Vraag (algemeen)

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Wijlen mijn vader heeft letterlijk tienduizenden euro's uitgegeven aan middelen voorgeschreven door in christelijk Nederland bekende therapeuten en homeopaten. Het mocht allemaal niet baten, op relatief jonge leeftijd overleed hij.

Uit privacy overwegingen zal ik de namen van betrokkenen niet noemen, maar het zijn charlatans. Hun verdunde middelen, aderreinigers, in vloeistof gedoopte sacharose balletjes, etc. hebben geen enkel effect gehad. Sterker nog, er ontstond enige afkeer van de reguliere zorg. Het is dat mijn ouders welgesteld waren, naar iemand met een gewoon inkomen loopt er op leeg.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

Dit soort dingen komen in de reguliere zorg ook voor...
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik ontken nergens dat bepaalde producten niet werken, alleen is vaak het traject wat de ziekeling loopt via een hoop pillen en poeders en daar ageer ik tegen.

Heb je dat zelf dan niet ervaren?
Zomaar tussendoor: Hoewel ikzelf totaal niet geraakt word door alles wat je hebt gezegd lijkt het me niet helpend om in een discussie 'wanhopige ziekeling' en dat soort kwalificaties te gebruiken.
Het is wel de realiteit. Als de reguliere artsen niks meer kunnen of willen doen, ben je op jezelf aangewezen. Zulke mensen kunnen echt wanhopig zijn hoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraagje

Bericht door HersteldHervormd »

Posthoorn schreef:Dit soort dingen komen in de reguliere zorg ook voor...
Nou, in de reguliere zorg is natuurlijk wel het een en ander beter geregeld. Daarbij staan ze samen sterk. Alternatieve artsen zijn vaak meer op zichzelf.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Dit soort dingen komen in de reguliere zorg ook voor...
Is dat zo? Ik ken helemaal niemand die dat is overkomen in de reguliere zorg
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Dit soort dingen komen in de reguliere zorg ook voor...
Is dat zo? Ik ken helemaal niemand die dat is overkomen in de reguliere zorg
Wordt iedereen dan genezen in de reguliere zorg?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraagje

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Posthoorn schreef:Dit soort dingen komen in de reguliere zorg ook voor...
Nou, in de reguliere zorg is natuurlijk wel het een en ander beter geregeld. Daarbij staan ze samen sterk. Alternatieve artsen zijn vaak meer op zichzelf.
Elke zichzelf respecterende arts (zowel in reguliere als complementaire sector) is aangesloten bij een beroepsvereniging die eisen stelt aan bijscholing en intervisie. Om samen sterk te staan en van elkaar te blijven leren.
Of het beter geregeld is in de reguliere zorg weet ik niet: mijn betere helft (reguliere zorg) moet elke 5 jaar haar registratie verlengen. Ik (complementaire zorg) krijg elke 2 jaar die thermometer aangeboden.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Wordt iedereen dan genezen in de reguliere zorg?
Nee, maar er wordt geen geld uit je zak geklopt
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Wordt iedereen dan genezen in de reguliere zorg?
Nee, maar er wordt geen geld uit je zak geklopt
Jawel hoor, alleen hoef je het grootste deel niet zelf te betalen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Dit soort dingen komen in de reguliere zorg ook voor...
Is dat zo? Ik ken helemaal niemand die dat is overkomen in de reguliere zorg
Wordt iedereen dan genezen in de reguliere zorg?
Nee, want sommige ziektes zijn niet te genezen. Her grote verschil is dat door het alternatieve circuit nog nooit iemand beter is geworden.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vraagje

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Dit soort dingen komen in de reguliere zorg ook voor...
Is dat zo? Ik ken helemaal niemand die dat is overkomen in de reguliere zorg
Wordt iedereen dan genezen in de reguliere zorg?
Nee, want sommige ziektes zijn niet te genezen. Her grote verschil is dat door het alternatieve circuit nog nooit iemand beter is geworden.
Ik wil het niet al te persoonlijk opvatten, maar wil wel graag weten wat jij onder ‘het alternatieve circuit’ verstaat?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:Zijn er hier mensen met een briljante tip tegen hooikoorts? Ik heb pillen, druppels, enz. maar die werken maar marginaal.
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... e_rinitis_
Ik gebruik al jaren dit, dagelijks. Al waren mijn klachten niet echt seizoensgebonden. Zeer effectief.
Ok, zo te kopen of op recept?
Op recept. De dokter schreef het voor, al jaren gebruik ik het, met prachtig resultaat. Heb echt nooit klachten meer. Ben ook nooit neusverkouden.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:Nee, want sommige ziektes zijn niet te genezen. Her grote verschil is dat door het alternatieve circuit nog nooit iemand beter is geworden.
Dat kun jij toch helemaal niet weten? :?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraagje

Bericht door GerefGemeente-lid »

Posthoorn schreef:
merel schreef:Nee, want sommige ziektes zijn niet te genezen. Her grote verschil is dat door het alternatieve circuit nog nooit iemand beter is geworden.
Dat kun jij toch helemaal niet weten? :?
Ik wel. En ik spreek uit bevindelijke kennis. We dienen ons zo veel mogelijk verre te houden van zulke zaken.

De dokter weet heus wel wat goed voor ons is.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vraagje

Bericht door Chrisje72 »

Toch snap ik dat niet. Als het bv over natuurgeneeskunde gaat, je verre houden van wat God in de schepping heeft gelegd?
Plaats reactie