Presidentsverkiezingen USA 2020

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jeremiah »

Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Trump gaat in 2024 gewoon weer voor een nieuw presidentschap hoor, de komende 4jaar gaat ie campagne voeren.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

Jeremiah schreef:
Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Trump gaat in 2024 gewoon weer voor een nieuw presidentschap hoor, de komende 4jaar gaat ie campagne voeren.
Pence zou ik graag als President willen zien.
Echter heb ik het idee alsof Trump nog iets in zijn schild voert. Ik ben er niet gerust op wat er gaat komen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
Jeremiah schreef:
Zita schreef:Vooruitblikkend: 2025, wordt dat Pence for President? Of heeft hij die ambitie niet?
Trump gaat in 2024 gewoon weer voor een nieuw presidentschap hoor, de komende 4jaar gaat ie campagne voeren.
Pence zou ik graag als President willen zien.
Echter heb ik het idee alsof Trump nog iets in zijn schild voert. Ik ben er niet gerust op wat er gaat komen.
Waarom. Ja ik geloof dat hij oprecht is, maar niet perse dat hij kundig is. En hij heeft wel al die tijd Trump gevolgd, dat lijkt een nadeel te worden. De republikeinen moeten nu ook iets doen. Of afstand nemen van Trump en weer een echt conservatieve koers in plaats van een boze koers gaan varen. Of ze blijven populistisch.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door DDD »

ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door ZWP »

DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/909278-hoe-is ... mp-steunen

Een mooi artikel van dr. H. Klink.
Inderdaad!
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Hendrien »

Wat bizar dat Trump allerlei mensen gratie kan verlenen! Weet iemand hoe dat zit? In ons land is dat toch ondenkbaar?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:Wat bizar dat Trump allerlei mensen gratie kan verlenen! Weet iemand hoe dat zit? In ons land is dat toch ondenkbaar?
Dat doet elke aftredende president, tenminste, dat mag hij.
Het is wel bizar dat hij gevangenen vrijlaat die jarenlang mensen afgeperst en bedreigd hebben. Zij zullen nu in schrik afwachten denk ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Hendrien schreef:Wat bizar dat Trump allerlei mensen gratie kan verlenen! Weet iemand hoe dat zit? In ons land is dat toch ondenkbaar?
Dat doet elke aftredende president, tenminste, dat mag hij.
Het is wel bizar dat hij gevangenen vrijlaat die jarenlang mensen afgeperst en bedreigd hebben. Zij zullen nu in schrik afwachten denk ik.
Niemand heeft zoveel gevangenen gratie verleent als Obama, althans als je het vergelijkt met presidenten vóór hem. Van Trump weet ik het totale aantal niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
Hendrien schreef:Wat bizar dat Trump allerlei mensen gratie kan verlenen! Weet iemand hoe dat zit? In ons land is dat toch ondenkbaar?
Dat doet elke aftredende president, tenminste, dat mag hij.
Het is wel bizar dat hij gevangenen vrijlaat die jarenlang mensen afgeperst en bedreigd hebben. Zij zullen nu in schrik afwachten denk ik.
Niemand heeft zoveel gevangenen gratie verleent als Obama, althans als je het vergelijkt met presidenten vóór hem. Van Trump weet ik het totale aantal niet.
In totaal krijgen 73 mensen gratie. Ook krijgen 70 mensen strafvermindering, maakte het Witte Huis bekend.
RTLnieuws
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door eilander »

Je moet kijken naar de totale ambtsperiode. Obama verleende in zijn laatste ambtstermijn 1.023 keer gratie (totale of gedeeltelijke).
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Nathanaël »

Hendrien schreef:Wat bizar dat Trump allerlei mensen gratie kan verlenen! Weet iemand hoe dat zit? In ons land is dat toch ondenkbaar?
In ons land is het niet ondenkbaar. Ook wij hebben een gratiewet. Alleen ligt de bevoegdheid bij ons niet bij de minister-president, maar bij de koning. Overigens heb ik geen idee hoe vaak een gratieverzoek in Nederland wordt ingewilligd.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Hendrien »

eilander schreef:Je moet kijken naar de totale ambtsperiode. Obama verleende in zijn laatste ambtstermijn 1.023 keer gratie (totale of gedeeltelijke).
Heel vreemd eigenlijk. Dat ondermijn je toch de rechterlijke macht?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

eilander schreef:Je moet kijken naar de totale ambtsperiode. Obama verleende in zijn laatste ambtstermijn 1.023 keer gratie (totale of gedeeltelijke).
Het maakt natuurlijk wel uit wie gratie krijgt. Een Chelsea Manning die oorlogsmisdaden openbaarde en daarvoor gestraft werd is een ander verhaal dan een afperser. Of een veroordeelde drugsgebruiker die geen goede advocaat kon betalen is anders dan een rijke fraudeur. Maar Trump heeft in ieder geval niet zijn familie gratie verleend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
eilander schreef:Je moet kijken naar de totale ambtsperiode. Obama verleende in zijn laatste ambtstermijn 1.023 keer gratie (totale of gedeeltelijke).
Het maakt natuurlijk wel uit wie gratie krijgt. Een Chelsea Manning die oorlogsmisdaden openbaarde en daarvoor gestraft werd is een ander verhaal dan een afperser. Of een veroordeelde drugsgebruiker die geen goede advocaat kon betalen is anders dan een rijke fraudeur. Maar Trump heeft in ieder geval niet zijn familie gratie verleend.
Geen idee of Obama alleen lieve gevangenen heeft vrijgelaten, en Trump alleen maar schurken.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

eilander schreef:
parsifal schreef:
eilander schreef:Je moet kijken naar de totale ambtsperiode. Obama verleende in zijn laatste ambtstermijn 1.023 keer gratie (totale of gedeeltelijke).
Het maakt natuurlijk wel uit wie gratie krijgt. Een Chelsea Manning die oorlogsmisdaden openbaarde en daarvoor gestraft werd is een ander verhaal dan een afperser. Of een veroordeelde drugsgebruiker die geen goede advocaat kon betalen is anders dan een rijke fraudeur. Maar Trump heeft in ieder geval niet zijn familie gratie verleend.
Geen idee of Obama alleen lieve gevangenen heeft vrijgelaten, en Trump alleen maar schurken.
Geen van beide. https://www.justice.gov/pardon/obama-pardons
Ik heb wel het idee dat de pardons van Obama niet erg controversieel waren (Manning was de meest controversiële, en daar is echt een goed punt te maken dat hij -toen nog- als klokkenluider iets heel goede heeft gedaan). Maar zoals ik aangaf valt Trump hier alles mee. Bannon gratie verlenen is natuurlijk controversieel, maar ik had duidelijkere vriendjespolitiek verwacht.

Trump is duidelijk wel minder controversieel dan Clinton met Marc Rich of Nixon met Lt Calley. De eerste lijkt pure omkoperij en oorlogsmisdadigers als Calley horen echt langer achter tralies. Dit is vergelijkbaar met het pardon wat de terroristen die de Rainbow Warrior lieten zinken kregen. Maar daar had eigenlijk de Franse president voor in de bak moeten draaien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie