Kleine vreugden

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Ik weet het. Het is afgelopen zomer nog door mijn hoofd geschoten. Een hond en met name een terriër lijkt mij heel leuk, maar ik zie een beetje tegen het werk op dat het dier met zich mee zal brengen. Nu worden gouden bergen beloofd met uitlaten etc, maar ik heb een vermoeden wie het uiteindelijk zal moeten doen.
Helaas voor haar, maar in de zak zal geen hond zitten.
En een lieve kitten is geen optie? :) Beter nog, 2. Ik heb het de laatste keer gedaan en het werkt veel beter dan 1 kitten.
Dat wil mijn oudste heel graag, maar eigenlijk heb ik nog liever een hond dan een kat. Een kat wandelt door het hele huis en daar gruwel ik van
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

merel schreef: Dat wil mijn oudste heel graag, maar eigenlijk heb ik nog liever een hond dan een kat. Een kat wandelt door het hele huis en daar gruwel ik van
In onze slaapkamer komen geen katten.
Ik houd de deur ervan dicht, of ik houd de deur beneden dicht, zodat ze helemaal niet naar boven kunnen.
Mijn kinderen vinden het wel grappig als één van de katten zich bemoeit met videobellen. :haha dus daar verblijven ze wel eens.
Maar waarom gruwelen? Een gezonde kat is heel schoon.
Elk huisdier geeft rommel, gedoe, stof, maar het huis gaat léven.
En voor kinderen is het verzorgen van een huisdier heel goed voor de verantwoordelijkheid. En als het diertje sterft, leren ze dat het leven niet eindig is en je er afscheid van moet nemen.
We hebben ook jarenlang honden gehad, maar toen dat niet meer kon vanwege allergie van mijn man en mij, was ik er niet eens zo rouwig om. Ik vind een hond ook leuk, maar door weer en wind moeten om dat beest 4 x per dag uit te laten, vond ik wel een opgave.
En nu helemaal als ik de mensen zie bukken om de poep in een zakje te wurmen en dan snel een prullenbak gaan zoeken.
Er is hier in de hele wijk slechts 1 groenstrook, maar dat halen veel hondjes niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Kat mag hier in de woonkamer/keuken en in het souterrain. Souterrain is zijn domein en daar staat de kattenbak. Aan krabpalen doe ik niet. De oude fruitkist waar kranten en tijdschriften in zitten, werkt ook prima, zegt hij.
Kat kun je nog eens een weekend alleen laten, dat is bij een hond wat minder aan te raden. Alleen die haren zijn vreselijk, maar ik geloof dat ik een extreem losharig exemplaar heb. De vorige keer dat ik 'm wilde borstelen met de speciale borstel voor als uw kat veel haaruitval heeft, zat ik in no time bij de huisarts voor een tetanusinjectie. Maar verder is ie reuze gezellig.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Owww....wat ben ik dan gemakkelijk (geworden) het is hier net Artis zegt mijn man al jaren gekscherend.
Op dit moment heb ik 3 katten en een hondje, over de afgelopen 27 jaar ga ik het qua huisdierenassortinent niet eens hebben want dat is een encyclopedie apart
En ja ze mogen van mij/ons overal zijn en komen
Laatst gewijzigd door Orchidee op 23 nov 2021, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef: Dat wil mijn oudste heel graag, maar eigenlijk heb ik nog liever een hond dan een kat. Een kat wandelt door het hele huis en daar gruwel ik van
In onze slaapkamer komen geen katten.
Ik houd de deur ervan dicht, of ik houd de deur beneden dicht, zodat ze helemaal niet naar boven kunnen.
Mijn kinderen vinden het wel grappig als één van de katten zich bemoeit met videobellen. :haha dus daar verblijven ze wel eens.
Maar waarom gruwelen? Een gezonde kat is heel schoon.
Elk huisdier geeft rommel, gedoe, stof, maar het huis gaat léven.
En voor kinderen is het verzorgen van een huisdier heel goed voor de verantwoordelijkheid. En als het diertje sterft, leren ze dat het leven niet eindig is en je er afscheid van moet nemen.
We hebben ook jarenlang honden gehad, maar toen dat niet meer kon vanwege allergie van mijn man en mij, was ik er niet eens zo rouwig om. Ik vind een hond ook leuk, maar door weer en wind moeten om dat beest 4 x per dag uit te laten, vond ik wel een opgave.
En nu helemaal als ik de mensen zie bukken om de poep in een zakje te wurmen en dan snel een prullenbak gaan zoeken.
Er is hier in de hele wijk slechts 1 groenstrook, maar dat halen veel hondjes niet.
Ik gruwel van een kat vanwege de stinkende kattenbak en al het haar in huis. Ik wil geen dieren op de slaapkamers.

O ja, mijn andere zoon vroeg vorige maand wat de kans was dat hij een slang voor zijn verjaardag kreeg. Op mijn antwoord nul, stelde hij de vraag of er ' enig ander reptiel' mocht komen.
Dus als ik mijn kinderen hun gang zou laten gaat, zou het hier ook een dierentuin zijn.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Owww... wat zou jij gruwelen van mijn harige, stinkende vieze bende bij mij @merel
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Een slang als huisdier lijkt me ook wel leuk inderdaad. Maar dat kost wel veel tijd en ruimte.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Merel, is twee kleine konijntjes niet een optie? Die vragen weinig ruimte, de zorg is te overzien, ze kunnen loslopen af en toe (onder toezicht), ze zijn bijna zindelijk. Ze zijn goed te knuffelen en ze zijn heel slim. Ik bedoel wel binnenkonijntjes, dan krijgen ze de meeste aandacht van de kinderen.
Wel twee nemen, eentje is zielig.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Dodo schreef:Merel, is twee kleine konijntjes niet een optie? Die vragen weinig ruimte, de zorg is te overzien, ze kunnen loslopen af en toe (onder toezicht), ze zijn bijna zindelijk. Ze zijn goed te knuffelen en ze zijn heel slim. Ik bedoel wel binnenkonijntjes, dan krijgen ze de meeste aandacht van de kinderen.
Wel twee nemen, eentje is zielig.
In huis wil ik ze sowieso niet en ook geen hamsters, cavia's, ratten, muizen of reptielen. Wij hebben nu vissen en 4 apen :D De enige andere optie is een hond. Ik houd nog mijn poot stijf, maar ben de enige. Op het moment dat ik bezwijk dan is de hond er in notime.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

kippen!
1 x per dag voer / water, alles wat over is van het eten kieper je erbij, onkruid vinden ze ook fijn (2 minuten)
1 x per week stroo / zaagsel vervangen / hok inspuiten tegen bloedluis (10 minuten)
2 x per jaar hok schoonmaken / in de witkalk zetten (uur schoonmaken, 2 uur opdrogen, uur witkalken, en dan weer drogen)
Kosten minimaal (2 zakken voer a EUR 20 doe ik een kwartaal mee voor 4 kipjes)

en uit dankbaarheid, regelmatig verse eitjes!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Ik denk dat ze een gat in de lucht springen. Alle dieren zijn goed, Een huismuis zouden ze ook koesteren. Een van de kinderen sprong een paar jaar terug een gat in de lucht toen we een rat in de tuin hadden. Of we die alsjeblieft mochten houden, want hij had zulke leuke snorharen :bobo. Deze dieren liefde hebben ze niet van hun moeder; al ben ik door een van de kinderen wel anders naar dieren en natuur gaan kijken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine vreugden

Bericht door Tiberius »

Ik hoor het al: jij bent echt toe aan een hond, Merel, alleen zit je nog even in de ontkenningsfase.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Tiberius schreef:Ik hoor het al: jij bent echt toe aan een hond, Merel, alleen zit je nog even in de ontkenningsfase.
:haha Mijn dochter appt mij ook filmpjes van spelende puppy's, maar voorlopig komt er geen hond in huize merel
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4031
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Ik denk dat ze een gat in de lucht springen. Alle dieren zijn goed, Een huismuis zouden ze ook koesteren. Een van de kinderen sprong een paar jaar terug een gat in de lucht toen we een rat in de tuin hadden. Of we die alsjeblieft mochten houden, want hij had zulke leuke snorharen :bobo. Deze dieren liefde hebben ze niet van hun moeder; al ben ik door een van de kinderen wel anders naar dieren en natuur gaan kijken.
Kom gerust eens langs :). Honden, kippen, geiten, cavia’s, parkieten, in de tuin soms een vos, fazanten, roofvogels en allerhande van ander gedierte. En op 50 meter afstand een natuurgebied met paarden en koeien. Het moet hier voor jouw kinderen fantastisch zijn. En dat is het natuurlijk ook… behalve dat ontbrekende paard dan.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

merel schreef:
Dodo schreef:Merel, is twee kleine konijntjes niet een optie? Die vragen weinig ruimte, de zorg is te overzien, ze kunnen loslopen af en toe (onder toezicht), ze zijn bijna zindelijk. Ze zijn goed te knuffelen en ze zijn heel slim. Ik bedoel wel binnenkonijntjes, dan krijgen ze de meeste aandacht van de kinderen.
Wel twee nemen, eentje is zielig.
In huis wil ik ze sowieso niet en ook geen hamsters, cavia's, ratten, muizen of reptielen. Wij hebben nu vissen en 4 apen :D
En een merel :huhu
Plaats reactie