Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17258
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door huisman »

GerefGemeente-lid schreef:
huisman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ik hou er maar over op.

In ieder geval is de prediking van ds. Hakvoort Bijbels en ben ik blij dat hij predikant is in de Gereformeerde Gemeenten. Jammer dat hij zo ver weg dient.

Wij CGK’ers zijn ook blij dat hij predikant in de Gereformeerde Gemeenten is :OO3 Verweg of dichtbij maakt ons niet zoveel uit.
Zijn er nog meer predikanten?
Absoluut maar niet met zijn opvattingen en ze laten hun kudde niet in de steek. Sorry GerefGemeente-lid ik heb teveel leden en predikanten gesproken die toen beschadigd zijn door zijn houding. Ik ga dat hier niet ophalen. Hopelijk mag hij tot zegen zijn in de gemeente die hij nu mag dienen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Emma de Jong »

Ararat schreef:... en als Emma wijs is besteedt ze hier geen tijd aan, geen enkel bewijs zal overtuigend genoeg blijken te zijn.
Dat is inderdaad precies wat ik denk.
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Emma de Jong »

Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Graag zie ik een bewijs van jouw visie en anders verzoek ik om deze stellingname terug te nemen.
Voor de CGK'ers die onder hem gekerkt hebben is dat duidelijk genoeg, inclusief een halve gemeente te Alphen aan den Rijn, die dat zelfs als agendapunt op de classis heeft gekregen. Dat is bewijs genoeg.
Je moet wel denken dat in een andere kerk een andere verbondsopvatting geldig is. Die is niet noodzakelijk hetzelfde als in de GG gangbaar en is ook zeker niet identiek aan jouw normen. Dergelijke zaken moet je niet willen bewijzen, die verschillen kun je wel aanvoelen.
Het was heel bijzonder dat zelfs predikanten van Bewaar het Pand in die tijd afstand van hem namen.

Zijn verslagen in het RD zijn voor mij echt opvallend. In elk verslag zit een zin, waarin Christus alleen gekoppeld is aan Zijn volk. Maar goed, sommigen zien daar geen probleem in.
Bauke
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 jul 2019, 14:51

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bauke »

Emma de Jong schreef:
Het was heel bijzonder dat zelfs predikanten van Bewaar het Pand in die tijd afstand van hem namen.
Die predikanten kregen de boodschap: "Je neemt afstand van hem, of jij bent de volgende die eruit gewerkt zal worden".
Online
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Nou, het zal duidelijk zijn dat ik het geen aanwinst voor de Gereformeerde Gemeenten vond.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Het?
Online
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

De overstap. Maar ten diepste ging het natuurlijk over hem.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:De overstap. Maar ten diepste ging het natuurlijk over hem.
Ok, het overstap. :)
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Emma de Jong »

Bauke schreef:
Emma de Jong schreef:
Het was heel bijzonder dat zelfs predikanten van Bewaar het Pand in die tijd afstand van hem namen.
Die predikanten kregen de boodschap: "Je neemt afstand van hem, of jij bent de volgende die eruit gewerkt zal worden".
Kun je dit onderbouwen? Anders is het gewoon een roddel.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Emma de Jong schreef:
Bauke schreef:
Emma de Jong schreef:
Het was heel bijzonder dat zelfs predikanten van Bewaar het Pand in die tijd afstand van hem namen.
Die predikanten kregen de boodschap: "Je neemt afstand van hem, of jij bent de volgende die eruit gewerkt zal worden".
Kun je dit onderbouwen? Anders is het gewoon een roddel.
Ik vind dat je dan zelf ook wel eerst mag onderbouwen waarop jij baseert dat ds. Hakvoort de rechtvaardiging van eeuwigheid leert volgens de visie van ds. Moerkerken en welke visie hij heeft op het aanbod der genade.
Op basis van jouw beargumentatie vind ik vooralsnog dat je zelf ook allerlei zaken beweert die ongefundeerd zijn.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Nou, het zal duidelijk zijn dat ik het geen aanwinst voor de Gereformeerde Gemeenten vond.
Ik wel gelukkig.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bertiel »

stop toch met je gedram. bah :deg
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ditbenik »

Bertiel schreef:stop toch met je gedram. bah :deg
+1
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17258
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door huisman »

Bauke schreef:
Emma de Jong schreef:
Het was heel bijzonder dat zelfs predikanten van Bewaar het Pand in die tijd afstand van hem namen.
Die predikanten kregen de boodschap: "Je neemt afstand van hem, of jij bent de volgende die eruit gewerkt zal worden".
Leugens en laster….en ja ik ben een insider.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Bauke schreef:
Emma de Jong schreef:
Het was heel bijzonder dat zelfs predikanten van Bewaar het Pand in die tijd afstand van hem namen.
Die predikanten kregen de boodschap: "Je neemt afstand van hem, of jij bent de volgende die eruit gewerkt zal worden".
Leugens en laster….en ja ik ben een insider.
Klopt. Dat gaan ze in de CGK echt nooit zeggen. Dat is eerder een GG-houding op een ander kerkverband plakken.
Plaats reactie