Lidmaatschap politieke partij

Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door Zeeuw »

John Galt schreef:Zijn jullie eigenlijk lid van een politieke partij? Waarom (niet)?
ja, al een jaar of 21. Zelf politiek actief geweest.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door Panny »

Ik ben lid van de SGP maar ga nooit naar vergaderingen maar betaal wel netjes de contributie ;)
Ik vind dat ze alle steun verdienen. Ze doen goed werk!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door Herman »

John Galt schreef:Zijn jullie eigenlijk lid van een politieke partij? Waarom (niet)?
Ja, ik heb altijd belangstelling voor maatschappelijke ontwikkelingen, dus dan ben je sneller lid. Het was ook een zekere mate van vanzelfsprekend om lid te worden. Uiteindelijk ben ik na de sgp-jongeren nooit actief geworden in de gewone kiesvereniging en ik zou daar nu ook geen tijd voor hebben.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door Hollander »

Piet Puk schreef:Een beetje jammer deze opmerking. Volgens mij twijfel je er aan of het wel echte principes zijn. Voor mij wel, voor jou misschien niet. Maar over wie zegt dat dan wat? Ook dat is een vraag die we beiden moeilijk kunnen beantwoorden.
Nee hoor, ik heb alleen geen behoefte aan een discussie over (ongedefinieerde) principes die zgn. intern bij de SGP niet (meer) ter discussie staan. Je sleept de lekker klinkende term "op de helling" er ook nog bij. Klinkt als goedkope kritiek. Daarom hoop ik dat je het over echte principes hebt.

Verder laat ik dit niet-concrete zijspoor voor wat het is.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door John Galt »

"Voor principes ga je de brandstapel op, anders zijn het meningen" stond pas in het RD. Dus daar kun je het aan afmeten.
Maar zolang je lid bent, kun je je invloed uitoefenen, als je je lidmaatschap opzegt, verlies je dat recht.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door J.C. Philpot »

John Galt schreef:Zijn jullie eigenlijk lid van een politieke partij? Waarom (niet)?
Jazeker, van de politieke partij ;). Om Schrift Gebonden Politiek te steunen. Ik ben verder niet actief.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door John Galt »

Je steunt een partij natuurlijk op meerdere manieren als je lid bent
a) door je contributie
b) door je inbreng
c) doordat een partij overheidssubsidie krijgt op basis van het aantal leden
Dus ook al ben je niet actief, dan nog ben je belangrijk voor een partij.

In 2006 werd ik als lid gevraagd aan het verkiezingsprogramma mee te schrijven. Een of twee van mijn ideeën kwamen vervolgens na de verkiezingen in het programma van het nieuwe college van B&W. Zo zie je dat je als actief lid rechtstreeks invloed kunt uitoefenen op het beleid in je gemeente, al ben je maar 1 inwoner van de 150.000.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Lidmaatschap politieke partij

Bericht door Van Ewijk »

John Galt schreef:Zijn jullie eigenlijk lid van een politieke partij? Waarom (niet)?
Nee.
Omdat ik behalve mijn geloof geen enkele verbintenis wens aan te gaan met welke ideologie dan ook.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie