Weet iemand een goede opticien?

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Weet iemand een goede opticien?

Bericht door Van Ewijk »

Ik begin te merken dat de goedkope leesbrillen niet meer afdoende werken.
Ik zal naar een goede opticien moeten zoeken.
Alleen is er zoveel keus met fantastische reclame doe van alles beloofd...

Ervaringen en advies?

Voor de volledigheid, ik merk verschil in beide ogen wat betreft grote afstand en heb problemen met dichtbij met beide.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6453
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door Posthoorn »

Gewoon, Hans Anders. :)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door Orchidee »

Of Pearle, of Charlie Temple, of Specsavers ?!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door TSD »

Van Ewijk schreef:Ik begin te merken dat de goedkope leesbrillen niet meer afdoende werken.
Ik zal naar een goede opticien moeten zoeken.
Alleen is er zoveel keus met fantastische reclame doe van alles beloofd...

Ervaringen en advies?

Voor de volledigheid, ik merk verschil in beide ogen wat betreft grote afstand en heb problemen met dichtbij met beide.
Ik zou zelf het snelst naar een lokale opticien gaan. Is vaak wel wat duurder maar mijn ervaring is dat kwaliteit van personeel veel uitmaakt en over het algemeen gaat het duurdere “spul” ook echt langer mee.

Ik durf niet te zeggen dat je daarmee niet duurder uit bent, maar zeker bij problemen met zover dichtbij als veraf is deskundig advies wel heel belangrijk.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door Maanenschijn »

Van Ewijk schreef:Ik begin te merken dat de goedkope leesbrillen niet meer afdoende werken.
Ik zal naar een goede opticien moeten zoeken.
Alleen is er zoveel keus met fantastische reclame doe van alles beloofd...

Ervaringen en advies?

Voor de volledigheid, ik merk verschil in beide ogen wat betreft grote afstand en heb problemen met dichtbij met beide.
Ik hen goede ervaringen met de Pearl in jouw stad. Het zal misschien wel uitmaken welke medewerker je treft, maar ik ben er deskundig geholpen, de rest van de familie ook.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door Chrisje72 »

Ik heb goede ervaring met specsavers, meerdere vestigingen. Maar dat is in het westen.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door parel »

TSD schreef:
Van Ewijk schreef:Ik begin te merken dat de goedkope leesbrillen niet meer afdoende werken.
Ik zal naar een goede opticien moeten zoeken.
Alleen is er zoveel keus met fantastische reclame doe van alles beloofd...

Ervaringen en advies?

Voor de volledigheid, ik merk verschil in beide ogen wat betreft grote afstand en heb problemen met dichtbij met beide.
Ik zou zelf het snelst naar een lokale opticien gaan. Is vaak wel wat duurder maar mijn ervaring is dat kwaliteit van personeel veel uitmaakt en over het algemeen gaat het duurdere “spul” ook echt langer mee.

Ik durf niet te zeggen dat je daarmee niet duurder uit bent, maar zeker bij problemen met zover dichtbij als veraf is deskundig advies wel heel belangrijk.
Dit. Ik ga voor mijn ogen altijd naar de lokale, kleinere opticien. Met de grotere ketens heb ik geen goede ervaringen. Misschien is het duurder (geen idee), maar ogen zijn kwetsbaar, dus daar heb ik ook wat voor over.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door -DIA- »

Ik ga nooit naar een opticien van een winkelketen. Iets meer professional. De plaatselijke opticien van vroeger hield alles bij, hoe het verloop van je ogen was enz. Toen deze stopte zijn de gegevens overgegaan naar aan andere opticien, ook niet van een landelijke keten. Het geeft, zo voelt het persoonlijk, iets beter dan bij zo'n massabedrijf. Ik weet dat ze veel goedkoper zijn, maar dat moet wel uit de lengte of de breedte komen. En groot zijn is niet altijd beter zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door Herman »

Ik ga al jaren met tevredenheid naar Wilfred de Jong in Geldermalsen. Dat is dus aardig in de buurt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door Zita »

De laatste brillen komen van Specsavers. Prima spul, doe er nu een jaar of vijf mee (hier wilde ik nog achteraan typen: 'en ben er nog niet op uitgekeken', maar die vind ik wel heel flauw).
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door refo »

De goedkopere ketens verkopen prima brillen. De alleenstaande opticiens zíjn alleen maar duurder, maar echt niet beter. Ze hebben wel vaak designmonturen, maar daar heb je voor je ogen niets aan. En vaak kost een bril er niet 'iets meer', maar vijf keer zoveel.
En de ketens houden evengoed je gegevens bij, als je tenminste niet switcht. Service is ook prima.
Je zou ook naar de oogarts kunnen gaan. Misschien is er iets anders aan de hand (het oog).
Online
merel
Berichten: 9655
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door merel »

Het Oogziekenhuis in Rotterdam adviseert juist om met kinderen niet naar een grotere keten te gaan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door refo »

merel schreef:Het Oogziekenhuis in Rotterdam adviseert juist om met kinderen niet naar een grotere keten te gaan.
Omdat?
Online
merel
Berichten: 9655
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door merel »

Wat ik van de medewerkers in het Oogziekenhuis begreep wordt vaak een verkeerde bril gegeven bij kinderen en ook te snel een nieuwe bij een lichte verandering in sterkte. Afgelopen maart was ik met een van onze kinderen in het ziekenhuis en na oogdruppels en controle kwam een lichte verandering van sterkte en cilinder naar voren. De medewerker raadde aan om met dit recept niet automatisch naar een keten te gaan, maar naar een plaatselijke opticien. Daar wordt vaker gecontroleerd of het wel daadwerkelijk nodig is.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weet iemand een goede opticien?

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Wat ik van de medewerkers in het Oogziekenhuis begreep wordt vaak een verkeerde bril gegeven bij kinderen en ook te snel een nieuwe bij een lichte verandering in sterkte. Afgelopen maart was ik met een van onze kinderen in het ziekenhuis en na oogdruppels en controle kwam een lichte verandering van sterkte en cilinder naar voren. De medewerker raadde aan om met dit recept niet automatisch naar een keten te gaan, maar naar een plaatselijke opticien. Daar wordt vaker gecontroleerd of het wel daadwerkelijk nodig is.
Ook het persoonlijke contact vindt ik een voordeel. De opticien weet precies je geschiedenis, en je ooggegevens hebben ze altijd bij de hand.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie