De SGP - een open partij

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De SGP - een open partij

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Charles »

Dat is idd een stevige motie van afkeuring want hij kan dus ook niet meer met voorkeurstemmen in de raad komen.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bertiel »

Volledig passend bij coquetteren met FVD
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Mannetje »

GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/951033-sgp-ol ... -kieslijst

Wat een vreemde gang van zaken.
Want? Alleen al op basis van het artikel kan ik mij voorstellen dat je als fractie de betrokken persoon niet de ideale vertegenwoordiger van de partij vindt.

Maar om te beoordelen of het een vreemde gang van zaken is, zul je meer moeten weten dan wat in het artikel staat.
-
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Panny »

GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/951033-sgp-ol ... -kieslijst

Wat een vreemde gang van zaken.
Ik snap het heel wel.
Door zijn geflirt met rechts populisme zal hij niet de hele SGP achterban aanspreken.
Ik kan me goed voorstellen dat ze liever iemand hebben die meer verbindend is.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/951033-sgp-ol ... -kieslijst

Wat een vreemde gang van zaken.
Ik ken Tom, maar misschien vinden ze hem te populistisch inderdaad. Misschien willen ze toch meer de getuigenis partij blijven.

Maar aan de andere kant is het ook wel nodig om de scherpte erin te houden.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

Charles schreef:Dat is idd een stevige motie van afkeuring want hij kan dus ook niet meer met voorkeurstemmen in de raad komen.
Bij de vaststelling van de lijst op de ledenvergadering kan hij weer op de lijst geplaatst worden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Laten we dat hopen. Ik ben het niet vaak met hem eens als het gaat om de conservatieve standpunten, maar hij is een prima vertegenwoordiger van de SGP. Het komt op het eerste gezicht niet slim over om hem niet op de lijst te zetten. Missschien kan hij op de lijst voor de Tweedekamerverkiezingen.

Een beetje in de lijn van Dijkgraaf.

Kijk, en als de bedoeling is dat hij in Provinciale Staten of de Tweede Kamer komt, dan is het weer niet zo erg dat hij niet op deze lijst staat, natuurlijk.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Panny schreef:
GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/951033-sgp-ol ... -kieslijst

Wat een vreemde gang van zaken.
Ik snap het heel wel.
Door zijn geflirt met rechts populisme zal hij niet de hele SGP achterban aanspreken.
Ik kan me goed voorstellen dat ze liever iemand hebben die meer verbindend is.
Maar waarom vind je hem niet verbindend dan? Verbindend zijn is toch niet hetzelfde als een grijze muis zijn?
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

Tom verwoordt een rechts geluid en schuwt daarbij enige provocatie niet (denk aan het demonstratief verwijderen van de corona-app, breed gedeeld op twitter). Jonge en wat progressieve SGP’ers spreekt dat mogelijk aan, maar de herkenbaarheid als bestuurder is voor een (groot?) deel van de achterban een stuk minder. Ik kan mij voorstellen dat de kieslijstcommissie van de SGP Oldebroek dergelijke overwegingen heeft gehad.

Overigens ging hij mij ook wat irriteren en ben ik een tijdje gestopt met het volgen op Twitter. Ik miste vaak het doorklinken van gelovige bescheidenheid en liefde voor de medemens, al mag je het in standpunten nog zo oneens zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik weet niet wat er progressief is aan hem, behalve zijn schoenen. Maar dat zal aan mij liggen.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:Ik weet niet wat er progressief is aan hem, behalve zijn schoenen. Maar dat zal aan mij liggen.
Ik heb Tom in mijn post toch niet progressief genoemd?

Zijn schoenen zijn me eigenlijk nooit opgevallen. Als sneakers progressief zijn, zou ik ook zomaar progressief kunnen zijn ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Je sprak over 'jonge en wat progressieve SGP-ers'. Ik ging er als vanzelf vanuit dat die relatief progressief zouden zijn, maar ik begrijp dat er sprake is van een misverstand.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Charles »

Ik ken hem alleen van naam. Even wat dingen bekeken en moet zeggen dat het een verlies zou zijn als hij weg is bij de SGP. Hij is namelijk welbespraakt en doet het in de media uitstekend. Heb overigens wel begrip voor de reacties hierboven.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Panny »

DDD schreef:
Panny schreef:
GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/951033-sgp-ol ... -kieslijst

Wat een vreemde gang van zaken.
Ik snap het heel wel.
Door zijn geflirt met rechts populisme zal hij niet de hele SGP achterban aanspreken.
Ik kan me goed voorstellen dat ze liever iemand hebben die meer verbindend is.
Maar waarom vind je hem niet verbindend dan? Verbindend zijn is toch niet hetzelfde als een grijze muis zijn?
Ik vind dat hij zich vaak heel ongenuanceerd uit over verschillende onderwerpen.
Wijsheid komt met de jaren...
Plaats reactie