Formatie nieuw kabinet 2021

Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Jij vergeet dat de CU van af het begin heeft gezegd dat het niet voor de hand ligt dat zij zouden toetreden tot het nieuwe kabinet. Zij hoeven niet zo nodig en dat ligt voor D66 echt anders.
Daar heeft Segers natuurlijk spijt van als haren op zijn hoofd. En ik was het ook niet met hem eens. Het kabinet heeft gewoon een meerderheid behouden, hetzij in een iets andere samenstelling.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: Jij vergeet dat de CU van af het begin heeft gezegd dat het niet voor de hand ligt dat zij zouden toetreden tot het nieuwe kabinet. Zij hoeven niet zo nodig en dat ligt voor D66 echt anders.
Daar heeft Segers natuurlijk spijt van als haren op zijn hoofd. En ik was het ook niet met hem eens. Het kabinet heeft gewoon een meerderheid behouden, hetzij in een iets andere samenstelling.
Jij was even het land uit tijdens het aftreden van dit kabinet vanwege het toeslagenschandaal?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Jij was even het land uit tijdens het aftreden van dit kabinet vanwege het toeslagenschandaal?
Dat zie ik als een brede politieke verantwoordelijkheid, van parlement en kabinet.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door gallio »

Ambtenaar schreef: Daar heeft Segers natuurlijk spijt van als haren op zijn hoofd...
Geen spijt dus?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef:
Jij was even het land uit tijdens het aftreden van dit kabinet vanwege het toeslagenschandaal?
Dat zie ik als een brede politieke verantwoordelijkheid, van parlement en kabinet.
Feitelijk klopt dit wel. De PvdA heeft hier ook een behoorlijke rol in gespeeld. Asscher is niet voor niets afgetreden. Dat willen ze zelf het liefst vergeten, maar dat is wel zo. Jammer dat de linkse media daar zo weinig over zegt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door refo »

Laten we eerst maar eens kijken wat er gebeurt. Als ik de informateur goed begrijp, komt er een overeenkomst op hoofdlijnen. Dan worden er ministers bij gezocht die een plan maken aan de hand van die hoofdlijnen. Tijdens het constituerend beraad (dat daardoor langer gaat duren dan een uur) komen deze plannen aan de orde. Aan het eind van het beraad is er gewoonlijk een nieuw kabinet.
Wel interessant, want als je dan nog dwars gaat liggen, ben je echt een breker en een wegloper.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Ik ben benieuwd hoe de formatie zal gaan lopen met de berichtgeving rondom Hoekstra.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Job »

merel schreef:Ik ben benieuwd hoe de formatie zal gaan lopen met de berichtgeving rondom Hoekstra.
Vind jij het een stinkend zaakje? Ik krijg sterk het gevoel van een microstormpje in een borrelglaasje water. De verslaggevers van dienst melden dat hij niets tegen de regels heeft gedaan. Nou dan, waarom zoveel publiciteit? Dit lijkt voor mij op alles aangrijpen om de laatste restjes kabinet nog in diskrediet te brengen, waar ik opzich niks op tegen heb en ik voel wel in de behoefte mee, maar dan moet het wel goed gegrond zijn.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Job schreef:
merel schreef:Ik ben benieuwd hoe de formatie zal gaan lopen met de berichtgeving rondom Hoekstra.
Vind jij het een stinkend zaakje? Ik krijg sterk het gevoel van een microstormpje in een borrelglaasje water. De verslaggevers van dienst melden dat hij niets tegen de regels heeft gedaan. Nou dan, waarom zoveel publiciteit? Dit lijkt voor mij op alles aangrijpen om de laatste restjes kabinet nog in diskrediet te brengen, waar ik opzich niks op tegen heb en ik voel wel in de behoefte mee, maar dan moet het wel goed gegrond zijn.
Tegenwoordig wordt alles aangegrepen om 'de heisa van die week' te kunnen maken. Heel ergerlijk.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Job »

merel schreef:
Job schreef:
merel schreef:Ik ben benieuwd hoe de formatie zal gaan lopen met de berichtgeving rondom Hoekstra.
Vind jij het een stinkend zaakje? Ik krijg sterk het gevoel van een microstormpje in een borrelglaasje water. De verslaggevers van dienst melden dat hij niets tegen de regels heeft gedaan. Nou dan, waarom zoveel publiciteit? Dit lijkt voor mij op alles aangrijpen om de laatste restjes kabinet nog in diskrediet te brengen, waar ik opzich niks op tegen heb en ik voel wel in de behoefte mee, maar dan moet het wel goed gegrond zijn.

Tegenwoordig wordt alles aangegrepen om 'de heisa van die week' te kunnen maken. Heel ergerlijk.
Inderdaad, relletjesjournalistiek. Al begrijp ik het momenteel wel meer dan anders, er zit veel onvrede over echt grote, nare zaken waar men geen grip op krijgt. Daardoor worden alle randzaken nu ook gretig aangegrepen geloof ik.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door CvdW »

Integer handelen is belangrijk. Wanneer er geen regels overtreden zijn dan kan er gewoon mee worden doorgegaan. Schijnbaar voelde het toch niet helemaal lekker. Ook over geld in het buitenland dient belasting te worden betaald. Hoe is dit geregeld?
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

CvdW schreef:Integer handelen is belangrijk. Wanneer er geen regels overtreden zijn dan kan er gewoon mee worden doorgegaan. Schijnbaar voelde het toch niet helemaal lekker. Ook over geld in het buitenland dient belasting te worden betaald. Hoe is dit geregeld?
De vraag is of het moreel te verantwoorden is. Henk en Ingrid hebben niet de mogelijkheid om fiscaal vriendelijk te beleggen, ze kunnen geen dure adviseurs inhuren om hun niet bestaande vermogen te beleggen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Herman »

CvdW schreef:Integer handelen is belangrijk. Wanneer er geen regels overtreden zijn dan kan er gewoon mee worden doorgegaan. Schijnbaar voelde het toch niet helemaal lekker. Ook over geld in het buitenland dient belasting te worden betaald. Hoe is dit geregeld?
De waarde moet je opgeven in box 3 en gezien de hoogte van het bedrag (rond € 26.000) valt het ook nog onder de vrijstelling als de heer Hoekstra geen ander vermogen heeft.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door parsifal »

CvdW schreef:Integer handelen is belangrijk. Wanneer er geen regels overtreden zijn dan kan er gewoon mee worden doorgegaan. Schijnbaar voelde het toch niet helemaal lekker. Ook over geld in het buitenland dient belasting te worden betaald. Hoe is dit geregeld?
Ben ik het mee eens. In dit geval lijkt het wel een storm in een glas water. Het gaat om een bedrag dat voor mij veel is, maar voor serieuze investering en fraude nu ook niet echt de moeite waard is. Twaalf jaar geleden deed men ook iets minder moeilijk over bedrijven in belastingparadijzen (Nederland is zelf vrij schuldig op dit gebied). Als het bedrijf waarin hij investeerde inderdaad van een vriend van Hoekstra is, begrijp ik helemaal dat hij niet al te veel verder heeft gekeken (hij was nog geen politicus toen).

Wel denk ik dat je als politicus soms beter moet handelen dan de wet vereist. Maar in dit geval lijkt me het echt een storm in een glas water. Hoekstra heeft als politicus onder zijn verantwoording wel meer dingen laten gebeuren die m.i. aftredenswaardig zijn dan dit dingetje.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door GerefGemeente-lid »

https://www.rd.nl/artikel/954917-na-cda ... tieakkoord

Beter dan 4 jaar geleden... Duidt dat op een hoopvolle stemming voor de medisch-etische kwesties e.d.?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie