De SGP - een open partij

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Dat is een sociologische manier van kijken. Feitelijk klopt dat natuurlijk. Maar ik heb het over wat wenselijk is. En uitsluiting om de genoemde redenen is een groot gevaar. Het leidt mogelijk tot een parallelle samenleving. Een aantal boeren heeft daar al last van. Men leeft in een eigen werkelijkheid waarin de feiten maar beperkt ter zake doen, namelijk alleen voor zover men zelf het belang ervan inziet.

Ik vind het prima dat holocaustontkenning strafbaar is. Er zijn teveel domme mensen in onze samenleving om alles maar goed te vinden. Maar niet ieder dwaallicht verdient een aparte wettelijke verbodsbepaling.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Erik1960 »

J.C. Philpot schreef:
Erik1960 schreef:Ook wanneer je als ‘behang’ fungeert in zo’n programma zou je er weg moeten blijven (...)
Zelfs het behang dat in de studio aan de muur is geplakt is tegenwoordig al "guilty by association", zo ver gaat het :D
Als tegenhanger tegen het stemmige refobehang :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Erik1960 »

J.C. Philpot schreef:
DDD schreef:Welnee. Ik ben heel links, en ik ben het geheel met je eens. Bovendien heeft Tom wel rechtse standpunten, maar ik heb echt nooit iets extreemrechts uit zijn mond gehoord.
DDD schreef:Ik ben het hier helemaal mee eens. Het hele uitsluiten van mensen vanwege hun opvattingen is een gevaar voor sociale cohesie. Ik vind Baudet een gevaarlijke man, maar juist daarom moet je wel met hem in gesprek gaan. Ik zou dat zelf ook doen.
Exact!
He, nog een linkse rakker hier ;-)

Ben het eens met de stelling dat je geen mensen moet uitsluiten om hun opvattingen. Dus Baudet hoort er ook helemaal bij. Mijn bedenkingen richten zich vooral op de omroep. Ongehoord Nederland vind ik vooral een broedplaats van Ongehoord Slechte programma’s en Ongehoorde incidenten.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Dat vind ik ook. Maar dat is toch geen reden om daar niets zinnigs te willen horen?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Dat vind ik ook. Maar dat is toch geen reden om daar niets zinnigs te willen horen?
Jawel, dat is een hele goede reden. Je legitimeert daarmee ON. Maar ik vermoed dat hij vooral heel erg graag op tv is.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Dat vind ik ook. Maar dat is toch geen reden om daar niets zinnigs te willen horen?
Jawel, dat is een hele goede reden. Je legitimeert daarmee ON. Maar ik vermoed dat hij vooral heel erg graag op tv is.
En wat is daar mis mee?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Dat vind ik ook. Maar dat is toch geen reden om daar niets zinnigs te willen horen?
Jawel, dat is een hele goede reden. Je legitimeert daarmee ON. Maar ik vermoed dat hij vooral heel erg graag op tv is.
Ten eerste is ON al gelegitimeerd. Ze hebben meer dan 50.000 leden, en zijn toegelaten tot het omroepbestel.

Ten tweede geld het heel erg graag op TV zijn, niet alleen voor Tom, maar voor 99% van de landelijke politici. Tweede Kamerleden doen alles voor een beetje media aandacht: toneelspelen, liegen, boos doen, verdrietig doen, van standpunt veranderen. Maar je mening dat dat verwerpelijk is, deel ik.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 24 sep 2022, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: En wat is daar mis mee?
Wat heeft een Oldebroeks politicus te melden dat ook voor de rest van het land relevant is? Juist, helemaal niets.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Dat is dus een raar misverstand want niet aan jou ter beoordeling. Ik denk dat er geregeld veel minder zinnige bijdragen op tv zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Dat is dus een raar misverstand want niet aan jou ter beoordeling. Ik denk dat er geregeld veel minder zinnige bijdragen op tv zijn.
Er is heel veel niet aan mij ter beoordeling. Maar dat is een regel op iedereen van toepassing. Ik heb Tom de Nooijer nog nooit kunnen betrappen op uitspraken die iets toevoegen, ook op BNR niet.

Het zegt voldoende over een persoon als hij aan tafel schuift bij een omroep als ON, zeker als lokaal politicus. Die Tom is een vooral een druktemaker, verder weinig inhoud.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Dat vind ik ook. Maar dat is toch geen reden om daar niets zinnigs te willen horen?
Tja, even geleden kwam hier de kroeg, disco en bordeel voorbij. Daar kun je ook wel iets zinnigs horen. Desondanks geven velen hier er de voorkeur aan deze locaties voorbij te lopen, toch?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: De SGP - een open partij

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: En wat is daar mis mee?
Wat heeft een Oldebroeks politicus te melden dat ook voor de rest van het land relevant is? Juist, helemaal niets.
Begrijp ik nu goed dat je mensen niet alleen beoordeelt op opleiding maar ook op hun woonplaats?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Dat is dus een raar misverstand want niet aan jou ter beoordeling. Ik denk dat er geregeld veel minder zinnige bijdragen op tv zijn.
Er is heel veel niet aan mij ter beoordeling. Maar dat is een regel op iedereen van toepassing. Ik heb Tom de Nooijer nog nooit kunnen betrappen op uitspraken die iets toevoegen, ook op BNR niet.

Het zegt voldoende over een persoon als hij aan tafel schuift bij een omroep als ON, zeker als lokaal politicus. Die Tom is een vooral een druktemaker, verder weinig inhoud.
Uiteraard. Maar als omroepen hem wel uitnodigen, dan zal het volgens de redactie wel iets toevoegen. En dat is wél een relevant criterium.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Dat is dus een raar misverstand want niet aan jou ter beoordeling. Ik denk dat er geregeld veel minder zinnige bijdragen op tv zijn.
Er is heel veel niet aan mij ter beoordeling. Maar dat is een regel op iedereen van toepassing. Ik heb Tom de Nooijer nog nooit kunnen betrappen op uitspraken die iets toevoegen, ook op BNR niet.

Het zegt voldoende over een persoon als hij aan tafel schuift bij een omroep als ON, zeker als lokaal politicus. Die Tom is een vooral een druktemaker, verder weinig inhoud.
Uiteraard. Maar als omroepen hem wel uitnodigen, dan zal het volgens de redactie wel iets toevoegen. En dat is wél een relevant criterium.
Precies. Jammer dat persoonlijke afkeur zo groot wordt gemaakt door onze ambtenaar.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef:Begrijp ik nu goed dat je mensen niet alleen beoordeelt op opleiding maar ook op hun woonplaats?
Ik beoordeel mensen op basis van relevante opleiding en kennis en ervaring. Dat is een belangrijke nuance.

En een lokale politicus, toevalligerwijs uit Oldebroek, heeft helemaal niet zinnigs te vertellen op een landelijke zender als het niet gaat over specifieke lokale problemen. Zeker niet als het een omroep betreft waar complottheorieën en racisme welig tieren.
Plaats reactie