Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:Zo is het. En voldoende vrije dagen. Laptop en telefoon van de zaak. Mogelijkheid tot het volgen van cursussen om up to date te blijven. En vooral veel waardering. De jubileumvergoeding is een leuk extraatje maar je weet dat het onzeker is, afhankelijk van de regels van dat jaar. De wekgever is ook aan regels gebonden wat betreft "cadeautjes".
Er zijn nog steeds veel werkgevers die zelfs na twee jaar thuiswerken het personeel nog steeds laat bellen met eigen telefoon en gebruik laat maken van eigen laptop. Mijn huidige werkgever is daar een voorbeeld van. 'Wij' hadden in onze vestiging deze faciliteiten al, maar de andere vestgingen hebben dit dus niet. Niet overal is het gras groener.
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Chrisje72 »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:
Op welke manier onderwaardeer je bijvoorbeeld trouwe personeelsleden en hoe kun je dat voorkomen?
Omdat directeuren er maar vaak vanuit gaan dat ze altijd beroep kunnen doen op de trouwe personeelsleden. De personeelsleden met een grote mond die een hoop herrie veroorzaken krijgen vaak hun zin, maar zijn vaak ook weer erg snel weg.

Sommige krijgen alleen de verplichte bloemen en een envelop bij een 20-jarig jubileum ofzo. Dat vind ik echt absurd.
Wat zou jij dan willen krijgen?
Je kan altijd wel de vraag omdraaien en terug geven.

Zoals ik al aangegeven had, het is niet mijn persoonlijke situatie, alleen ik zie vaak dat droef toeters een hoop aandacht en goede secundaire arbeidsvoorwaarden krijgen, en dat de trouwe werknemers die zich niet iedere 2 maanden ziek melden het onderschoven kindje worden, ze doen namelijk toch wel hun ding en zeuren nooit.
Droeftoeters? Omdat ze voor zichzelf opkomen?
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Chrisje72 »

newton schreef:
Chrisje72 schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef: Omdat directeuren er maar vaak vanuit gaan dat ze altijd beroep kunnen doen op de trouwe personeelsleden. De personeelsleden met een grote mond die een hoop herrie veroorzaken krijgen vaak hun zin, maar zijn vaak ook weer erg snel weg.

Sommige krijgen alleen de verplichte bloemen en een envelop bij een 20-jarig jubileum ofzo. Dat vind ik echt absurd.
Wat zou jij dan willen krijgen?
Ligt er helemaal aan hoe dat met de OR is afgesproken. Wij krijgen bij 20 jaar ook alleen bloemen en een cadeaubon, bij 25 jaar dan weer een half bruto maandsalaris netto.
De OR heeft daar in principe niets over te zeggen. Dit soort dingen kunnen wel in een CAO vastliggen. Fiscaal zijn er wat ruimere mogelijkheden bij 25 of 40 jarig dienstverbang.
Wij hebben geen CAO en de OR onderhandelt mee over de arbeidsvoorwaarden.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Maar je krijgt toch gewoon elke maand je salaris?
Waarom zou je dan veel meer dan een cadeautje willen krijgen? Andersom geldt het ook: je hebt wel 20 jaar bij zo'n organisatie mogen werken.
Ja maar daar heb je ook voor gewerkt, dus dat lijkt met logisch.

Het is onwijs fijn en prettig voor een baas als een werknemer trouw is en dat de werkgever niet echt rekening mee hoeft te houden dat de werknemer ieder moment weg kan gaan.

Mijn punt is alleen dat ik om mij heen vaak de situatie zie dat loyale werknemers niet echt kunnen rekenen op een loyale baas. Uiteindelijk zal de baas wel drommels goed weten welke werknemer trouwer is, alleen word dit niet beloont. Opzich natuurlijk prima, alleen degene met een grote mond krijgt wat hij/zij wil.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:
Op welke manier onderwaardeer je bijvoorbeeld trouwe personeelsleden en hoe kun je dat voorkomen?
Omdat directeuren er maar vaak vanuit gaan dat ze altijd beroep kunnen doen op de trouwe personeelsleden. De personeelsleden met een grote mond die een hoop herrie veroorzaken krijgen vaak hun zin, maar zijn vaak ook weer erg snel weg.

Sommige krijgen alleen de verplichte bloemen en een envelop bij een 20-jarig jubileum ofzo. Dat vind ik echt absurd.
Wat zou jij dan willen krijgen?
Je kan altijd wel de vraag omdraaien en terug geven.

Zoals ik al aangegeven had, het is niet mijn persoonlijke situatie, alleen ik zie vaak dat droef toeters een hoop aandacht en goede secundaire arbeidsvoorwaarden krijgen, en dat de trouwe werknemers die zich niet iedere 2 maanden ziek melden het onderschoven kindje worden, ze doen namelijk toch wel hun ding en zeuren nooit.
Ik zou niet weten wat ik zou moeten/willen krijgen bij een 20 jarig dienstverband. Een bos bloemen vind ik al heel wat. Ik was een paar jaar terug 12,5 jaar in dienst en heb daar niets van gehoord. Eerlijk gezegd was ik het zelf ook vergeten.

Daarnaast zijn er genoeg werkgevers waar de secundaire arbeidsvoorwaarden niet onderhandelbaar zijn.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
Ik zou niet weten wat ik zou moeten/willen krijgen bij een 20 jarig dienstverband. Een bos bloemen vind ik al heel wat. Ik was een paar jaar terug 12,5 jaar in dienst en heb daar niets van gehoord. Eerlijk gezegd was ik het zelf ook vergeten.

Daarnaast zijn er genoeg werkgevers waar de secundaire arbeidsvoorwaarden niet onderhandelbaar zijn.
Begrijp je echt niet wat ik bedoel?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
newton
Berichten: 680
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door newton »

merel schreef:
Chrisje72 schreef:Zo is het. En voldoende vrije dagen. Laptop en telefoon van de zaak. Mogelijkheid tot het volgen van cursussen om up to date te blijven. En vooral veel waardering. De jubileumvergoeding is een leuk extraatje maar je weet dat het onzeker is, afhankelijk van de regels van dat jaar. De wekgever is ook aan regels gebonden wat betreft "cadeautjes".
Er zijn nog steeds veel werkgevers die zelfs na twee jaar thuiswerken het personeel nog steeds laat bellen met eigen telefoon en gebruik laat maken van eigen laptop. Mijn huidige werkgever is daar een voorbeeld van. 'Wij' hadden in onze vestiging deze faciliteiten al, maar de andere vestgingen hebben dit dus niet. Niet overal is het gras groener.
En hoe is dat als je zelf geen laptop/telefoon hebt? Regelen ze dan wel wat?
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Chrisje72 schreef: Droeftoeters? Omdat ze voor zichzelf opkomen?
Oef, er voelt iemand zich waarschijnlijk aangesproken.
Ik vind: eerst presteren, en dan volgt er een beloning.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bezorgd »

Je hoeft niet bij zo'n baas te werken.
Er is werk zat overal.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:Je hoeft niet bij zo'n baas te werken.
Er is werk zat overal.
Dus dan word je verplicht om te veranderen van baan?
Het gaat overigens niet om mijn persoonlijke situatie.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

newton schreef:
merel schreef:
Chrisje72 schreef:Zo is het. En voldoende vrije dagen. Laptop en telefoon van de zaak. Mogelijkheid tot het volgen van cursussen om up to date te blijven. En vooral veel waardering. De jubileumvergoeding is een leuk extraatje maar je weet dat het onzeker is, afhankelijk van de regels van dat jaar. De wekgever is ook aan regels gebonden wat betreft "cadeautjes".
Er zijn nog steeds veel werkgevers die zelfs na twee jaar thuiswerken het personeel nog steeds laat bellen met eigen telefoon en gebruik laat maken van eigen laptop. Mijn huidige werkgever is daar een voorbeeld van. 'Wij' hadden in onze vestiging deze faciliteiten al, maar de andere vestgingen hebben dit dus niet. Niet overal is het gras groener.
En hoe is dat als je zelf geen laptop/telefoon hebt? Regelen ze dan wel wat?
Iedereen heeft tegenwoordig wel een mobiele telefoon. Dan wordt aangegeven dat je daarmee moet bellen met de nummerherkenning uit. daar wordt €10,00 voor gecompenseerd in de maand. Een PC/laptop heeft eigenlijk ook iedereen wel thuis.
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef:
Chrisje72 schreef:Zo is het. En voldoende vrije dagen. Laptop en telefoon van de zaak. Mogelijkheid tot het volgen van cursussen om up to date te blijven. En vooral veel waardering. De jubileumvergoeding is een leuk extraatje maar je weet dat het onzeker is, afhankelijk van de regels van dat jaar. De wekgever is ook aan regels gebonden wat betreft "cadeautjes".
Er zijn nog steeds veel werkgevers die zelfs na twee jaar thuiswerken het personeel nog steeds laat bellen met eigen telefoon en gebruik laat maken van eigen laptop. Mijn huidige werkgever is daar een voorbeeld van. 'Wij' hadden in onze vestiging deze faciliteiten al, maar de andere vestgingen hebben dit dus niet. Niet overal is het gras groener.
Als ze de kosten vergoeden niet zo'n probleem. Niet dat het verstandig is om al die thuiscomputers op het bedrijfsnetwerk te laten inloggen. Een goede virusaanval is duurder dan iedereen een laptop geven.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Bezorgd »

HersteldHervormd schreef:
Bezorgd schreef:Je hoeft niet bij zo'n baas te werken.
Er is werk zat overal.
Dus dan word je verplicht om te veranderen van baan?
Het gaat overigens niet om mijn persoonlijke situatie.
Als je te klagen hebt, waar dan over, en het wordt niet op korte termijn tot tevredenheid opgelost, dan zou ik niet lang blijven.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:
merel schreef:
Chrisje72 schreef:Zo is het. En voldoende vrije dagen. Laptop en telefoon van de zaak. Mogelijkheid tot het volgen van cursussen om up to date te blijven. En vooral veel waardering. De jubileumvergoeding is een leuk extraatje maar je weet dat het onzeker is, afhankelijk van de regels van dat jaar. De wekgever is ook aan regels gebonden wat betreft "cadeautjes".
Er zijn nog steeds veel werkgevers die zelfs na twee jaar thuiswerken het personeel nog steeds laat bellen met eigen telefoon en gebruik laat maken van eigen laptop. Mijn huidige werkgever is daar een voorbeeld van. 'Wij' hadden in onze vestiging deze faciliteiten al, maar de andere vestgingen hebben dit dus niet. Niet overal is het gras groener.
Als ze de kosten vergoeden niet zo'n probleem. Niet dat het verstandig is om al die thuiscomputers op het bedrijfsnetwerk te laten inloggen. Een goede virusaanval is duurder dan iedereen een laptop geven.
Nee, wordt ook niet gedaan. Pas na twee jaar thuiswerken wordt de NIBUD norm gevolgd voor €2,00 thuiswerkvergoeding per dag, terwijl de reiskostenvergoeding na 1 dag al geschrapt werd.
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: RE: Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Chrisje72 »

HersteldHervormd schreef:
Chrisje72 schreef: Droeftoeters? Omdat ze voor zichzelf opkomen?
Oef, er voelt iemand zich waarschijnlijk aangesproken.
Ik vind: eerst presteren, en dan volgt er een beloning.
Nee ik ben niet iemand die snel voor mezelf opkomt. Maar daarom hoeven anderen die dat wel doen geen droeftoeters te zijn. Ik presteer elke dag en krijg daar elke maand een beloning voor. Plus als ik mijn gezicht weer eens laat zien in deze tijd een hele blije locatiemanager: "gezellig dat je er weer eens bent!"
Plaats reactie