Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Dodo »

crossmountain schreef:(...)

Er staan uitsluitend predikanten uit de Gereformeerde Gemeente op. Een snelle scan toont dat 55% van de nog in leven zijnde predikanten van de Gereformeerde Gemeente er op staat:
(lange, lange lijst namen)

(...)
Een snelle scan :haha
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door crossmountain »

-DIA- schreef:
crossmountain schreef:
Er staan uitsluitend predikanten uit de Gereformeerde Gemeente op. Een snelle scan toont dat 55% van de nog in leven zijnde predikanten van de Gereformeerde Gemeente er op staat:
Ik vraag me af waarom predikanten zouden weigeren om er aan mee te werken als hun preken wel na te luisteren zijn via de site van de eigen gemeente zonder slotje? Soms denk ik wel eens "zijn ze bang dat er anders geen prekenboeken meer verkocht worden. Hoeveel verdient een predikant daar eigenlijk mee als een prekenbundel in een oplage van b.v. 5.000 wordt verkocht?
Men zegt toestemming van de predikant te moeten hebben (zie elders op dit forum)
Ik heb vele preken van ds. o.a. ds. Mijnders, ds. Karels, ds. Bregman, ds. Mol, aangeboden voor deze website. Maar men zegt dan dat er geen toestemming is om die te plaatsen....
Wat mooi dat je dat doet Dia!
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Stof »

crossmountain schreef:
Stof schreef:Iets anders, over het zusje, broertje, nichtje of neefje van Prekensite, Prekenweb. Ik meende hier weleens gelezen te hebben dat Prekenweb niet mag adverteren in de Saambinder. Nu zag ik in een Saambinder de aankondiging van een zangavond in Ede, waarbij vermeld werd dat de opbrengst vd collecte bestemd is voor Prekenweb. Dat vond ik toch wel opmerkelijk.
Heel vreemd dat Prekenweb niet mag adverteren in de Saambinder! Kan ik eigenlijk niet geloven.
Heb even gezocht. Vorig jaar is dat gemeld door één van de oprichters op twitter. Die tweet is niet meer beschikbaar, maar er is op dit forum wel over gesproken en ook op twitter zelf.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Erskinees »

Misschien is het beleid veranderd?
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door crossmountain »

Stof schreef:
crossmountain schreef:
Stof schreef:Iets anders, over het zusje, broertje, nichtje of neefje van Prekensite, Prekenweb. Ik meende hier weleens gelezen te hebben dat Prekenweb niet mag adverteren in de Saambinder. Nu zag ik in een Saambinder de aankondiging van een zangavond in Ede, waarbij vermeld werd dat de opbrengst vd collecte bestemd is voor Prekenweb. Dat vond ik toch wel opmerkelijk.
Heel vreemd dat Prekenweb niet mag adverteren in de Saambinder! Kan ik eigenlijk niet geloven.
Heb even gezocht. Vorig jaar is dat gemeld door één van de oprichters op twitter. Die tweet is niet meer beschikbaar, maar er is op dit forum wel over gesproken en ook op twitter zelf.
Dank je Stof. Zit nog niet zo lang op RF dus heb deze discussie toen gemist. Nu gevonden. Kan het zijn dat bepaalde predikanten niet mee willen werken met prekenweb om te voorkomen dat er dan indirect via hen ook preken van andere GerGem predikanten binnen handbereik zijn en worden geluisterd waar ze zelf niet achter staan?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Stof schreef:Iets anders, over het zusje, broertje, nichtje of neefje van Prekensite, Prekenweb. Ik meende hier weleens gelezen te hebben dat Prekenweb niet mag adverteren in de Saambinder. Nu zag ik in een Saambinder de aankondiging van een zangavond in Ede, waarbij vermeld werd dat de opbrengst vd collecte bestemd is voor Prekenweb. Dat vond ik toch wel opmerkelijk.
Dat zou toch raar zijn? Het overgrote deel van de gelezen preken komt in veel gemeenten van Prekenweb. Al zie ik ook niet in wat het nut zou zijn van een advertentie daarvoor. Bij een advertentie denk ik altijd aan iets verkopen waar de ander nog geen kennis van heeft of zelfs geen behoefte aan heeft. Ik denk dat iedere ouderling in de GG Prekenweb wel kent.
Zeker. Al betwijfel ik of dat laatste in bepaalde landstreken in het midden des lands wel waar is.

Nu is het bij ons in de gemeente (en ik hoorde het ook vanuit één der omringende gemeenten) dat er preken gelezen worden die afkomstig zijn uit de serie 'Uit de Schat des Woords', en die tevens ook op Prekenweb staan. Dus als een ouderling een preek leest die op Prekenweb staat, wil dat niet automatisch zeggen dat die preek ook op A4'tjes uitgeprint is en in een snelhechter de preekstoel opkomt.

Daarnaast bedacht ik me net ook dat er ook vanuit het deel wat Prekenweb zeer na aan het hart ligt ook enkele predikanten zijn waarvan geen preken zijn op deze website. Ik denk dan aan ds. H. Brons en ds. P.G. Heijkamp.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Stof »

crossmountain schreef:Dank je Stof. Zit nog niet zo lang op RF dus heb deze discussie toen gemist. Nu gevonden. Kan het zijn dat bepaalde predikanten niet mee willen werken met prekenweb om te voorkomen dat er dan indirect via hen ook preken van andere GerGem predikanten binnen handbereik zijn en worden geluisterd waar ze zelf niet achter staan?
Tja, is gissen. Ik weet het niet. Zou kunnen. Tegelijk zou het tegenstrijdig zijn want dan bieden ze geen tegenwicht. Destijds werd opgemerkt dat het wonderlijk is dat er wel volop geadverteerd mag worden voor vakanties in de Saambinder.

Ik denk zelf dat het ook te maken kan hebben met de mensen achter prekenweb, of iig een deel van de oprichters. In ieder geval twee van de oorspronkelijke oprichters weet ik zeer kritisch te zijn naar het behoudende deel van de Geref. Gemeenten. En het uiten daarvan geschiedt/geschiedde niet in een hoek. Dat helpt natuurlijk niet.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door DDD »

Het zou erg gek zijn als dat uitmaakt. Want er zijn ook mensen uit de behoudende hoek die heel kritisch zijn over mensen ter linkerzijde.

Ik denk dat het meer is dat de Saambinder helemaal geen blad wil zijn vanuit het geheel van de GG. Het is de spreekbuis van de rechterflank, waar een enkele keer ook nog iemand anders over een onschuldig onderwerp wat mag zeggen. Wel een blad vóór de gehele GG, maar niet een blad ván de gehele GG. Dat is al sinds ds. Moerkerken hoofdredacteur is, de opzet, en dat heeft ook vrijwel letterlijk zo in het blad gestaan.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Stof »

DDD schreef:Het zou erg gek zijn als dat uitmaakt. Want er zijn ook mensen uit de behoudende hoek die heel kritisch zijn over mensen ter linkerzijde.

Ik denk dat het meer is dat de Saambinder helemaal geen blad wil zijn vanuit het geheel van de GG. Het is de spreekbuis van de rechterflank, waar een enkele keer ook nog iemand anders over een onschuldig onderwerp wat mag zeggen. Wel een blad vóór de gehele GG, maar niet een blad ván de gehele GG. Dat is al sinds ds. Moerkerken hoofdredacteur is, de opzet, en dat heeft ook vrijwel letterlijk zo in het blad gestaan.
Jouw betoog heeft dan toch dezelfde strekking als mijn vermoeden? Namelijk dat kritische/andersdenkende leden geen ruimte krijgen in het blad?
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door wilhelmus »

Ik weet dat deze vraag al eerder is gesteld maar misschien weet nu iemand wel een antwoord hierop. Ik heb op Prekensite.nl een preek gezien die ik graag wil beluisteren, de site is wel bereikbaar, je kunt er preken opzoeken maar niet afluisteren, ik heb al geprobeerd contact te zoeken met de beheerder maar hierop krijg ik geen antwoord. Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zou ook graag de preek van ds. J.T. Doornebal over Openbaringen 15 van die site eens willen beluisteren. Maar mij lukt het ook niet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Simon0612 »

J.C. Philpot schreef:Ik zou ook graag de preek van ds. J.T. Doornebal over Openbaringen 15 van die site eens willen beluisteren. Maar mij lukt het ook niet.
Philpot, ik heb die preek voor je. Net precies voor je geritseld. Ik zal hem inpakken en emailen :)
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door J.C. Philpot »

Simon0612 schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zou ook graag de preek van ds. J.T. Doornebal over Openbaringen 15 van die site eens willen beluisteren. Maar mij lukt het ook niet.
Philpot, ik heb die preek voor je. Net precies voor je geritseld. Ik zal hem inpakken en emailen :)
Geweldig! Al vast bedankt!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Simon0612 »

wilhelmus schreef:Ik weet dat deze vraag al eerder is gesteld maar misschien weet nu iemand wel een antwoord hierop. Ik heb op Prekensite.nl een preek gezien die ik graag wil beluisteren, de site is wel bereikbaar, je kunt er preken opzoeken maar niet afluisteren, ik heb al geprobeerd contact te zoeken met de beheerder maar hierop krijg ik geen antwoord. Wie kan mij helpen?
Zeg maar welk je zoekt, ik kan die wel regelen denk ik.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wie is beheerder van prekensite.nl ?

Bericht door Hoopvol »

Simon0612 schreef:
wilhelmus schreef:Ik weet dat deze vraag al eerder is gesteld maar misschien weet nu iemand wel een antwoord hierop. Ik heb op Prekensite.nl een preek gezien die ik graag wil beluisteren, de site is wel bereikbaar, je kunt er preken opzoeken maar niet afluisteren, ik heb al geprobeerd contact te zoeken met de beheerder maar hierop krijg ik geen antwoord. Wie kan mij helpen?
Zeg maar welk je zoekt, ik kan die wel regelen denk ik.
Is het ook mogelijk om te regelen dat alle andere preken te beluisteren zijn?
Plaats reactie