Wat doen we vandaag?

Mannetje
Berichten: 7758
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Zita schreef:
Mannetje schreef:"Lekker" een hele week surveilleren. Valt me mee hoeveel leerlingen er vandaag zijn.
Aantal positieve gevallen bij ons op school was explosief. Heel bizar. De telefoniste zag om 16.30u sterretjes.
Op het Calvijn College moet je nu digitaal afmelden, daar ging het ook mis.

Vorige week hebben wij de bovenbouw vanaf woensdag digitaal les gegeven zodat er des te meer leerlingen toch wat toetsen kan komen maken.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Op de middelbare school bij ons ook heftig. 700 leerlingen besmet. Bijna de helft.
Ik had vanmorgen 9 kinderen in de klas op onze basisschool. 12 kinderen waren in quarantaine ivm een besmetting in het gezin. Inmiddels 6 klassen thuis.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Habitat »

Voor ons oudste basisschoolkind een testafspraak maken, valt nog niet mee. Telkens als ik het nummer bel, word ik er uit gegooid. Ik word niet eens in de wacht gezet.

Er zijn zoveel mensen die nu een afspraak willen maken, dat ze het niet aan kunnen. Een DigiD heb ik voor hem nog niet, dus de online mogelijkheid valt af.

Ik vrees dat hij 5 dagen langer in quarantaine moet blijven, want ik zie de drukte de komende dagen niet echt afnemen.
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Pioenroosje »

Blijven proberen! Ik kwam er ook niet tussen, bleef maar bellen. Toen opeens wel, en ik had gelijk een afspraak voor drie uurtjes daarna. Dat viel me enorm mee!
merel
Berichten: 9822
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Habitat schreef:Voor ons oudste basisschoolkind een testafspraak maken, valt nog niet mee. Telkens als ik het nummer bel, word ik er uit gegooid. Ik word niet eens in de wacht gezet.

Er zijn zoveel mensen die nu een afspraak willen maken, dat ze het niet aan kunnen. Een DigiD heb ik voor hem nog niet, dus de online mogelijkheid valt af.

Ik vrees dat hij 5 dagen langer in quarantaine moet blijven, want ik zie de drukte de komende dagen niet echt afnemen.
Mijn collega ( Den Haag) kreeg digitaal een testafspraak voorgesteld in Badhoevedorp. Als ze morgen er niet doorheen komt, houdt ze het woensdag bij een zelftest.
Mannetje
Berichten: 7758
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:Op de middelbare school bij ons ook heftig. 700 leerlingen besmet. Bijna de helft.
Ik had vanmorgen 9 kinderen in de klas op onze basisschool. 12 kinderen waren in quarantaine ivm een besmetting in het gezin. Inmiddels 6 klassen thuis.
700 besmet of 700 thuis?
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:Op de middelbare school bij ons ook heftig. 700 leerlingen besmet. Bijna de helft.
Ik had vanmorgen 9 kinderen in de klas op onze basisschool. 12 kinderen waren in quarantaine ivm een besmetting in het gezin. Inmiddels 6 klassen thuis.
700 besmet of 700 thuis?
Quarantaine regels worden behoorlijk versoepeld voor de schoolgaande jeugd.
Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert dat kinderen tot en met 12 jaar niet meer in quarantaine hoeven als ze in contact zijn geweest met iemand die besmet is met het coronavirus en zelf geen klachten hebben. Dat staat in het laatste advies van het OMT, dat vanavond naar de Tweede Kamer is gestuurd.

Kinderen tot en met 12 jaar moeten wat het OMT betreft alleen thuisblijven bij klachten en zich dan laten testen. Ook adviseert het OMT om gedurende tien dagen na het laatste contact met de besmette persoon contact met ouderen of kwetsbaren te vermijden.

Nu is het nog zo dat een hele schoolklas in quarantaine moet als drie kinderen besmet zijn. Daardoor zitten veel klassen verplicht thuis. Vanuit het onderwijs klonk daarom de roep om versoepelingen in het quarantainebeleid voor kinderen. Het OMT gaat daar dus in mee, maar vindt dat de GGD nog wel in bepaalde gevallen moet kunnen besluiten om uit voorzorg bij een uitbraak een groep naar huis te sturen.

Het OMT adviseert verder dat het quarantainebeleid wordt versoepeld voor kinderen tussen de 13 en 18 jaar oud. In het OMT-voorstel gaan zij na contact met een besmet persoon in quarantaine, maar mogen ze ook gedurende deze vijf dagen elke dag een zelftest doen. Als ze negatief testen en geen klachten hebben, mogen ze naar school en mogen ze sporten en andere activiteiten ondernemen.

Het is nog onduidelijk of het kabinet het advies overneemt. Morgen is er weer een persconferentie waarop wordt bekendgemaakt wat er is besloten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:Op de middelbare school bij ons ook heftig. 700 leerlingen besmet. Bijna de helft.
Ik had vanmorgen 9 kinderen in de klas op onze basisschool. 12 kinderen waren in quarantaine ivm een besmetting in het gezin. Inmiddels 6 klassen thuis.
700 besmet of 700 thuis?
Besmet.
Mannetje
Berichten: 7758
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Die heftigheid had mij nog niet bereikt. Dat het er veel zijn wist ik wel.
-
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

Mannetje schreef:Die heftigheid had mij nog niet bereikt. Dat het er veel zijn wist ik wel.
Ja, testen bij de GGD valt niet mee nu. Kleindochter moet vandaag ook op bijna drie kwartier afstand.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12046
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Het kan natuurlijk inmiddels prima zonder testen
Gewoon een dag binnenblijven bij klachten lijkt me voldoende.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

Herman schreef:Het kan natuurlijk inmiddels prima zonder testen
Gewoon een dag binnenblijven bij klachten lijkt me voldoende.
De vraag wat jij en ik voldoende vinden, vind ik niet belangrijk. Het gaat in deze om wat de overheid van ons vraagt en dat is nog steeds testen. Een dag binnen blijven is bij klachten is trouwens wel erg kort. De klachten zijn na een dag niet over.
Mannetje
Berichten: 7758
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:Op de middelbare school bij ons ook heftig. 700 leerlingen besmet. Bijna de helft.
Ik had vanmorgen 9 kinderen in de klas op onze basisschool. 12 kinderen waren in quarantaine ivm een besmetting in het gezin. Inmiddels 6 klassen thuis.
700 besmet of 700 thuis?
Besmet.
Als we het over dezelfde school hebben ;) moet ik het toch even corrigeren. Vrijdag waren er inderdaad 750 leerlingen thuis, maar gelukkig niet allemaal besmet. Heel de bovenbouw havo/vwo was eind vorige week thuis, om zoveel mogelijk leerlingen deze week hun toetsen te laten maken.
Gisteren waren er een ruime 400 leerlingen thuis.
-
HersteldHervormd
Berichten: 6109
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

-
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 25 jan 2022, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Ditbenik schreef:
Herman schreef:Het kan natuurlijk inmiddels prima zonder testen
Gewoon een dag binnenblijven bij klachten lijkt me voldoende.
De vraag wat jij en ik voldoende vinden, vind ik niet belangrijk. Het gaat in deze om wat de overheid van ons vraagt en dat is nog steeds testen. Een dag binnen blijven is bij klachten is trouwens wel erg kort. De klachten zijn na een dag niet over.
Maar een zelftest is voldoende. Dan hoef je niet bij de GGD in de rij te staan. Vooral jongeren rennen na een positieve zelftest naar de GGD om zo aan een herstelbewijs te komen en dus een langer werkende QR code.
Boosteren doen ze (terecht) niet.

RIVM zegt zelf dat het zicht op het virus met omicron toch niet lukt. Veel te veel besmettingen en dan ook nog veel (bijna) zonder klachten.
Gisteren zat virologe Anne Wensink bij OP1. Ze had foto's uit het lab bij zich wat delta aan schade veroorzaakt aan een menselijke cellijn . Echt een ravage. Daarna toonde ze een foto wat omicron veroorzaakt aan zo’n cellijn. Bijna geen enkele schade terwijl ze aangaf dat ze deze cellijn hadden bestookt met honderd keer zoveel omicron virus dan bij het delta onderzoek.

Hoop dat ook de christenen in ons land danken voor deze ontwikkeling. De christenen in Afrika doen het al.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie