De SGP - een open partij

Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef: Het is een raar woord, maar het betekent niets anders.
Ja, de laatste 4 letters betekenen voor mij iets heel anders. Maar ach, sommigen vinden het cool om een beetje stoer te doen oid.
Ik gebruik het woord zelf ook niet graag. Met het gebruik van dit woord is wel gelijk duidelijk wat daarmee bedoeld wordt; omdat die erg opgewonden raakt van media en graag in de mediabelangstelling staat.

De NOS is zeker niet neutraal, maar dat is geen enkele mediabron. Het NRC vind ik nog de meest neutrale krant om te lezen. Dat vind ik ook helemaal niet erg .Daarom moet je je informeren via verschillende bronnen. Voor mij ligt de grens echter wel bij racisme en buitensluiten van bevolkingsgroepen. Daarom kijk ik geen Ongehoord Nederland waar mensen structureel op grond van afkomst gediscrimineerd worden[/quote] Brrr
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef:
DDD schreef:De NOS probeert wel degelijk neutraal te zijn.

Los daarvan ben ik van mening dat bij een live-programma het kijkers altijd opvalt als iemand de mond gesnoerd wordt, zodat je ook bij Ongehoord Nederland aan een praatprogramma kunt deelnemen.
Dat ze het proberen wil ik opzich wel geloven, maar in mijn ogen lukt het bij ethische en politieke onderwerpen vaak niet. De npo kost grofweg 800 mil per jaar, waarvan de NOS ruim 100 mil krijgt. Ik vind dat voor zoveel geld proberen neutraal te zijn onvoldoende is.
De NOS word gesubsidieerd door de staat. Leuke vraag zou zijn: Stel dat het kabinet valt, nieuwe verkiezingen, rechts wint gigantisch en gaat regeren, zal de NOS dan ineens een switch naar rechts maken? Ik ben wel heel erg benieuwd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3458
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
MGG schreef:
DDD schreef:De NOS probeert wel degelijk neutraal te zijn.

Los daarvan ben ik van mening dat bij een live-programma het kijkers altijd opvalt als iemand de mond gesnoerd wordt, zodat je ook bij Ongehoord Nederland aan een praatprogramma kunt deelnemen.
Dat ze het proberen wil ik opzich wel geloven, maar in mijn ogen lukt het bij ethische en politieke onderwerpen vaak niet. De npo kost grofweg 800 mil per jaar, waarvan de NOS ruim 100 mil krijgt. Ik vind dat voor zoveel geld proberen neutraal te zijn onvoldoende is.
De NOS word gesubsidieerd door de staat. Leuke vraag zou zijn: Stel dat het kabinet valt, nieuwe verkiezingen, rechts wint gigantisch en gaat regeren, zal de NOS dan ineens een switch naar rechts maken? Ik ben wel heel erg benieuwd.
Antwoord is nee. Journalisten en het bestuur blijven zitten. Het is wel leuk om te zien hoeveel mensen uit het bestuur, leiding en toezicht een verleden hebben in de politiek of lid zijn van een partij. Media en cultuur zijn (studie)richtingen die hoofdzakelijk links georiënteerde mensen aantrekken. Net als dat rechts georiënteerde vaker geschiedenis studeren of voor een functie bij het leger kiezen.
Harde feiten hierover vinden is lastig, omdat er nauwelijks onderzoek naar gedaan wordt. Je ziet het wel terug in bijvoorbeeld de stemming per stembus. Bijvoorbeeld de stembus bij Radboud universiteit ivt de stembus bij de tu Eindhoven.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef: Ik vraag me af wat de landelijk SGP hiervan vind.
Waarom zouden die er wat van moeten vinden?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik vraag me af wat de landelijk SGP hiervan vind.
Waarom zouden die er wat van moeten vinden?
Omdat je als politicus onder de SGP vlag vaart. Oftewel: Stel hij zegt iets, dan staat er: Tom de Nooijer (SGP) ....
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:
Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik vraag me af wat de landelijk SGP hiervan vind.
Waarom zouden die er wat van moeten vinden?
Omdat je als politicus onder de SGP vlag vaart. Oftewel: Stel hij zegt iets, dan staat er: Tom de Nooijer (SGP) ....
Is hij nog SGP lid?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik vraag me af wat de landelijk SGP hiervan vind.
Waarom zouden die er wat van moeten vinden?
Omdat je als politicus onder de SGP vlag vaart. Oftewel: Stel hij zegt iets, dan staat er: Tom de Nooijer (SGP) ....
Is hij nog SGP lid?
Landelijk wel, lokaal natuurlijk niet meer.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zita »

merel schreef:
Erik1960 schreef:In Trouw zag ik vanmorgen (ik geloof voor de tweede keer) een verslagje van Arnon Grunberg die stage loopt bij de SGP-fractie in de 2e kamer.
Klopt, erg leuk om te lezen.
Al heel wat keren meer, als ik zoek op trouw.nl op Grunberg. Leuke columns.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef:
Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik vraag me af wat de landelijk SGP hiervan vind.
Waarom zouden die er wat van moeten vinden?
Omdat je als politicus onder de SGP vlag vaart. Oftewel: Stel hij zegt iets, dan staat er: Tom de Nooijer (SGP) ....
Hij vaart als politicus niet onder de SGP vlag. Hij is een lokaal politicus en niet van de SGP.
Hij wordt dus dan ook nooit aangekondigd als Tom de Nooijer (SGP). Hooguit als Tom de Nooijer (CVO).
Dus de SGP hoeft hier helemaal niets van de vinden, voor de SGP is hij niet meer dan een lid van de partij.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Nasrani »

HersteldHervormd schreef:
Landelijk wel, lokaal natuurlijk niet meer.
Bij de SGP ben je lid van de lokale kiesvereniging en niet landelijk.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Dat kan toch wel? In ieder geval als je vrouw bent, kon dat, als de kiesvereniging niet opengesteld was.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Piet Puk »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik vraag me af wat de landelijk SGP hiervan vind.
Waarom zouden die er wat van moeten vinden?
Omdat je als politicus onder de SGP vlag vaart. Oftewel: Stel hij zegt iets, dan staat er: Tom de Nooijer (SGP) ....
Hij vaart als politicus niet onder de SGP vlag. Hij is een lokaal politicus en niet van de SGP.
Hij wordt dus dan ook nooit aangekondigd als Tom de Nooijer (SGP). Hooguit als Tom de Nooijer (CVO).
Dus de SGP hoeft hier helemaal niets van de vinden, voor de SGP is hij niet meer dan een lid van de partij.
Volgens mij loopt/liep Tom de Nooijer destijds stage bij de SGP-fractie ten tijde van de ontwikkelingen in Oldebroek. Dus geloof dat je hier zeker als SGP wat van mag vinden. Maar goed, de landelijke SGP is ook niet meer wat het is geweest. In het openbaar roepen ze iets volgens de partijstatuten en beginselen, maar achter de schermen blijken ze soms heel anders te handelen.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Volgens mij loopt/liep Tom de Nooijer destijds stage bij de SGP-fractie ten tijde van de ontwikkelingen in Oldebroek. Dus geloof dat je hier zeker als SGP wat van mag vinden. Maar goed, de landelijke SGP is ook niet meer wat het is geweest. In het openbaar roepen ze iets volgens de partijstatuten en beginselen, maar achter de schermen blijken ze soms heel anders te handelen.
Vertel
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Volgens mij loopt/liep Tom de Nooijer destijds stage bij de SGP-fractie ten tijde van de ontwikkelingen in Oldebroek. Dus geloof dat je hier zeker als SGP wat van mag vinden. Maar goed, de landelijke SGP is ook niet meer wat het is geweest. In het openbaar roepen ze iets volgens de partijstatuten en beginselen, maar achter de schermen blijken ze soms heel anders te handelen.
Vertel
Details ga ik hier niet openbaar op Refoforum plaatsen.

Maar los van dat: als je zag hoe het ging ten tijde van Lilian Janse en recent bij Paula Schot..... Er was geen enkele schroom meer om Paula te feliciteren vanuit diverse landelijke kopstukken. Het was geaccepteerd blijkbaar, maar de beginselen blijven toch onverkort staan. Ik vind daar wat van
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De SGP - een open partij

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Volgens mij loopt/liep Tom de Nooijer destijds stage bij de SGP-fractie ten tijde van de ontwikkelingen in Oldebroek. Dus geloof dat je hier zeker als SGP wat van mag vinden. Maar goed, de landelijke SGP is ook niet meer wat het is geweest. In het openbaar roepen ze iets volgens de partijstatuten en beginselen, maar achter de schermen blijken ze soms heel anders te handelen.
Vertel
Details ga ik hier niet openbaar op Refoforum plaatsen.

Maar los van dat: als je zag hoe het ging ten tijde van Lilian Janse en recent bij Paula Schot..... Er was geen enkele schroom meer om Paula te feliciteren vanuit diverse landelijke kopstukken. Het was geaccepteerd blijkbaar, maar de beginselen blijven toch onverkort staan. Ik vind daar wat van
Dus je stemt helemaal niet meer?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie