Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
Erik1960 schreef:
DDD schreef:Een auto met 400.000 km decadent? Waarom?
Een echte auto (lees: Saab) is dan net ingereden ;-)
Ik moet zeggen dat de Saabs die ik hier in Zweden zie van echte liefhebbers zijn. Ze zien er allemaal super uit alsof ze dagelijks worden opgepoetst.

Wij rijden met plezier onze Toyota Auris sport. Wel hard getwijfeld aan Skoda Octavia of Superb, maar in Nederland is zeker de Superb wel erg groot op de weg.
Superb vind ik ook echt mooi. Octavia ook.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Is Mercedes betrouwbaarder dan Volvo denken jullie?
Oei, gewetensvraag. Ik heb beide (gereden). Nu al weer meer dan 10 jaar Volvo. Maar het zijn nog wel de oude 5 cilinders (met rookwolk) die ik gereden heb en nog rij. Die zijn (bijna) onverwoestbaar. Hoe de nieuwere generatie het doet weet ik niet goed.

Wel weet ik dat ik 4 jaar een Mercedes heb gereden en in die 4 jaar daaraan meer gerepareerd heb dan in 10 jaar beide Volvo’s bij elkaar. De Mercedes reed vooral mijn vrouw in…misschien zegt dat iets?
Diesel ook Maaneschijn?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Is Mercedes betrouwbaarder dan Volvo denken jullie?
Oei, gewetensvraag. Ik heb beide (gereden). Nu al weer meer dan 10 jaar Volvo. Maar het zijn nog wel de oude 5 cilinders (met rookwolk) die ik gereden heb en nog rij. Die zijn (bijna) onverwoestbaar. Hoe de nieuwere generatie het doet weet ik niet goed.

Wel weet ik dat ik 4 jaar een Mercedes heb gereden en in die 4 jaar daaraan meer gerepareerd heb dan in 10 jaar beide Volvo’s bij elkaar. De Mercedes reed vooral mijn vrouw in…misschien zegt dat iets?
Diesel ook Maaneschijn?
Ja, ik rij (nog) altijd diesel. Nu heeft mijn vrouw voor het eerst een benzine.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:
Erik1960 schreef:
DDD schreef:Een auto met 400.000 km decadent? Waarom?
Een echte auto (lees: Saab) is dan net ingereden ;-)
Ik moet zeggen dat de Saabs die ik hier in Zweden zie van echte liefhebbers zijn. Ze zien er allemaal super uit alsof ze dagelijks worden opgepoetst.

Wij rijden met plezier onze Toyota Auris sport. Wel hard getwijfeld aan Skoda Octavia of Superb, maar in Nederland is zeker de Superb wel erg groot op de weg.
Ik wilde heel graag een Skoda. Maar zelfs Skoda's zijn in de lease al echt aan de prijs aan het raken. Het is niet meer zoals vroeg veel voor weinig. Het is nu erg veel voor een redelijke prijs. Ik vond overigens ook het nieuwe model Octavia minder mooi dan het vorige.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Orchidee »

HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:AfbeeldingWat een decadent materialisme allemaal Afbeelding
Doe niet zo overdreven.
Mag ik dat vinden?
Wees blij dat je een vervoermiddel hebt dat je veilig, gemakkelijk en droog van a naar b brengt.
Mijn ouders hadden pas een auto toen ik 12 jaar was en er zijn diverse vrienden en familieleden die nog steeds geen eigen auto hebben dus het gemak, veiligheid en comfort van een auto waardeer ik zéér maar hoe het eruitziet doet er echt niet toe!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Erik1960 »

Orchidee schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:AfbeeldingWat een decadent materialisme allemaal Afbeelding
Doe niet zo overdreven.
Mag ik dat vinden?
Wees blij dat je een vervoermiddel hebt dat je veilig, gemakkelijk en droog van a naar b brengt.
Mijn ouders hadden pas een auto toen ik 12 jaar was en er zijn diverse vrienden en familieleden die nog steeds geen eigen auto hebben dus het gemak, veiligheid en comfort van een auto waardeer ik zéér maar hoe het eruitziet doet er echt niet toe!
De ene mens apprecieert de orchidee, de ander is blij met de paardebloem.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:AfbeeldingWat een decadent materialisme allemaal Afbeelding
Doe niet zo overdreven.
Mag ik dat vinden?
Wees blij dat je een vervoermiddel hebt dat je veilig, gemakkelijk en droog van a naar b brengt.
Mijn ouders hadden pas een auto toen ik 12 jaar was en er zijn diverse vrienden en familieleden die nog steeds geen eigen auto hebben dus het gemak, veiligheid en comfort van een auto waardeer ik zéér maar hoe het eruitziet doet er echt niet toe!
Dat mag zeker. Alleen een beetje sneu dat je andere mensen decadent materialisme verwijt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:AfbeeldingWat een decadent materialisme allemaal Afbeelding
Doe niet zo overdreven.
Mag ik dat vinden?
Wees blij dat je een vervoermiddel hebt dat je veilig, gemakkelijk en droog van a naar b brengt.
Mijn ouders hadden pas een auto toen ik 12 jaar was en er zijn diverse vrienden en familieleden die nog steeds geen eigen auto hebben dus het gemak, veiligheid en comfort van een auto waardeer ik zéér maar hoe het eruitziet doet er echt niet toe!
Mijn ouders hebben nooit een automobile gehad. Het vervoer van ons dorp naar de kerk in R. ging per luxe touringcar, ofwel in gewoon Nederlands, per koets. Hij was wel niet van goud, maar wel netjes en luxe afgewerkt en ingericht, en zonder beelden uit ons slavernijverleden. Ik kan me het ding als kind nog herinneren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:
HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef:AfbeeldingWat een decadent materialisme allemaal Afbeelding
Doe niet zo overdreven.
Mag ik dat vinden?
Wees blij dat je een vervoermiddel hebt dat je veilig, gemakkelijk en droog van a naar b brengt.
Mijn ouders hadden pas een auto toen ik 12 jaar was en er zijn diverse vrienden en familieleden die nog steeds geen eigen auto hebben dus het gemak, veiligheid en comfort van een auto waardeer ik zéér maar hoe het eruitziet doet er echt niet toe!
Dat mag zeker. Alleen een beetje sneu dat je andere mensen decadent materialisme verwijt.
Je hebt gelijk, sorry!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:Mijn ouders hebben nooit een automobile gehad. Het vervoer van ons dorp naar de kerk in R. ging per luxe touringcar, ofwel in gewoon Nederlands, per koets. Hij was wel niet van goud, maar wel netjes en luxe afgewerkt en ingericht, en zonder beelden uit ons slavernijverleden. Ik kan me het ding als kind nog herinneren.
Serieus, een koets met een paard ervoor? Ik kan me het eigenlijk moeilijk voorstellen.

Welke tijdsperiode hebben we het over? En hoe stalde men de paarden bij de kerk?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Mijn ouders hebben nooit een automobile gehad. Het vervoer van ons dorp naar de kerk in R. ging per luxe touringcar, ofwel in gewoon Nederlands, per koets. Hij was wel niet van goud, maar wel netjes en luxe afgewerkt en ingericht, en zonder beelden uit ons slavernijverleden. Ik kan me het ding als kind nog herinneren.
Serieus, een koets met een paard ervoor? Ik kan me het eigenlijk moeilijk voorstellen.

Welke tijdsperiode hebben we het over? En hoe stalde men de paarden bij de kerk?
De koets werd even buiten R. gestald, en vandaar liep men verder over het aloude kerkpad naar R. Mijn ouders wilden geen aanstoot geven door op zondag met de koets door R. te rijden. Er heerste daar toen nog een strikte zondagsrust. We hebben het dan over de periode rond de jaren 30 t/m eind jaren 50. Daarna werd een Solex (voor mijn moeder) en een Berini (voor mijn vader) aangeschaft, en ging men dus per bromfiets, en nog later lieten ze zich rijden door een plaatsgenoot die een zwarte Volkswagen Typ 1 (ook wel Kever, Käfer of Beetle genoemd) had, en ook in R. ter kerke ging. Dan spreken we over de tweede helft van de jaren 60.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:De koets werd even buiten R. gestald, en vandaar liep men verder over het aloude kerkpad naar R. Mijn ouders wilden geen aanstoot geven door op zondag met de koets door R. te rijden. Er heerste daar toen nog een strikte zondagsrust. We hebben het dan over de periode rond de jaren 30 t/m eind jaren 50. Daarna werd een Solex (voor mijn moeder) en een Berini (voor mijn vader) aangeschaft, en ging men dus per bromfiets, en nog later lieten ze zich rijden door een plaatsgenoot die een zwarte Volkswagen Typ 1 (ook wel Kever, Käfer of Beetle genoemd) had, en ook in R. ter kerke ging. Dan spreken we over de tweede helft van de jaren 60.
Leuk om te lezen hoe dat destijds ging. Echt een heel andere tijd als nu.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Herman »

Volgens mij zitten er hier of daar nog wel ijzeren ringen in de kerkmuur bij de kerktoren. Dan denk ik altijd dat ze daar vroeger de paarden aan vastbonden. Maar of dat klopt, dat weet ik niet.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Is Mercedes betrouwbaarder dan Volvo denken jullie?
Oei, gewetensvraag. Ik heb beide (gereden). Nu al weer meer dan 10 jaar Volvo. Maar het zijn nog wel de oude 5 cilinders (met rookwolk) die ik gereden heb en nog rij. Die zijn (bijna) onverwoestbaar. Hoe de nieuwere generatie het doet weet ik niet goed.

Wel weet ik dat ik 4 jaar een Mercedes heb gereden en in die 4 jaar daaraan meer gerepareerd heb dan in 10 jaar beide Volvo’s bij elkaar. De Mercedes reed vooral mijn vrouw in…misschien zegt dat iets?
Diesel ook Maaneschijn?
Ja, ik rij (nog) altijd diesel. Nu heeft mijn vrouw voor het eerst een benzine.
Leuk, vind je die benzine van je vrouw prettiger rijden als jouw diesel? Ik vind benzine persoonlijk wat vlotter, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo veel in dieselauto's gereden hebt. Ik denk 1,5 voor mijn werk, verder niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: RE: Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Orchidee schreef:Je hebt gelijk, sorry!
Maakt niet uit hoor, ik snap het wel. Ik ben echt gek op auto's in de zin van hobby. Sommige geven er echt niks om, dat begrijp ik ook.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie