Kleine vreugden

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
merel schreef:Ik denk dat ze een gat in de lucht springen. Alle dieren zijn goed, Een huismuis zouden ze ook koesteren. Een van de kinderen sprong een paar jaar terug een gat in de lucht toen we een rat in de tuin hadden. Of we die alsjeblieft mochten houden, want hij had zulke leuke snorharen :bobo. Deze dieren liefde hebben ze niet van hun moeder; al ben ik door een van de kinderen wel anders naar dieren en natuur gaan kijken.
Kom gerust eens langs :). Honden, kippen, geiten, cavia’s, parkieten, in de tuin soms een vos, fazanten, roofvogels en allerhande van ander gedierte. En op 50 meter afstand een natuurgebied met paarden en koeien. Het moet hier voor jouw kinderen fantastisch zijn. En dat is het natuurlijk ook… behalve dat ontbrekende paard dan.
Dat zou voor mijn kinderen inderdaad fantastisch zijn. Wanneer mogen ze komen haha. Wel zielig trouwens dat het paard ontbreekt. Een Shetlandpony zou toch wel moeten kunnen.

O ja, wij moeten een nieuw dak op de keuken. Er wordt volop ingezet op een natuurdak met een bijenkast.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zita schreef:
merel schreef:
Dodo schreef:Merel, is twee kleine konijntjes niet een optie? Die vragen weinig ruimte, de zorg is te overzien, ze kunnen loslopen af en toe (onder toezicht), ze zijn bijna zindelijk. Ze zijn goed te knuffelen en ze zijn heel slim. Ik bedoel wel binnenkonijntjes, dan krijgen ze de meeste aandacht van de kinderen.
Wel twee nemen, eentje is zielig.
In huis wil ik ze sowieso niet en ook geen hamsters, cavia's, ratten, muizen of reptielen. Wij hebben nu vissen en 4 apen :D
En een merel :huhu
:haha
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Owww....wat ben ik dan gemakkelijk (geworden) het is hier net Artis zegt mijn man al jaren gekscherend.
Op dit moment heb ik 3 katten en een hondje, over de afgelopen 27 jaar ga ik het qua huisdierenassortinent niet eens hebben want dat is een encyclopedie apartAfbeelding
En ja ze mogen van mij/ons overal zijn en komenAfbeeldingAfbeelding
Gezellig hoor. :super Een huis vol leven.
Het enige nadeel is, dat je weet dat je er ooit afscheid van moet nemen en dan de beslissing te moeten maken dat het niet meer verder kan.
Een kat kan tegenwoordig met gemak 16/17 jaar worden, dus ze zijn dan een groot deel van je leven bij je.
Als je dan afscheid moet nemen, kun je er wel vrede mee hebben.
Maar als ze nog jong zijn, of doodgereden worden, dat is verschrikkelijk. :ouin
Afgelopen zomer hebben we ons oudste katje begraven op een dierenbegraafplaats.
Wij hielden het sober, maar als je sommige graven ziet, dan lijkt het wel of er een mens ligt. Met een dure indrukwekkende steen geplaatst,
verse bloemen, beeldjes, een foto.

De man vertelde ons dat mensen bij hem komen met hun dier, nadat ze het zelf begraven hadden en vervolgens een paar dagen later gebeld werden door de dierenambulance. Uw hond/kat hebben we gevonden, helaas overleden en half aangevreten door een vos.
Ze lezen de chip uit en komen dan bij je uit. Je moet nl. een gat graven van minstens een meter diep. Ik wist dat ook niet.
En dan gaan ze alsnog toch maar naar de professional.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Een heerlijke beestenbende is het bij ons
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

-DIA- die weer een beetje terug is.
Had overigens ook prima bij 'grote vreugden' gepast. Wat is refoforum zonder DIA? Soms heimwee ik wel terug naar de tijden van MarthaMartha, Helma, Gijs83 en ander RF-meubilair.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Kleine vreugden

Bericht door Als gast hier »

Het prachtige weer; droog. Heerlijk om buiten te zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

De scholen gaan weer open.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:De scholen gaan weer open.
Zeg maar gerust: grote vreugde!
-
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mister »

Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:De scholen gaan weer open.
Zeg maar gerust: grote vreugde!
Inderdaad
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:De scholen gaan weer open.
Zeg maar gerust: grote vreugde!
Dolle pret hier. Die overigens niet evenredig gedeeld wordt met de kinderen :)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Het zonnetje, en fluitende vogels.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:Het zonnetje, en fluitende vogels.
Hij gedenkt Zijn verbond gestadig.
Tot aan het eind der eeuwen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Het zonnetje, en fluitende vogels.
En een bakje koffie gezet dmv een welgetimede timer?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Het zonnetje, en fluitende vogels.
En een bakje koffie gezet dmv een welgetimede timer?
Ik heb deze ochtend het apparaat met de hand aangezet.

Ik was om 5 uur wakker, en heb toen eerst 1,5 uur gelezen in een heet bad. Daarna ontbeten met geroosted brood + kaas + gebakken ui, tomaat, ei, chilipoeder, tabasco habenero en ketjap manis. Plus zwarte koffie.

Om half 8 begonnen met werken, maar van kwart over acht tot kwart voor negen een wandelingetje gemaakt vanwege het prachtige zonnetje. Daarna verder gegaan met werken.

Een beetje vreemde indeling van het begin van de dag, maar nu mijn vrouw een paar daagjes weg is, is er geen correctie meer :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Het zonnetje, en fluitende vogels.
En een bakje koffie gezet dmv een welgetimede timer?
Ik heb deze ochtend het apparaat met de hand aangezet.

Ik was om 5 uur wakker, en heb toen eerst 1,5 uur gelezen in een heet bad. Daarna ontbeten met geroosted brood + kaas + gebakken ui, tomaat, ei, chilipoeder, tabasco habenero en ketjap manis. Plus zwarte koffie.

Om half 8 begonnen met werken, maar van kwart over acht tot kwart voor negen een wandelingetje gemaakt vanwege het prachtige zonnetje. Daarna verder gegaan met werken.

Een beetje vreemde indeling van het begin van de dag, maar nu mijn vrouw een paar daagjes weg is, is er geen correctie meer :)
Onze begintijd was gelijk, daarna ging het wat uit elkaar :-). Ik was ook om 5 uur wakker, half uurtje gelezen, toen 1,5 uur gesport. Ontbeten met kipfilet en 500 gram groenten. Daarna lopend naar het werk.
Plaats reactie