Tweede Kamerverkiezingen 2021

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door parsifal »

Mijn stem voor CU is nog niet geteld. Laten we hopen dat het voor die extra zetel zorgt :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door DDD »

John Galt schreef:
Delftenaar schreef:Al die Engelse termen kun je toch wel gewoon n het Nederlands zeggen?
Ja, ik weet dat de media vooral Nederengels spreekt. En dat in Amsterdam Engels de voertaal is. En dus alle Nederlandstaligen zich schamen voor hun taal.
Waarom?.
Wat wou je ervan maken? "Uitgangspeiling"? Dan ook graag "voorspelling" in plaats van het Griekse "prognose".
Dat lijken mij twee uitstekende alternatieven. Ik heb gisterenavond - vanwege een bingokaart op een (zeer kleinschalig) verkiezingsfeestje, voordat iemand denkt dat ik niets beters te doen heb :) - vijf uur zitten opletten of het woordje peilingen op tv aan de orde kwam, maar ik heb het niet één keer gehoord.

Dat vind ik toch wel schokkend. Net als het onbenul van de presentatrice die niet wist wie de achterban van de ChristenUnie vormen en hoe je Weststellingwerf uitspreekt.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Hollander »

DDD schreef:(...) Dat vind ik toch wel schokkend. Net als het onbenul van de presentatrice die niet wist wie de achterban van de ChristenUnie vormen en hoe je Weststellingwerf uitspreekt.
En dat ze de Biblebelt wel heel ver naar het noorden positioneerde. Misschien uitte ze haar diepste wens.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door HersteldHervormd »

John Galt schreef:
HersteldHervormd schreef:
John Galt schreef:Wat is daar triest aan? De SGP is in een stuk of 8 gemeenten de grootste partij. Dat kunnen niet veel partijen zeggen. Het SGP-electoraat is gewoon heel erg geconcentreerd. Of dat ideaal is, weet ik niet. Maar triest?
1,2 miljoen burgers.

En dan 1200 SGP stemmers.
Natuurlijk is dat triest, hoeveel Bijbelgetrouwe christenen vind je er dan?
Wat let je om er te gaan wonen? Dan zijn er 1201. We hoeven niet perse met ons allen in Ridderkerk, Veenendaal, Nunspeet en Urk te gaan wonen.
Beetje rare, onzinnige reactie. Ik neem je voortaan met een paar flinke korrels zout ::bye
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 18 mar 2021, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Delftenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Dat komt volgens neer op een slordige 1200 stemmen.
Iedere verkiezing weer verbaast het mij dat in (Zuid-) Limburg nog zoveel mensen op de SGP stemmen. En dus voor een christelijke partij kiezen.
Tegen de SGP zou ik zeggen: probeer naast de "eigen" achterban in Urk, Barneveld, Staphorst etc. ook die onbekende kiezer (wellicht Rooms) in Limburg of rond Schagen te bereiken. Daar zit potentieel om toch die vierde zetel te halen.
Ik denk toch inderdaad streng katholieke mensen, wat denk jij?
Eigenlijk had ik hetzelfde idee, waarom niet gewoon een beetje in Limburg wat stemmen los te peuteren.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door refo »

Delftenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Dat komt volgens neer op een slordige 1200 stemmen.
Iedere verkiezing weer verbaast het mij dat in (Zuid-) Limburg nog zoveel mensen op de SGP stemmen. En dus voor een christelijke partij kiezen.
Tegen de SGP zou ik zeggen: probeer naast de "eigen" achterban in Urk, Barneveld, Staphorst etc. ook die onbekende kiezer (wellicht Rooms) in Limburg of rond Schagen te bereiken. Daar zit potentieel om toch die vierde zetel te halen.
Als je er gaat campagnevoeren, haken ze misschien juist af. Nu zijn het waarschijnlijk proteststemmen. In plaats van PVV of Forum stemmen ze fatsoenlijke mensen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

HersteldHervormd schreef:
John Galt schreef:
HersteldHervormd schreef:
John Galt schreef:Wat is daar triest aan? De SGP is in een stuk of 8 gemeenten de grootste partij. Dat kunnen niet veel partijen zeggen. Het SGP-electoraat is gewoon heel erg geconcentreerd. Of dat ideaal is, weet ik niet. Maar triest?
1,2 miljoen burgers.

En dan 1200 SGP stemmers.
Natuurlijk is dat triest, hoeveel Bijbelgetrouwe christenen vind je er dan?
Wat let je om er te gaan wonen? Dan zijn er 1201. We hoeven niet perse met ons allen in Ridderkerk, Veenendaal, Nunspeet en Urk te gaan wonen.
Beetje rare, onzinnige reactie. Ik neem je voortaan met een paar flinke korrels zout ::bye
Ga gerust je gang!
Maar hiervóór schreef ik al iets over concentratie van SGP'ers. (Waar jij dan weer niet op in ging. En toen nam je me nog wel zoutloos.) Ik begijp niet dat het triesster is dat in gemeente A de SGP maar 10 stemmen heeft en in gemeente B 5000 dan wanneer er in allebei 2505 SGP stemden. Als je dat wel triester vindt, moet je gaan spreiden. En wat is er dan logischer dan zelf te beginnen?
Who is John Galt? :quoi
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Nogmaals, ik vind het wel erg dat er in héél Limburg maar zo een klein gedeelte nog zich verwant voelt met de SGP.
En dat het in andere gemeente een heel stuk meer is, staat daar los van.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

HersteldHervormd schreef:Nogmaals, ik vind het wel erg dat er in héél Limburg maar zo een klein gedeelte nog zich verwant voelt met de SGP.
En dat het in andere gemeente een heel stuk meer is, staat daar los van.
Maar dan is de vraag: Wat ga jij daaraan doen?
Who is John Galt? :quoi
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door gallio »

HersteldHervormd schreef:Nogmaals, ik vind het wel erg dat er in héél Limburg maar zo een klein gedeelte nog zich verwant voelt met de SGP.
En dat het in andere gemeente een heel stuk meer is, staat daar los van.
Het is juist een stuk meer dan voorgaande verkiezingen. Meestal haalde de SGP maar zo'n 300 stemmen in Limburg. Wees dankbaar voor de extra stemmen ipv te mopperen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Mara »

Op Family7 zag ik de jongere generatie SGPers, w.o. Paula Schot.
Ik vind het er wel veelbelovend uitzien. De partij krijgt zo een frissere uitstraling voor de jongeren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Ouddorp »

Ook opvallend, gisteren op NOS.nl. Onder 18-24 jarigen is de SGP groter dan de CU. Als alleen deze groep mocht stemmen zou de SGP 3 zetels halen en de CU 2: h[url]ttps://nos.nl/op3/artikel/2373171-wat-als-alleen-jonge-mensen-hadden-gestemd.html[/url]
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door J.C. Philpot »

Ouddorp schreef:Ook opvallend, gisteren op NOS.nl. Onder 18-24 jarigen is de SGP groter dan de CU. Als alleen deze groep mocht stemmen zou de SGP 3 zetels halen en de CU 2: h[url]ttps://nos.nl/op3/artikel/2373171-wat-als-alleen-jonge-mensen-hadden-gestemd.html[/url]
Het grappige is dat "50+" blijkbaar onder 18-24 jarigen net zo populair is als bij de ouderen. Onder 18-24 jarigen zouden die ook 1 zetel hebben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
Ouddorp schreef:Ook opvallend, gisteren op NOS.nl. Onder 18-24 jarigen is de SGP groter dan de CU. Als alleen deze groep mocht stemmen zou de SGP 3 zetels halen en de CU 2: h[url]ttps://nos.nl/op3/artikel/2373171-wat-als-alleen-jonge-mensen-hadden-gestemd.html[/url]
Het grappige is dat "50+" blijkbaar onder 18-24 jarigen net zo populair is als bij de ouderen. Onder 18-24 jarigen zouden die ook 1 zetel hebben.
Gezien de exit-polls zou ik dit soort resultaten wel met een korreltje zout nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Hollander »

J.C. Philpot schreef:
Ouddorp schreef:Ook opvallend, gisteren op NOS.nl. Onder 18-24 jarigen is de SGP groter dan de CU. Als alleen deze groep mocht stemmen zou de SGP 3 zetels halen en de CU 2: h[url]ttps://nos.nl/op3/artikel/2373171-wat-als-alleen-jonge-mensen-hadden-gestemd.html[/url]
Het grappige is dat "50+" blijkbaar onder 18-24 jarigen net zo populair is als bij de ouderen. Onder 18-24 jarigen zouden die ook 1 zetel hebben.
Het stemt in ieder geval overeen met wat ik hier op school hoor. Meerdere leerlingen kwamen bij 50Plus uit met stemwijzers. Dat zegt natuurlijk niet zoveel over het uiteindelijke stemgedrag, maar het viel mij wel op. We hebben het maar geïnterpreteerd dat 50Plus vooral gaat over gewicht en niet over leeftijd.
Plaats reactie