Uit uw kerkbode

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Is dat ds. Theunissen die in Vriezenveen stond?
Dat is niet dezelfde. Deze ds. A.W.J. Theunissen stond in PKN Hervormd Daarle, en nu in Beekbergen. Dat zijn gemeenten die meer in de Confessionele richtig liggen.

De Hersteld Hervormde ds. Theunissen heeft een geheel andere ligging, al is hij destijd ook confessioneel begonnen (Krabbendijke).
De 'Vriezenveense' kende ik wat, en je denken dat er leven in lag, voor wie het verstaat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Tiberius »

Geytenbeekje schreef:
Tiberius schreef:Als je daar een goed boek over wilt lezen, kan ik je het boek van ds. A.W.J. Theunissen, Mensenzoon tussen de kandelaren, van harte aanbevelen; zie https://www.hertog.nl/artikel/978908897 ... andelaren/

Het is een boekje met bijbelstudies, die goed zicht geven op het boek Openbaring.
Het maakt korte metten met allerlei buitenissige fantasieën.
Bedoel je niet ds W.J. Teunissen?
Geen idee. Ik ken de beste man niet, alleen het boek. En dat raad ik dus aan.
Het lijkt me stug dat hij verkeerde beginletters op zijn boek zet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Geytenbeekje schreef:
Tiberius schreef:Als je daar een goed boek over wilt lezen, kan ik je het boek van ds. A.W.J. Theunissen, Mensenzoon tussen de kandelaren, van harte aanbevelen; zie https://www.hertog.nl/artikel/978908897 ... andelaren/

Het is een boekje met bijbelstudies, die goed zicht geven op het boek Openbaring.
Het maakt korte metten met allerlei buitenissige fantasieën.
Bedoel je niet ds W.J. Teunissen?
Geen idee. Ik ken de beste man niet, alleen het boek. En dat raad ik dus aan.
Het lijkt me stug dat hij verkeerde beginletters op zijn boek zet.
W.J. stond in Vriezenveen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Tiberius »

Dat zou kunnen. Deze in Beekbergen, lees ik in de link van Den Hertog.
En uit het boek blijkt dat hij Adriaan heet.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door DDD »

Het is een boekje uitgegeven door de Gereformeerde Bond, toch?

Adriaan ken ik nog van Synopsis, een onverdacht gereformeerde studentenvereniging voor theologen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Het is een boekje uitgegeven door de Gereformeerde Bond, toch?

Adriaan ken ik nog van Synopsis, een onverdacht gereformeerde studentenvereniging voor theologen.
Ben jij ook theoloog? Of mocht je ook als niet-theoloog daar lid van worden?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Tiberius »

Alleen als je onverdacht gereformeerd bent. ;)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door DDD »

Het is al lang geleden, maar ik geloof dat je alleen gastlid mocht worden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Ad Anker »

In onze kerkbode een mooi stuk van ds. M. Karens om bij rouw nooit alleen psalm 103:8 te (laten) zingen maar altijd in combinatie met vers 9.
"Wat mij betreft spreken we altijd met twee woorden. En zingen we altijd deze twee verzen uit psalm 103 samen."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:In onze kerkbode een mooi stuk van ds. M. Karens om bij rouw nooit alleen psalm 103:8 te (laten) zingen maar altijd in combinatie met vers 9.
"Wat mij betreft spreken we altijd met twee woorden. En zingen we altijd deze twee verzen uit psalm 103 samen."
Ik ben wel benieuwd. Kun je dat hier delen?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Bogerman »

Ad Anker schreef:In onze kerkbode een mooi stuk van ds. M. Karens om bij rouw nooit alleen psalm 103:8 te (laten) zingen maar altijd in combinatie met vers 9.
"Wat mij betreft spreken we altijd met twee woorden. En zingen we altijd deze twee verzen uit psalm 103 samen."
Dat gebeurt bij ons altijd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Herman »

Ik vind het zingen van Psalm 103:8 een eigen waarde hebben die ons bij de dood en de oorzaak daarvan bepaald. Dat lijkt me bij uitstek een boodschap die we mogen overdenken rondom het sterven van een medegemeentelid. Alternatieven als Psalm 39:3, 89:19 en 102:15 zou ik op zo'n moment ook graag wat vaker willen zingen, dat is goed voor de afwisseling.

De argumenten voor het zingen van beide verzen van 103 kan ik overigens ook positief waarderen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:In onze kerkbode een mooi stuk van ds. M. Karens om bij rouw nooit alleen psalm 103:8 te (laten) zingen maar altijd in combinatie met vers 9.
"Wat mij betreft spreken we altijd met twee woorden. En zingen we altijd deze twee verzen uit psalm 103 samen."
Ik ben wel benieuwd. Kun je dat hier delen?
Ik ga het niet overtypen. Hij vertelt dat hij als student in Den Haag een begrafenis leidde en daar vers 8 liet zingen. Er kwam een man naar hem toe die zei: 'Meneer, wat u nu gedaan hebt moet u nooit meer doen. U hebt vers 8 laten zingen, dit mag nooit gebeuren zonder vers 9.' Ds. Karens kwam erachter dat die man gelijk had.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Geytenbeekje »

Bogerman schreef:
Ad Anker schreef:In onze kerkbode een mooi stuk van ds. M. Karens om bij rouw nooit alleen psalm 103:8 te (laten) zingen maar altijd in combinatie met vers 9.
"Wat mij betreft spreken we altijd met twee woorden. En zingen we altijd deze twee verzen uit psalm 103 samen."
Dat gebeurt bij ons altijd.
Bij ons ook.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Uit uw kerkbode

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:Ik vind het zingen van Psalm 103:8 een eigen waarde hebben die ons bij de dood en de oorzaak daarvan bepaald. Dat lijkt me bij uitstek een boodschap die we mogen overdenken rondom het sterven van een medegemeentelid. Alternatieven als Psalm 39:3, 89:19 en 102:15 zou ik op zo'n moment ook graag wat vaker willen zingen, dat is goed voor de afwisseling.

De argumenten voor het zingen van beide verzen van 103 kan ik overigens ook positief waarderen.
Wat wel zo is, is dat je bij Psalm 103 de 2 kanten kan belichten de kant van vers 8 en de kant van vers 9.
Bij psalm 89 en 102 gaat dat lastiger/niet.
Plaats reactie