Opmerkelijke rechtszaken

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door Erik1960 »

Apologeet schreef:Ik ben het vertrouwen in menselijke rechtspraak al jaren verloren.
Geef mij de rechtvaardiging van onze Heere Jezus maar.
Naar mijn smaak maak je met deze vergelijking een karikatuur van beiden.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door Apologeet »

Erik1960 schreef:
Apologeet schreef:Ik ben het vertrouwen in menselijke rechtspraak al jaren verloren.
Geef mij de rechtvaardiging van onze Heere Jezus maar.
Naar mijn smaak maak je met deze vergelijking een karikatuur van beiden.
Ja, daar zegt u wat bij.
Uw smaak.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door Delftenaar »

De Bijbel zegt dat we de overheid, en daarmee ook rechters, te gehoorzamen hebben.
Dat is trouwens iets anders dan het er altijd mee eens zijn.
Maar als je de rechtspraak niet meer geloofd: wat geloof je dan nog wel. Dan ga je uiteindelijk aan alles twijfelen.

Simpel voorbeeld: het KNMI geeft voor morgen 24 graden en droog weer op. Leuk, maar het zal wel een leugen zijn. Het KNMI is overheid en dus per definitie onbetrouwbaar.
Waar ga jij dan vanuit? 17 graden en een hoop regen of 35 graden en tropische zo'n (zoals vorige week)? En wat klopt daar dan van?

Trouwens: ik ben wel eens in een stad in Duitsland geweest. Op zich niet noemenswaardig, ware het niet dat die stad volgens complottheorieën niet bestaat.
Toch ben ik er geweest (overigens een van de weinige grotere Duitse steden met een grote calvinistische, dus niet lutherse, kerk. Hoewel ze daar in die van oorsprong grote gemeente vele zorgen over ontkerstening hebben).
Aangezien de plaats niet bestaat zal het wel een hallucinatie zijn geweest....

Wat hou je dan uiteindelijk nog over?
Is God dan ook niet een illusie?
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door Henk J »

Er gebeurt nogal wat op rechterlijk gebied vandaag. Eerst een vrijspraak voor De Mos, terecht denk ik.
Nu de arrestatie van advocaat Wesky. Als het OM deze zaak ook verkeerd inschat staan ze er niet fraai op.
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door Profesto »

Van De Mos vind ik het niet heel schokkend, het OM staat wel voor paal.

Bij Inez Wesky ben ik heel benieuwd hoe het gaat aflopen. Er zijn rond die zaak al zoveel verschrikkelijke dingen gebeurd en ik ben benieuwd waarom zo'n ervaren raadsvrouw dit zou doen.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door Christen »

Ik weet nog dat we het erover hadden. Ze bedoelt het goed om als je dan toch al veel gedaan hebt, niet onnodig het pispaaltje moet zijn van andere zaken/gedachten maar een refoforummer was niet overtuigd.. die zat dan meer in de juiste richting. Wel jammer... het leek zo'n stevige dame.. heel jammer als het echt zo zou zijn..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 21 apr 2023, 17:26 Van De Mos vind ik het niet heel schokkend, het OM staat wel voor paal.

Bij Inez Wesky ben ik heel benieuwd hoe het gaat aflopen. Er zijn rond die zaak al zoveel verschrikkelijke dingen gebeurd en ik ben benieuwd waarom zo'n ervaren raadsvrouw dit zou doen.
Ik vind het wel schokkend. Zeker als je ziet hoe Hart voor Den Haag in de gemeenteraad behandeld is. Ze zijn uitgesloten bij onderhandelingen en de verhoudingen met andere partijen was/is enorm beschadigd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Opmerkelijke rechtszaken

Bericht door parsifal »

In Engeland is nu de zaak tegen Lucy Letby bezig. Een soortgelijke zaak als die in Nederland tegen Lucia de Berk. Ook hier lijkt men naief met statistiek om te gaan en ook hier maakt hoogleraar statistiek Richard Gill zich (terecht) vreselijk boos.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie