Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11947
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

Zita schreef:Zowel Webers theologische argumenten (calvinisten zijn onzeker over de uitverkiezing, welvaart is een zegen van God, dus wie welvarend is, is blijkbaar uitverkoren, daarom streven calvinisten naar welvaart en werken ze knetterhard en hierdoor zijn calvinistische landen welvarender dan niet-calvinistische landen) als de feitelijke data (calvinisten zijn in de praktijk niet significant welvarender dan niet-calvinisten, ook niet in de periode waarvoor Weber oorspronkelijk zijn uitspraken deed) bieden geen ondersteuning voor de Weberthese.
Dat zijn dus beide enorme verengingen van de brede standpunten die Weber innam en als socioloog duidde. Het debat over de historische merites van Webers protestantismestudie loopt nog steeds.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Zita schreef: Zowel Webers theologische argumenten (calvinisten zijn onzeker over de uitverkiezing, welvaart is een zegen van God, dus wie welvarend is, is blijkbaar uitverkoren, daarom streven calvinisten naar welvaart en werken ze knetterhard en hierdoor zijn calvinistische landen welvarender dan niet-calvinistische landen) als de feitelijke data (calvinisten zijn in de praktijk niet significant welvarender dan niet-calvinisten, ook niet in de periode waarvoor Weber oorspronkelijk zijn uitspraken deed) bieden geen ondersteuning voor de Weberthese.
Welke landen zijn echt calvinistisch?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10421
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Zita »

Herman schreef:
Zita schreef:Zowel Webers theologische argumenten (calvinisten zijn onzeker over de uitverkiezing, welvaart is een zegen van God, dus wie welvarend is, is blijkbaar uitverkoren, daarom streven calvinisten naar welvaart en werken ze knetterhard en hierdoor zijn calvinistische landen welvarender dan niet-calvinistische landen) als de feitelijke data (calvinisten zijn in de praktijk niet significant welvarender dan niet-calvinisten, ook niet in de periode waarvoor Weber oorspronkelijk zijn uitspraken deed) bieden geen ondersteuning voor de Weberthese.
Dat zijn dus beide enorme verengingen van de brede standpunten die Weber innam en als socioloog duidde. Het debat over de historische merites van Webers protestantismestudie loopt nog steeds.
Zie bijvoorbeeld pag xxii: https://is.muni.cz/el/1423/podzim2013/S ... _2001_.pdf
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door -DIA- »

€ 0,00
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ora et labora »

Herman schreef:
Zita schreef:Zowel Webers theologische argumenten (calvinisten zijn onzeker over de uitverkiezing, welvaart is een zegen van God, dus wie welvarend is, is blijkbaar uitverkoren, daarom streven calvinisten naar welvaart en werken ze knetterhard en hierdoor zijn calvinistische landen welvarender dan niet-calvinistische landen) als de feitelijke data (calvinisten zijn in de praktijk niet significant welvarender dan niet-calvinisten, ook niet in de periode waarvoor Weber oorspronkelijk zijn uitspraken deed) bieden geen ondersteuning voor de Weberthese.
Dat zijn dus beide enorme verengingen van de brede standpunten die Weber innam en als socioloog duidde. Het debat over de historische merites van Webers protestantismestudie loopt nog steeds.
Dit zinnetje moet voor iemand die net maar rond kan komen wel kwetsend overkomen. Citaat>>dus wie welvarend is, is blijkbaar uitverkoren
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:€ 0,00
Al blijft er natuurlijk een verschil tussen wat je krijgt en wat je verdient.
Je verdient ongetwijfeld méér dan wat wat je daadwerkelijk krijgt.
~~Soli Deo Gloria~~
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door CvdW »

Ik verdien niets, door genade krijg ik maandelijks een geldbedrag.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11947
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

Ora et labora schreef:Dit zinnetje moet voor iemand die net maar rond kan komen wel kwetsend overkomen. Citaat>>dus wie welvarend is, is blijkbaar uitverkoren
Klopt, maar dat zal je aan welvaartsevangelisten moeten vragen.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door newton »

CvdW schreef:Ik verdien niets, door genade krijg ik maandelijks een geldbedrag.
Als jij een arbeidscontract hebt met een werkgever is je salaris volgens mij geen geen genade, maar verdienste.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:€ 0,00
Trek jij niet van Drees?
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

newton schreef:
CvdW schreef:Ik verdien niets, door genade krijg ik maandelijks een geldbedrag.
Als jij een arbeidscontract hebt met een werkgever is je salaris volgens mij geen geen genade, maar verdienste.
Dat hoeft niet. Het is wel een recht vanwege een onderlinge afspraak, maar zeker niet altijd naar verdienste. Dat moet een werkgever vaak maar afwachten en kan ook in de loop van jaren veranderen.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef:€ 0,00
Ik hoop dat je het oprecht ervaart, dat zou groot zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Van Ewijk »

Ik ben een zeer vermogend man.
Miljoenen op de bank, drie huizen.
Twee buitenhuisjes in Frankrijk, Een uitgebreid wagenpark en een jacht.

Helaas verdwijnt dit alles als sneeuw voor de zon als de wekker af gaat.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Van Ewijk »

HersteldHervormd schreef: Welke landen zijn echt calvinistisch?
Vanouds: Nederland, Schotland, Zwitserland, de verenigingde staten (deels)
Tegenwoordig is daar echter weinig van over.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23816
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door refo »

TSD schreef: Het is een beetje een zijpad, maar als je ziet hoe snel de mentaliteit veranderd bij jongeren die van school af komen (mbo/hbo/uni), wij hebben hier ook steeds meer moeite om die een goed verantwoordelijkheidsgevoel aan te leren en niet alleen aan zichzelf te denken.

Ik zeg niet dat dit refo's voorbij gaat, maar ik denk wel dat een goede werkmentaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel wel een hele belangrijke pré is in deze tijd waar je echt veel verder mee gaat komen. Uiteindelijk speelt het gewoon mee in de vraag wie er als eerste uit moet, of wie er promotie of extra verantwoordelijkheden (met vaak ook extra beloning) bij krijgt.

Niet dat je het daarvoor moet doen, maar ik denk wel dat zeker in deze tijd het wel zo gaat werken. Ik zie dat zelf in de praktijk ook terug.
Je moet beginnen met een goed salaris te geven. Het minimumloon motiveert niet echt, want dat krijg je overal.
Plaats reactie