De SGP - een open partij

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/951400-onrust ... ergadering

Gelukkig blijkt hieruit dat de landelijke partij wel wat verstandiger is.
Het lokale bestuur heeft dringende en unanieme adviezen vanuit de landelijke partijgeledingen naast zich neergelegd en heeft daarmee, in samenspraak met de huidige fractie, eigenstandig gehandeld.”
Het blijft een bijzondere kwestie.
De Oldebroekse SGP-fractievoorzitter, die binnenkort stopt als raadslid, noemt De Nooijer een „toptalent” met wie hij afgelopen jaren „prima” samenwerkte. „Ik had hem graag op de kieslijst gezien maar het Oldebroekse SGP-bestuur heeft anders beslist.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/951400-onrust ... ergadering

Gelukkig blijkt hieruit dat de landelijke partij wel wat verstandiger is.
Het lokale bestuur heeft dringende en unanieme adviezen vanuit de landelijke partijgeledingen naast zich neergelegd en heeft daarmee, in samenspraak met de huidige fractie, eigenstandig gehandeld.”
Het blijft een bijzondere kwestie.
De Oldebroekse SGP-fractievoorzitter, die binnenkort stopt als raadslid, noemt De Nooijer een „toptalent” met wie hij afgelopen jaren „prima” samenwerkte. „Ik had hem graag op de kieslijst gezien maar het Oldebroekse SGP-bestuur heeft anders beslist.
https://www.locourant.nl/nieuws/politie ... -oldebroek
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Refiosi »

Waarom zit jij er zo bovenop als CU-er? Bemoei je met je eigen partij.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Goede vraag.

Ik vind het gewoon een interessant onderwerp. Ik volg de politiek en we hebben het hier over een van de zeldzame uitgesproken christelijke influencers van Nederland. Dat heeft met zijn partij weinig te maken. Qua opvattingen vind ik hem veel te rechts, maar voor zulke mensen moet toch binnen de SGP ook plek zijn?

En ik wilde even duidelijk maken dat dit natuurlijk wel een kwestie is met een landelijke uitstraling, anders dan ambtenaar meent.
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Refiosi »

DDD schreef:Goede vraag.

Ik vind het gewoon een interessant onderwerp. Ik volg de politiek en we hebben het hier over een van de zeldzame uitgesproken christelijke influencers van Nederland. Dat heeft met zijn partij weinig te maken. Qua opvattingen vind ik hem veel te rechts, maar voor zulke mensen moet toch binnen de SGP ook plek zijn?
Maar lokaal gaan het bestuur en de leden erover of hij wel of niet op de lijst komt. Ik snap niet waarom jij je er druk over maakt. Maar het mag natuurlijk wel, al vind ik het niet fris.
En ik wilde even duidelijk maken dat dit natuurlijk wel een kwestie is met een landelijke uitstraling, anders dan ambtenaar meent.
Het is een lokale kwestie met landelijke uitstraling.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik maak mij er druk over, omdat ik mij groen en geel erger aan jaloezie en andere kleinzielige motieven om iemand die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, een kopje kleiner te maken.

Dit soort dingen verdient het om krachtig te worden bestreden. Maar goed. Niet perse door mij ofzo. :)

Ik maak me trouwens net zo druk om het ontslag van de burgemeester van Scherpenzeel.

Wat is trouwens het probleem daarmee? Waarom zou het onfris zijn?
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Refiosi »

Dat je als GG-er je stem en krachten geeft aan de CU, wat een bijzondere move is, en dan toch nog allerlei balken en splinters bij de SGP meent te moeten aanstippen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Er zijn een heleboel gg-ers die op de ChristenUnie stemmen. Het zijn ook echt partijen die een verschillend accent leggen. Maar goed, ik heb altijd goed met de SGP samengewerkt en dus zie ik niet in waarom ik hier niet iets van mag vinden.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Er zijn een heleboel gg-ers die op de ChristenUnie stemmen. Het zijn ook echt partijen die een verschillend accent leggen. Maar goed, ik heb altijd goed met de SGP samengewerkt en dus zie ik niet in waarom ik hier niet iets van mag vinden.
Noem eens wat percentages, want uitdrukkingen als een hele boel zijn best wel relatief.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik heb geen flauw idee. Ik weet dat er een aantal gemeenteraadsleden lid is van de GG. Verder weet ik een aantal leden van de kerk dat ChristenUnie stemt. Maar dat zijn voornamelijk persoonlijke ervaringen. Ik ga mijn vingers er niet aan branden of dan 10 of 30 procent is. Zulke dingen kunnen over het hele land bezien bovendien erg verschillen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De SGP - een open partij

Bericht door pierre27 »

Refiosi schreef:Dat je als GG-er je stem en krachten geeft aan de CU, wat een bijzondere move is, en dan toch nog allerlei balken en splinters bij de SGP meent te moeten aanstippen.
Ik zie niet echt in waarom je kerkgenootschap bepalend is voor een politieke keuze. Los van het feit dat ik zowel weinig op met de meeste GG-ers als ook de mensen van de SGP en CU.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De SGP - een open partij

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Ik heb geen flauw idee. Ik weet dat er een aantal gemeenteraadsleden lid is van de GG. Verder weet ik een aantal leden van de kerk dat ChristenUnie stemt. Maar dat zijn voornamelijk persoonlijke ervaringen. Ik ga mijn vingers er niet aan branden of dan 10 of 30 procent is. Zulke dingen kunnen over het hele land bezien bovendien erg verschillen.
Groot gelijk dat je jouw vingers er niet aan wil branden omdat de uitslag wel eens heel verrassend kan zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Refiosi »

Iedereen mag doen waar hij zelf zin in heeft. En zeker als dat gaat over je politieke keuzes. Al moet je die keuzes wel maken voor Gods aangezicht en moet je die ook kunnen verantwoorden.

Ik ben de laatste om iemand daarbij een strobreed in de weg te leggen. Maar een bijzondere move is het wel; doorgaans sluit de SGP het meest aan bij de Bijbelse normen en waarden zoals die o.a. ook in de GG worden voorgestaan. Ik heb weleens wat meegekregen van een partijdag of congres van de ChristenUnie, maar daarbij kon ik me niet echt thuisvoelen.

Zonder overigens het goede werk van de ChristenUnie tekort te willen doen. Er gaat van hen in de landsregering een weerhoudende kracht uit, die niet licht te onderschatten is en waarvoor gebed ook nodig en geboden is.
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

Refiosi schreef:Iedereen mag doen waar hij zelf zin in heeft. En zeker als dat gaat over je politieke keuzes. Al moet je die keuzes wel maken voor Gods aangezicht en moet je die ook kunnen verantwoorden.

Ik ben de laatste om iemand daarbij een strobreed in de weg te leggen. Maar een bijzondere move is het wel; doorgaans sluit de SGP het meest aan bij de Bijbelse normen en waarden zoals die o.a. ook in de GG worden voorgestaan. Ik heb weleens wat meegekregen van een partijdag of congres van de ChristenUnie, maar daarbij kon ik me niet echt thuisvoelen.

Zonder overigens het goede werk van de ChristenUnie tekort te willen doen. Er gaat van hen in de landsregering een weerhoudende kracht uit, die niet licht te onderschatten is en waarvoor gebed ook nodig en geboden is.
Er zijn best wat mensen die landelijk anders stemmen dan lokaal. Ik ken zelf zo al 10 mensen die landelijk CU stemmen omdat ze denken dat 'die meer kans maken om mee te regeren en dus een dempend effect op liberaal beleid kunnen hebben'. Plaatselijk kunnen sommige SGP-afdelingen heel steil opereren, waardoor mensen daar CU stemmen.
Andersom zal ook voorkomen. Daarnaast ken ik veel mensen die gerust SGP zouden stemmen, als we (meer) vrouwen toe zouden laten.
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Refiosi schreef:Dat je als GG-er je stem en krachten geeft aan de CU, wat een bijzondere move is, en dan toch nog allerlei balken en splinters bij de SGP meent te moeten aanstippen.
Ik zie niet echt in waarom je kerkgenootschap bepalend is voor een politieke keuze. Los van het feit dat ik zowel weinig op met de meeste GG-ers als ook de mensen van de SGP en CU.
Je laatste zin is heel cryptisch.
Plaats reactie