Waar denk je op dit moment aan? [4]

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:Aan onze regering. We gaan voor wat betreft de pandemie de goede kant op. Vervolgens wordt er vandaag en volgende week beslist over verruiming van de abortuswet.
Hoeveel abortussen worden voorkomen met die 5 dagen termijn? Of is dat een wassen neus geweest om christenen tevreden te houden?
Al is het er maar 1! Wassen neus is het dan al zeker niet. Vind het persoonlijk wat vreemde uitdrukking mbt tot deze zondige praktijk. .
Is het er ook 1? Ik vraag mij dat namelijk af.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Aan het 85ste beroep (sinds het begin van de vacature in 2004) wat gisterenavond door onze gemeente is uitgebracht.
Is er dan geen reden waarom er geen dominees komen? Hoe word dit beleefd in de gemeente?
Het is soms wonderlijk hoe dat gaat. In de omgeving van Gouda heb je Bodegaven, Boskoop en Berkenwoude. Boskoop is lang vacant geweest, van 1977 tot 2001. Bodegraven alweer sinds 2002 (beide hebben ds Bac als predikant gehad, net als Oostkapelle!) En Berkenwoude? Nog wel 2x zoveel beroepen als Oostkapelle, maar nog nooit een eigen dominee gehad.
Er tegenover: een gemeente als Lisse heeft in 100 jaar 80 jaar een eigen predikant gehad.
Nogmaals de vraag, waarom loopt dat zo?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:Aan onze regering. We gaan voor wat betreft de pandemie de goede kant op. Vervolgens wordt er vandaag en volgende week beslist over verruiming van de abortuswet.
Hoeveel abortussen worden voorkomen met die 5 dagen termijn? Of is dat een wassen neus geweest om christenen tevreden te houden?
Al is het er maar 1! Wassen neus is het dan al zeker niet. Vind het persoonlijk wat vreemde uitdrukking mbt tot deze zondige praktijk. .
Is het er ook 1? Ik vraag mij dat namelijk af.
Wanneer je de blaadjes leest van Schreeuw om leven en het een beetje volgt. Dan hoor je toch mensen die van hun besluit zijn teruggekomen. Hulp kregen. Ja het is er zeker meer dan 1. Stel dat er besloten werd... ic ivm corona behandelingen worden voortaan stopgezet na 3 dagen. Het is verschrikkelijk.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 26 jan 2022, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:Aan onze regering. We gaan voor wat betreft de pandemie de goede kant op. Vervolgens wordt er vandaag en volgende week beslist over verruiming van de abortuswet.
Hoeveel abortussen worden voorkomen met die 5 dagen termijn? Of is dat een wassen neus geweest om christenen tevreden te houden?
Al is het er maar 1! Wassen neus is het dan al zeker niet. Vind het persoonlijk wat vreemde uitdrukking mbt tot deze zondige praktijk. .
Is het er ook 1? Ik vraag mij dat namelijk af.
https://beraadtermijn.nl/aan-het-woord/
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Herman schreef:
merel schreef:
Is het er ook 1? Ik vraag mij dat namelijk af.
https://beraadtermijn.nl/aan-het-woord/
Dank je!
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Adje »

Lilian1975 schreef: Wanneer je de blaadjes leest van Schreeuw om leven en het een beetje volgt. Dan hoor je toch mensen die van hun besluit zijn teruggekomen. Hulp kregen. Ja het is er zeker meer dan 1.
Meer dan 30.000 abortussen per jaar in Nederland... Het is afschuwelijk!

Of er echt veel vrouwen tijdens de 5 dagen beraadtermijn terugkomen op hun besluit weet ik niet.
Op facebook kom ik echter geregeld verhalen tegen van vrouwen die hulp gezocht hebben bij https://www.siriz.nl/ en uiteindelijk besloten hebben om hun kindje te houden.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door GerefGemeente-lid »

... aan een ernstig ongeluk in Nieuw-Beijerland. Hopelijk mag alles nog meevallen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:... aan een ernstig ongeluk in Nieuw-Beijerland. Hopelijk mag alles nog meevallen.
Het valt niet mee: meerdere doden, lees ik net.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Ik denk aan... droge sloten, beken waar nog nauwelijks water in staat, gele graslanden, doodgaande maïsvelden, ook dor hangende brandnetels, en andere planten, gebarsten aarde door de droogte... Dit namen we waar toen we vanmiddag een eindje wandelden in de buurt van Diepenheim. Verder geeft mij dit wel te overdenken, want dit heeft ons wel iets te zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door aggieoudje »

GerefGemeente-lid schreef:... aan een ernstig ongeluk in Nieuw-Beijerland. Hopelijk mag alles nog meevallen.
Mijn neef en zijn gezin wonen daar. Ik hoop en bid dat ze allemaal oke zijn!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door margrietha »

aggieoudje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:... aan een ernstig ongeluk in Nieuw-Beijerland. Hopelijk mag alles nog meevallen.
Mijn neef en zijn gezin wonen daar. Ik hoop en bid dat ze allemaal oke zijn!
Het is in de buurtschap Zuid-Zijde, behorende bij Nieuw-Beijerland
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Als gast hier »

margrietha schreef:
aggieoudje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:... aan een ernstig ongeluk in Nieuw-Beijerland. Hopelijk mag alles nog meevallen.
Mijn neef en zijn gezin wonen daar. Ik hoop en bid dat ze allemaal oke zijn!
Het is in de buurtschap Zuid-Zijde, behorende bij Nieuw-Beijerland
Wat een ernstige dingen allemaal de laatste tijd; zoveel is er sprake van overlijden door een ongeluk/val e.d. Het maakt me soms best 'bang'.

Roepstemmen; het betreft jong en oud. En wat doen we ermee?
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door aggieoudje »

Mijn buurvrouw is vanmorgen heel plotseling overleden. De straat stond hier vol met ambulances, brandweer en politie maar helaas heeft de hulp niet meer mogen baten.
Was niet perse close met haar maar wel een gezellig praatje op z'n tijd. Zoiets hakt wel in, kan m'n draai niet vinden vandaag.

En daar overheen nog het bericht dat een 12 jarig meisje uit onze kerkelijke gemeente een tumor in haar buik heeft. Ken ze goed, haar zusje zit bij mij op de groep op het kdv.
Laatst gewijzigd door aggieoudje op 03 sep 2022, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Gecondoleerd! Dat is ingrijpend, inderdaad.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

aggieoudje schreef:Mijn buurvrouw is vanmorgen heel plotseling overleden. De straat stond hier vol met ambulances, brandweer en politie maar helaas heeft de hulp niet meer mogen baten.
Was niet perse close met haar maar wel een gezellig praatje op z'n tijd. Zoiets hakt wel in, kan m'n draai niet vinden vandaag.

En daar overheen nog het bericht dat een 12 jarig meisje uit onze kerkelijke gemeente een tumor in haar buik heeft. Ken ze goed, haar zusje zit bij mij op de groep op het kdv.
Sterkte aggieoudje, veel om te verwerken.
Plaats reactie