga boeken.

Wel jammer van die tv's.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Zorgen om Schiphol

Bericht door Louis2 »

GerefGemeente-lid schreef:
Ditbenik schreef:Ja, Limburg is mooi. Als ik in Limburg slaap, slaap ik altijd in B&B Broodhuis Kerkrade https://bit.ly/3Gpc0no .
Mooie plek. Ik geloof dat ik ook maar eens ga boeken.

Wel jammer van die tv's.
Allicht kunt u via uw laptop en de wifi "uitzending gemist" bekijken....
Plaats reactie