Wat doen we vandaag?

margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door margrietha »

Ad Anker schreef:Ik heb vorig jaar december ook een positieve uitslag gehad zonder noemenswaardige klachten. Ik vind dat wel bijzonder. Maar goed, ben maandag positief getest, ik kan morgen ineens erg ziek zijn. God regeert.
Sterkte in alles toegewenst!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Beterschap!
-
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mistig »

GerefGemeente-lid schreef:
Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Mijn plicht vervullen.
Stemmen?
Zeker.

En nu hopen en bidden.
Dat hij in de classis Rotterdam mag blijven? ;)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mistig schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Mijn plicht vervullen.
Stemmen?
Zeker.

En nu hopen en bidden.
Dat hij in de classis Rotterdam mag blijven? ;)
Ik snap de vraag. Maar onze gemeente zit ook al ruim 17 jaar zonder.

Het gaat er vooral om dat de weg zal zijn in Gods gunst. Als hij dan mag komen is dat Gods leiding, en dan zal Hij ook voor de classis zorgen, die dan zonder onderherders achterblijft. Dat geldt andersom ook als het nog niet Gods tijd is voor een eigen herder en leraar voor onze gemeente.

Maar ik hoop dat die tijd nu er wel zal zijn. En die hoop en moed is er meer dan wel eens het geval is geweest.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

11 uur moet ik in het ziekenhuis aanwezig zijn. Hopelijk mag het wat meevallen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:11 uur moet ik in het ziekenhuis aanwezig zijn. Hopelijk mag het wat meevallen.
Dat hoop ik ook voor je DIA. Sterkte!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef: Ik snap de vraag. Maar onze gemeente zit ook al ruim 17 jaar zonder.

Het gaat er vooral om dat de weg zal zijn in Gods gunst. Als hij dan mag komen is dat Gods leiding, en dan zal Hij ook voor de classis zorgen, die dan zonder onderherders achterblijft. Dat geldt andersom ook als het nog niet Gods tijd is voor een eigen herder en leraar voor onze gemeente.
Maar ik hoop dat die tijd nu er wel zal zijn. En die hoop en moed is er meer dan wel eens het geval is geweest.
Die hoop mag je natuurlijk ook gewoon hebben. Ik gun jullie van harte een eigen predikant.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Vanavond gezellig uit eten geweest met mijn collega's! Heerlijk gegeten!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Mistig schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Mijn plicht vervullen.
Stemmen?
Zeker.

En nu hopen en bidden.
Dat hij in de classis Rotterdam mag blijven? ;)
Is dat classis verhaal steeds niet wat menselijk gedacht? Alsof een ‘goede’ classis afhangt van de predikant, of van de hoeveelheid predikanten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mistig »

HersteldHervormd schreef: Is dat classis verhaal steeds niet wat menselijk gedacht? Alsof een ‘goede’ classis afhangt van de predikant, of van de hoeveelheid predikanten.
Het gaat er niet om een goede classis te zijn (ik zou niet weten wat dat is).

In zo'n classis worden de consulentschappen verdeeld en de werkzaamheden. Als je in een classis van 12 gemeenten 1 predikant hebt kan dat best een behoorlijke last zijn. Ik weet van ds. A. Schot (en later even ds. W. Silfhout) dat hij dat in onze classis ook heeft gehad. Dit was een pittige periode. Ondanks hulpconsulenten komt er toch behoorlijk wat op je af.

En als je die predikant wegroept lijkt dat me helemaal niet gezond. Maar ik begrijp de nood van de gemeente van Oostkapelle ook. Uiteindelijk komt het allemaal ook wel goed; het is onze kerk niet.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Weer eens les gegeven. Een uur, digitaal, maar goed, toch weer :)
-
Online
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door JvW »

Weer eens een rondje op de racefiets gedaan na de afgelopen weken alleen op de mountainbike te zijn geweest.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:Weer eens les gegeven. Een uur, digitaal, maar goed, toch weer :)
Is dat echt after Covid Mannetje? Je blijft lang last houden. Ben je erg ziek geweest?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mistig schreef:
HersteldHervormd schreef: Is dat classis verhaal steeds niet wat menselijk gedacht? Alsof een ‘goede’ classis afhangt van de predikant, of van de hoeveelheid predikanten.
Het gaat er niet om een goede classis te zijn (ik zou niet weten wat dat is).

In zo'n classis worden de consulentschappen verdeeld en de werkzaamheden. Als je in een classis van 12 gemeenten 1 predikant hebt kan dat best een behoorlijke last zijn. Ik weet van ds. A. Schot (en later even ds. W. Silfhout) dat hij dat in onze classis ook heeft gehad. Dit was een pittige periode. Ondanks hulpconsulenten komt er toch behoorlijk wat op je af.

En als je die predikant wegroept lijkt dat me helemaal niet gezond. Maar ik begrijp de nood van de gemeente van Oostkapelle ook. Uiteindelijk komt het allemaal ook wel goed; het is onze kerk niet.
De mens wikt, God beschikt. Maar ik weet dat ds. Paul dat ook heeft meegemaakt toen hij net in onze gemeente stond.

Als er straks in mei weer vergaderd wordt, heeft dit wellicht een extra drang om meer mannen aan te nemen. Het curatorium vergadert tenslotte ook binnen de grenzen van deze classis.

Wanneer was overigens de laatste keer dat er een classis zonder predikanten was? Weet iemand dat?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:Weer eens les gegeven. Een uur, digitaal, maar goed, toch weer :)
Is dat echt after Covid Mannetje? Je blijft lang last houden. Ben je erg ziek geweest?
De eerste vier dagen dacht ik "als dit het is, dan valt het mee". Wat moe, een paar dagen heel rillerig, smeuk en gaar in de war. (Maar dat is inmiddels wel weer aardig terug.)
En toen werd ik inderdaad goed ziek. Vooral MOE MOE MOE, maar ook een voorhoofdsholteontsteking erbij. Er waren dagen bij dat ik meer sliep dan wakker was.
Nu ben ik nog gewoon moe en snel vermoeid. Net even een rondje van een kwartier gewandeld, dan ben ik echt blij dat ik thuis ben.

Maandag was ik even bij de huisarts, die dus die voorhoofdsholteontsteking bevestigde. Daar bleek zuurstof en bloeddruk gelukkig wel goed, hartslag wat hoog (tja, ik was zomaar 500 m naar de huisarts gelopen) en longen gelukkig schoon.
Ik kreeg een kuur voor de ontsteking en ik heb het idee dat sindsdien de herstellijn wat steiler omhoog loopt. Zelfs zo dat ik volgende week weer afspraken heb gemaakt om fysiek les te geven. Ik kijk er erg naar uit.
-
Plaats reactie