Foto's van je hobby

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Foto's van je hobby

Bericht door refo »

Dat is wel een beetje vreemd. Ik neem aan dat het een apparaat om dia's en negatieven te scannen. Dan zouden ze toch niet moeten smelten. Is de opname wel gelukt?
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: Foto's van je hobby

Bericht door refomart »

refo schreef:Dat is wel een beetje vreemd. Ik neem aan dat het een apparaat om dia's en negatieven te scannen. Dan zouden ze toch niet moeten smelten. Is de opname wel gelukt?
Ja, op het negatief was vaag een afbeelding zichtbaar. Zwart-wit en duidelijk een inrichting en kleding van voor mijn tijd. De afgebeelde persoon was voor mij niet bekend.
De scan laat dit zien, het negatief nauwelijks.

Voor het scannen gebruik ik de HP-scanjet G4010 die aparte voorzieningen heeft om dergelijke dia’s en negatieven te scannen. Maar als ik alle opties zet op maximaal zet, duurt het ca. 20 minuten voordat de scan klaar is. Kennelijk is dan de lamp van de scanner te warm voor dergelijke negatieven.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Foto's van je hobby

Bericht door Arja »

Dit is een foto van mijn hobby. Hier word ik heel rustig van. Vaak luister ik dan ook nog naar wat moois.
Zijn er nog meer diamondpainters op RF?

Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Foto's van je hobby

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:Dit is een foto van mijn hobby. Hier word ik heel rustig van. Vaak luister ik dan ook nog naar wat moois.
Zijn er nog meer diamondpainters op RF?

Afbeelding
Ik weet niet wat een 'diamantschilder' is, maar ik zie er wel een heel mooi kunstig borduurwerk in!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Foto's van je hobby

Bericht door HersteldHervormd »

Arja schreef:Dit is een foto van mijn hobby. Hier word ik heel rustig van. Vaak luister ik dan ook nog naar wat moois.
Zijn er nog meer diamondpainters op RF?

Afbeelding
Mijn vrouw vind het ook erg leuk. Ik heb te weinig geduld voor dat soort priegel dingetjes :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Foto's van je hobby

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:
Arja schreef:Dit is een foto van mijn hobby. Hier word ik heel rustig van. Vaak luister ik dan ook nog naar wat moois.
Zijn er nog meer diamondpainters op RF?

Afbeelding
Ik weet niet wat een 'diamantschilder' is, maar ik zie er wel een heel mooi kunstig borduurwerk in!
@DIA, diamond painting is een kunstvorm waarbij kleine plastic of glassteentjes (ook wel diamantjes genoemd) op een canvas worden geplaatst, of op een kaart om een afbeelding te vormen. Je moet een vaste hand hebben om de kleine diamantjes op het juiste gebied op het canvas te plaatsen. Het is belangrijk om goed te kijken naar de kleurencode en de juiste kleur diamantjes te gebruiken op de juiste plaats.

Er zijn ook mannen die dit leuk vinden! Misschien jij ook wel!
Ik stuurde je een bericht maar pb's doen het niet meer hier?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Foto's van je hobby

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
-DIA- schreef:
Arja schreef:Dit is een foto van mijn hobby. Hier word ik heel rustig van. Vaak luister ik dan ook nog naar wat moois.
Zijn er nog meer diamondpainters op RF?

Afbeelding
Ik weet niet wat een 'diamantschilder' is, maar ik zie er wel een heel mooi kunstig borduurwerk in!
@DIA, diamond painting is een kunstvorm waarbij kleine plastic of glassteentjes (ook wel diamantjes genoemd) op een canvas worden geplaatst, of op een kaart om een afbeelding te vormen. Je moet een vaste hand hebben om de kleine diamantjes op het juiste gebied op het canvas te plaatsen. Het is belangrijk om goed te kijken naar de kleurencode en de juiste kleur diamantjes te gebruiken op de juiste plaats.

Er zijn ook mannen die dit leuk vinden! Misschien jij ook wel!
Ik stuurde je een bericht maar pb's doen het niet meer hier?
Ik vind het heel mooi, maar ik denk dat het me te 'priegelig' voor mijn ogen is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Foto's van je hobby

Bericht door Arja »

@DIA, dat is waar. Een heel gepriegel. Er zijn Led Loeplampjes te koop. Die vergroten het 6 keer. Maar als je (echt) niet meer zo goed kan zien, is het geen doen!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Foto's van je hobby

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:@DIA, dat is waar. Een heel gepriegel. Er zijn Led Loeplampjes te koop. Die vergroten het 6 keer. Maar als je (echt) niet meer zo goed kan zien, is het geen doen!
Geloof ik wel, maar dan zal je toch een zekere mate van geduld moeten hebben. Ik ben bezig geweest met kleuren voor volwassenen, maar daar kreeg ik al vrij snel genoeg van, omdat het me iets te bewerkelijk was en daarbij wil ik alles perfect... en dan is het lastig als je een beetje perfectionist bent. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Foto's van je hobby

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:
Arja schreef:@DIA, dat is waar. Een heel gepriegel. Er zijn Led Loeplampjes te koop. Die vergroten het 6 keer. Maar als je (echt) niet meer zo goed kan zien, is het geen doen!
Geloof ik wel, maar dan zal je toch een zekere mate van geduld moeten hebben. Ik ben bezig geweest met kleuren voor volwassenen, maar daar kreeg ik al vrij snel genoeg van, omdat het me iets te bewerkelijk was en daarbij wil ik alles perfect... en dan is het lastig als je een beetje perfectionist bent. :)
O ja, hetzelfde hier. Ik heb mijn kleurboek weggegeven :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Foto's van je hobby

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
-DIA- schreef:
Arja schreef:@DIA, dat is waar. Een heel gepriegel. Er zijn Led Loeplampjes te koop. Die vergroten het 6 keer. Maar als je (echt) niet meer zo goed kan zien, is het geen doen!
Geloof ik wel, maar dan zal je toch een zekere mate van geduld moeten hebben. Ik ben bezig geweest met kleuren voor volwassenen, maar daar kreeg ik al vrij snel genoeg van, omdat het me iets te bewerkelijk was en daarbij wil ik alles perfect... en dan is het lastig als je een beetje perfectionist bent. :)
O ja, hetzelfde hier. Ik heb mijn kleurboek weggegeven :)
Kijk aan, iemand die het begrijpt :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Foto's van je hobby

Bericht door Mannetje »

Afbeelding
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Foto's van je hobby

Bericht door Orchidee »

Arja schreef:Dit is een foto van mijn hobby. Hier word ik heel rustig van. Vaak luister ik dan ook nog naar wat moois.
Zijn er nog meer diamondpainters op RF?

[img]https://blogger.googleusercontent.com/i ... c2d343.jpg[/img]
Een broer van me maakt prachtige diamond schilderijen: het melkmeisje en een mooi orgel bijvoorbeeld.
Hij doet het ook als hobby en het is rustgevend.
Een luisterboek of preek erbij in de oren doet hij ook wel.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Foto's van je hobby

Bericht door Mannetje »

Afbeelding
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Foto's van je hobby

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef: 10 apr 2023, 18:44 Afbeelding
De steen afgewenteld.... :super
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie