Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Henk J »

2 delen van de Studiebijbel, Mattheüs en Handelingen. Begin van de collectie.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Forummer schreef:
DDD schreef:O, daar schrik ik wel van. Sterkte in ieder geval!
Ik heb er hier op het forum ook vrijwel niets over gedeeld ivm privacy, niet perse van mijzelf maar van andere betrokkenen.
Tevens ligt hier op het forum veroordeling voor de hand, en daar heb ik in deze moeilijke weg geen behoefte aan. Ja, ik heb in het verleden zonden gedaan die zwaar te veroordelen zijn, en ik zit nu ook midden in de gevolgen van mijn eigen zonden. Maar daar heb ik het al moeilijk genoeg mee.

Ik houd me vast aan Zijn genade, Hij heeft ervoor gezorgd dat ik uiteindelijk met mijn zonden bij Hem ben terecht gekomen, en Hij heeft genadig willen vergeven. Maar dat maakt de praktische gevolgen in het leven van alledag niet minder. Wel draaglijker.
Sterkte met alles Forummer! Hopelijk kan bepaalde schade nog geheeld worden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door helma »

Wat ontzettend verdrietig Forummer. Sterkte met alles.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

merel schreef:6 kuub haardhout
Vandaag weer 6 kuub haardhout
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
merel schreef:6 kuub haardhout
Vandaag weer 6 kuub haardhout
verwacht je een strenge winter?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Jij niet dan?

Zonder gas uit Rusland zullen veel mensen het niet heel warm hebben, verwacht ik zo.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door JvW »

Sterkte Forummer!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Tiberius »

Ik ben ook blij dat we een houtkachel hebben.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:
merel schreef:
merel schreef:6 kuub haardhout
Vandaag weer 6 kuub haardhout
verwacht je een strenge winter?
De bomen waren met de storm omgewaaid en konden gratis opgehaald worden. Dat hout kunnen we bij familie opslaan en daar kloven.
Ik verwacht geen strenge winter, maar wel fors stijgende gasprijzen. Aangezien ons huis ( nog) niet voldoende geïsoleerd is, proberen we de gasrekening op deze wijze te drukken. Korter douchen, dikkere truien en pantoffels aan helpt ook mee. Aankomende zomer wordt de vloer geïsoleerd en mijn man oriënteert zich op dit moment op een zonneboiler. Het leuke is dat alle beetjes helpen en dat je het gasverbruik per dag kan zien. Sinds november hebben we ons gasverbruik zo kunnen halveren.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door JvW »

Let op: vers hout moet wel twee jaar drogen…
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
Erik1960 schreef:
merel schreef:
merel schreef:6 kuub haardhout
Vandaag weer 6 kuub haardhout
verwacht je een strenge winter?
De bomen waren met de storm omgewaaid en konden gratis opgehaald worden. Dat hout kunnen we bij familie opslaan en daar kloven.
Ik verwacht geen strenge winter, maar wel fors stijgende gasprijzen. Aangezien ons huis ( nog) niet voldoende geïsoleerd is, proberen we de gasrekening op deze wijze te drukken. Korter douchen, dikkere truien en pantoffels aan helpt ook mee. Aankomende zomer wordt de vloer geïsoleerd en mijn man oriënteert zich op dit moment op een zonneboiler. Het leuke is dat alle beetjes helpen en dat je het gasverbruik per dag kan zien. Sinds november hebben we ons gasverbruik zo kunnen halveren.
Hout is heerlijk… we hebben zelf een kleine houtkachel die een rol speelt in de verwarming van ons huisje. Momenteel ligt er anderhalve kuub en ik probeerde me voor te stellen waar ik die andere 10 moest laten :)
Die gasrekening speelt hier natuurlijk ook. Wel kwam ik er vorige week achter dat ik afgelopen zomer bij een collectieve inkoop van energie geheel tegen mijn gewoonte in voor een 3-jarig contract heb gekozen…. Dat was een meevaller!
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zita »

Een rood potloodje.
Ik had allerlei berichten gezien van mensen die trots thuiskwamen met het rode stempotloodje. Blijkbaar mocht je die weer meenemen, net als de vorige keer. Dus nadat ik wat hokjes had ingekleurd, gooide ik het potloodje in mijn overvolle schoudertas, ging mijn stembiljetten in de stembus doen en werd vervolgens tegengehouden. 'Het potloodje terug, alstublieft.' Het bleek dat het stembureau ter ore was gekomen dat mensen hun stempotloodje te koop aanboden. Dat was niet de bedoeling, en daarom moest iedereen 'm inleveren. Ze zouden niet worden hergebruikt, vanwege corona, maar misschien een andere keer wel weer. Het was in ieder geval een redenering die bij het stembureaupersoneel logischer overkwam dan bij mij. Na veel gegrabbel in mijn tas vond ik alleen een rode pen. Maar nee, het moest persé het potlood zijn. Mijn schoudertas was hard toe aan een opruimbeurt. Denk aan zakdoeken, mondkapjes, rode pennen, blauwe pennen, oortjes, een telefoon, snoepjes, een boterham in een zakje, ettelijke kassabonnen, spaarzegeltjes en nog veel meer. Toen ik die tas wilde omkiepen op zoek naar het potloodje kwam er een kreet vanaf de voorzitterstafel: ik mocht het potloodje houden.
Kat is mij dankbaar. Precies een goed formaat om achteraan te jagen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Erik1960 »

Zita schreef:Een rood potloodje.
Ik had allerlei berichten gezien van mensen die trots thuiskwamen met het rode stempotloodje. Blijkbaar mocht je die weer meenemen, net als de vorige keer. Dus nadat ik wat hokjes had ingekleurd, gooide ik het potloodje in mijn overvolle schoudertas, ging mijn stembiljetten in de stembus doen en werd vervolgens tegengehouden. 'Het potloodje terug, alstublieft.' Het bleek dat het stembureau ter ore was gekomen dat mensen hun stempotloodje te koop aanboden. Dat was niet de bedoeling, en daarom moest iedereen 'm inleveren. Ze zouden niet worden hergebruikt, vanwege corona, maar misschien een andere keer wel weer. Het was in ieder geval een redenering die bij het stembureaupersoneel logischer overkwam dan bij mij. Na veel gegrabbel in mijn tas vond ik alleen een rode pen. Maar nee, het moest persé het potlood zijn. Mijn schoudertas was hard toe aan een opruimbeurt. Denk aan zakdoeken, mondkapjes, rode pennen, blauwe pennen, oortjes, een telefoon, snoepjes, een boterham in een zakje, ettelijke kassabonnen, spaarzegeltjes en nog veel meer. Toen ik die tas wilde omkiepen op zoek naar het potloodje kwam er een kreet vanaf de voorzitterstafel: ik mocht het potloodje houden.
Kat is mij dankbaar. Precies een goed formaat om achteraan te jagen.
ik bied € 1,50 plus verzendkosten
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Herman »

De mijne kost € 10,95.
Met opdruk West-Betuwe.
Twee keer gebruikt.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:De mijne kost € 10,95.
Met opdruk West-Betuwe.
Twee keer gebruikt.
Voor €9,95 wil ik hem, wil je hem dan ook langs brengen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie