Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Plaats reactie
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door Mannetje »

Tja... lactose-intolerantie.
Zoektocht...
Lukt redelijk trouwens, maar soms even niet.

Zijn er ergens in een 'gewone' winkel lactosevrije stroopwafels te vinden?

Tips en vragen enz. rond dit onderwerp passen in dit topic. Maar graag houd ik het wel wat zakelijk.
-
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door newton »

Mannetje schreef:Tja... lactose-intolerantie.
Zoektocht...
Lukt redelijk trouwens, maar soms even niet.

Zijn er ergens in een 'gewone' winkel lactosevrije stroopwafels te vinden?

Tips en vragen enz. rond dit onderwerp passen in dit topic. Maar graag houd ik het wel wat zakelijk.
De AH heeft wel wat https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... glutenvrij

Wat kies jij als alternatief voor bv melk? Hier wordt Alpro Soya geconsumeerd, maar alleen de Rode Vruchten variant blijkt in de smaakt te vallen.
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door Mannetje »

Ik drink nu amandeldrink van AH, die van Alpro was net te sterk van smaak naar mijn zin.

In onze AH kon ik geen lactosevrije stroopwafels vinden...
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door Dodo »

Er stond pas een informerend artikel in het AD over niet-zuivel-melk. Misschien interessant? Lijkt me lastig genoeg, lactosevrij.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door windorgel »

Voorraadje online bestellen bij Markus: https://stroopwafelsvanmarkus.nl/gluten ... roopwafel/
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Ik drink nu amandeldrink van AH, die van Alpro was net te sterk van smaak naar mijn zin.
In onze AH kon ik geen lactosevrije stroopwafels vinden...
Ik vind het knap dat je het lust. Ik heb verschillende lactosevrije drankjes geproefd en ik vind het niet te nassen, zoals wij hier zeggen.
Maar ik ben dan ook een echte melk-fan. :langue
Bij een bloedonderzoek een paar jaar geleden, kwam naar voren dat ik koemelkallergie heb, nooit geweten en iets van gemerkt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Ik drink nu amandeldrink van AH, die van Alpro was net te sterk van smaak naar mijn zin.

In onze AH kon ik geen lactosevrije stroopwafels vinden...
Alles wat op ah.nl staat kan in principe door elk AH-filiaal worden geleverd. Als je iets wil kopen wat niet in het filiaal aanwezig is dan is dat op verzoek te bestellen. Er kan wel een voorwaarde worden gesteld: Dat het niet bij éénmaal kopen blijft. Een over-doos heeft meestal een bepaald aantal verpakkingen, en die zullen dan ook verkocht moeten worden. Dat hoeft niet alles in een keer, want (althans hier) hebben we in het magazijn een schap met bestelde producten, die normaal niet in het lokale assortiment zitten. Wil je de volgende keer het product kopen, vraag dan even een medewerker om het product op te halen uit het magazijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Ik drink nu amandeldrink van AH, die van Alpro was net te sterk van smaak naar mijn zin.

In onze AH kon ik geen lactosevrije stroopwafels vinden...
Alles wat op ah.nl staat kan in principe door elk AH-filiaal worden geleverd. Als je iets wil kopen wat niet in het filiaal aanwezig is dan is dat op verzoek te bestellen. Er kan wel een voorwaarde worden gesteld: Dat het niet bij éénmaal kopen blijft. Een over-doos heeft meestal een bepaald aantal verpakkingen, en die zullen dan ook verkocht moeten worden. Dat hoeft niet alles in een keer, want (althans hier) hebben we in het magazijn een schap met bestelde producten, die normaal niet in het lokale assortiment zitten. Wil je de volgende keer het product kopen, vraag dan even een medewerker om het product op te halen uit het magazijn.
Ja leuk. Dan worden er door AH 24 pakken stroopwafels gekocht en die mag je dan zelf kopen. Dat is na 14 dagen toch al niet meer te eten?
Dat is ook waarom stroopwafels niet zo vreselijk populair zijn. Als je ze vers in Gouda zou kopen en meteen, in elk geval binnen een paar dagen, zou consumeren, zou je eraan verslaafd raken. Die supermarkt-plankjes die als stroopwafels verkocht worden, bederven het imago van een voortreffelijk product.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lactosevrij maakt mijn darmen blij

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:Ik drink nu amandeldrink van AH, die van Alpro was net te sterk van smaak naar mijn zin.

In onze AH kon ik geen lactosevrije stroopwafels vinden...
Alles wat op ah.nl staat kan in principe door elk AH-filiaal worden geleverd. Als je iets wil kopen wat niet in het filiaal aanwezig is dan is dat op verzoek te bestellen. Er kan wel een voorwaarde worden gesteld: Dat het niet bij éénmaal kopen blijft. Een over-doos heeft meestal een bepaald aantal verpakkingen, en die zullen dan ook verkocht moeten worden. Dat hoeft niet alles in een keer, want (althans hier) hebben we in het magazijn een schap met bestelde producten, die normaal niet in het lokale assortiment zitten. Wil je de volgende keer het product kopen, vraag dan even een medewerker om het product op te halen uit het magazijn.
Ja leuk. Dan worden er door AH 24 pakken stroopwafels gekocht en die mag je dan zelf kopen. Dat is na 14 dagen toch al niet meer te eten?
Dat is ook waarom stroopwafels niet zo vreselijk populair zijn. Als je ze vers in Gouda zou kopen en meteen, in elk geval binnen een paar dagen, zou consumeren, zou je eraan verslaafd raken. Die supermarkt-plankjes die als stroopwafels verkocht worden, bederven het imago van een voortreffelijk product.
Ik zei ook: IN PRICIPE kan het. Zelf maak ik er ook zelden gebruik van, want dan ga ik liever naar de concurrent als Dirk of Jumbo.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie