Waar denk je op dit moment aan? [4]

Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Chrisje72 »

Gecondoleerd! Veel sterkte met alles regelen, en de tijd die daarna komt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Hartelijk dank alvast iedereen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door aggieoudje »

Een lieve (oud) collega, nog geen 2 weken geleden nam ze afscheid van ons als collega.
Ze wilde een frisse nieuwe start maken op een hele nieuwe plek.
Vandaag kregen we het verdrietige bericht dat ze heel plotseling is overleden.
Zo jong nog(50 of 51 jaar) en laat 2 kinderen achter.
Ben er stil en onder de indruk van.
Op de dag van haar afscheid had ze met één van de bso kinderen gesproken bij het ophalen en het ging er over dat ze elkaar nu niet meer zouden zien. Toen had het jongetje tegen haar gezegd: ja hoor juf we gaan elkaar ooit weer zien, in de Hemel.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Orchidee »

Wat verdrietig @aggieoudje! Sterkte met het verwerken!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

Ik denk aan dat ik blij ben met mijn omgeving. We zijn vanochtend heel vroeg (half 5) thuis gekomen van vakantie. We kwamen uit Zuid-Duitsland in een niet echt toeristische omgeving. De mensen daar zijn zo verschrikkelijk nors en onaardig. Net was ik even bij de winkels en dan zie ik overal mensen leuke praatjes maken en opgewekt zijn. Dan ben ik echt blij dat ik weer thuis ben!

Het was overigens geen fijne reis, mijn vrouw heeft een maag/darm infectie opgelopen vermoedelijk, ze is erg beroerd. Gisterenavond om half 7 waren we vertrokken bij ons vakantiehuis. Gelukkig heeft ze wel aardig wat geslapen onderweg.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mannetje »

Ai, sterkte, hopelijk knapt ze gauw weer op!
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Aan alle ouders en andere familieleden die hun kind hebben verloren in Afghanistan.
Het lijkt nu allemaal voor niets te zijn geweest.
Het land gaat weer terug naar af. Meisjes en vrouwen mogen alleen onder begeleiding op straat, mogen niet meer naar school of een opleiding volgen.
Het leven van een vrouw is sowieso weinig waard.

"De Verenigde Staten zijn vooral bezig met een zo clean mogelijke aftocht uit Kaboel, opdat het Amerikaanse vertrek en de duizelingwekkend snelle opmars van de taliban geen smet zouden werpen op het imago van de regering-Biden. In Europa maakt men zich vooral zorgen over een mogelijke vluchtelingenstroom en wentelt men zich in zelf­medelijden dat twintig jaar inspanningen tot niets hebben geleid. Maar niemand maakt zich blijkbaar grote zorgen over het echte drama: het lot van de duizenden meisjes en vrouwen in ­Afghanistan die zich langzaam aan het ontvoogden waren."
bron: De standaard.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Mara schreef:Het lijkt nu allemaal voor niets te zijn geweest.
Het is onthutsend waarom burgers hun eigen veiligheid niet willen regelen en klakkeloos vertrouwen op regeringen van Westerse mogendheden. Blijkbaar is hun de eigen vrijheid geen eigen levens waar, maar wel die van het Westen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Het is onthutsend waarom burgers hun eigen veiligheid niet willen regelen en klakkeloos vertrouwen op regeringen van Westerse mogendheden. Blijkbaar is hun de eigen vrijheid geen eigen levens waar, maar wel die van het Westen.
Vind je dat niet een beetje een makkelijke redenering?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Het is onthutsend waarom burgers hun eigen veiligheid niet willen regelen en klakkeloos vertrouwen op regeringen van Westerse mogendheden. Blijkbaar is hun de eigen vrijheid geen eigen levens waar, maar wel die van het Westen.
Vind je dat niet een beetje een makkelijke redenering?
Nee.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Nee.
Afghanistan komt mij over als een complex land met veel verschillende groeperingen en belangen en buitenlandse sponsors, waa bovendien corruptie welig tiert.

In dat licht is jouw opmerking, naar mijn mening, nogal kort en weinig rekening houdend met de lokale context.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:Afghanistan komt mij over als een complex land met veel verschillende groeperingen en belangen en buitenlandse sponsors, waa bovendien corruptie welig tiert.

In dat licht is jouw opmerking, naar mijn mening, nogal kort en weinig rekening houdend met de lokale context.
Mijn gezichtspunt is anders. Ik stelde dat aan de orde in het licht van de vraag 'of alles voor niets is geweest'. Dat is ook een uitspraak over een volledige inspanning die 0% rendement zou opleveren. Tja, dan wil ik graag toch wel even de eigen verantwoordelijkheid van de Afghanen aan de orde stellen waarbij het begrip burger staat voor de samenleving als geheel inclusief corruptie.
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Henk J »

Herman schreef:
Ambtenaar schreef:Afghanistan komt mij over als een complex land met veel verschillende groeperingen en belangen en buitenlandse sponsors, waa bovendien corruptie welig tiert.

In dat licht is jouw opmerking, naar mijn mening, nogal kort en weinig rekening houdend met de lokale context.
Mijn gezichtspunt is anders. Ik stelde dat aan de orde in het licht van de vraag 'of alles voor niets is geweest'. Dat is ook een uitspraak over een volledige inspanning die 0% rendement zou opleveren. Tja, dan wil ik graag toch wel even de eigen verantwoordelijkheid van de Afghanen aan de orde stellen waarbij het begrip burger staat voor de samenleving als geheel inclusief corruptie.
Een deel van de samenleving steunt ook de Taliban. Voor vrede is het noodzakelijk dat je elkaar wat vrijheid geeft, zolang de Taliban dat niet wil, is vrede ver weg.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

Een oud militair (Niels Roelen) heeft er zo ook z'n gedachten bij.
Wel zei hij:
"als je familielid ernstig ziek is en er volgens de artsen bij niets doen nog een half jaar te leven is en bij n operatie - mits deze slaagt - langer leven mogelijk is, kan ook het idee zijn bij helaas sterven tijdens operatie; alles voor niets.
Toch is dat altijd redeneren achteraf."
De opmerking van @Herman kwam overeen met mening Silvan Schoonhoven verslaggever terrorisme en veiligheidsdiensten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Ouders denken er verschillend over:
"Anderhalve maand na de terugtrekking van de laatste Nederlandse militairen uit Afghanistan staat Tarin Kowt, de locatie van Kamp Holland, op vallen. De Taliban rukt op in het land, iets dat door nabestaanden van gesneuvelde militairen met lede ogen wordt aangezien. "Ik weiger het te geloven. Luc mag niet voor niets gesneuveld zijn", zegt zijn moeder Gien tegen Hart van Nederland.
HvNL

"De ouders van Tom Krist uit Berkel-Enschot kijken met zorg naar de ontwikkelingen in Afghanistan. “Toch is het werk van onze Tom niet voor niks geweest”, zegt moeder Marianne. “Hij is niet voor niks gestorven. We zijn nog steeds trotse ouders. Daar kan de Taliban niets aan veranderen”, voegt vader Wil toe."
Omroep Brabant
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie