Formatie nieuw kabinet 2021

MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Weet iemand waarom Rusland een 'compliment' uitdeelt aan de SD? Het communistische Rusland geeft een compliment aan uiterst-rechts, dat is toch wel apart vind ik zelf.

Bron (bericht 16:11)
https://live.aftonbladet.se/val2022/new ... .Ahq03ElyL

Overigens weet ik even niet in welk topic dit hoort.
Rusland communistisch? Dat is alweer een tijdje geleden. Sverige Demokraterna is trouwens niet zo extreem rechts (al hebben ze zeker een foute geschiedenis en trekken ze gespuis aan) het is meer Ja21 dan FvD of PVV.

Ze zijn wel populistisch, wat in Zweden tijdens de pandemie de gekke situatie gaf dat de meest rechtse partij juist meer maatregelen wilde en scholen dicht wilde.
Ik heb wel gehoord dat je niet zomaar een bedrijf kan starten in Rusland en de rijkste mensen ( oligarchen) zijn erg afhankelijk van Poetin, dus echt een liberale vrije markt economie zou ik het ook niet noemen, eerder een corrupte vriendjespolitiek economie.
In Rusland was het zo dat de oligarchen de politiek beheerste. Poetin heeft dit omgedraaid (meesterzet), waardoor de oligarchen onder zijn invloed staan. Als Poetin je niet mag ,dan breekt hij je reputatie en bedrijf en als hij je mag krijg je grote deals. De oligarchen zijn een groot deel van hun politieke macht kwijt, maar krijgen een politiek stabiel klimaat waarin ze rijk blijven. Zonder Poetin is de kans groot dat bijvoorbeeld hun oliebronnen door de staat afgepakt worden.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef:
Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Weet iemand waarom Rusland een 'compliment' uitdeelt aan de SD? Het communistische Rusland geeft een compliment aan uiterst-rechts, dat is toch wel apart vind ik zelf.

Bron (bericht 16:11)
https://live.aftonbladet.se/val2022/new ... .Ahq03ElyL

Overigens weet ik even niet in welk topic dit hoort.
Rusland communistisch? Dat is alweer een tijdje geleden. Sverige Demokraterna is trouwens niet zo extreem rechts (al hebben ze zeker een foute geschiedenis en trekken ze gespuis aan) het is meer Ja21 dan FvD of PVV.

Ze zijn wel populistisch, wat in Zweden tijdens de pandemie de gekke situatie gaf dat de meest rechtse partij juist meer maatregelen wilde en scholen dicht wilde.
Ik heb wel gehoord dat je niet zomaar een bedrijf kan starten in Rusland en de rijkste mensen ( oligarchen) zijn erg afhankelijk van Poetin, dus echt een liberale vrije markt economie zou ik het ook niet noemen, eerder een corrupte vriendjespolitiek economie.
In Rusland was het zo dat de oligarchen de politiek beheerste. Poetin heeft dit omgedraaid (meesterzet), waardoor de oligarchen onder zijn invloed staan. Als Poetin je niet mag ,dan breekt hij je reputatie en bedrijf en als hij je mag krijg je grote deals. De oligarchen zijn een groot deel van hun politieke macht kwijt, maar krijgen een politiek stabiel klimaat waarin ze rijk blijven. Zonder Poetin is de kans groot dat bijvoorbeeld hun oliebronnen door de staat afgepakt worden.
Om die reden kan ik het economische klimaat niet liberaal noemen :huhu Overigens wist ik niet dat het eerder andersom was, al is dat ook wel te verklaren, ik denk dat dit gebeurd is na de val, waarbij er een grote zwarte markt ontstond.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Maanenschijn »

Geytenbeekje schreef: Ik heb wel gehoord dat je niet zomaar een bedrijf kan starten in Rusland en de rijkste mensen ( oligarchen) zijn erg afhankelijk van Poetin, dus echt een liberale vrije markt economie zou ik het ook niet noemen, eerder een corrupte vriendjespolitiek economie.
Het is goed mogelijk om in Rusland een bedrijf te beginnen, tot voor kort ook voor buitenlanders.

Corruptie vindt plaats bij het verkrijgen van vergunningen en daar waar het bedrijf een substantiële rol gaat spelen en geld gaat verdienen. Dan komen er een paar mannetjes langs die je een ‘dak’ (betaalde bescherming) aanbieden. En als je die weigert heeft dat wat vervelende consequenties.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Geytenbeekje »

Maanenschijn schreef:
Geytenbeekje schreef: Ik heb wel gehoord dat je niet zomaar een bedrijf kan starten in Rusland en de rijkste mensen ( oligarchen) zijn erg afhankelijk van Poetin, dus echt een liberale vrije markt economie zou ik het ook niet noemen, eerder een corrupte vriendjespolitiek economie.
Het is goed mogelijk om in Rusland een bedrijf te beginnen, tot voor kort ook voor buitenlanders.

Corruptie vindt plaats bij het verkrijgen van vergunningen en daar waar het bedrijf een substantiële rol gaat spelen en geld gaat verdienen. Dan komen er een paar mannetjes langs die je een ‘dak’ (betaalde bescherming) aanbieden. En als je die weigert heeft dat wat vervelende consequenties.
O op die manier, ik hoorde wel dat Poetin ook wel daarin de macht wilt houden, hij is niet voor niets KGB-agent geweest :hum
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef:
MGG schreef: Om die reden kan ik het economische klimaat niet liberaal noemen :huhu Overigens wist ik niet dat het eerder andersom was, al is dat ook wel te verklaren, ik denk dat dit gebeurd is na de val, waarbij er een grote zwarte markt ontstond.
Jetsin is pas heel laat gesteund door de oligarchen en daarmee de media bedrijven die ze bezaten. In zijn tijdperk zijn er tal van staatsbedrijven voor minimale bedragen verkocht aan de oligarchen die hem aan de macht hielpen. Onder andere door trucjes zoals een staatsbedrijf als onderpand geven op een lening om vervolgens de lening niet af te lossen.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef:
Maanenschijn schreef:
Geytenbeekje schreef: Ik heb wel gehoord dat je niet zomaar een bedrijf kan starten in Rusland en de rijkste mensen ( oligarchen) zijn erg afhankelijk van Poetin, dus echt een liberale vrije markt economie zou ik het ook niet noemen, eerder een corrupte vriendjespolitiek economie.
Het is goed mogelijk om in Rusland een bedrijf te beginnen, tot voor kort ook voor buitenlanders.

Corruptie vindt plaats bij het verkrijgen van vergunningen en daar waar het bedrijf een substantiële rol gaat spelen en geld gaat verdienen. Dan komen er een paar mannetjes langs die je een ‘dak’ (betaalde bescherming) aanbieden. En als je die weigert heeft dat wat vervelende consequenties.
O op die manier, ik hoorde wel dat Poetin ook wel daarin de macht wilt houden, hij is niet voor niets KGB-agent geweest :hum
Poetin doet het wat dat betreft fantastisch. Zeker ook met de geheime diensten die elkaar controleren. En niet te vergeten de Wagner groep, waardoor hij de beschikking heeft over zwaar bewapende soldaten/criminelen met gevechtservaring officieel niks met hem te maken hebben.
Chodorkovsi is het perfecte voorbeeld van wat de elite te wachten staat als ze Poetin niet steunen. (Alhoewel ze tegenwoordig 'zelfmoord' plegen ipv in de bak verdwijnen.)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Tegenwoordig overlijden ze allemaal onder hele bizarre omstandigheden.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Marck »

Oud CU voorzitter nu Landbouw minister. Piet Adema
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

https://twitter.com/annstrikje/status/1 ... _rNASE_CMA

Sjonge jonge, hier gaat Klaver problemen mee krijgen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bourdon16 »

HersteldHervormd schreef:https://twitter.com/annstrikje/status/1 ... _rNASE_CMA

Sjonge jonge, hier gaat Klaver problemen mee krijgen.
Denk je? Waarom? Vind het wel flauw om stiekem een gesprek van iemand op te nemen en dat op Twitter te zetten.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Bourdon16 schreef:
HersteldHervormd schreef:https://twitter.com/annstrikje/status/1 ... _rNASE_CMA

Sjonge jonge, hier gaat Klaver problemen mee krijgen.
Denk je? Waarom? Vind het wel flauw om stiekem een gesprek van iemand op te nemen en dat op Twitter te zetten.
Tuurlijk flauw, maarja… de fotograaf van de beruchte aantekening functie elders was ook flauw?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Philip
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Philip »

HersteldHervormd schreef:https://twitter.com/annstrikje/status/1 ... _rNASE_CMA

Sjonge jonge, hier gaat Klaver problemen mee krijgen.
Meer een uitdrukking van oprechte verbazing dat de boerenorganisaties zo positief reageren. 2030 blijft staan als doel en binnen een jaar moeten al ruim 500 'piekbelasters' verdwijnen. Remkes concludeert niet voor niets dat de agrarische sector 'niet blij' zal zijn met het akkoord.

Inhoudelijk zegt Klaver niet veel raars, maar het is wel een politieke onhandigheid, zeker van Klaver van wie aan het begin van zijn lijsttrekkerschap werd gezegd dat hij volwassenheid miste.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Philip schreef:
HersteldHervormd schreef:https://twitter.com/annstrikje/status/1 ... _rNASE_CMA

Sjonge jonge, hier gaat Klaver problemen mee krijgen.
Meer een uitdrukking van oprechte verbazing dat de boerenorganisaties zo positief reageren. 2030 blijft staan als doel en binnen een jaar moeten al ruim 500 'piekbelasters' verdwijnen. Remkes concludeert niet voor niets dat de agrarische sector 'niet blij' zal zijn met het akkoord.

Inhoudelijk zegt Klaver niet veel raars, maar het is wel een politieke onhandigheid, zeker van Klaver van wie aan het begin van zijn lijsttrekkerschap werd gezegd dat hij volwassenheid miste.
De media is er al opgedoken hoorde ik.
Eindelijk komen boeren en de overheid wat meer naar elkaar, en dan duikelen er dit soort filmpjes op. :quoi
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie